Kultovní auta do půl milionu: slavné vozy minulosti nemusí stát majlant

 | 16 příspěvků | 28.8.2017 Marek Bednář
Reagovat

Nepřihlášený eLzyx1

tohle, že jsou kultovní au.. | 28.8.2017 22:57reagovat
avatar

tohle, že jsou kultovní auta? Možná ten Baworák. Jinak kultovními auty jsou 2CV, Brouk, Mini, Golf 1 GTI, T1&T2, F500, Mercedes G

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Zbyněk Žídek

Opravte si, prosím, drobno.. | 28.8.2017 23:46reagovat
avatar

Opravte si, prosím, drobnou chybku, Tatry 613 mají motor NAD zadní nápravou. Dokonce rozvodovka je umístěna přímo ve vaně motoru.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Opravte si, prosím, drobno.. | 29.8.2017 00:12reagovat
avatar

Predchozí modely před Tatra 613 Měly motor za zadní napravou a o tom se tam píše.

Nepřihlášený CX

Reakce na: tohle, že jsou kultovní au.. | 29.8.2017 08:29reagovat
avatar

Samozřejmě, že jsou to kultovní auta, ale vyšší střední až luxusní třídy té doby. To co jmenujete jsou zástupci nižších tříd. A protože byli levnější tak jich bylo taky na cestách víc a byli rozšířenější. Kdo sleduje ceny veteránů tak ví, že zde uvedené modely za posledních 5 let navýšili cenu minimálně o 100%.

Nepřihlášený mariov8

Reakce na: tohle, že jsou kultovní au.. | 29.8.2017 08:56reagovat
avatar

V podstatě lze s článkem souhlasit, ale tyhle auta jsou už dnes pod pul milionu většinou jenom proto, že to je:

1. Nezajímavá motorizace. Ten karburátor u BMW a Citroenu sráží cenu. Je to slabé, žere to a pokud tomu něco je, sehnat někoho kdo to dnes seřídí není bžunda. Natož pak případně celý karburátor, když ho někdo zkroutil neodborným zacházením.

2.Tatra je jasná, V8 3,5L byla jediná možnost, ale sehnat neshnilou T613 je problém a kvalitní oprava karosérie tohoto v podstatě ručně dělaného malosériového auta náklady vyžene v pohodě k milionu.

3. Maserati je servisně, spolehlivostí a provedením elektroinstalace peklo, kolegové z oboru mi ho intenzivně rozmlouvali, prý starý mercedes je proti tomu sranda za hubičku. Ale je to Ital s malým velkým srdcem...

4. Audi je zajímavý tip, už jich moc není a pětiválcové turbo má charismatický projev a i dnes pojede slušně, časem jeho ceny budou už jenom růst.

Když napíšete A, napiště i B. Třeba že ty auta mizí a jejich ceny stoupají, částečně za to může přemíra peněz v oběhu, zvláště v rukách spekulantů a částečně je to přirozeným stárnutím a vybíjením nemocných kusů na díly pro ty zdravější...

Kultovní auto není jenom pidižvík typu Golf GTI, Mini a jiná kdysi levná přibližovadla, ale i technicky náročnější, zajímavější a dražší větší auta. Jenom jejich ceny a náklady na udržování při životě jsou dnes už luxusně vysoké. Nic pro mladíka co má první práci a chce tím povozem lovit holky...

Nepřihlášený eLzyx1

za kultovní auta beru tako.. | 29.8.2017 11:20reagovat
avatar

za kultovní auta beru taková, která mají kolem sebe nějaký kult. Tj. prodávají se trička, hrníčky, nebo třeba polštáře s motivy daného auta, pořádají se srazy pouze pro tyto modely, případně jsou tato auta obsazována do hlavních rolí v nových filmech.

Sorry jako, ale to auta zmíněná v článku nesplňují. Jsou to zajímaví veteráni, ale dle mého názoru nejsou kultovní.

ad udržování při životě těch malých aut ... ani ta nejsou levná. Zrovna řeším motor do T2 a lítám v cifrách nad 50t Kč.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený eLzyx1

za kultovní se dají brát t.. | 29.8.2017 11:44reagovat
avatar

za kultovní se dají brát třeba Mustangy, Corvetty, Challengery, Camara, Lincoln Continental 4. generace (Matrix), Ford T, Jaguar E-type ... kultovní jsou samozřejmě 2 dveřová Porschata, Lamba, Ferrari atp. Za kultovní bych se nebál označit ani Land Rovery, nebo třeba Mercedes W124, případně Gelandewagen.

Určitě je kultovní Velorex, nebo třeba Trabant.

Ale 613 Tatra? 603 bych chápal, to už svůj kult má. Audi 200? 95% lidí si ani nevybaví jak to vypadá. Tak jak to může být kultovní auto? To samé Citroen Cx 2200, nebo to Maserati. Vážně se najde někdo, kdo má tyhle auta na plakátech nad postelí, či moderně na tapetě v mobilu či počítači?

To samozřejmě neznamená, že jsou tato, dle mého názoru nekultovní auta, nějak méněcenná, nebo nehodná zachování. Jsou to zajímavé stroje, ale obvykle po nich touží jen někdo, kdo v tom kdysi jezdil, případně v tom jezdil jejich táta/děda. A nebo mu to auto prostě padne do oka při hledání jiného.

Nepřihlášený Gravy

Maserati mám, i když ne v.. | 29.8.2017 14:09reagovat
avatar

Maserati mám, i když ne v provozuschopném stavu. Každopádně si nemyslím, že by se jednalo o kultovní auto, rozhodně ne u nás. Tak před 2 lety jsem ani nevěděl, že existuje. Za kultovní bych považovat třeba e30 M3, která byla jeho konkurencí. Stojí pětinásobek, proto se nevejde do žebříčku. Biturbo nemělo sportovní úspěchy a ani to nebylo auto pro masy, protože bylo drahé. Tak jaký kult?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený rock

Reakce na: za kultovní auta beru tako.. | 29.8.2017 15:34reagovat
avatar

Namátkou

cx

http://img.janforman.com/cx18fnd.jpg

Nepřihlášený rock

Reakce na: za kultovní auta beru tako.. | 29.8.2017 15:36reagovat
avatar

... biturbo

http://img.janforman.com/biturboflx2.jpg

Asi by se našly i některá z ostatních. Tohle bylo po 5 minutách hledání a to jsem ani nezkoušel fanouškovské komunity.

Nepřihlášený rock

Reakce na: za kultovní auta beru tako.. | 29.8.2017 15:45reagovat
avatar

...nicméně uznávám, že ta Audi 200 je fakt jalová. Ještě bych vzal na milost tu, co jezdila IMSA, ale to už je trošku něco jinýho.

Nepřihlášený rock

Reakce na: Maserati mám, i když ne v.. | 29.8.2017 15:51reagovat
avatar

To záleží... Biturbo a obecně hranatý Maserati z 80. let v sobě mají něco, co jejich předchůdci ani následovníci neměli a zrovna tomuhle bych nálepku kult klidně dal. Kdybych nevěděl, že ho nedokážu udržet v důstojném provozu, tak už ho mám doma.

I u toho BMW mi E24 říká víc, než profláklá E30, ale to už bude dost individulní úchylka

Nepřihlášený Josef

Měl jsem přesně tuhle Audi.. | 29.8.2017 20:07reagovat
avatar

Měl jsem přesně tuhle Audi 200 turbo.Neskutečné pětiválcové letadlo.

Nepřihlášený Gravy

Reakce na: To záleží... Biturbo a obe.. | 30.8.2017 12:29reagovat
avatar

jojo po e24 slintám taky :-D a ještě po Porsche 944

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše