Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Muž ukázal světu, proč nikdy neotevírat víčko nádoby rozpálené chladicí kapaliny
11.7.2019 | Mirek Mazal
Trochu to připomíná slavnou scénku z Obecné školy - někteří prostě musí určité věci poznat na vlastní kůži. Otvírat přehřátý chladicí systém auta je prostě hloupost, i s hadry v ruce.
Důrazné varování před otvíráním víčka nádobky s vroucí chladicí kapalinou nevzniklo náhodou. Neustálé upozorňování na možné popálení stříkající tekutinou není projevem hysterie a má reálný základ ve fyzikálních zákonech. Kapalina je v uzavřeném chladicím systému pod tlakem, má tedy vyšší teplotu varu a po kontaktu s okolním prostředím se okamžitě začne vařit a doslova exploduje. Přístup k chladivu v motorovém prostoru je tedy v případě přehřátí motoru nutné nechat na později, kdy se agregát přirozeně ochladí a dovolí chladicí okruh bezpečně otevřít.
Teoretické poučky některým nestačí a zřejmě méně chápavý Matthew Elliott potřeboval odvézt do nemocnice, aby všem podobným pochybovačům ukázal následky neuposlechnutí dobře míněných rad. Na pravé ruce bude mít výhružnou vzpomínku nejspíše do konce života. A to může být rád, že zůstalo jen u popálené kury.
Elliott zastavil u kraje své BMW E36 s vařícím chladivem, které se chtělo dostat přes uzávěr nádobky. Britský amatér vzal do pravé ruky hadry, aby se nepopálil, ale zapomněl na tlak uvnitř celého oběhu. Když se mu tedy po chvíli podařilo odšroubovat plnící uzávěr, vařící voda vytryskla do vzduchu v obrovských a opakovaných gejzírech.
Pálivá fontána zasáhl Elliota, který nestihl a snad ani nemohl stihnout uskočit. Nejvíce utrpěla jeho pravá ruka natažená u syčící kapaliny, která se před jeho zraky měnila v žhavou páru. Majitel E36 se chvíli svíjel bolestí vedle svého BMW, kvůli popáleninám pak musel odjet do nemocnice. Doktoři ošetřili velkou ránu přes celé předloktí a zároveň vznikly dostatečně odrazující záběry odhalené kůže, aby připomněly všechny poučky o nebezpečí vroucí vody v chladiči.
Zdánlivě nevinné otevření systému chlazení se v případě, kdy je zahřátý, rychle změní v bolestivý zážitek
Matthew Elliot vlastni hezké BMW řady 3 generace E36, ...
...teď je i majitelem popálené ruky
Zdroj: Matthew Elliott@Facebook
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 4 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 6 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 2 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 4 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 5 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 6 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova