Muž provozuje hned dva výjimečné, ale notoricky problémové VW, jeden funguje

Majitel nemá rád obyčejné rodinné vozy, proto sáhl po silných VW z dob, kdy měli Němci sebevědomí přehršel. O správnosti své cesty nepochybuje, i když zná všechny servisy v okolí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Muž provozuje hned dva výjimečné, ale notoricky problémové VW, jeden funguje

1.8.2019 | Mirek Mazal

Muž provozuje hned dva výjimečné, ale notoricky problémové VW, jeden funguje

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Majitel nemá rád obyčejné rodinné vozy, proto sáhl po silných VW z dob, kdy měli Němci sebevědomí přehršel. O správnosti své cesty nepochybuje, i když zná všechny servisy v okolí.

Auta značky Volkswagen mají dobrou pověst jako středně drahé automobily s přiměřenými náklady na údržbu za poskytnuté služby, některé modely ale tuto obecně přijímanou tezi těžce podkopávají. Vlajkové lodě jménem Passat W8 a Touareg V10 TDI se snažily rozpoutat zájem o lidový luxus, ovšem místo ohromení zámožných klientů se tyto dva modely zapsaly do historie jako noční můry majitelů a zdroj nemalých příjmů autoservisů.

Britský majitel Gareth Watkins se nechal nalákat na čtyřlitrový benzínový osmiválcový Passat s motorem ve tvaru písmena W, který produkuje 275 koní (202 kW) a 370 Nm spojený s pohonem všech kol. Vedle sedanu obtěžkaného velmi objemným motorem odvážný fanda koncernu doma později zaparkoval i Touareg na naftu s ještě větší jednotkou 5,0 V10 TDI disponující 313 k (230 kW) a 750 Nm.

Pár dvou Volkswagenů dokázal majitele opakovaně nemile překvapit, však jen výměna motoru W8 stála svého času půl milionu Kč. Jedná se o extrém, ale ani mnohem banálnější vady nebyly z levného kraje. Obyčejná výměna xenonové výbojky Passatu musela být provedena s demontáží předního nárazníku a i u nás stála vysoké tisíce Kč. Preventivně je také nutné pravidelně sledovat kondici poddimenzovaných dílů jako palivové čerpadlo s vlastním elektronickým řídicím modulem, napínáky řemene, olejový sací koš ucpaný malým clonkami z napínáku řetězu, termostat nebo hydrodynamický měnič momentu.

V reakci na diskusi o Passatu W8 jako o nejnespolehlivějším Volkswagenu se ozval tehdejší provozovatel desetiválcového SUV. Nemohl opomenout starosti s jedním ze dvou turbodmychadel. Přeplňování selhalo, proto zavítal do servisu, kde se s opravou mordovali zhruba 30 hodin. Ani náhradní kus za více jak 32 tisíc Kč nefungoval správně na první pokus. Husí kůži dodnes vyvolává pomyšlení na potíže s bateriemi - bývalý majitel byl upozorněn na jednu vybitou baterii. Touareg měl celkem dvě, ale jedna bez druhé nefungovala a vůz odmítl jet, dokud se nevymění oba akumulátory dohromady za více jak 11 tisíc Kč. O jejich zpřístupnění pod armádou šroubů raději nemluvit.

Gareth Watkins má ale trochu jiné zkušenosti. Passat slouží k absolutní spokojenosti i po mnoha najetých kilometrech a třebaže Touareg se pověsti nechtěně přibližuje, jeho pán se tomu nechce podvolit. Výkonné SUV prý občas padne do nouzového režimu a na řidiče bliká různými kontrolkami v nepravidelných intervalech. Automatická šestistupňová převodovka nezvládá plný plyn, proto někdy řadí nepochopitelným postupem.

Během dvouměsíčního vlastnictví sportovně užitkový vůz stál polovinu času v servisu krytého zárukou bazaru. Prodejce dal tři měsíce garance a finanční limit schválených oprav. Vzhledem k tomu, že technici vždy auto vrátí s nediagnostikovaným problémem, může se zastánce netradičních aut těšit na další dobrodružství z dílny VW.

Co se týká poctivé údržby těchto dvou aut, tak obě nevšední konfigurace vyžadují německého automobilového specialistu, ale Watkins je skálopevně přesvědčen, v domovské Velké Británii a navštěvovaném Španělsku najde spoustu šikovných mechaniků s citem pro koncern. Věří Passatu, ale Touareg je úplně jiný, protože většina opraven nemá dostatečně dimenzované vybavení na opravu německé lokomotivy s dieselovým V10.

Drahé součástky a netradiční způsob opravy plně využitého motorového prostoru devalvují užitnou hodnotu obou modelů, uznal Watkins. Přesto prohlásil, že miluje Passat s polovičním motorem Bugatti Veyron. Podle jeho slov mu jeho přesvědčení ve správnou věc nebrání utrácet další desetitisíce korun za doladění Touaregu do vysněného stavu A1. Nezbývá, než popřát hodně zdaru


Muž provozuje hned dva výjimečné, ale notoricky problémové VW, jeden funguje - 1 - VW Touareg V10 TDI a Passat W8 problemy 01
Gareth Watkins si na dlouhé cesty mezi Velkou Británií a Španělskem vybral dvě vrcholné verze Volkswagenů. Passat slouží zatím dobře i přes nelichotivou pověst,...

Muž provozuje hned dva výjimečné, ale notoricky problémové VW, jeden funguje - 2 - VW Touareg V10 TDI a Passat W8 problemy 02Muž provozuje hned dva výjimečné, ale notoricky problémové VW, jeden funguje - 3 - VW Touareg V10 TDI a Passat W8 problemy 03Muž provozuje hned dva výjimečné, ale notoricky problémové VW, jeden funguje - 4 - VW Touareg V10 TDI a Passat W8 problemy 04Muž provozuje hned dva výjimečné, ale notoricky problémové VW, jeden funguje - 5 - VW Touareg V10 TDI a Passat W8 problemy 05
...ale pětilitrový Touareg není mnoho dlužný negativním předpokladům. Přesto s ním dál zkouší štěstí

Zdroj: Jalopnik

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.