Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Je libo nové auto ve vrcholné výbavě za cenu tuctovky? Tato tak koupíte nejsnáze
9.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zatímco u nás vám dealeři aktivně nabídnou větší slevu jen na předváděcí vozy, které stejně koupili levněji, v Německu panují docela jiné podmínky.
Před nedávnem jsme naťukli téma tzv. jednodenních registrací, které v poslední době zažívají obrovský boom hlavně v Německu. Z kdysi potajmu prováděných operací vedoucích k eliminaci skladových zásob dealerů nových aut se stala velmi veřejná záležitost, která přitahuje zákazníky především levnějších vozů.
Ve zkratce shrnuto jde pro prodejce o cestu, jak dostat ceny vozů pod mez, kam jim dovolují slevit automobilky, a tím je co nejrychleji prodat. Jinak nové auto je tedy na jeden den přihlášeno do provozu a po 24 hodinách je dealerem opět odhlášeno. Tím se z něj formálně stane ojetina, i když ten či onen vůz fakticky ani nevyjede ze skladu.
Tímto trikem prodejci mohou nakládat s cenou dle svého, bez toho, aniž by riskovali sankci od automobilky či jakkoliv ovlivnily třeba prodej dalších vozů. Tyto „ojetiny“ pak následně nabízí zejména přes německé prodejní weby jako Mobile.de či AutoScout24. Že se takto dá koupit auto levněji, se rychle rozkřiklo, takže někteří zákazníci na webu rovnou vyhledávají auta s přídomkem „Tageszulanssung”. A prodejci je právě proto rovnou jako auta s jednodenní registrací - a nezřídka obří, až třetinovou slevou - také nabízí.
Díky tomu mohl druhý výše zmíněný web dát dohromady statistiku, která reflektuje desítku takto nejčastěji obchodovaných aut a jejich průměrné ceny. Ty ukazují, že lidé si takto docela dopřávají a rádi tímto způsobem sahají po sice „hotových” (rozumějte výbavově dávno specifikovaných) vozech bez možnosti změny výbavy, ovšem skoro se vším, co se do nich dá pořídit.
Aby AutoScout24 dal této statistice vážnost, vybral pouze ty modely, kterých je u něj nabízeno alespoň 4 000 kusů a z nich pak vozy, u nichž jsou nabídky exemplářů s jednodenní registrací nejčastější. Do statistiky pak promítl i to, jak moc jsou inzeráty sledovány a jak moc na ně lidé reagují. Sebastian Lorenz, viceprezident firmy AutoScout24 pro oblast zákazníků, k tomu dodal, že „jednodenní registrace přináší zákazníkům některé benefity. Výrazně zredukována je cena, na minimum se krátí i čas dodání. Nicméně jsou tu rovněž nevýhody. Jasně daná je barva, výbava či motor. A dle zákona záruka začíná běžet prvním dnem registrace. Pokud tedy auto následně pár měsíců ještě stojí na skladě, je záruka o tuto dobu kratší.“
Tím máme shrnuty výhody i nevýhody, nyní se již podívejme na onu nejžádanější desítku. V té obecně kralují menší a levnější vozy, u nichž jsou lidé na cenu pochopitelně nejcitlivější. Dále v nich vidíme především velmi žádané typy, kterých se dealeři prostě snaží prodat co nejvíce, jsou tu ale i vozy příliš nechtěné, jako třeba Ford B-Max, kterých se prodeji prostě chtějí zbavit. A jak vidno, v obou případech vedou vysoké slevy k úspěchu.
Na statistiky trůní Renaulty Clio a Captur, následované Nissanem Qashqai a zmíněným Fordem B-Max. Pátá je Kia Sportage a šestá Škoda Fabia, která je takto v Německu čile obchodovaným artiklem. A najde se i dost Octavií, třebaže v top 10 je nevidíme. Ve všech případech ovšem vidíme relativně vysoké průměrné ceny, což odpovídá výše zmíněnému. Jeden z dealerů nám prozradil, že typickou strategií zákazníků aut s jednodenním registracemi je koupě špičkově vybaveného vozu za cenu bližší základním specifikacím, nikoli co nejlevnějšího auta. To je se slevami až okolo 30 procent docela dobře možné a pochopitelně, dealeři tomu vychází vstříc tím, co kupují na sklad.
Kompletní žebříček 10 nejčastějších vozů, které jsou v Německu nejčastěji nabízeny s extrémními slevami, naleznete níže, stejně jako průměrné ceny i jejich přepočet na českou měnu. Pochopitelně, takové auto si můžete v Německu koupit i vy a žebříček berte jako vodítko k tomu, u kterých modelů je šance na dobrou koupi největší. A nenechte se u takových nabídek odradit vyššími stavy uváděných kilometrů - obvykle nemají tato auta najeta vůbec nic, několik tisíc kilometrů bývá uváděno znovu kvůli omezením některých automobilek.
Samozřejmě, nechceme kazit místním dealerům obchody, je ale obtížné zavírat oči před tím, co se v Německu děje a co se stalo tak rozšířenou věcí, že o tom německé prodejní weby vydávají statistické přehledy...
10 nejčastěji obchodovaných vozů s tzv. jednodenní registraci v Německu
1. Renault Clio - 13 994 Eur (354 100 Kč)
2. Renault Captur - 17 336 Eur (438 600 Kč)
3. Nissan Qashqai - 22 981 Eur (581 400 Kč)
4. Ford B-Max - 16 342 Eur (413 500 Kč)
5. Kia Sportage 25 146 Eur (636 200 Kč)
6. Hyundai i10 - 10 616 Eur (268 600 Kč)
7. Škoda Fabia - 14 319 Eur (362 300 Kč)
8. Hyundai i20 - 12 664 Eur (320 400 Kč)
9. Hyundai Tucson - 25 030 Eur (633 300 Kč)
10. Seat Leon - 22 039 Eur (557 600 Kč)
Tohle je desítka nejčastějších aut, s nimiž jsou spojeny velké slevy díky tzv. jednodenním registracím. Nepřekvapí, ze jsou to obvykle levnější vozy, u nich jsou zákazníci na cenu nejcitlivější /small>
Zdroj: AutoScout24
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 3 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch