Co udělá se Škodou Octavia 1,9 TDI ježdění na olej z friťáku za zlomek ceny nafty?

 | 106 příspěvků | 3.6.2018 Petr Miler
Reagovat

Nepřihlášený

Moje skoda oktavia 1,9 TDi.. | 3.6.2018 09:27reagovat
avatar

Moje skoda oktavia 1,9 TDi ma najeto 343,000,- km a cca 4 roky jezdím na fritovaci olej normálně pracuji v mekaci a mám ho zadarmo. V zimě to míchám s naftou v létě není třeba . Auto skoro vůbec nehuli. Výkon je nizsi a spotreba cca 8,5 litru, jezdím sportovně . Jinak se chystám na výlet po Evropě ciste na volej skrz prázdniny .

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

PIČ...Y!!!!!!!! jazdil som.. | 3.6.2018 09:36reagovat
avatar

PIČ...Y!!!!!!!! jazdil som aj fritovaci, aj hydraulicky olej.jedine co na fritovacom bolo ze menil som pal.filter po 5tis.km a siel som sa zblut! vsetky vone z oleja... na hydr som jazdil 400km denne. trochu dymila ale ok. a na 65L nadrz som zmastil 1200km. tak aka vyssia spotreba o 20%???

Nepřihlášený joe

Reakce na: Moje skoda oktavia 1,9 TDi.. | 3.6.2018 09:51reagovat
avatar

třeba až nebudeš pracovat v tom mekáči budeš si moct dovolit i kvalitní naftu - smraďochu...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: třeba až nebudeš pracovat.. | 3.6.2018 10:03reagovat
avatar

Jsem student a práce v mekaci je casove flexibilní a navíc denně musím dojíždět z Kopidlna do Mladé Boleslavi což by se mi na normální naftu nevyplatilo, až dostuduji tak si koupím elektro auto.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: třeba až nebudeš pracovat.. | 3.6.2018 10:05reagovat
avatar

Lopato tankujes vervu do multikary :-)

Nepřihlášený Nikdo

Reakce na: Jsem student a práce v mek.. | 3.6.2018 10:14reagovat
avatar

Ježiši, ty si debil :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Moje skoda oktavia 1,9 TDi.. | 3.6.2018 10:16reagovat
avatar

Mám stejnou zkušenost. najezdil jsem v Corolle 450tis. km. Z toho víc než 250.tis. km na řepkový olej. Nafta stála okolo 33kč a řepkový olej v akci 20kč. Na spotřebě jsem žádný rozdíl nepoznal. Motor i po těch 450tis. km chodil jak hodinky. Nutno podotknout, že motor byl atmosférický. Jediná nevýhoda byla v tom, že za autem zůstával odér smažených hranolků.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený FIip

Poprvé jsem o tomhle slyše.. | 3.6.2018 10:19reagovat
avatar

Poprvé jsem o tomhle slyšel před cca 30ti lety, když v NDR nějakej strejda jezdil na olej z restaurací se starým mercedesem. Pak bylo chvíli ticho a když se k nám dostal do televize i Top Gear, tak v jednom z prvních dílů to tam zkoušeli. Jen do oleje míchali líh, ředidlo, nebo něco takového - právě kvůli viskozitě. Já jezdím cca 100km do práce a z práce denně a mám Sharana 1,9 TDi. Spotřeba kolem 7mi. Není to moc, ale když si to spočítám, tak je to skoro 100tis korun za rok.. To už bych se nad tím zamyslel...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Poprvé jsem o tomhle slyše.. | 3.6.2018 10:22reagovat
avatar

V mladí jsem jezdil s waranem na technicky benzin ;-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený filip

Reakce na: V mladí jsem jezdil s wara.. | 3.6.2018 10:26reagovat
avatar

To já taky.. Speciál za 24 a technický kolem 13ti.. To pak byli jedno, jestli jedu za 12/100.. :-)

Nepřihlášený Masturbátor

jen dementní socka může do.. | 3.6.2018 10:32reagovat
avatar

jen dementní socka může do auta lít vyfrit a ještě se tím chlubit

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený chrchel z paty

Chápu, že o motoru 1.9 TDI.. | 3.6.2018 10:32reagovat
avatar

Chápu, že o motoru 1.9 TDI se tady musí psát jen v superlativech, jinak sem půlka čtenářů přestane chodit, ale "relativně moderní"? Tam je slovo "relativně" mnohem důležitější než slovo "moderní" :D Vždyť jeho první generace je skoro třicet let stará a ta Octa1 může být stará tak dvacet...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jelito

Reakce na: Moje skoda oktavia 1,9 TDi.. | 3.6.2018 10:39reagovat
avatar

Na volej??.. komu jako, nějaký nový trend v cestování...

Nepřihlášený Jelito

Reakce na: Jsem student a práce v mek.. | 3.6.2018 10:41reagovat
avatar

Student a pak elektro auto... tak to jsme v prdeli. A ty jsi dojezdil... sportovně ty pitomče..

Nepřihlášený Adam

Reakce na: Chápu, že o motoru 1.9 TDI.. | 3.6.2018 10:47reagovat
avatar

Ano, máš pravdu.

Nic méně pokud se bavíme o motoru. Jaký je rozdíl mezi motorem 1Z a Cbbb? Krom 16V je rozdíl minimální. Bloky by si při troše snahy přehodil mezi sebou.

Nejde o motory,ty jsou furt stejné,jde o jejich příslušenství. Na pistech,ojnicích.klikovkach,spalovacím prostoru apod. už právě 30 let nic lepšího nevymyslíš.

Nepřihlášený jarda

Reakce na: Poprvé jsem o tomhle slyše.. | 3.6.2018 10:55reagovat
avatar

Mam sharana 1,9 TDI 81kw ma najeto 1milion kilometru nic jsem na motoru neopravoval kromě příslušenství uhlíky alternatoru vodní pumpa a termostat.Manželka mě nosí použity olej z prace 5l cca za tyden.Mícham to do nadrže s naftou jezdím s tím celoročně celkem 10let.Emise na stk bez problemu

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený nick

Zkoušel jsem to v traktoru.. | 3.6.2018 10:56reagovat
avatar

Zkoušel jsem to v traktoru a zpočátku to nebylo marný,než se zalepily pístní kroužky a začal tlakovat do kliky jinak byly na trhu přestavbové sady od 9000,- kdy se používaly dvě nádrže a po dojezdu se přepínaly ručně nebo automaticky dle ceny kvůli proplachu potrubí.Na frit se přepínalo po ohřátí motoru opět ručně nebo automaticky.Kolega takto jezdil s astrou a pochvaloval si to,ale po uvedené zkušenosti jsem další pokusy uťal,naštěstí pomohla aditiva a kroužky povolily.Možná pokud bych použil sadu nestalo by se to protože studený starty fakt nic moc,možná by pomohlo zvýšit tlaky na vstřikách,ale to už jsem byl ve fázi experimentů a to se mi nechtělo.Jinak kolega ten měl dokonce i vyhřívání nádrže, protože v zimě to čerpadlo neutáhlo.

Nepřihlášený Trololol

Reakce na: Ježiši, ty si debil :-) | 3.6.2018 11:16reagovat
avatar

Proč by byl debil? Protože na rozdíl od tebe tahá, ty prostý pobírači sociálních dávek?

Nepřihlášený Jim

Ve starých dieselech vyzko.. | 3.6.2018 11:24reagovat
avatar

Ve starých dieselech vyzkoušen transformátorový olej a bez problémů. Navíc odpadá filtrování.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kok

Reakce na: Ježiši, ty si debil :-) | 3.6.2018 11:26reagovat
avatar

Mlč trotle dobře klučina dělá.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kok

Reakce na: jen dementní socka může do.. | 3.6.2018 11:35reagovat
avatar

Proč si myslíš že jsi dementní socka? Nikoho neuražís i ti to docela myslí. :-)

Nepřihlášený

Já jsem taky český debil a.. | 3.6.2018 11:36reagovat
avatar

Já jsem taky český debil a taky mám 1.9tdi a liju tam zásadně blbé komentáře z netu hlavně z autoforum a jezdím zadarmo..

Nepřihlášený pepe

Reakce na: Mlč trotle dobře klučina d.. | 3.6.2018 11:53reagovat
avatar

A to bývaly návody předehřevu nádrže na olej nad 80st.C, aby byl olej stejně viskózní jako nafta. Beztak ten sajrajt, co přidávají do nafty nyní spolu s řepkou, jen poškozuje palivovou soustavu. Tak proč tam nelít v podstatě totéž recyklované..

. Pak ale přijde finančák a bude chtít větší daň z friťáku..

Nepřihlášený cosworth

skodovka je hnuj pro dobyt.. | 3.6.2018 12:30reagovat
avatar

skodovka je hnuj pro dobytek. skodovkou jezdis protoze musis. skodovka se nekupuje ale fasuje

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený ANOTHER

Reakce na: Ve starých dieselech vyzko.. | 3.6.2018 12:50reagovat
avatar

Na to pozor!Transformátorový olej je jedovatý!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený ANOTHER

Reakce na: skodovka je hnuj pro dobyt.. | 3.6.2018 12:52reagovat
avatar

Tak si vyfasuj trošku slušnosti a respektu k druhým.Takto se chováš sám jako dobytek.

Nepřihlášený Jirka

Tu resite zanedbatelnych 6.. | 3.6.2018 12:52reagovat
avatar

Tu resite zanedbatelnych 6l spotreby socky. Muj Diesel Basti 14 na sto zabari. Tam uz se o plati popremyslet

Nepřihlášený Jarda

Reakce na: Na to pozor!Transformátoro.. | 3.6.2018 13:07reagovat
avatar

Zato nafta jedovata neni, je pitna

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený VIPER

Už před lety to zkoušely.. | 3.6.2018 13:09reagovat
avatar

Už před lety to zkoušely že Světa Motorů v R19 za 20 000.na zimu tam přidelaly ohřívání aby jim to nezatuhlo

Nepřihlášený Reno

Měl jsem před 20ti lety Ka.. | 3.6.2018 13:26reagovat
avatar

Měl jsem před 20ti lety Kadetta - vlastnil jsem ho 6 let, než šel dál a ten se mnou nepoznal čerpat na normální čerpačce- jezdil jsem na co šlo- transformátorový, fritovací, topný olej, potom jsem sehnal bagristu a od něj jsem začal brát naftu po sudech- nedalo se to vyjezdit- každý rok jsme jeli k moři, palivo si vozi li sebou i na zpáteční cestu- prostě parádní vozítko.

Každý holt jezdí, ak se dá.

Nepřihlášený y.zero

Reakce na: Mam sharana 1,9 TDI 81kw m.. | 3.6.2018 13:36reagovat
avatar

Zdar. P. 405 1.9 td. 250 000 km. na repku nebo slunecnici, nikdy zadny zadny problem. Pozdeji P. 406 2,1 td taky na volej cca 100 000 taky v poho.

Nepřihlášený Tim

Proč byste od nikoho v ČR.. | 3.6.2018 13:36reagovat
avatar

Proč byste od nikoho v ČR nemohli dostat použitý olej z friťáku? Co je to zase za kecy?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Dopravat common-railu vice.. | 3.6.2018 13:49reagovat
avatar

Dopravat common-railu vice nez jen nezbytne mazani (dnesni nafta, bez bio-slozky, je sucha) se drive nebo pozdeji vymsti.

Nevycistete palivovou soustavu pred zimou a budto to bude zima posledni nebo se pekne prohnete pri naprave skod.

Na druhou stranu. Prepaleny olej je svym zpusobem jiz zuslechteny. V Nemecku by se mely dat koupit kolony na domaci vyrobu bio-nafty, takze pokud uz (a auto to zvlada, coz potvrdi vyrobce ci mechanik) tak takhle.

Pokud jste ale nekdy slyseli o perfektnim stavu motoru nasich zapadnich sousedu, tak toho nedosahli pouzivanim ani oleju ani biopaliv, ale kvalitnim palivem s aditivy (ktere treba u nafty primazava, ale jinak prave eliminuje problemy ktere by vznikly i s bio-slozkou paliva).

Nepřihlášený Havel Byl Zkurvysyn

Když jsi pitča a soska tak.. | 3.6.2018 13:49reagovat
avatar

Když jsi pitča a soska tak máš ve znaku střelenou slepici,když borec tak máš BMW

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený pablo

Kupuju řepku v akci a mích.. | 3.6.2018 13:49reagovat
avatar

Kupuju řepku v akci a míchám asi tak 30% nafta a 70 olej, jezdím od jara do podzimu a v zimě jen naftu a nikdy po celé 4 roky jsem neměl jediný problém. Pravda, že je to cítit.

Nepřihlášený

Jezdil jsem superbem 1.9 T.. | 3.6.2018 13:58reagovat
avatar

Jezdil jsem superbem 1.9 TDi na vyjety olej cca 3 roky ke konci motor nějak hůř tahnul a měl nepravidelný chod tak jsem vzal plnou prémiové nafty půlku vyjel a nalesteny sup šel do Auto ESA jako auto po pečlivém majiteli s vyplněnou serviskou a původem z ČR s postivymi kilometry. A za dva dny byla vonavka pryč ;-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený rrren

komu vadí hranolkový smrad.. | 3.6.2018 14:05reagovat
avatar

komu vadí hranolkový smrad, může použít vonný olej z lampiček. Osvěží interier i přerazí hranolky za autem. Kdo by nechtěl, aby mu auto vonělo po levanduli.

Nepřihlášený P.

V době,kdy stála nafta víc.. | 3.6.2018 14:13reagovat
avatar

V době,kdy stála nafta víc jak 36Kč jsem také dělal pokusy na staré felicii 1,9D.Trafo i frit. byl ok,ale bylo ho málo tak jsem zkoušel použitý hydr. olej.Vyjezdil jsem přes 4tis. litrů tohoto oleje.Úspora značná.

Měl jsem dodělaný větší palivový filtr a skleničku s pumpičkou.Chtělo to jen častěji měnit žhavičky a vyměnit čerpadlo.Původní lucas se zadřel po prvních 500 km.Bosch ze starého golfa už vydržel.

Auto moc nehulilo jen postupně ztrácelo výkon.

Teď už bych do toho nešel.Stk+emise by byl problém a není už ani tolik času se věnovat pokusům a úpravám.

Nepřihlášený BMW 525 TD

Po 4 měsících ježdění na h.. | 3.6.2018 14:15reagovat
avatar

Po 4 měsících ježdění na hydraulickej olej asi 1500 km bez broblémů.Jen mi začalo kapat čerpadlo,ale nedávám vinu oleji.Prostě netěsnost.

Motor si přede,starty ok a to mám dvě žhavičky ko.Výkon stejný,ale teplota motoru trochu vyšší,spíše se rychleji zahřeje.

Pokud odejdou vstřiky tak je mám v regálu připravený a hlavně dávno zaplacený.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Po 4 měsících ježdění na h.. | 3.6.2018 14:25reagovat
avatar

Mám mercedes E 320 cdi, a na fritovaci olej jezdím 4 roky dálkový cesty Ostrava-Berlín najeto 430 tisíc , jen v zimě míchám s naftou 50/50, starty jsou horší ale to neřeším. Úspora je neskutecna.

Nepřihlášený

Tak uz je me jasny proc va.. | 3.6.2018 14:50reagovat
avatar

Tak uz je me jasny proc vam ti co davaji prednost vuni benzinu porad nadavaji.

To na olej (vice nez 30procent) jezdite i s DPFkem? To jak jednou zacadi, tak to musi jit do kopru v cukuletu. O tom ze EGR, ktere zpusobi to koureni, se zanese velmi rychle asi nema cenu psat, vite to z vlastni zkusenosti.

Nepřihlášený

Ducato 2.8tdi 200000km na.. | 3.6.2018 14:54reagovat
avatar

Ducato 2.8tdi 200000km na vyfrit a sadlo

Nepřihlášený ANOTHER

Reakce na: Zato nafta jedovata neni,.. | 3.6.2018 15:04reagovat
avatar

Vyzkoušej,rozdíl poznáš hned.

Nepřihlášený

Reakce na: Proč byste od nikoho v ČR.. | 3.6.2018 15:16reagovat
avatar

Protože ti ho nikdo jen tak neda musi mit bohuzel papir o likvidaci od firem s povolenim pokud se jedna o provoz od soukromnika je to jedno ten nic prokazovat nemusi

Nepřihlášený Kiksfix

Člověk s IQ vyšším, než je.. | 3.6.2018 15:54reagovat
avatar

Člověk s IQ vyšším, než je IQ voliče Babiše a Zemana prostě jezdí na LPG. Protože je to vychytané a 2x levnější, než ježdění na naftu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Beaver

Reakce na: Moje skoda oktavia 1,9 TDi.. | 3.6.2018 16:04reagovat
avatar

Auto nehulí, ale ten smrad co se za Tebou táhne, by sis do ložnice nevzal

Nepřihlášený Jirka

Reakce na: Člověk s IQ vyšším, než je.. | 3.6.2018 16:06reagovat
avatar

Jsou lidi kterym je spotreba u prdele.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kiksfix

Reakce na: Jsou lidi kterym je spotre.. | 3.6.2018 16:08reagovat
avatar

Jo, ti ovšem nejezdí ve škodovkách na vyjetej friťák. A v noci lítají netopýři.

Nepřihlášený

Reakce na: Škodovky by měli zakázat a.. | 3.6.2018 16:28reagovat
avatar

škodovka se předjet nedá protože je nejvýkonější a její majitel se předjet nedá . to je pro něj potupa

Nepřihlášený

Reakce na: Škodovky by měli zakázat a.. | 3.6.2018 16:29reagovat
avatar

správnej čech jezdí na friták s kuchlím filtrem

Nepřihlášený jarda

Reakce na: Poprvé jsem o tomhle slyše.. | 3.6.2018 16:50reagovat
avatar

nechapu proč tolik lidí nadavá na škodovky přitom je hodně horších aut fiat, opel, ford, všecny francouzy celý život jsem dělal auta jsem automechanik ale škodovka byla vždy bez problemu vše na to je i na vrakovištích diagnostika bezkonkurenčně nejlepší,je to jen můj poznatek,proč se asi nejvíc prodáva,tvrděj že to je nudné auto.Pozor doma nemáme ani jednu škodovku,vubec mě nevadí

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

To je toho. Mě jezdí Octáv.. | 3.6.2018 17:06reagovat
avatar

To je toho. Mě jezdí Octávia na vzduch a žere 1 litr vzduchu na 10000000km a ukrutně tahá vocpoda a k mechanikovi jsem nikdy nejel a to mám najeto 1 miliardu km. Je to prostě nejlepší auto v celé galaxii, ba v celém vesmíru. Octavia forever.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: To je toho. Mě jezdí Octáv.. | 3.6.2018 17:11reagovat
avatar

Kdyby se prodávala jen Skoda tak automechanici vymřou hladem a to je prostý fakt

Nepřihlášený Jirka

Reakce na: Jo, ti ovšem nejezdí ve šk.. | 3.6.2018 17:12reagovat
avatar

Mam jeep grand cherokee 3.1 tdi a tam 14 neni probl standart

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Mam jeep grand cherokee 3... | 3.6.2018 17:23reagovat
avatar

Protože je tam utahanej Ital

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka Černý

O1 Sdi, v techničáku má na.. | 3.6.2018 17:41reagovat
avatar

O1 Sdi, v techničáku má napsáno že může jezdit na 100% bio ale mne to prostě nedá a beru naopak naftu 100% bez bio.

Nepřihlášený

fritovací olej táhne úžasn.. | 3.6.2018 17:50reagovat
avatar

fritovací olej táhne úžasně vocpodu

Nepřihlášený Jirka

Reakce na: Protože je tam utahanej It.. | 3.6.2018 17:55reagovat
avatar

Ti Co neumi ten Motor po uzivat na davaji. Ma uz pres pul mega a ok

Nepřihlášený

Reakce na: nechapu proč tolik lidí na.. | 3.6.2018 18:15reagovat
avatar

Jseš asi nějakej divnej.

Nepřihlášený Zevl ze škodofky

Reakce na: nechapu proč tolik lidí na.. | 3.6.2018 18:20reagovat
avatar

Mě to moje TDi vyrábí slunečnicový olej, který potom prodávám. Nechápu kdo na škodofku nadává, jsou to bezporuchová auta, která jedou do servisu jen po milionu km na dofoukání pneumatik.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: nechapu proč tolik lidí na.. | 3.6.2018 18:26reagovat
avatar

Škodovkáři to je sebranka, předjíždí v zatáčkách, na plné čáře, vybrždují ostatní řidiče a navíc smrdí jak zkažený vejce.

Asi značka auta opravdu něco vypovídá o majiteli.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Mě to moje TDi vyrábí slun.. | 3.6.2018 18:53reagovat
avatar

Mě vyrábí moje škodovka olivový olej, každé ráno je pod ní litr oleje. Ten vytřu a hadru vykroutím do nádrže a na ten olej najedu 20 tisíc kilometrů a takhle to opakuji každé ráno. Mám lepší škodofku jak ty.

Nepřihlášený Jirka Černý

Reakce na: Škodovkáři to je sebranka,.. | 3.6.2018 19:00reagovat
avatar

Nevim poslední kdo mne vybrzdil měl Golfa a nevypadal že má radost jak mu to brzdí líp než náklaďák s návěsem klád. Proto se tu nedá vést normální diskuze, každý kdo má jiné auto než ostatní se cítí hrozně vyjímečnej přitom se neuvědomuje že je jen v jiném davu. Je to škoda s normálními nezamindrákovanými lidmi se o autech dá docela pokecat.

Nepřihlášený Bobykenoby

Cerpadla to nemaj radi...... | 3.6.2018 19:41reagovat
avatar

Cerpadla to nemaj radi....dve sem takhle voddelal.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jares

Reakce na: V mladí jsem jezdil s wara.. | 3.6.2018 20:07reagovat
avatar

Má slova, i s Trabukem to šlo, důležitej byl olej , jinak to jezdilo na všechno.

Nepřihlášený Martin

Reakce na: Škodovkáři to je sebranka,.. | 3.6.2018 20:21reagovat
avatar

hmm pan asi na silnici jine auto nepotkal :))

Nepřihlášený

Reakce na: Moje skoda oktavia 1,9 TDi.. | 3.6.2018 20:29reagovat
avatar

Ten výlet po Evropě čiste na olej skrz prázdniny není dobrý nápad. Ne všude se toleruje, když auto smrdí jako fritéza. A hlavně, kde budeš ten olej brát? Sebou si ho určitě do zásoby nepovezeš. A ne všude ho "rozdávají" na potkání. Ekologická likvidace se musí dokládat. To, že na to u tebe v Mekáči někdo hází bobek, na věci nic nemění.

Nepřihlášený Havel byl a ty pořád jsi

Reakce na: Když jsi pitča a soska tak.. | 3.6.2018 20:33reagovat
avatar

A moula jako ty jezdí sockou na měsíční.

Nepřihlášený Míra

Reakce na: Člověk s IQ vyšším, než je.. | 3.6.2018 20:57reagovat
avatar

To je pravda, občas je jen potřeba vyměnit podpálený ventil a jede se dál.I na svítící kontrolku motoru se dá zvyknout.

Nepřihlášený Nick

Reakce na: Ježiši, ty si debil :-) | 3.6.2018 21:13reagovat
avatar

Ano, je to debil!

Nepřihlášený TTNandy

Reakce na: třeba až nebudeš pracovat.. | 3.6.2018 22:23reagovat
avatar

No......říkáte smraďochu....On je možná cítit po friťáku,ale ta vaše ,,kvalitní nafta",mu ohledně emisí nesahá ani po kotníky......a to je dokázané.Jinak spousty chytráků dodnes ani neví,že první motor Rudy Diesela klapal na řepkový olej.....

Nepřihlášený TTNandy

Reakce na: třeba až nebudeš pracovat.. | 3.6.2018 22:47reagovat
avatar

Každý,kdo leje do auta rostlinný olej,by si měl napřed nastudovat,co to obnáší.Tedy to,aby to neublížilo motoru.Já jsem ho používal už před deseti lety,v osobním autě,i v Tatrách.Základem je si uvědomit,jak se změní zátěž vstřikovacího čerpadla,potažmo rozvodů,pokud začnou pracovat s daleko hustčím médiem.Nechápalům jsem to vždy vysvětloval na příkladu pumpičky na kolo-jak se mu asi bude pumpovat,když mu místo vzduchu,začne do pumpičky proudit voda....Pokud chcete olej zdárně používat,musíte jej předehřát na 70 stupňů.Existují sady,včetně dvounádržových,které lze zakoupit.Ale šikovný kutil si dokáže celé zařízení udělat sám.Používají se výměníky tepla,napojené na malý okruh pro topení vozu,Pro studený start se dá doplnit průtokovým segmentem,kde olej teče přes žhavící svíčky-do doby,než se ohřeje chladící kapalina a tím začne fungovat vodní výměník.Nepoužíval jsem dvě nádrže,a ani ve velkých mrazech nebyl problém.Osobákem jsem tatkto po dobu tří let,najel 3000km měsíčně,bez problémů.Žádné změny motorového oleje jsem nezaznamenal,i když jsem dělal výměnu 2krát ročně.Ve velkých mrazech jsem přidával přibližně 10-15procent nafty.Tím myslím více jak mínus 12 stupňů.V té době byla cena příznivá,takže jsem používal čistý olej.Použitý se nejprve musí zbavit organických nečistot smícháním z louhem a odstátím-procedura cca na 8 hodin a přelít přes filtrační papír.Vše se dá najít na netu.Spotřeba byla stejná,motor šel tišeji a měkce....Tak to mám vyzkoušeno já....Ale bez předehřevu je to o riziku a o ničem....

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Jste zajimavi. Normalne.. | 3.6.2018 23:11reagovat
avatar

Jste zajimavi.

Normalne tu resite zakarbonovani motoru, pokud zere vice oleje nez by mel. A ted tu klabosite o uzivani rostlinycholeju. Ty by snad mely tvorit jestd vice sazi.

Nepřihlášený

Reakce na: Každý,kdo leje do auta ros.. | 3.6.2018 23:51reagovat
avatar

Udává se, že teplota žhavících svíček je okolo 800°C . Napomáhají tak při startu studenému motoru, kde při normálním režimu je ve válcích okolo těch 800°C .

Bod vzplanutí oleje je okolo 300°C . Myslíte vy jako odborník, že je vhodné nechat ohřívat olej protékáním přes žhavící svíčky?

Nepřihlášený Jan Dolanský

no, když jezdíte na olej v.. | 4.6.2018 00:29reagovat
avatar

no, když jezdíte na olej v 1.9 tdi PD, tak předehřev mít nemusíte, protože nafta tam proudí ke vstřikům kanálkem v hlavě motoru !, motory PD musejí naftu naopak chladit ! :-)

Nepřihlášený Marcel

Jezdil jsem na Fabii I, tři.. | 4.6.2018 04:04reagovat
avatar

Jezdil jsem na Fabii I, třiválec 1,4TDi. uplně nové auto, 2 roky, 75 000km. Kupoval jsem olej v akci, někdy v Globusu za 11,50!!r2006. Motor jsem trochu šetřil, že jsem startoval na naftu, nebo směs nafty a oleje. Po nastartování jsem nalil tolik oleje na spotřebu celý den, večer jsem se vracel skoro s 0 v nádrží a koupil za 200 kč naftu na proplachnuti. Dovolená v Řecku a Chorvatsku na 90% olej. Spotřeba neznatelná, Řecko celkem 5000km, plně naložený Combi Fabie, 5,5l/100km

Nepřihlášený marek

Reakce na: Jezdil jsem superbem 1.9 T.. | 4.6.2018 06:57reagovat
avatar

Az nekde koupim vbazaru auto co je uplne na hovno, tak misto po bazarnikovi pujdu po majiteli co to auto do toho bazaru prodal.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Moje skoda oktavia 1,9 TDi.. | 4.6.2018 07:56reagovat
avatar

A místo filtru máš tvé zahnědlé spodky:-) a starou pícháš místo do vagíny do nosu a do ostřikovače nachčiješ.A máááš to zadarmoooooooo

Nepřihlášený Unix

Peugeot 309 atmosferický m.. | 4.6.2018 09:32reagovat
avatar

Peugeot 309 atmosferický motor 1,9D na čistý řepkový olej cca 150.000 km - v zimě, v létě, bez jediného problému. Olej v té době stával 19 kč/l v Lidlu. Motor byl jen upravený na předehřívání oleje. Spotřeba stejná jak u nafty. Motorový olej měněn vždy po 15 tis. Km. U fritovacího použitého oleje je hlavní problém sůl které se filtrací nezbaví, proto jsem ho tam nikdy nedával. Dokonce jsem s tím několikrát prošel naprosto hladce stk a emisema.

Nepřihlášený Nikdo-original

Reakce na: Ježiši, ty si debil :-) | 4.6.2018 15:40reagovat
avatar

To jsem na někoho udělal takovej dojem, že mě musí kopírovat jméno??

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Az nekde koupim vbazaru a.. | 4.6.2018 20:08reagovat
avatar

Tak to všechno popru asi ne

Nepřihlášený

Reakce na: To jsem na někoho udělal t.. | 4.6.2018 20:08reagovat
avatar

Si debil originální :-)

Nepřihlášený

Reakce na: Vyhlašuji zákaz všech smrd.. | 5.6.2018 15:34reagovat
avatar

Všichni povinne slunecnicovy volej do nádrže

Nepřihlášený redy

neměl sem stím nikdy probl.. | 6.6.2018 11:18reagovat
avatar

neměl sem stím nikdy problém,Ochcáfce to chutnalo a roverovi ještě více,dával sem aditivum=ředidlo,už nevím jaké.je tomu pár let,přešel sem na benzín/lpg a je to jěště lepší varianta(2,5 v6 automat)

Nepřihlášený ..

Chodil takový pořad,jmen.. | 6.6.2018 18:22reagovat
avatar

Chodil takový pořad,jmenovalo se to"Bořiči mýtů".Testovali jízdu na friťák v MB 190.Tak na obyčejnou naftu udělali 10 kol a na friťák 11,tedy úspora na spotřebě 10%.Krom přelití toho oleje přes filtr ,žádnou úpravu nedělali.

Nepřihlášený jarda

Reakce na: Poprvé jsem o tomhle slyše.. | 7.6.2018 15:55reagovat
avatar

opět reaguji na všechny co pomlovají škodovku a nesnašej její auta.Nechapu jak jin musí byt když jich denně potkají na silnicích tisíce.Nemužou mít ani jeden naladu do života,ale není pravda že jsou nejhorší ani nesmrdí jak některa jina auta, je to hlavně o lidech jak se starají o své auto.Na konci mate odkaz na članek že nakonec vw v kauze dieselovych motoru je na tom nakonec nejlepe, ale bohužel se jako jediný přiznal.Myslím si že koncern vw to přežije, ale některé automobylky když se přiznají tak okamžitě mohou skončit nebudou mít dostatek prostředku aby to zvladly.

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/jak-moc-skodi-dnesni-d iesely-a-ktere-nejvic-data-ze-silnic-vykresluji-smutny-obraz ek/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

Nepřihlášený Michal220

Už aby zavedly to zpoplatn.. | 9.6.2018 13:27reagovat
avatar

Už aby zavedly to zpoplatnění podle euro norem.Ať už nemusím platiť daň z phm sám.

Nepřihlášený

Ve staré atmosféře hydraul.. | 13.6.2018 18:53reagovat
avatar

Ve staré atmosféře hydraulika šla, ale turbo, egr a dpf nedělá dobrotu.

Hlavně člověk nesmí být moc šetřílek a sem tam nechat projet dobrou naftu a ještě přidat aditiva.

Něco se ušetří, ale teď mi je to tak nějak jedno.

Nepřihlášený bobis57

Mám Octávii 1.9/74kW PD, r.. | 23.6.2018 06:23reagovat
avatar

Mám Octávii 1.9/74kW PD, r.v.2002 při nájezdu 25.000km jsem začal používat nejdříve nový nepoužitý fritovací olej, pak i použitý v poměru s naftou 3:1. Při cestách po Moravě jsem tankoval čisté MAŘO. Nájezd 180.000 za 10 let. Za celou dobu žádný problém, starty v zimě bez problému. Při používání použitého fritovacího oleje se linula z výfuku příjemná vůně pečených ryb nebo hranolků. Každý rok výměna naftového filtru, motorový olej výměna vždy po 30.000km. Po 150.000km vstřiky a ventily totálně obalené karbonem (čištění ultrazvukem). V televizi jsem před pár roky viděl dokumentární film jak v Americe v jedné malé kůlničce upravují použitý fritovací olej z restaurací. Úprava spočívala v tom, že se do oleje ohřátého na 80 stupňů nasypal louh a ono se to nějak vysráželo a po přefiltrování z toho bylo čisté palivotéměř se nelišící od nafty. Použitý fritovací olej stále používám v traktoru, jen ho čas od času projedu čistou naftou.

Nepřihlášený Michal

Reakce na: Mám stejnou zkušenost. naj.. | 24.6.2018 08:55reagovat
avatar

Já měl golfa 1,6D jezdil jak na řepkový olej tak hydraulický olej. Výkon byl stejný, spotřebu sem neřešil. Motor přestal kouřit ale zase byl cítit po řízcích ?

Nepřihlášený nikdo

Reakce na: Cerpadla to nemaj radi...... | 12.7.2018 15:39reagovat
avatar

Tak hlavně když jste ušetřil. :-)

Nepřihlášený frantisek jindra

Reakce na: skodovka je hnuj pro dobyt.. | 21.3.2019 18:42reagovat
avatar

ty jsi ale vemeno, na tuty synacek bohatyho papanka

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše