Je nejvyšší čas koupit jedno z těchto aut. Jejich cena do budoucna jen poroste

Nejsou vyloženě levná, ale stojí o mnoho méně než kdysi. A do dalších let mají potenciál na ceně jen růst - osmiválcová BMW M3 starší generace.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Je nejvyšší čas koupit jedno z těchto aut. Jejich cena do budoucna jen poroste

20.4.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek

Je nejvyšší čas koupit jedno z těchto aut. Jejich cena do budoucna jen poroste

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nejsou vyloženě levná, ale stojí o mnoho méně než kdysi. A do dalších let mají potenciál na ceně jen růst - osmiválcová BMW M3 starší generace.

Pozornost na sebe v posledních dnech strhlo inovované BMW M2 s přeplňovaným motorem, který žene kupředu i další modely jako M3 či M4. A vlastně i úplně všechna BMW na trhu. Nad přítomnosti turbodmychadel se už dnes nikdo nepozastaví, přesto stojí za připomenutí, že ještě nedávno tomu bylo docela jinak. BMW stavělo pod hlavičkou divize M jedny z nejlepších atmosféricky plněných motorů na světě a turba zarytě odmítalo z velmi podobných důvodů, jako kdysi Ferrari.

Že odpor nevydržel, nemusíme dodávat, některá z nepřeplňovaných jednotek pod přední kapotou ale musela být tou poslední. Stal se jí motor, která poháněl BMW M3 generace E90 až E93 - točivý čtyřlitrový osmiválec, který oproti předchozí M3 E46 doháněl výkonový náskok konkurence válci a objemem navíc. Neuvěřitelný postup, v dnešní době. Naopak snadno uvěřitelné jistě bude, že právě těchto modelů si má trh do budoucna vážit víc a víc.

V době příchodu na trh se M3 E90/E92/E93 (sedan/coupe/cabrio) potýkaly skoro se stejným problémem jako skoro všechny před nimi, snad krom ikonické E46 - „Ta starší byla lepší!” křičeli nadšenci. A dalo se to pochopit - už M3 E46 byla kompromisem mezi autem na okresky, okruhy i dálnice, přičemž puristé ji více než za co jiného považovali za vynikající silniční auto pro každý den. Směrem ke generacím E9x udělala M3 další úkrok stranou a stala se ještě více dálničním stíhačem.

Smějete se a ptáte se, z jakého stromu jsme spadli? Ze stromu minulosti, odpovídáme se stejným úsměvem na rtech. Takhle se věci v roce 2007 opravdu jevily, o 11 let později je vnímání M3 E9x úplně jiné. Dnes budete jen žasnout nad jeho zvonivým atmosférickým čtyřlitrem a... všechno ostatní vám bude úplně jedno. Současná M3 F80 je sice skvělé auto, přišla ale o atmosféru a stala se ještě „rozbředlejší”. A byť i těmto slovům se za pár let nejspíše budeme smát, M3 F80 nastavuje předchůdci nové zrcadlo atraktivity.

Tento stav trvá už pár let, ještě chvíli ale zabralo, než si trh začal osmiválcových M3 náležitě vážit resp. než se poměr nabídky zachovalých kusů a dostatečně bonitních zájemců o ně dostal na rovnovážnější úroveň. Jakmile se vyrovná zcela, cena ojetých M3 E9x přestane klesat a začne i růst. Podle německé firmy Classic Data zlomový moment nastane už v letošním roce a u výjimečnějších specifikací (např. M3 sedan, která se vyráběla jen velmi krátce) už dokonce nastal.

Máte-li tedy zájem o relativně nové auto, se kterým si královsky sjedete, nebude vás stát majlant a do budoucna vás nejenže nezruinuje, ale při omezené kilometráži i poroste na ceně, mohla by tato generace M3 být tím pravým objektem. Děje se tak totéž, co kdysi postihlo M3 E46 - svého času se velmi pěkné kusy daly koupit i do 600 tisíc Kč, dnes takový prakticky neexistuje. A kdysi takto drahé „voňavky” dnes přijdou na milion i více.

Najít hezkou M3 E46 je ale dnes boj a ceny jsou opravdu vysoko. Novější série s devítkou na začátku kódového označení nepožívá a asi nikdy nebude požívat tak ikonického statutu, ale pořídíte ji dnes levněji a některých ohledech dostanete i lepší, modernější vůz. A především je z čeho vybírat.

U nás ojetých em-trojek nikdy neprodávalo mnoho, ale podle britského Autotraderu je v současné době k prodeji přes 500 kusů BMW E90/92/93 série M3, přičemž průměrná cena činí kolem 600 000 Kč. Výběrem manuální převodovky počet kandidátů klesne na 100, a to se nepočítá špatně popsaná vozidla s automatem, která prodávající chybně označil, protože přece mají manuální volbu rychlostních stupňů. Německá inzerce dává téměř stejný obrázek, manuál znamená pětinu výběru a nejlevnější M3 coupe se třemi pedály vyjde dokonce na 21 650 Eur (548 000 Kč).

Jak už jsme zmínili, na malém českém trhu není výběr takový, statistika ale hovoří podobně. Níže můžete vidět M3 E90 (tedy docela vzácný sedan) s automatem za 599 000 Kč. Sice s vyšším nájezdem, ale záruka autorizovaného prodejce může o něčem svědčit. Pro nadšené řidiče toužící krotit koně vlastními silami v Českém Meziříčí čeká M3 Coupe s manuálem za 699 000 Kč. Tmavě modrý stroj od roku 2007 najezdilo 126 000 km, může rozdávat radost další léta.

Po méně ojetých kusech je třeba sáhnout do kapsy o něco hlouběji, mezi 700 a 800 tisíci ale už koupíte krásné exempláře. A když za tyto peníze vyberete trochu méně krásný sedan s manuálem (dá se najít, byť i v Německu je jich pár), „vydělávat” začnete hned. Je zkrátka čas nakupovat - za rok nebo dva si můžeme říci, kam se situace posunula...


Je nejvyšší čas koupit jedno z těchto aut. Jejich cena do budoucna jen poroste - 1 - BMW M3 E90 E92 E93 je cas nakupu cena poroste 01Je nejvyšší čas koupit jedno z těchto aut. Jejich cena do budoucna jen poroste - 2 - BMW M3 E90 E92 E93 je cas nakupu cena poroste 02Je nejvyšší čas koupit jedno z těchto aut. Jejich cena do budoucna jen poroste - 3 - BMW M3 E90 E92 E93 je cas nakupu cena poroste 03Je nejvyšší čas koupit jedno z těchto aut. Jejich cena do budoucna jen poroste - 4 - BMW M3 E90 E92 E93 je cas nakupu cena poroste 04Je nejvyšší čas koupit jedno z těchto aut. Jejich cena do budoucna jen poroste - 5 - BMW M3 E90 E92 E93 je cas nakupu cena poroste 05Je nejvyšší čas koupit jedno z těchto aut. Jejich cena do budoucna jen poroste - 6 - BMW M3 E90 E92 E93 je cas nakupu cena poroste 06
Ojeté BMW M3 E90/E92 nebo E93 je dnes zajímavá volba. Cena poroste, zatím se dá sehnat v Česku za 599 000 Kč sedan...

Je nejvyšší čas koupit jedno z těchto aut. Jejich cena do budoucna jen poroste - 7 - BMW M3 E90 E92 E93 je cas nakupu cena poroste 07Je nejvyšší čas koupit jedno z těchto aut. Jejich cena do budoucna jen poroste - 8 - BMW M3 E90 E92 E93 je cas nakupu cena poroste 08Je nejvyšší čas koupit jedno z těchto aut. Jejich cena do budoucna jen poroste - 9 - BMW M3 E90 E92 E93 je cas nakupu cena poroste 09Je nejvyšší čas koupit jedno z těchto aut. Jejich cena do budoucna jen poroste - 10 - BMW M3 E90 E92 E93 je cas nakupu cena poroste 10Je nejvyšší čas koupit jedno z těchto aut. Jejich cena do budoucna jen poroste - 11 - BMW M3 E90 E92 E93 je cas nakupu cena poroste 11Je nejvyšší čas koupit jedno z těchto aut. Jejich cena do budoucna jen poroste - 12 - BMW M3 E90 E92 E93 je cas nakupu cena poroste 12Je nejvyšší čas koupit jedno z těchto aut. Jejich cena do budoucna jen poroste - 13 - BMW M3 E90 E92 E93 je cas nakupu cena poroste 13Je nejvyšší čas koupit jedno z těchto aut. Jejich cena do budoucna jen poroste - 14 - BMW M3 E90 E92 E93 je cas nakupu cena poroste 14Je nejvyšší čas koupit jedno z těchto aut. Jejich cena do budoucna jen poroste - 15 - BMW M3 E90 E92 E93 je cas nakupu cena poroste 15Je nejvyšší čas koupit jedno z těchto aut. Jejich cena do budoucna jen poroste - 16 - BMW M3 E90 E92 E93 je cas nakupu cena poroste 16Je nejvyšší čas koupit jedno z těchto aut. Jejich cena do budoucna jen poroste - 17 - BMW M3 E90 E92 E93 je cas nakupu cena poroste 17Je nejvyšší čas koupit jedno z těchto aut. Jejich cena do budoucna jen poroste - 18 - BMW M3 E90 E92 E93 je cas nakupu cena poroste 18Je nejvyšší čas koupit jedno z těchto aut. Jejich cena do budoucna jen poroste - 19 - BMW M3 E90 E92 E93 je cas nakupu cena poroste 19Je nejvyšší čas koupit jedno z těchto aut. Jejich cena do budoucna jen poroste - 20 - BMW M3 E90 E92 E93 je cas nakupu cena poroste 20Je nejvyšší čas koupit jedno z těchto aut. Jejich cena do budoucna jen poroste - 21 - BMW M3 E90 E92 E93 je cas nakupu cena poroste 21
... nebo za 699 000 Kč coupe s manuální převodovkou

Zdroje: Classic Data, Sauto. Sportovnivozy.cz

Mirek Mazal

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.