Muž ukázal světu, proč nikdy neotevírat víčko nádoby rozpálené chladicí kapaliny

Trochu to připomíná slavnou scénku z Obecné školy - někteří prostě musí určité věci poznat na vlastní kůži. Otvírat přehřátý chladicí systém auta je prostě hloupost, i s hadry v ruce.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Muž ukázal světu, proč nikdy neotevírat víčko nádoby rozpálené chladicí kapaliny

11.7.2019 | Mirek Mazal

Muž ukázal světu, proč nikdy neotevírat víčko nádoby rozpálené chladicí kapaliny

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Trochu to připomíná slavnou scénku z Obecné školy - někteří prostě musí určité věci poznat na vlastní kůži. Otvírat přehřátý chladicí systém auta je prostě hloupost, i s hadry v ruce.

Důrazné varování před otvíráním víčka nádobky s vroucí chladicí kapalinou nevzniklo náhodou. Neustálé upozorňování na možné popálení stříkající tekutinou není projevem hysterie a má reálný základ ve fyzikálních zákonech. Kapalina je v uzavřeném chladicím systému pod tlakem, má tedy vyšší teplotu varu a po kontaktu s okolním prostředím se okamžitě začne vařit a doslova exploduje. Přístup k chladivu v motorovém prostoru je tedy v případě přehřátí motoru nutné nechat na později, kdy se agregát přirozeně ochladí a dovolí chladicí okruh bezpečně otevřít.

Teoretické poučky některým nestačí a zřejmě méně chápavý Matthew Elliott potřeboval odvézt do nemocnice, aby všem podobným pochybovačům ukázal následky neuposlechnutí dobře míněných rad. Na pravé ruce bude mít výhružnou vzpomínku nejspíše do konce života. A to může být rád, že zůstalo jen u popálené kury.

Elliott zastavil u kraje své BMW E36 s vařícím chladivem, které se chtělo dostat přes uzávěr nádobky. Britský amatér vzal do pravé ruky hadry, aby se nepopálil, ale zapomněl na tlak uvnitř celého oběhu. Když se mu tedy po chvíli podařilo odšroubovat plnící uzávěr, vařící voda vytryskla do vzduchu v obrovských a opakovaných gejzírech.

Pálivá fontána zasáhl Elliota, který nestihl a snad ani nemohl stihnout uskočit. Nejvíce utrpěla jeho pravá ruka natažená u syčící kapaliny, která se před jeho zraky měnila v žhavou páru. Majitel E36 se chvíli svíjel bolestí vedle svého BMW, kvůli popáleninám pak musel odjet do nemocnice. Doktoři ošetřili velkou ránu přes celé předloktí a zároveň vznikly dostatečně odrazující záběry odhalené kůže, aby připomněly všechny poučky o nebezpečí vroucí vody v chladiči.


Muž ukázal světu, proč nikdy neotevírat víčko nádoby rozpálené chladicí kapaliny - 1 - Proc neotevirat prehraty chladici system auta 01Muž ukázal světu, proč nikdy neotevírat víčko nádoby rozpálené chladicí kapaliny - 2 - Proc neotevirat prehraty chladici system auta 02Muž ukázal světu, proč nikdy neotevírat víčko nádoby rozpálené chladicí kapaliny - 3 - Proc neotevirat prehraty chladici system auta 03Muž ukázal světu, proč nikdy neotevírat víčko nádoby rozpálené chladicí kapaliny - 4 - Proc neotevirat prehraty chladici system auta 04Muž ukázal světu, proč nikdy neotevírat víčko nádoby rozpálené chladicí kapaliny - 5 - Proc neotevirat prehraty chladici system auta 05Muž ukázal světu, proč nikdy neotevírat víčko nádoby rozpálené chladicí kapaliny - 6 - Proc neotevirat prehraty chladici system auta 06Muž ukázal světu, proč nikdy neotevírat víčko nádoby rozpálené chladicí kapaliny - 7 - Proc neotevirat prehraty chladici system auta 07Muž ukázal světu, proč nikdy neotevírat víčko nádoby rozpálené chladicí kapaliny - 8 - Proc neotevirat prehraty chladici system auta 08Muž ukázal světu, proč nikdy neotevírat víčko nádoby rozpálené chladicí kapaliny - 9 - Proc neotevirat prehraty chladici system auta 09Muž ukázal světu, proč nikdy neotevírat víčko nádoby rozpálené chladicí kapaliny - 10 - Proc neotevirat prehraty chladici system auta 10Muž ukázal světu, proč nikdy neotevírat víčko nádoby rozpálené chladicí kapaliny - 11 - Proc neotevirat prehraty chladici system auta 11Muž ukázal světu, proč nikdy neotevírat víčko nádoby rozpálené chladicí kapaliny - 12 - Proc neotevirat prehraty chladici system auta 12Muž ukázal světu, proč nikdy neotevírat víčko nádoby rozpálené chladicí kapaliny - 13 - Proc neotevirat prehraty chladici system auta 13
Zdánlivě nevinné otevření systému chlazení se v případě, kdy je zahřátý, rychle změní v bolestivý zážitek

Muž ukázal světu, proč nikdy neotevírat víčko nádoby rozpálené chladicí kapaliny - 14 - Popaleniny od horke chladici kapaliny foto 01Muž ukázal světu, proč nikdy neotevírat víčko nádoby rozpálené chladicí kapaliny - 15 - Popaleniny od horke chladici kapaliny foto 02Muž ukázal světu, proč nikdy neotevírat víčko nádoby rozpálené chladicí kapaliny - 16 - Popaleniny od horke chladici kapaliny foto 03 lepsi
Matthew Elliot vlastni hezké BMW řady 3 generace E36, ...

Muž ukázal světu, proč nikdy neotevírat víčko nádoby rozpálené chladicí kapaliny - 17 - Popaleniny od horke chladici kapaliny foto 06Muž ukázal světu, proč nikdy neotevírat víčko nádoby rozpálené chladicí kapaliny - 18 - Popaleniny od horke chladici kapaliny foto 07Muž ukázal světu, proč nikdy neotevírat víčko nádoby rozpálené chladicí kapaliny - 19 - Popaleniny od horke chladici kapaliny foto 08Muž ukázal světu, proč nikdy neotevírat víčko nádoby rozpálené chladicí kapaliny - 20 - Popaleniny od horke chladici kapaliny foto 09Muž ukázal světu, proč nikdy neotevírat víčko nádoby rozpálené chladicí kapaliny - 21 - Popaleniny od horke chladici kapaliny foto 10
...teď je i majitelem popálené ruky

Zdroj: Matthew Elliott@Facebook

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše