Jaká auta se nejvíce kazí hned po skončení záruky. Jsou to „obvyklí podezřelí”

K novému autu se neodmyslitelně váže záruka, během níž se nemusíte o mnoho starat. Jak spolehlivá jsou ale auta po jejím skončení?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Jaká auta se nejvíce kazí hned po skončení záruky. Jsou to „obvyklí podezřelí”

12.9.2018 | Petr Prokopec

Jaká auta se nejvíce kazí hned po skončení záruky. Jsou to „obvyklí podezřelí”

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

K novému autu se neodmyslitelně váže záruka, během níž se nemusíte o mnoho starat. Jak spolehlivá jsou ale auta po jejím skončení?

Před par dny jsme si mohli posvítit na nejvíce a nejméně spolehlivá auta deseti tříd mezi nových vozů. Spolehlivost je i u takových automobilů vždy jednou nejsledovanějších vlastností, neboť je jistě nepříjemné, když chcete jezdit a místo toho se potloukáte po servisech. Pořád je to ale ještě ten lepší případ - stojí to čas, nervy, kdo a ví, co všechno, za samotné opravy ale nemusíte dát ani haléř. Nový automobil bez tovární záruky neexistuje a ta všechny podstatné potíže kryje.

Porucha je ještě mnohem větší problém ve chvíli, když záruka skončí nebo vás s ojetým autem už zcela mine. Pak si s každým problémem musíte poradit sami, a to pochopitelně „leze do peněz”. Že jsou s různými auty po záruce různé problémy, je nabíledni, ale se kterými jsou nejvíce? A hned záhy po jejím skončení? Právě na to se zaměřila pojišťovna Warranty Direct ve své statistice, v níž analyzovala množství poruch během prvního roku po skončení záruky u aut jednotlivých značek.

Tato firma nabízí pojištění poruch na autě po skončení tovární záruky, tedy de facto vlastní záruku za poplatek. Ví tedy velmi dobře, jaká auta a jak se po záruce kazí nejvíce, protože všechny jejich patálie musí platit. A jako obvykle musíme dodat, že z jejích dat vycházíme rádi, neboť nejsou zkreslena pocity majitelů či potenciální zaujatostí autorů - pojišťovna nemá žádný důvod se tvářit, že Volkswageny nebo třeba Peugeoty jsou spolehlivější než opravdu soud, peníze dostává jen od svých zákazníků.

Úvod dále nebudeme protahovat a podíváme se na výsledky, které nedopadly zrovna lichotivě pro koncern Jaguar Land Rover. Na Land Rover jako značku totiž připadá největší procento problémů zaznamenaných po skončení záruky. Prim hraje Defender, na který připadá 30 % všech potíží, jenž jsou s britskou značkou spojeny. Discovery na tom ale s 28 % není o mnoho lépe. Nesnáze se ovšem nevyhýbají ani Range Roveru (26 %) či Land Roveru Freelander (16 %).

Potíže s kvalitou britských vozů navíc druhým místem umocňuje Jaguar a nechtěně tím potvrzuje, že tradované zvěsti o jejich nespolehlivosti nejsou vymyšlené. A ani na dalších místech nenajdeme značky, které by nebyly obvykle spojovány s problematickou spolehlivostí - po skončení záruky se dále nejvíce kazí Opely (ve Velké Británii Vauxhally) na třetím místě, čtvrtý pak skončil Renault, další „obvyklý podezřelý”. Je zkrátka nejvíce pravděpodobné, že konec záruky přinese nejvíce problémů u Land Roverů, Jaguarů, Opelů a Renaultů - tak praví statistika.

Warranty Direct se ale nezaměřila jen na značky, ale i na konkrétní problémy, na které si dávat pozor. Nejčastějšími poruchami po záruce jsou ty spojené s nápravami či zavěšením (21 %), jenž se liší dle najetých kilometrů - čím více jich máte, tím je vyšší riziko problému, pochopitelně. Druhé místo pak patří elektronice (20 %), třetí katalyzátorům a emisním systémům (10 %) a čtvrté chladicím systémům (8 %).

Ovšem, i relativně nespolehlivá auta může být relativně levné opravit. Pokud jde o výše nákladů na případné opravy, první místo připadá na Bentley, kde průměrná výše jedné pozáruční opravy šplhá na 41 000 Kč. To ale ve výsledku není při pohledu na ceny této značky překvapivé. Land Rover jako další prestižní značka příliš nezaostává (40 tisíc Kč), překvapivý je ale třetí Nissan s 38 500 Kč na jednu opravu - tady se musí být obvyklé větší problémy.

Zmínit můžeme ještě konkrétní ceny nejčastěji selhávajících komponentů, kde poněkud smutné prvenství připadá na převodovky, kde oprava v průměru vychází na 29 500 Kč. Dále jsou na řadě motory (25 500 Kč), jako třetí pak skončily systémy řízení (9 500 Kč). Tím nám informace končí, přičemž vůči britským značkám vůbec nejsou pozitivně laděné. A to je Warranty Direct britská pojišťovna, ani v tomto směru tedy zaujatá nebude.


Jaká auta se nejvíce kazí hned po skončení záruky. Jsou to „obvyklí podezřelí” - 1 - Land Rover Discovery Sport prvni test 36Jaká auta se nejvíce kazí hned po skončení záruky. Jsou to „obvyklí podezřelí” - 2 - Land Rover Discovery Sport prvni test 39Jaká auta se nejvíce kazí hned po skončení záruky. Jsou to „obvyklí podezřelí” - 3 - Land Rover Discovery Sport prvni test 49
Land a Range Rovery...

Jaká auta se nejvíce kazí hned po skončení záruky. Jsou to „obvyklí podezřelí” - 4 - Jaguar XE 20d 2015 prvni test 03Jaká auta se nejvíce kazí hned po skončení záruky. Jsou to „obvyklí podezřelí” - 5 - Jaguar XE 20d 2015 prvni test 14Jaká auta se nejvíce kazí hned po skončení záruky. Jsou to „obvyklí podezřelí” - 6 - Jaguar XE 20d 2015 prvni test 29
...Jaguary...

Jaká auta se nejvíce kazí hned po skončení záruky. Jsou to „obvyklí podezřelí” - 7 - Opel Astra 2016 prvni test 11Jaká auta se nejvíce kazí hned po skončení záruky. Jsou to „obvyklí podezřelí” - 8 - Opel Astra 2016 prvni test 07Jaká auta se nejvíce kazí hned po skončení záruky. Jsou to „obvyklí podezřelí” - 9 - Opel Astra 2016 prvni test 52
...Opely...

Jaká auta se nejvíce kazí hned po skončení záruky. Jsou to „obvyklí podezřelí” - 10 - Renault Megane GT 2016 test ilu 01Jaká auta se nejvíce kazí hned po skončení záruky. Jsou to „obvyklí podezřelí” - 11 - Renault Megane GT 2016 test ilu 02Jaká auta se nejvíce kazí hned po skončení záruky. Jsou to „obvyklí podezřelí” - 12 - Renault Megane GT 2016 test ilu 03
...a Renaulty jsou auta, u kterých můžete očekávat nejvíce problémů po skončení záruky. Říká to statistika pojišťovny kryjící záruky po jejím skončení

Zdroj: Warranty Direct

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.