Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Muž ukázal světu, proč nikdy neotevírat víčko nádoby rozpálené chladicí kapaliny
11.7.2019 | Mirek Mazal
Trochu to připomíná slavnou scénku z Obecné školy - někteří prostě musí určité věci poznat na vlastní kůži. Otvírat přehřátý chladicí systém auta je prostě hloupost, i s hadry v ruce.
Důrazné varování před otvíráním víčka nádobky s vroucí chladicí kapalinou nevzniklo náhodou. Neustálé upozorňování na možné popálení stříkající tekutinou není projevem hysterie a má reálný základ ve fyzikálních zákonech. Kapalina je v uzavřeném chladicím systému pod tlakem, má tedy vyšší teplotu varu a po kontaktu s okolním prostředím se okamžitě začne vařit a doslova exploduje. Přístup k chladivu v motorovém prostoru je tedy v případě přehřátí motoru nutné nechat na později, kdy se agregát přirozeně ochladí a dovolí chladicí okruh bezpečně otevřít.
Teoretické poučky některým nestačí a zřejmě méně chápavý Matthew Elliott potřeboval odvézt do nemocnice, aby všem podobným pochybovačům ukázal následky neuposlechnutí dobře míněných rad. Na pravé ruce bude mít výhružnou vzpomínku nejspíše do konce života. A to může být rád, že zůstalo jen u popálené kury.
Elliott zastavil u kraje své BMW E36 s vařícím chladivem, které se chtělo dostat přes uzávěr nádobky. Britský amatér vzal do pravé ruky hadry, aby se nepopálil, ale zapomněl na tlak uvnitř celého oběhu. Když se mu tedy po chvíli podařilo odšroubovat plnící uzávěr, vařící voda vytryskla do vzduchu v obrovských a opakovaných gejzírech.
Pálivá fontána zasáhl Elliota, který nestihl a snad ani nemohl stihnout uskočit. Nejvíce utrpěla jeho pravá ruka natažená u syčící kapaliny, která se před jeho zraky měnila v žhavou páru. Majitel E36 se chvíli svíjel bolestí vedle svého BMW, kvůli popáleninám pak musel odjet do nemocnice. Doktoři ošetřili velkou ránu přes celé předloktí a zároveň vznikly dostatečně odrazující záběry odhalené kůže, aby připomněly všechny poučky o nebezpečí vroucí vody v chladiči.
Zdánlivě nevinné otevření systému chlazení se v případě, kdy je zahřátý, rychle změní v bolestivý zážitek
Matthew Elliot vlastni hezké BMW řady 3 generace E36, ...
...teď je i majitelem popálené ruky
Zdroj: Matthew Elliott@Facebook
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 2 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před hodinou - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 2 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 4 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 10:04 - honziss
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 08:59 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda