Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Jak vrátit lesk vysleplým zadním světlům? S pár triky můžou být rychle jako nová
22.7.2019 | Mirek Mazal
Vypadá to jako vnitřní degradace daná léty používaní, jenže není to tak. Jde v podstatě o změť malých škrábanců, jejichž efektivní odstranění zvládne každý se zdravýma rukama.
Kvalitní osvětlení automobilu je elementárním bezpečnostním prvkem, proto se mu dostává od vývojářů automobilek náležité pozornosti. Bludičky sotva viditelné pro ostatní se během desítek let změnily na chirurgicky přesné tisíce mikroreflektorů ozařující temný prostor před vozidlem skoro jako denní svit. Vyladěné čipy ovládají intenzitu a směr silných paprsků směřujících vpřed přímo přes průhledný kryt. Vnější vrstva opláštění ale časem ztrácí své původní vlastnosti bez ohledu na to, jak moderní řešení máme před sebou.
Existují návody na renovaci světel a také my jsme vám jeden nabídli, ten i většina ostatních se ale soustřeďuje jen na přední světla. Jejich svítivost je bezesporu velmi důležitá, o poznání méně se ale hovoří o kvalitě zadního osvětlení. To mají „jen” vidět ostatní, také tahle světla ale podléhají opotřebení a stárnutí a mohou být pro okolí třeba za jasnějšího dne sotva patrná. Co může následovat třeba při přehlédnutí blinkru ostatními, jistě nemusíme dodávat.
Zašlá koncová světla jde ale vrátit na vrchol jejich funkčnosti i vizuálního stavu ještě snáze, než ta přední, neboť nejsou vystavena takové zátěži, jako ta přední. Stačí jim dopřát velmi jednoduchý renovační proces za použití přípravků na leštění karoserie.
Obnova poškrábaných lamp může začít nanesením jemného leštidla na utěrku z mikrovlákna a následným ručním leštěním až do úplného vyřešení problému. U novějších aut bude stačit jednorázové přeleštění, u starších může být nutné postup opakovat. Při přechodu na další část světlometu je vhodné otočit na čistou část hadru, neboť zbytky staršího přípravku s odstraněným materiálem mohou světlo poškodit. Lenivější majitelé aut si mohou pomoci automatickou leštičkou, ale ruční práce ještě nikdy nikomu neuškodila a na některých místech bude ruční postup přesnější a citlivější.
Bleskově účinný zákrok demonstroval Kevin Brown z firmy Buff Daddy. Lze mu věřit, protože si vybral jako ilustrativní automobil asi dva roky starou Acuru NSX. Prakticky stejná Honda NSX stojí zhruba pět milionů korun, určitě by nechtěl zničit světla tak drahého supersportu jen kvůli jednomu hloupému návodu.
Kevin Brown použil Acuru NSX, aby divákům ukázal rychlé ošetření vysleplých zadních lamp. U starších aut zabere vyleštění déle, ale postup je pořád stejný
Zdroj: AMMO NYC@Youtube
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nejčtenější články
- Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
18.3.2024 - Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
19.3.2024 - Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
19.3.2024 - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 00:05 - abgx1
- Pneu koutek 04.17. 23:53 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- BMW Divize 04.17. 21:57 - jerry
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.17. 15:24 - mattonecz
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB