Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Je hloupé koupit si nejlevnější ojeté auto svého druhu a opravit si ho podle sebe?
31.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Je to věčné dilema - koupit zdánlivě dokonalý exemplář nějakého auta za vysokou cenu nebo pořídit levnější a rozdíl v cenách investovat do oprav?
Když přemýšlíte o koupi ojetého auta, tím spíše sportovního, většinou se neptáte na to, jestli je pořízení levného či úplně nejlevnějšího kusu dobrý nebo špatný nápad, ale jak moc špatný nápad to je. Přesto ve vás musí hlodá červíček pochybnosti, jestli se nevydat právě pro jeden z těch dostupných.
Ony dražší, zdánlivě dokonalé kusy totiž nakonec stejně tak dokonalé nebudou a nějaké peníze na vyladění k obrazu vašemu budou třeba. Navíc ten obraz nebude úplně váš, protože na spoustu věcí, které jsou v pořádku, pochopitelně nesáhnete. Když pak vedle toho vidíte auto, které nikdo jako perfektní kus nenabízí, ale je citelně levnější, nemůžete se neptat, jestli nevzít raději to. Však obvykle lépe víte, na čem jste, rozdíl v ceně lze investovat do jeho doladění k dokonalosti a spoustu věcí si udělat po svém. Však co na autě se nedá opravit nebo vylepšit?
Tyler Hoover má v tomto jasno - kupuje co nejlevněji. Něco podobného udělal už několikrát - s Porsche 911, které nazval Apollo 911 podle obrovského kilometrového proběhu, s Mercedesem S 600, který byl dokonce nepojízdný a začátkem letošního roku 2017 také s Hondou NSX.
Červený kousek, který si koupil, byl s cenou 31 375 dolarů (asi 789 tisíc korun) nejlevnější v celých Spojených státech s manuální převodovkou a čistou historií. Koupil ho po internetu naslepo, jen podle fotografií, a nechal si ho za další tisícovku dovézt do svého domu v Kansasu. Vypadá to jako začátek noční můry.
A vskutku - rádio drželo na místě jen díky krytu popelníku, klimatizace ani topení vůbec nefungovaly, interiér byl přečalouněn jako z prvního dílu Rychle a Zběsile a vůz při jízdě táhl silně doprava. Z internetu se na Hoovera sesypaly komentáře o jeho nízké inteligenci, o tom, jakou chybu udělal a o tom, že si měl koupit auto o 250 tisíc dražší, ale v dobrém stavu.
Hoover si nicméně šel za svým a pustil do oprav. Táhnutí doprava bylo jen vinou rozházené geometrie, takže stačilo seřízení v ceně 180 dolarů (cca 4 500 Kč). Protože vůz neměl žádnou servisní historii, následoval servis motoru, při kterém se měnily rozvody, vodní pumpa, těsnění vík ventilů, svíčky a olej. To vše v ceně 1 011 dolarů, tedy něco přes 25 tisíc korun.
Dále vyřešil schizofrenické ABS jeho odstraněním, což přišlo celkem na 13 550 Kč. Za nefunkční klimatizací stála vadná řídící jednotka; problém vyřešen celkem za 8 548 Kč. Výměna vadného termostatu stála necelých 2 500 Kč, promazání drah oken 1 810 Kč, nové vzpěry víka kufru a motoru 5 053 Kč a oprava kabeláže rádia 3 947 Kč. Celkem jsme v přepočtu aktuálním kurzem na necelých 65 tisících korunách za nutné opravy.
Pak bylo potřeba něco udělat s příšerným interiérem a chromovanými středovými pokličkami kol. Kdyby Hoover chtěl vrátit všechno do sériového stavu, přišlo by ho to prý asi na 2 000 dolarů, tedy něco přes 50 tisíc korun. To znamená nějakých 900 tisíc Kč za technicky i vizuálně originální a plně funkční NSX, což nejsou vůbec špatné peníze.
Jenže Hoover je Hoover, a tak se rozhodl jít cestou vlastních úprav a do nových kol, přečalounění interiéru a zakázkových karbonových dílů pro palubní desku investoval celkem 6 233 dolarů, tedy asi 157 tisíc korun. Jeho vůz ho tak vyšel celkem na 41 243 dolarů, jak vypočítává na videu, což je aktuálním kurzem asi 1,04 milionu korun.
Aktuální hodnota auta je dnes asi o pár desítek tisíc nižší, takže dost možná prodělal. Kdyby ji chtěl prodat. Jenže on nechce, chtěl ji pro sebe a má ji takovou za peníze, za kterou koupíte leda „obyčejný” dobrý kus. Navíc, hodnota Hondy NSX klesat nebude, takže na tom může za pár let i vydělat.
My si z toho můžeme vzít ponaučení - koupit si levné auto a pak ho opravit, příp. upravit k obrazu svému může být schůdná, nikoli hloupá cesta. Jen opravdu mějte připraveno o desítky procent víc peněz, než je pořizovací cena. Tady to bylo přes 31 %, výsledek ale stojí za to...
Takto vůz vypadal po koupi a základním doladění - žádný vrak to pochopitelně nebyl
Nezbytných oprav bylo celkem hodně, cenu ale zase tak vysoko nevyšponovaly
Majitel se ovšem rozhodl jít dál a autu dopřál zejména přijatelnější interiér a nová kola
Výsledek je sympatický, tato NSX je vizuálně a prý i technicky v bezvadném stavu za cenu odpovídající průměrnému slušnému kousku
Zdroj: Hoovies Garage@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 47 minutami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 2 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva