Lákavé ojetiny, kterým je lepší se vyhnout. Trable s nimi nejsou malé

Kupuje-li si ojeté auto, jistě ho nechcete mít tři týdny z měsíce v servisu. Tyto vozy jsou se spolehlivostí na štíru, třebaže patří mezi vyhledávané.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Lákavé ojetiny, kterým je lepší se vyhnout. Trable s nimi nejsou malé

24.5.2018 | Petr Miler

Lákavé ojetiny, kterým je lepší se vyhnout. Trable s nimi nejsou malé

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kupuje-li si ojeté auto, jistě ho nechcete mít tři týdny z měsíce v servisu. Tyto vozy jsou se spolehlivostí na štíru, třebaže patří mezi vyhledávané.

Statistikám spolehlivosti se věnujeme pravidelně, tentokrát ale před sebou statistiku tak úplně nemáme, i když spolehlivost je hlavním tématem. Naši němečtí kolegové vybrali několik žádaných a lákavých ojetých aut, které na tom ale se spolehlivostí nejsou dobře. Probrali též, co bývá problémem nejčastěji, a to je něco, co vám nemůžeme nepřiblížit.

Máme jich tu sedm a pro leckoho může být překvapivé, že jen jedno auto není německé. Má to ale svou logiku - ojeté vozy německých značek bývají vyhledávané právě pro svou spolehlivost či trvanlivost, realita ale někdy bývá odlišná. U některých je problémů více, u jiných problematický aspekt jen jeden a když koupíte auto bez něj, dostanete slušný stroj. Pokud ale neuspějete, mohou se provozní náklady vyšplhat do nebeských výšin. Je to zkrátka riziko a u těchto modelů je nadprůměrně vysoké v rámci třídy. Není to žebříček, auta jsou seřazená podle abecedy - tady je jedno po druhém.

1. Alfa Romeo 147

Tomuhle hatchbacku pomalu táhne na dvacet, ale to neznamená pokles zájmu - s klesajícími cenami je o 147 zájem pořád velký, hlavně pro jeho designovou a řidičskou atraktivitu. Jenže tahle Italka trpí na úniky oleje a chladicí kapaliny, rozvody je potřeba měnit každé tři roky včetně vodní pumpy a elektronika může mít svůj názor na pojem „správné fungování”. A pak je tu podvozek, který je sice špičkový, ale není moc houževnatý a na rozbitých silnicích vyžaduje časté výměny čepů a kloubů. Kdo poznal život se 147 na českých okreskách, ví své...


Lákavé ojetiny, kterým je lepší se vyhnout. Trable s nimi nejsou malé - 1 - alfa romeo 147 5probloje 01Lákavé ojetiny, kterým je lepší se vyhnout. Trable s nimi nejsou malé - 2 - alfa romeo 147 5probloje 02Lákavé ojetiny, kterým je lepší se vyhnout. Trable s nimi nejsou malé - 3 - alfa romeo 147 5probloje 03

2. Audi A5 Sportback

Podle Waltera de Silvy bylo A5 nejkrásnějším autem, které kdy navrhl. A byl na něj tak hrdý, že kvůli designu u něj znemožnil nabízet některé výbavové prvky. Když v roce 2009 přišla na svět verze Sportback, svou delší linkou střechy byla možná ještě atraktivnější a dodnes to je velmi zajímavé auto. Jen se vyhněte - a to platí pro všechny verze A5 a nejen tohoto modelu - benzínovým čtyřválcům TFSI řady EA888 s objemy 1,8 a 2 litry, protože nezřídka mají nevyřešené problémy se spotřebou oleje.

Potíž je to velká a celosvětová, nejednou jsme o ní v minulosti psali - již po proběhu v řádu desítek tisíc kilometrů se u těchto motorů, vyrobených do roku 2012, vytvoří vůle na pístních kroužcích a ty tak při cestě pístu dolů nestírají olej ze stěn válců dostatečně dobře. Výsledkem je spotřeba oleje i 3 litry na 1 000 km.

Opravit tento problém znamená namontovat nové pístní kroužky, ideálně i s výbrusem válců a pokud je problém pokročilý - což je jen otázkou času, pokud dosavadní majitel jen útrpně doléval olej - je potřeba i nových pístů. V krajním případě je nutná i výměna motoru. Při běžné prohlídce ojetiny před koupí tenhle problém navíc nejde odhalit, je potřeba ujet několik stovek kilometrů, a to už auto budete mít dávno doma.

Lákavé ojetiny, kterým je lepší se vyhnout. Trable s nimi nejsou malé - 4 - audi a5 sportback tfsi 7probloje 01Lákavé ojetiny, kterým je lepší se vyhnout. Trable s nimi nejsou malé - 5 - audi a5 sportback tfsi 7probloje 02Lákavé ojetiny, kterým je lepší se vyhnout. Trable s nimi nejsou malé - 6 - audi a5 sportback tfsi 7probloje 03

3. Audi A6 C6

A6 je velký a pohodlný křižník, který může být lákavý, pokud často jezdíte dlouhé vzdálenosti. Generaci C6 je letos čtrnáct let a pořád vypadá k světu, jak zvenčí, tak i zevnitř, přitom už nestojí moc - pro to všechno je žádaná. Vyberte si nicméně manuál nebo klasický automat, CVT s názvem Multitronic prý trpí mechanickými i elektronickými problémy, a to údajně i když dodržujete interval výměny převodového oleje 55 tisíc kilometrů.

Lákavé ojetiny, kterým je lepší se vyhnout. Trable s nimi nejsou malé - 7 - audi a6 c6 5probloje 01Lákavé ojetiny, kterým je lepší se vyhnout. Trable s nimi nejsou malé - 8 - audi a6 c6 5probloje 02Lákavé ojetiny, kterým je lepší se vyhnout. Trable s nimi nejsou malé - 9 - audi a6 c6 5probloje 03

4. BMW 320si E90

Fanouškům BMW se okamžitě rozsvítí - 320si je homologační verze pro okruhové závody a z atmosférického dvoulitru dává 175 koní. Jako nový nebyl tento stroj moc oblíbený, protože na BMW je výkon malý a tehdy si ještě značku kde kdo spojoval s šestiválci. Nicméně i proto je jako ojetý docela levný, a i proto žádoucí. Podvozek tohoto auta je špičkový, takže legrace s ním zažijete dost, ale vyšponovaný motor trpí na přeskakování rozvodů a na praskání stěn mezi válci, které jsou hliníkové a velmi tenké.

Lákavé ojetiny, kterým je lepší se vyhnout. Trable s nimi nejsou malé - 10 - bmw 320si e90 5probloje 01Lákavé ojetiny, kterým je lepší se vyhnout. Trable s nimi nejsou malé - 11 - bmw 320si e90 5probloje 02Lákavé ojetiny, kterým je lepší se vyhnout. Trable s nimi nejsou malé - 12 - bmw 320si e90 5probloje 03

5. Mercedes-Benz Viano W639

Viano, prodloužená verze dodávky Vito, může být zajímavá šestiválci pod kapotou, spoustou prostoru a když najdete správný kousek, také docela luxusním interiérem. Jenže tu rozhodně neplatí rovnice Mercedes = kvalita. Může to být znát v interiéru, což ale odhalíte snadno. Horší to je na podvozku, který prý silně trápí koroze, a to klidně po třech letech provozu. Důkladná kontrola je tu obzvlášť nutná.

Lákavé ojetiny, kterým je lepší se vyhnout. Trable s nimi nejsou malé - 13 - mercedes viano w639 7probloje 01Lákavé ojetiny, kterým je lepší se vyhnout. Trable s nimi nejsou malé - 14 - mercedes viano w639 7probloje 02Lákavé ojetiny, kterým je lepší se vyhnout. Trable s nimi nejsou malé - 15 - mercedes viano w639 7probloje 03

6. Volkswagen Phaeton V10 TDI

Phaeton nebyl příliš oblíbený jako nový, protože byl na Volkswagen drahý, ale dnes jsou jeho ceny opravdu nízko, a to i s unikátním dieselovým desetiválcem - nakonec, pár pěkných jsme vám kdysi ukazovali. Jenže pokud u většiny aut zůstávají provozní náklady s věkem víceméně konstantní, u desetiválcového TDI můžou růst děsivým tempem.

Není tu moc místa, takže jakýkoliv větší zásah - včetně výměny těsnění pod hlavou, což prý není ojedinělý úkon - znamená nutnost vytažení motoru z auta. To je dnes neobvyklé, vždy ale náročné a tedy i nákladné. S jakýmkoliv obyčejnějším motorem uděláte lépe, jenže kdo by chtěl obyčejný motor, když může mít desetiválec...

Lákavé ojetiny, kterým je lepší se vyhnout. Trable s nimi nejsou malé - 16 - vw phaeton v10 tdi 02Lákavé ojetiny, kterým je lepší se vyhnout. Trable s nimi nejsou malé - 17 - vw phaeton v10 tdi 06Lákavé ojetiny, kterým je lepší se vyhnout. Trable s nimi nejsou malé - 18 - vw phaeton v10 tdi 11

7. Volkswagen T5

U velmi oblíbeného Transporteru páté generace odcházejí pružiny a tlumiče zejména na zadní nápravě, pokud je vůz konstantně silně zatěžován. Starším kusům zatéká kolem posuvných bočních oken, u motorů TDI PD je často poškozené vyvložkování válců a utržené kousky letící výfukem můžou poškodit turbodmychadlo. Nejsou neobvyklé ani problémy s těsněním hlavy válců; obecně zní doporučení, aby si zájemce připlatil za faceliftovaný model s common-railem pod kapotou, s tím už bývá problémů méně.

Lákavé ojetiny, kterým je lepší se vyhnout. Trable s nimi nejsou malé - 19 - vw t5 multivan 5probloje 01Lákavé ojetiny, kterým je lepší se vyhnout. Trable s nimi nejsou malé - 20 - vw t5 multivan 5probloje 02Lákavé ojetiny, kterým je lepší se vyhnout. Trable s nimi nejsou malé - 21 - vw t5 multivan 5probloje 03

Zdroj: Auto Bild

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše