Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Jak vrátit lesk vysleplým zadním světlům? S pár triky můžou být rychle jako nová
22.7.2019 | Mirek Mazal
Vypadá to jako vnitřní degradace daná léty používaní, jenže není to tak. Jde v podstatě o změť malých škrábanců, jejichž efektivní odstranění zvládne každý se zdravýma rukama.
Kvalitní osvětlení automobilu je elementárním bezpečnostním prvkem, proto se mu dostává od vývojářů automobilek náležité pozornosti. Bludičky sotva viditelné pro ostatní se během desítek let změnily na chirurgicky přesné tisíce mikroreflektorů ozařující temný prostor před vozidlem skoro jako denní svit. Vyladěné čipy ovládají intenzitu a směr silných paprsků směřujících vpřed přímo přes průhledný kryt. Vnější vrstva opláštění ale časem ztrácí své původní vlastnosti bez ohledu na to, jak moderní řešení máme před sebou.
Existují návody na renovaci světel a také my jsme vám jeden nabídli, ten i většina ostatních se ale soustřeďuje jen na přední světla. Jejich svítivost je bezesporu velmi důležitá, o poznání méně se ale hovoří o kvalitě zadního osvětlení. To mají „jen” vidět ostatní, také tahle světla ale podléhají opotřebení a stárnutí a mohou být pro okolí třeba za jasnějšího dne sotva patrná. Co může následovat třeba při přehlédnutí blinkru ostatními, jistě nemusíme dodávat.
Zašlá koncová světla jde ale vrátit na vrchol jejich funkčnosti i vizuálního stavu ještě snáze, než ta přední, neboť nejsou vystavena takové zátěži, jako ta přední. Stačí jim dopřát velmi jednoduchý renovační proces za použití přípravků na leštění karoserie.
Obnova poškrábaných lamp může začít nanesením jemného leštidla na utěrku z mikrovlákna a následným ručním leštěním až do úplného vyřešení problému. U novějších aut bude stačit jednorázové přeleštění, u starších může být nutné postup opakovat. Při přechodu na další část světlometu je vhodné otočit na čistou část hadru, neboť zbytky staršího přípravku s odstraněným materiálem mohou světlo poškodit. Lenivější majitelé aut si mohou pomoci automatickou leštičkou, ale ruční práce ještě nikdy nikomu neuškodila a na některých místech bude ruční postup přesnější a citlivější.
Bleskově účinný zákrok demonstroval Kevin Brown z firmy Buff Daddy. Lze mu věřit, protože si vybral jako ilustrativní automobil asi dva roky starou Acuru NSX. Prakticky stejná Honda NSX stojí zhruba pět milionů korun, určitě by nechtěl zničit světla tak drahého supersportu jen kvůli jednomu hloupému návodu.
Kevin Brown použil Acuru NSX, aby divákům ukázal rychlé ošetření vysleplých zadních lamp. U starších aut zabere vyleštění déle, ale postup je pořád stejný
Zdroj: AMMO NYC@Youtube
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- K mání je osobní Honda Ayrtona Senny, legenda patřící legendě stojí na prahu 30. výročí jeho smrti majlant
před 2 hodinami - Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 06:33 - Snowman000
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch