Manuál vs. automat: co je reálně lepší v přímém srovnání u 10 oblíbených aut?

 | 155 příspěvků | 28.10.2017 Marek Bednář
Reagovat

Nepřihlášený Filda

Automat pohodlí, manuál hr.. | 28.10.2017 20:04reagovat
avatar

Automat pohodlí, manuál hraní ... jak jednoduché !

Nepřihlášený Bob

Mám manuál 6 kvaltů a řaze.. | 28.10.2017 20:06reagovat
avatar

Mám manuál 6 kvaltů a řazení je pro mě zábava!Automat bych zvolil jedině snad ze zdravotních důvodů.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený qwertz

DQ200 (DSG7 - suché spojky.. | 28.10.2017 20:40reagovat
avatar

DQ200 (DSG7 - suché spojky) v kombinaci s benzínovými motory má rozhodně nižší spotřebu než manuál. Od 3 revize (cca 2011) s nimi údajně nejsou žádné problémy.

Nepřihlášený bmw

Pro mě jednoznačně automat.. | 28.10.2017 20:42reagovat
avatar

Pro mě jednoznačně automat, nač furt lomcovat klackem, zvlášť při popojíždění. Každej rád mele jak ho baví řadit, ale proč? Co to je za divnou zálibu?? Přijde mi, jako by tu byl tábor zastánců lidí co radši perou na valše než aby hodili prádlo do automatický pračky:D A ty argumenty, že se ušetří 0,3 deci paliva, nebo že má někdo o 0,2s rychlejší rozjed na kilo? K smíchu:D

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Klassik

Jakmile jsem najel víc jak.. | 28.10.2017 20:44reagovat
avatar

Jakmile jsem najel víc jak 20.000 za rok tak jedině automat. O zábavě to jsou je keci a póza...

Nepřihlášený Peter

Manuál je pro děcka, pro p.. | 28.10.2017 21:02reagovat
avatar

Manuál je pro děcka, pro pitomce, dělnickou lůzu a podobnou pakáž, je to přežitek z minulého století, nic pro nás inteligenty.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Peter

Reakce na: Mám manuál 6 kvaltů a řaze.. | 28.10.2017 21:03reagovat
avatar

Ty seš idiot

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený kiki

Dobrý den, vlastním už tře.. | 28.10.2017 21:12reagovat
avatar

Dobrý den, vlastním už třetí auto s automatem, první bylo klasika další dvě dvojspojky a to jsou pilky, při rozjezdu z křižovatky se manuál nechytá a spotřeba s lehkou nohou srovnatelná, s automatem se člověk musí naučit jezdit 1.9TDI seat Leon pokud mu budete nakládat je schopen kopec nekopec valit pořád na 6stku a potřeba je v háji, 1.2 renaut clio 120 kobyl , benzín to je motokára krátkodobé testy jsou k smíchu po min.roce člověk může srovnávat já osobně už manuál nikdy.

Nepřihlášený Laďa Kroulik

Reakce na: Manuál je pro děcka, pro p.. | 28.10.2017 21:17reagovat
avatar

Sám jseš lůzr, ty osle ... Je to prostě zas a opět o tom, jak výrobci masírujou zákazníka, aby mu mohli prodat svůj produkt dráž a jak z něj vytřískat další prachy na servise plus jak mu vnutit další kurvítko, který mu z auta udělá po 5 letech nepoužitelnej střep, do kterýho by dál jen vrážel prachy. Manuál je prostě pro ty, kteří s ním umějí a chtějí se při jízdě věnovat řízení - a automat pro lenochy, blondýny, frikulíny a podobný z.m.r.d.y, který se za jízdy musejí malovat, mailovat a vůbec místo věnování pozornosti situaci na silnici se věnovat jiným pýtchovinám. Bohužel, doba spíš přeje těm druhejm ...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený japonec

Reakce na: Sám jseš lůzr, ty osle ..... | 28.10.2017 21:23reagovat
avatar

Láďo, máš u mně lajk...

Nepřihlášený Poutnik

Ročně najezdím cca 50 - 60.. | 28.10.2017 21:28reagovat
avatar

Ročně najezdím cca 50 - 60 tis km a tvrdím, že automat je lepší volba. Pokud k tomu přidám na dálnicích tempomat, tak manuál jasně prohrává.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený jarda

Reakce na: Ročně najezdím cca 50 - 60.. | 28.10.2017 21:37reagovat
avatar

A ještě dodej že po dvou letech měníš auta a z 80 procent jezdíš dálnici.

Nepřihlášený Tomáš

Gentleman se té věci na st.. | 28.10.2017 21:39reagovat
avatar

Gentleman se té věci na středovém tunelu mezi sebou a spolujezdcem dotýká jen v míře, která je nezbytně nutná. Zcela logicky to v mých očích ten přežitek v podobě řazení za užití lidské síly sune na druhé místo.

Nepřihlášený učitel

Dobrý den, doposud jsem vl.. | 28.10.2017 21:43reagovat
avatar

Dobrý den, doposud jsem vlastnil asi tři desítky vozů s manuálem. V posledních čtyřech letech vlastním již čtvrtý vůz s automatem a za jiný bych neměnil. Doporučuji všem, kteří na komunikaci v normálním provozu nechtějí závodit, ale pohodlně, klidně a bezpečně se vozem přepravovat. Rádoby závodníci, ať si zaplatí jízdy na uzavřeném okruhu a s manuálem ať se tam vyřádí do sytosti. Ale pozor, motor raději se 100kW a více, pak je to požitek.

Nepřihlášený Let

Reakce na: Sám jseš lůzr, ty osle ..... | 28.10.2017 21:46reagovat
avatar

Láďo ty seš trotl :-D . Takový kecy, bože. Škoda slov.

Nepřihlášený Hasa50

Reakce na: Pro mě jednoznačně automat.. | 28.10.2017 21:49reagovat
avatar

Doporučuji jedině automat, nejprve jsem ho nechtěla, že řazení je paráda a tak, ale jakmile jsem najela pár kilometrů, pak dostala ještě tempomat, no paráda, a co nejvíc, co se tu ještě neřeklo: je to bezpečnější jízda, a v rychlých reakcích bezkonkurenční, a pro toto ani spotřebu neřeším. Kdo nepoznal, neví, nepoznal, jen se domnívá a řeší blbosti

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Majkl11

Já kdybych neřadil a ještě.. | 28.10.2017 22:05reagovat
avatar

Já kdybych neřadil a ještě k tomu měl tempomat, tak bych tak zlenivěl, že bych už ani nedával blinkry a tak hrozně bych se nudil, že bych se věnoval všemu možnýmu jenom ne plně řízení, a v dnešní době přeplněných silnicí je nevěnování se řízení sebevražda.

Nepřihlášený Radek

Zdravím všechny diskutujíc.. | 28.10.2017 22:06reagovat
avatar

Zdravím všechny diskutující,

obdobné téma tu bylo nedávno. Je to holt individuální záležitost a jak se píše v článku, každé má svoje výhody a nevýhody. Osobně jsem také zastáncem automatu a většina lidí kolem mě tomu dává také přednost. Není to o lenosti ale o komfortu jízdy. Ve své podstatě také manuální řazení považuji za přežité a souhlasím s tím přirovnáním valchy a automatické pračky. To je opravdu trefné. Automat samozřejmě stojí víc a je zde vyšší riziko poruchy, ale tak je to i s pračkou.

Také mám pocit, že mnoho skalních zastánců manuálu jen slepě odmítá něco, co neznají, s autematem se maximálně tak projeli nebo to mají z doslechu. Myslím si, že je to prostě masochismus, jet v koloně a pořád jen řadit. To žádnou zábavu nikomu přinášet prostě nemůže, můj názor....

Ale každému co jeho jest :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený jarda

Reakce na: Manuál je pro děcka, pro p.. | 28.10.2017 22:12reagovat
avatar

Aha ty jsi fakt inteligent to se hned pozná asi ani nevíš jak tvé pravděpodobně BMW funguje.

Nepřihlášený ochtl

jedině automat,kdo neskusi.. | 28.10.2017 22:30reagovat
avatar

jedině automat,kdo neskusil at nekomentuje,já jsem kdysi chtěl taky vždy manuál,ale to bylo tím že sem byl mladší a automat neskusil,když člověk přesedne s automatu do manuálu tak je to pocit jako sednout do traktoru,s automatem křižovatky,chci brzdit šlápnu na brzdu,chci se rozjet šlápnu na plyn,pohodlné jednoduché,můžu se tak věnovat situaci kolem sebe, a né kvedláním klacku,bohužel jezdím s manuálem a jsem rád že mám alespon něco na ježdění...,přitom dnešním "blahobytu"

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený pavsi

Ford F 150 5,4L V 8 automa.. | 28.10.2017 23:38reagovat
avatar

Ford F 150 5,4L V 8 automat. Ford Taurus 3,5 V6 taky automat. No a na leto jsem si koupil motorku Suzuki Burgman 600 taky v automatu a mam klid. Manualni razeni nikdy vice po 18. letech v Americe. Pavel

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Tomáš

Ahoj, taky se připojím do.. | 28.10.2017 23:49reagovat
avatar

Ahoj, taky se připojím do diskuze svou vlastní zkušeností. Celých 20 let jsem jezdil téměř výhradně s manuálem. Posledních 2,5 roku mám DSG s 135kW motorem. Zpočátku jsem z převodovky úplně šílel. Právě to popojíždění ve městě bylo utrpením. Automat podtáčí motor a to brutálně. Rve mi to uši i motoristické srdce. Zkoušel jsem přidávat hlasitost na rádiu, ale to mi moc nepomáhalo. Prostě to musim občas hodil do manuálního módu a řadit sám, protože to podtáčeni už nemůžu unést. Nebo chci přidat a rub to tam takovou rychlost, že málem trhne s autem a všemi pasažéry a vypadám jak blbec( s manuálem bych normálně plynule vytočil 4 a ne tam rval 3, jak to udělá DSG). Nebo při plynulém přidávání je reakce vozu líná - dlouho tam nechá 5. Nemůžu si pomoct, ale ten automat strojí za starou bačkoru. Jeho výhody jsem ocenil jedině po operaci ramene, kdy jsem nemohl používat jednu ruku a pak na dlouhé cesty. Nějak jsem vypozorovat, že jsem po vícehodinovém řízení méně unavený. Odhaduju to asi o 30% - samozřejmě subjektivně.

Do města na mě ale s DSG nechoďte. To je otřesné. Ono totiž to popojíždění a zastavování pro něj ani není dobré. Správně by se měl zařadit neutrál - je to přece jen dvouspojka a ta se pořád snaží o mírný prokluz, takže jen tak stát na brzdě moc rozumné není. Nehledě k občasnému škubnutí nebo letargii při rozjezdu. Když občas přesednu do manželčina auta s manuálem, jsem nadšený. A to zcela pomíjím dražší cenu pořízení a servis automatu. Neříkám, že jsou všechny automaty špatné(chci vyzkoušet subaru CVT), ale za 2,5 roku mi DSG k srdci zrovna moc nepřirostlo. Co už, budu to s ním muset ještě nějaký rok vydržet, ale do dalšího vozu budu hodně zvažovat, zda si nechám zase kecat do řazení.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Leones

Reakce na: Manuál je pro děcka, pro p.. | 29.10.2017 00:16reagovat
avatar

Ty jsi ale p...s!!!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ani seneptej

benzín+manuál forever. O a.. | 29.10.2017 01:46reagovat
avatar

benzín+manuál forever. O automatu se mužeme bavit jedině tak v lambu Huracan formou padel:-) O dieselu se nemá smysl bavit vubec.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ani seneptej

Reakce na: Ty jsi ale p...s!!! | 29.10.2017 01:53reagovat
avatar

Přesně tak. Kdo umí jezdit a kdo si to užívá, tak si automati nikdy nekoupí. Tys udělal chybu, že jsi to, že je to nahovno nepoznal při cvičné jízdě u koupi auta. :-) Automat má smysl u nějaké poruchy hybnosti lovka nebo někdoho kdo s tím neumí. S autem umí každý, ostatně i tady je milion chytráků, ale cit pro motor má mlokdo. Ten kdo dá přednost automatu před manuálem ho nemá určitě :-) A nic mě o opaku nepřesvědčí ikdyby se tu zarytí automaťáci pokakali :-)

Nepřihlášený moja.346

Nechápu, proč se pořád na.. | 29.10.2017 02:07reagovat
avatar

Nechápu, proč se pořád na všech fórech zastánci manuálu x automatu vzájemně napadají. Dokonce mi to připadá, že uživatelé automatů jsou mnohem agresívnější a vulgárnější a uživatele manuálů považují za socky. Vypadá to, že se snad snaží obhájit nějaký svůj handicap. Argumentují výhodností automatu při nějakém pocukáváním v kolonách nebo dlouhými jízdami po dálnici, ba dokonce svojí pohodlností. Copak někdo, kdo si chce užít všech vlastností svého auta, úmyslně jezdí v takových podmínkách? Tam bych automat zvažoval i já. Pokud někoho obtěžuje řadit, ať má automat nebo ať jezdí MHD. Za sebe mohu říct, že na vhodných cestách mě vysloveně baví plně ovládat moje auto (atmosféra benzin 6V přes 200k). To je můj jen názor, který nikomu nevnucuji. Ať si každý ve svým autě zvolí s čím chce jezdit a ať neobtěžuje ostatní.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Albertus

Chlapci a děvčata ...nehád.. | 29.10.2017 07:01reagovat
avatar

Chlapci a děvčata ...nehádejte se. Každému co mu vyhovuje. Ale ručním řazením, si dělám co chci já a nemusím být v područí automatu. Roztlačte auto s automatem, táhněte dlouho na laně, držte zadní kola v dostattečném zatížení v táhlé zatáčce, hlavně v zimě na sněhu, kdy vhodným řazením docílím daleko lepšího průjezdu a hlavně bezpečněji. Miluji manuál, ale někdy musím ve firmě i automatem. Nevadí mi, nenadávám, jen je na mne moc tupec a nějaké využití točivého momentu, jízdy dle nálady, mu vůbec nic neříká. Někdy mám pocit, že automat mne není schopen vlastně vůbec pochopit...

Nepřihlášený Dan

Dnesni automaty jsou uz ji.. | 29.10.2017 07:37reagovat
avatar

Dnesni automaty jsou uz jinde, nemuzu si vynachvalit razeni pod volantem. Zabava i komfort

Spotreba 0.1 nema cenu resit

Nepřihlášený RH

Mám doma dva manuály a jed.. | 29.10.2017 08:13reagovat
avatar

Mám doma dva manuály a jeden automat s hydroměničem. Automat je na pohodu, zvláště pak na dlouhé cesty ve spojení s tempomatem a super ve městě (zvýšená spotřeba cca 1L). Jedna ruka a jedna noha volná:) Manuál má také něco do sebe, ale nesmí to být od frantíků, to je potom tragédie v podobě vařečky v kýblu primalexu.

Za mě automat, i přes jeho nevýhody. Nikomu to nevnucuji. CVT nebrat!

Nepřihlášený Koncernfucker

Kroulik ty ses ukazkovy ho.. | 29.10.2017 08:14reagovat
avatar

Kroulik ty ses ukazkovy hovado.

Ale az si jednou na automat vydelas, jestli vubec, tak trosku toho luxusu a pohodli taky ochutnas.

Nepřihlášený honzafi

Nejsem milovníkem Ameriky,.. | 29.10.2017 09:24reagovat
avatar

Nejsem milovníkem Ameriky, ale s automaty jim musím dát za pravdu. My se jich zde bojíme, coby neznámého a novoty, sic je to novota už přes sedmdesát let.

Spousta lidí na automat nadává, aniž by v něm kdy jeli. Ruku na srdce, takových je dost.

Pak také dost lidí v tom jednou objelo parkoviště, hamstli si levačkou po brzdě a už to bylo špatné...

Chápu i to, že se lidé bojí nákladů na opravy, když se automat pokazí. Díky tomu, že dost lidí s tím neumí jezdit, je koupě jetého automatu riziková, souhlasím. Na druhou stranu, co si budeme, soudobá technika všechna je dělána lagricově, aby se vysypala po záruce - dvouhmotnostní setrváky nejsou výjimkou. Takže ani manuál není sázkou na jistotu.

Osobně vlastním v pořadí třetí vozidlo s automatem, různé půjčené či jen projeté vozy nepočítám. Co do jízdního komfortu byl nejpohodlnější multitronic, žel co si budeme, ne všechny se koncernovým hochům podařily a třeba za tahání těžkých vleků tato převodovka nepoděkuje. A zatímco skopčáci od něj ustoupili pro výrobní náklady, Japonci touto cestou šli a není známo, že by s jim to moc kazilo. Sic u silných motorů s velkým krouťákem stále dominuje ne nadarmo klasická měničová. Tu ostatně mám v Outbacku a neměnil bych.

Tím nikomu nic nevnucuji, jen dávám své postřehy dané denním ježděním a zpohodlněním.

Nepřihlášený Martin

Reakce na: benzín+manuál forever. O a.. | 29.10.2017 09:39reagovat
avatar

A vsadím se, že jediné auto co si řídil byl benzín s manuálem a Huracan si viděl na obrázku.

Nepřihlášený Peter

Reakce na: Mám manuál 6 kvaltů a řaze.. | 29.10.2017 09:52reagovat
avatar

U mňa manuál zo zdravotných dôvodov, ak by som bol padnutý na hlavu

Nepřihlášený Surcuf

Reakce na: Ty seš idiot | 29.10.2017 09:52reagovat
avatar

To bude ten zdravotní důvod, ale u tebe..........., taky jezdím s manuálem, protože mne zkrátka baví řídit auto, ne aby auto řídilo mne.........

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Surcuf

Reakce na: Pro mě jednoznačně automat.. | 29.10.2017 09:56reagovat
avatar

Zrovna jako je nás dost, co nemusíme "chytré" telefony, v jednoduchosti je krása a také spolehlivost, nehledě na fakt, že v každém okamžiku mám vládu nad vozidlem já a ne potrhlá elektronika, která vždy v nějaké situaci nebude vědět, co má dělat, nebo se rozhodne špatně, když přijde krizovka, podřadím a jsem z maléru, automat ale nevidí "dopředu", nezná budoucnost, reaguje jen na nastalý stav a tak je z logiky věci vždy o krok pozadu....

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Surcuf

Reakce na: Manuál je pro děcka, pro p.. | 29.10.2017 09:57reagovat
avatar

Automat je pro ženský a pro ty, co neuměj řídit......

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jaroslav

Jezdím přes 40 let a taky.. | 29.10.2017 10:12reagovat
avatar

Jezdím přes 40 let a taky jsem prosazoval manuál,ale před 12 lety jsme koupili Avensise v automatu a od té doby nechci nic jiného.Po městě mám menší spotřebu než s manuálem, záleží na noze.U Jeepa jsem si jízdu v automatu vychutnával a Volva s 200 kW je to jako sedět v obyváku a koukat na pěkný film.Po Kanadě jsme najeli přes 4000 km v obytňáku a neumím si představit v tomto autě řazení. Můj názor je,že kdo si chce užít pohodu a klid při jízdě ,tak automat a kdo rád závodí (v dnešním provozu?) ať si koupí ruční, ale pohodlí a radost z jízdy to nikdy nebude.Ať si to zastánci ručního řazení vyzkouší na delší dobu, než se jenom svést a kritizovat.Firemní auta mám v manuálu a nevadí mi řazení(do lesa asi lepší).

Nepřihlášený BH

Najezdil jsem v životě spo.. | 29.10.2017 10:21reagovat
avatar

Najezdil jsem v životě spousty km, nevím přesně, ale milion asi ano. Z toho půlku v automatech, je to věc volby, já jednoznačně automat.

Ale mne by spíše zajímalo srovnání u Škodovek, které v článku není, že by námět pro novináře ?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený lukaš

Reakce na: Automat je pro ženský a pr.. | 29.10.2017 11:24reagovat
avatar

X lidí a já jsem byl taky toho zastáncem,jsme byli proti automatu,do chvíle, kdy jsem se s DSG projel a vyzkoušel.

A všech 10 z 10 na ten automat přešli.Pokud má někdo problém že musí ten knipl držet,tak si to přepne do manuálu a řadí si sám,nemluvě o pádlech F1.

DSG pokud má pravidelný servis a nejezdí sním hovado tak vydrží tak jak manuál.

Za mě jednoznačně automat!

Nepřihlášený Jaroslav

Reakce na: Zrovna jako je nás dost, c.. | 29.10.2017 11:32reagovat
avatar

Je vidět,že jsi ještě nikdy neřídil automat.Chceš podřadit - šlápneš na plný plyn a máš i o dva kvalty dolů a neřešíš ani spojkový pedál ani kvedlátko.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Liši

Tohle není článek, ale pod.. | 29.10.2017 12:02reagovat
avatar

Tohle není článek, ale podnět k diskusi mezi fanoušky toho kterého řešení.

Fakt se někdo nestydí za článek napsaný na základě nic neříkajících tabulek z internetu? Si ti auta sakra sežeňte, s každým z nich se projeďte a pak napište jak to opravdu reálně funguje. Ale tohle...

Nepřihlášený pavsi

Reakce na: Pro mě jednoznačně automat.. | 29.10.2017 12:16reagovat
avatar

100 % pravda

Nepřihlášený pavsi

Reakce na: jedině automat,kdo neskusi.. | 29.10.2017 12:20reagovat
avatar

Souhlas ale NEZKUSIL,

Nepřihlášený JMM

V USA jsem jezdil s "Pacif.. | 29.10.2017 13:41reagovat
avatar

V USA jsem jezdil s "Pacifikou" a "Priusem".

Automat je "jednodušší"- pro ženy a antitalenty..."Ručka" je pro Ty co si hrají....

:-)

Nepřihlášený Jan Jirásek

Mám dvě auta benziny s DSG.. | 29.10.2017 13:57reagovat
avatar

Mám dvě auta benziny s DSG první 147 kw se 6 stupněm. Je to malej sporťák s pádlama pod volantem. Druhý je malé combi s 7 stupněm 132 kw taky pádla pod volantem. Měl jsem i několik manuálů... už nikdy manuál s pádlama je to super jízda, tečka.

Nepřihlášený Rezeda

Manuál je jako tlačítkový.. | 29.10.2017 14:05reagovat
avatar

Manuál je jako tlačítkový telefon. Někteří ho z nostalgie ještě nějakou dobu budou používat, ale jinak je to přežitek.

Nepřihlášený JS

Reakce na: Najezdil jsem v životě spo.. | 29.10.2017 14:07reagovat
avatar

mám za sebou ;-) 3 škodovky (a cayenna) v automatu .. se všemi naprostá spokojenost (až na "dvojkolku" -ujížděl mi zadek :-DDD). jezdím ráda -- jezdím hodně, město i dálnice... ..přátelé se automatu smáli ....párkrát se svezli .. ...a dnes se vozí ve škodovce s automatem :-D (normální automat .. ne robotická převodovka nebo jak se to jmenuje ;-))

Nepřihlášený Rik

Reakce na: Zdravím všechny diskutujíc.. | 29.10.2017 14:08reagovat
avatar

Naprosto souhlasím, ja byl taky odpůrce automatu a tvrdil jsem, že mi to nesmí do baráku, ale pak jsem se v tom svezl a ten komfort, pohodlí a ve své podstatě i bezpečnost se nedá ničím srovnat. Navíc s manuálem už mám naježděnou slušnou porci kilometrů a tak bych dnes při koupi vozu jednoznačně preferoval automat. Ale je to každého věc a dokud je na výběr tak je to jedině dobře. Příjde doba, kdy si nebudeme moct vybrat :D

Nepřihlášený Luděk

Reakce na: To bude ten zdravotní důvo.. | 29.10.2017 14:10reagovat
avatar

Také jezdím s manuálem a je to pro mne příjemnější.S automatem jsem nejezdil,pokud se sem nedají zařadit speciální stroje. Ty mají ,,reostat" - čím více sešlápnutý plyn (samochodný krmný vůz),tím rychleji nebo pak ještě se ,,strkalo" do pojezdové páky,a při tom byl stabilně plný plyn ( kombajny,řezačky).Jinam mne hodně vadí systém brždění,kdy dojedu např. cyklistu a samo to začne brzdit(nyní si zrovna nevzpomenu jak se to nazývá,ale většina ví o co jde)

Nepřihlášený Magic Bob

Reakce na: Pro mě jednoznačně automat.. | 29.10.2017 14:38reagovat
avatar

Naprosto souhlasim, kdo jednou vyzkousi pohodu automatu, uz si manual nekoupi. My jsme ale bohuzel narod radicu, co musí porad kvedlat klackem. Obzvlaste v kolone je manual vyborny - leva noha uz ma krece od spojky a porad 1-2-1-2-1-2 atd....

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený js

nekdy se zamyslim, nad int.. | 29.10.2017 14:55reagovat
avatar

nekdy se zamyslim, nad inteligenci redaktoru,popr jejich krecovitou snahu vypadat oldschool a radit s meziplynem :D

Dnes je to otazka penez, popr chuti zkusit neco noveho a vetsinou plati,ze kdo zkusi automat, uz nikdy nechce nic jineho

Nepřihlášený vendy

Mám rád svižnou, občas "sp.. | 29.10.2017 15:39reagovat
avatar

Mám rád svižnou, občas "sportovní" jízdu, rád si do zatáčky podřadím a projedu jí na plný plyn, někdy z kopce nebo do zatáčky brzdím motorem, při předjíždění mám rád akceleraci pod "svou" kontrolou. Takže jednoznačně manuál.

Ty kteří tu píší, že po 20 a více letech přešli k automatu a jsou spokojení chápu, prostě zestárli, zlenivěli, jezdí pomaleji. Zrovna tak chápu pipku nebo intoše pro které je jízda jen přepravou z bodu A do bodu B a je jim jedno jak.

Tihle lidé jsou rádi i za spoustu asistentů, couvací kamery, parkovací asistenty, všemožné elektronické pitchoviny. Těší se někteří i na to až bude auto víceméně jezdit samo.

Já pro změnu v tu chvíli půjdu řidičák odevzdat. Mě baví jízda jako taková, zvuk auta v otáčkách, když auto mírně podklouzne do smyku a já ho přidáním plynu a pohnutím volantu dostanu zpátky do stopy, když jedu ve sněhu a trakce přestává zabírat, když projedu ostře zatáčku, když cítím jak se auto chová podle mých pohybů. Jak říkal Niki Lauda, cítím auto zadkem a vím co bude dělat. A to si užívám..

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Vladimír

Posuzováno bylo jen podle.. | 29.10.2017 17:44reagovat
avatar

Posuzováno bylo jen podle příplatku za automat a podle zvýšené spotřeby. Kdo na to má, dá bezpochyby přednost automatu. Rozjezd vozu je bezproblémový. Hlavně ve městě a při popojíždění v kolonách je to neocenitelné pohodlí bez křečí v levé noze a mozolu na dlani. Na kopci auto necouvá, není třeba manipulace s ruční brzdou. Auto couvá prakticky samo, neocenitelné v garážových stáních. Volant stále držíte oběma rukama a nic neruší soustředění na jízdu. Odpadá přemýšlení, co zařadit, zvláště u začátečníků. Jednoduše - manuál je zvykový přežitek v Evropě, jinde na něj skoro nenarazíte. A vědí proč!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený tom

Reakce na: Posuzováno bylo jen podle.. | 29.10.2017 18:09reagovat
avatar

Přesně automat je paráda pohodlí, fofr klacek patří na smetiště nebo na závody. Kdyz jsem byl v USA vsim jsem si jak se na zelenou vsechna auta v kolone rozjedou naprosto plynule a RYCHLE tohle v evrope nikdy neuvidite....

Nepřihlášený Láďa

Pro ženský a nešiky asi au.. | 29.10.2017 19:43reagovat
avatar

Pro ženský a nešiky asi automat.

Nepřihlášený Láďa

Reakce na: Mám rád svižnou, občas "sp.. | 29.10.2017 19:45reagovat
avatar

Palec nahoru!

Nepřihlášený bmw

Reakce na: Mám rád svižnou, občas "sp.. | 29.10.2017 20:54reagovat
avatar

Vendy, u automatu máš možnost režim sport/manual. Ten přepnu, když se mi lepí na prdel kokot ve fabce nebo oktávce co si myslí, že má raketu a dvě čáry nebo odbočovací pruh jsou pro něj výzva. Do zpětného zrcátku mu pak dělám papa:D

Nepřihlášený Petr

Mám obě varianty. Již mnoh.. | 29.10.2017 22:37reagovat
avatar

Mám obě varianty. Již mnoho let, v různých vozech. V obou variantách najetých stovky tisíc km. Automat je skvělý, pohodlný. Pro poklidnou jízdu ideální. Ale nudný. A hlavně hloupý. Nemá oči, nevidí před auto. Rozhodnout co je lepší nejde.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Bohumil Dostál

Reakce na: Manuál je pro děcka, pro p.. | 29.10.2017 22:59reagovat
avatar

Ty jsi ale hloupej,,,

Nepřihlášený Bohumil Dostál

Reakce na: Naprosto souhlasim, kdo je.. | 29.10.2017 23:07reagovat
avatar

pravda,,,, myslím že taky záleží na typu vozidla Hyundai ix55 V6 nafta mám s automatem,ale Mazdu 6 benzín kvedlám,protože mazda s automatem je jako prso bez bradvky :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Michal

Reakce na: Posuzováno bylo jen podle.. | 30.10.2017 00:14reagovat
avatar

Neberte si to osobně, ale Váš příspěvek jen potvrzuje, že existují řidiči a následně lidé, kteří si na řidiče jenom hrají. Argumentovat plynulým a bezproblémovým rozjezdem? U nás v autoškole to byla základní věc, kterou se žáci museli naučit, jinak si k provozu ve městě či mimo město ani nečichli. Manipulace s ruční brzdou při rozjezdu do kopce? Když pominu to, že i toto je stále součástí výuky v autoškolách (tudíž by to měl každý držitel ŘP lehce zvládat), tak rozjezd do kopce bez couvnutí lze provést i bez ruční brzdy. To však, stejně jako plynulý rozjezd, vyžaduje cit pro spojku. S tím však skutečný řidič problém nemá. Cituji: „Odpadá přemýšlení, co zařadit, zvláště u začátečníků.“ To myslíte vážně? Normální začátečníci jsou ve většině případů rádi, když zvládnou přesun z bodu A do bodu B bez nutnosti řešení krizových situací (např. smyk, vyhýbání se, apod...) Naproti tomu blbečci, kterým ještě ŘP smrdí inkoustem a při machrování zabijí sebe nebo někoho jiného, to už je jiná věc. Ale taky určitě nepřemýšlí, co zařadit - hlavně, že to jede... Když už chcete vychvalovat automat, tak alespoň uveďte skutečně přesvědčivé argumenty, proč si ho pořídit a neohánějte se tady základními věcmi, které jsou nutné pro získání ŘP. Pro úplnost ještě doplním několik informací, aby se neřeklo, že jsem čepičkář, který je závislý na manuálu a inovace jsou pro něj peklem: Je mi 29, ŘP vlastním od 18 let. Za tu dobu jsem vlastnil výhradně vozidla s manuálem, avšak po dobu 4 let jsem jezdil služebním vozem, který měl automat (tudíž si mohu bez problému dovolit srovnávat). Řekl bych to takto: pokud někdo nemá srdce řidiče nebo pokud někdo získal ŘP s odřenýma ušima, či je snad moc pohodlný a tudíž líný se seznámit se svým vozem a naučit se s ním jezdit, nechť si koupí vůz s automatem. Ono totiž řízení vozů s manuálem vyžaduje určitou dávku zručnosti, citu a znalostí, aby měl řidič takříkajíc všechno pod kontrolou...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka

Reakce na: Ahoj, taky se připojím do.. | 30.10.2017 06:48reagovat
avatar

Tak si kup Auto s hdmi automatem a ne tu nemeckou koncernovou plecku. Ja jen hdmi

Nepřihlášený Stuff

Kdo říká že je lepší manuál.. | 30.10.2017 07:24reagovat
avatar

Kdo říká že je lepší manuál, s automatem nikdy nejel.

Automat je prostě the best.

Nepřihlášený Stuff

Taky znám spoustu lidí kte.. | 30.10.2017 07:32reagovat
avatar

Taky znám spoustu lidí kteří ještě dnes nemají dotykový telefon, s tím, že tlačítka jsou prostě lepší. Pokrok nezastavíš. Nakonec stejně všichni skončí u automatu tak jako "tlačítkáři" u dotykáče.

Nepřihlášený Vladimír

Reakce na: Neberte si to osobně, ale.. | 30.10.2017 07:41reagovat
avatar

Úplně s Vaším závěrem souhlasím. Když mi bylo 29, tak jsem měl svoji první ojetou Š105 a taky jsem to řazení prožíval.

Řídím auto od roku 1976, samozřejmě manuály a za posledních 10 let mám už třetí automat. Nic jiného bych už nechtěl. Jak vidět z reakcí lidí, je to dost individuální.

Že se v autoškole učí rozjíždění atd., to je jasné, většinou má každý manuál, tak se to učit musí. Dříve se fiakrista taky učil práskat bičem, že?! A o té zvýšené spotřebě se dá diskutovat, automat docela dobře optimalizuje krouticí moment a tím i spotřebu.

Ostatně, dříve jsme se taky učili dvojkovou soustavu, jak pracuje procesor a počítače měly klimatizované sály, ale dneska je to lidem s notebookem na klíně úplně šumák, chtějí, aby to fungovalo a je jim jedno, co se děje uvnitř.

Kdo má auto jako užitný prostředek přepravy, dá asi přednost automatu. Kdo si chce zařídit, tak manuálu.

Nakonec jedna vychytávka: když si v automatu nastavím tempomat, což dělám ve městě na padesátce dost často, tak řadí sám a rychlost udržuje automaticky i do kopce, naproti tomu u manuálu si můžete zapnout tempomat jen na dálnici.

Nepřihlášený Tomas

Nejlepší jsou ale ti, co t.. | 30.10.2017 09:00reagovat
avatar

Nejlepší jsou ale ti, co tvrděj - preferuju jednoznačně manuál, protože jenom tak si můžu ve své škodě Fabii junior 1,0 (popřípadě hyundai i20) užít ten nepřekonatelný pocit souznění s vozem při sportovní jízdě :-)

Nutnost manuálu pro sportovní jízdu dokladuje třeba výrobce rodinných vozů Ferrari, který do svých aut už po několik let manuál necpe..:-)

Nepřihlášený david

zastánci manuálu vůbec nec.. | 30.10.2017 09:40reagovat
avatar

zastánci manuálu vůbec necí o čem mluví. s každym automatem se dá řadit manuálně včetně kickdown.. Automat je lepší volba než manuál ve všech ohledech a to včetně sportovní jízdy. Je to jenom o tom umět s automatem řadit. přepnout na manu, vypnout trakci a v životě nebudete chtít manuál a česat mu zuby

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Láďa

Reakce na: zastánci manuálu vůbec nec.. | 30.10.2017 10:44reagovat
avatar

Jestli jsi manuálu "česal zuby", tak není divu, že je pro tebe automat záchrana. Ale jsou i lidé, co umí řídit :-)

Nepřihlášený Krabat

Většinu řidičů jde rozděli.. | 30.10.2017 11:43reagovat
avatar

Většinu řidičů jde rozdělit do dvou skupin. Ta první jezdí s automatem a ta druhá automat ještě nikdy nezkusila.

Já patřil dlouhá léta do té druhé skupiny, dokud jsem nezkusil HDM a od té doby bych se k manuálu nevrátil. A takhle dopadne skoro každý, je to jen otázka času. Kategorické odmítání automatů je obvyklé jen u lidí, kteří jej nikdy moc nezkusili.

Mimochodem, teď řeším tenhle problém s manželkou, která se automatu bojí a naším novým autem odmítá jezdit. Paradoxně je ovšem naprosto primitivní přejít z manuálu na automat, než je tomu naopak. Zpočátku jsem si sice v automatu občas dupl na "spojku" a hlavou pak málem označkoval volant, ale stalo se mi to jen třikrát. Od té doby pohoda a přestože občas manuál pořád řídit musím, je to pro mě již celkem otravná činnost.

Nepřihlášený lambdacore

Precetl jsem vetsinu prisp.. | 30.10.2017 12:25reagovat
avatar

Precetl jsem vetsinu prispevku a nezbyva mi nez dodat nasledujici: Nebudu nikomu rikat, s cim ma jezdit a ani to, jestli ja umim ridit a on ne a nebo naopak....ALE: Zkousel jsem nekolik DSG i hydromenicu...a to zdaleka ne jen na parkovisti. Odnesl jsem si z toho nasledujici: Automat krome bezneho pomaleho rozjiszdeni (DSG nekdy ani to ne) nezvladal drzet krok s tim, co po nem chci.. Pri kickdownu vzdycky losoval a nekdy podradil treba jen o 2 stupne a ne o 3, jak bych to udelal ja s manualem. Nebo naopak casto drzel motor zbytecne v otackach, ikdyz jsem ubral plyn a douval, ze to pochopi a nadradi nahodu a bude silny motor jen line povalovat v pasmu, kde mu je dobre a v nizke zatezi ho neni treba tocit vyse. Navic si nedokazu predstavit,jak bych s automatem velmi citlive reguloval moment na zadnich kolech pri vejizdeni zasnezeneho nebo rozbahneneho kopce. Ano i to je nekdy treba umet...jeste navic ze zadokolkou. Cili jsem chtel zdelit, ze automat nikomu neberu, ale mi k srdci neprisortl, protoze s manualem obsahnu mnohem vice rezimu a to presne tak, jak chci...At uz se jedna o vylozene sportovni jizdu a nebo popojizdeni v kolonach, kdy mi to s mym manualem cuka mene nez dsg. Je mozne, ze svuj nazor zmenim, az potkam opravdu odladeny hydromenic.

Nepřihlášený honza

Automatickou pračku obsluh.. | 30.10.2017 12:31reagovat
avatar

Automatickou pračku obsluha naplní, zapne a odejde dělat něco jiného. Zkuste to s automatem v autě.

Nepřihlášený Petr

Reakce na: Ford F 150 5,4L V 8 automa.. | 30.10.2017 15:37reagovat
avatar

Burgman je skútr ty sasku. Motorku v automatu si koupi jen debil.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený a

Reakce na: Ford F 150 5,4L V 8 automa.. | 30.10.2017 16:20reagovat
avatar

Burgman přece není motorka. To je skútr.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Older

Oba typy řazení mají své v.. | 30.10.2017 16:35reagovat
avatar

Oba typy řazení mají své výhody i nevýhody, automatickou i manuální převodovku můžete vyrobit naprosto špičkovou, anebo taky tak špatnou, že z jinak obstojného auta udělá mizerný krám.

VYTESAT DO KAMENE!

Nepřihlášený a

Reakce na: Nechápu, proč se pořád na.. | 30.10.2017 16:38reagovat
avatar

Ano, taky si toho všímám. Automatáři si léčí komplexy a plivou na odpůrce automatu. Kdo nechce jezdit tabletem, ale autem a plně ho ovládat, ten ví svoje a manuálu se nevzdá. Automatoví psi ať si štěkají, ale karavana půjde dál.

Nepřihlášený Older

Reakce na: Doporučuji jedině automat,.. | 30.10.2017 16:41reagovat
avatar

Souhlas! Vždy sem zastával názor, že automat je pro nás lenochy daleko lepší volba. Akorát mě vadí, že se k nám přidali ještě ženské a buze-ranti...:-D

Nepřihlášený

Ať si každej jezdí v čem c.. | 30.10.2017 19:22reagovat
avatar

Ať si každej jezdí v čem chce,pekáč jako pekáč

měl sem obojí ale za mě automat už ani náhodou.

Leda že bych přišel o nohu.

Nepřihlášený S kalkulačkou v ruce

Proboha, vždyť je to vše h.. | 30.10.2017 20:08reagovat
avatar

Proboha, vždyť je to vše hlavně o penězích...

Kolik lidí kupuje ojetiny? Kolik bude stát servis a kolik případná výměna manuální převodovky?

Kolik mne bude stát, spíše již jen výměna, automatické převodovky?

Jaká je tak možná životnost převodovky?ů

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Tomáš

Reakce na: Proboha, vždyť je to vše h.. | 31.10.2017 12:22reagovat
avatar

Tak to si nerozumíme. Vůbec to není jenom o penězích. Je tu spousta lidí, kteří mají peněz dost a přesto automat nechtějí. Prostě proto, že jim nevyhovuje. Né proto, že na něj nemají. A přitom s ním najezdili desítky tisíc kilometrů. To je příliš zkratkové uvažování.

Nepřihlášený Surcuf

Reakce na: Je vidět,že jsi ještě nikd.. | 1.11.2017 14:38reagovat
avatar

To pořád neřeší ten problém, že automat nedokáže předvídat děj na vozovce, na rozdíl od řidiče.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jaroslav

Reakce na: To pořád neřeší ten problém.. | 2.11.2017 15:58reagovat
avatar

A já myslel,že řidič šlape na plyn nebo brzu.Automatická převodovka jenom pracuje jak ji dáš povel plynovým pedálem.Vyzkoušej si to a budeš překvapený.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený MasoxCZ

Autor úplně zapomíná na na.. | 4.11.2017 15:20reagovat
avatar

Autor úplně zapomíná na naprosto klíčovou otázku, která volbu ovlivní úplně nej víc: kde to auto bude jezdit? Protože pokud s tím mám poskakovat po městě a budu v autě trávit víc času, než pár minut denně, je manuál sadomasochistická smrt ekvivalentní stahování hořícího štěňátka zaživa v přímém přenosu v primetimu Déčka. To si dneska do města koupí fakt jen magor s Májkou od Hamé místo mozku.

Nepřihlášený mmichalll

Za mňa JEDINE manuál Bol.. | 4.11.2017 19:11reagovat
avatar

Za mňa JEDINE manuál

Bol som prevetrať VW passat 140KW s DSG automatom s nastaveným režimom šport -> HRôZA !!!

Neskoré podraďovanie, reakcie na plyn ako spomalený film.

Som priamo presadal z môjho čipnutého B5,5 1,9TDI na 115KW a v B8 s automatom som si pripadal ako slimák. Sakra pomalý slimák. Vôbec to nevyzeralo že B8 má 140KW.

To isté aj najsilnejší benzínový Superb s DSG, tam boli aspoň rýchlejšie reakcie a bolo cítiť výkon motora.

Ani v A4 3,0TDI 16KW s automatom, tam boli už reakcie lepšie ale zas žiadny ťah na bránku :(

Automat tak fakt LEN na mestské vozenie.

Nepřihlášený pavel sima

Reakce na: Burgman je skútr ty sasku... | 5.11.2017 22:39reagovat
avatar

Jakou motorku mas TY debile?

Nepřihlášený pavel sima

Reakce na: Burgman přece není motorka.. | 5.11.2017 22:41reagovat
avatar

Jakou motorku mas Ty? Ty cype. Motorka jmenem zavist,

Nepřihlášený Surcuf

Reakce na: A já myslel,že řidič šlape.. | 6.11.2017 11:47reagovat
avatar

A automatická převodovka třeba ví, že je kopec dolů a že může vyřadit na volnoběh? Dovolí ti projet zatáčku bokem? Nebo se přes ručku otočit do protisměru? Dovolí ti ekonomicky využívat kinetickou energii ?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený xxx

Reakce na: A automatická převodovka t.. | 7.11.2017 10:06reagovat
avatar

Ved to aspon raz vyskusaj. Zistis, ze ano.

Nepřihlášený xseven

autorko zabudol dodat, ze.. | 8.11.2017 16:33reagovat
avatar

autorko zabudol dodat, ze o automaticku prevodovku sa treba starat, kontrolovat hladinu oleja a menit olej kazdych cca. 60000km, co nie je lacna zalezitost... kamarat dol minule s oktavkou, tak nechal v servise cez 300 eur... mam manual s celozivotnou naplnou a nic ine nechcem... za tych 300 eur mam 6 vymen oleja ale v motore

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený tombas

Reakce na: autorko zabudol dodat, ze.. | 10.11.2017 09:33reagovat
avatar

Pokud si myslíš, že máš v manuálu celoživotní náplň, tak tomu opravdu vůbec nerozumíš.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Petik

Reakce na: Manuál je pro děcka, pro p.. | 11.11.2017 14:08reagovat
avatar

BOOOOŽE TY JSI ALE DEBIL!!!!ALE NEBÝT TÉ LŮZY MAMLASE TAK POKUD TO JE PRAVDA A JSI ZA VODOU TAK MÁŠ TZV.PRD.SÁM ASI NEPRACUJEŠ KDYŽ TAK MLUVÍŠ UBOŽÁKU.POTŘEBOVAL BY JSI SPADNOUT NA HUBU AŤ VÍŠ ODKUD POCHÁZÍŠ!!!

Nepřihlášený Hanys

Reakce na: A automatická převodovka t.. | 11.11.2017 15:37reagovat
avatar

Ano u nákladních vozidel je to zcela běžné že převodovka ví že pojedeš s kopce a vyřadí. Využívá se navigační software vozu. Umí také vyřadit na dojezd. Driftovat jsem nezkoušel, ale zřejmě by do toho promluvilo ESP ASR . Příští můj osobák bude určitě automat, manuál bych už nechtěl.

Nepřihlášený gotcha

Jazdim 50tis km rocne s mo.. | 12.11.2017 10:37reagovat
avatar

Jazdim 50tis km rocne s modernym 7st automatom a vzdy sa tesim ako maly chlapec ked sa mozem previezt na niecom s manualom. Lenze okrem par poslednych BMW ktore nechcem ake mam dnes moznosti na 300+ PS limuzinu strednej triedy s manualom..... :(((( Pred tym 7g tronikom som mal nieco s 6st Aisinom a prast ako uhod. Manual to nie je. Akurat tak zvadza k smskovaniu a vybavovaniu mejlov v kolonach co som s manualom nezvykol robit.

Nepřihlášený Gašpo

Takéto reakcie som v podst.. | 12.11.2017 11:35reagovat
avatar

Takéto reakcie som v podstate očakával i tú agresivitu. On totiž praktický rozdieľ medzi manuálom a automatom, ostatne ako dokazuje test, nie je v žiadnom technickom pokroku. Je to len iné riešenie rovnakého problému. Preto je fakt smiešne to porovnávanie s práčkou a valchou a pod. Pre šoféra, ktorý má pre auto cit a šoférovanie ho baví bude manuál voľba aj v prípade že automat dotiahnu k neviemakej dokonalosti. Tak ako automatický bubeník nevytlačil živých bubeníkov.

Ak chce niekto komfort, alebo šoférovanie je pre neho drina ktorú potrebuje uľahčiť, alebo proste nemá od Boha to nadanie a z neho vyplývajúcu radosť z plného ovládnutia vozu, je pre neho automat správna voľba. A rozhodne nemusí reagovať v takíchto diskusiách agresívne a nemusí sa snažiť sám sebe dokazovať že je úžasný a talentovaný šofér a automat je len ďaľší stupeň, ktorý jeho talent vylepšuje. Stačí si normálne priznať že mu to automat uľahčuje a je s tým spokojný.

Rovnako je to so všemožnými pomocníkmi, či dokonca autonómnym riadením. Sú proste ľudia u ktorích aj ten stroj, či procesor urobí dobrú prácu v záujme všetkích, ktorí sa chcú cítiť na cestách bezpečne. Ale tvrdiť že obecne je lepší než človek je hovadina. V niektorích prípadoch možno áno, v niektorích nie.

Videl som video ako "funguje" autonómne ovládanie Tesly. Pod videom bol jeden suchý komentár "Stále lepšie než moja manželka". :-D

Nepřihlášený Pave69

Připomíná mi to diskuze o.. | 12.11.2017 20:32reagovat
avatar

Připomíná mi to diskuze o automatickém sytiči cca před 40 lety - tehdy se taky našlo dost expertů, co ho uměli natavit ručně mnohem líp, než to dělal ten hloupý automat - a jak jim trhalo uši, že točil víc otáček než musel.... :-)

Tak co, vy "manuáli", kdo z vás jel někdy s ručním sytičem a chtěl by ho místo automatiky?

Nepřihlášený Marex

Reakce na: pravda,,,, myslím že taky.. | 13.11.2017 00:19reagovat
avatar

Tohle mě připomnělo kamaráda a jeho Mazdu 6 MPS s manuálem při cestě na dovolenou v zácpách do Chorvatska. Já v pohodě s automatem, on koleno v háji, tak, že měl problém ještě další 2 dny :-)

Nepřihlášený Marex

Reakce na: pravda,,,, myslím že taky.. | 13.11.2017 00:28reagovat
avatar

Máme v rodině tři vozy. Dva hatche s manuálem na cesty kolem komína a jeden kombík s automatem (typ HDM) hlavně na dálkové cesty. Upřímně líbil by se mi i automat u malého hatche, protože kvedlat furt tím klackem je otrava a za ty předešlé roky s manuálem už mi nechybí vůbec, tím spíše v dopravních zácpách. Také si u automatu uvědomíte, že jste za volantem daleko klidnější a více v pohodě, nemáte potřebu být nijak agresivní, k čemuž manuál také dosti přispívá a po dlouhé cestě nejste tak unavení, prostě pohodička. Občas se mi taky stane, když přesednu po nějaké době z automatu do manuálu, že na křižovatce zapomenu vyřadit, což mě hned probere z té pohody zpátky do kvedlání :-) Nicméně, jak Amíci neumí jezdit s manuálem, tak Češi zase neumějí celkem často jezdit správně s automatem a pletou si volič s řadičkou a podle toho ta převodovka dostává pěkně zabrat a pak se tihle diví, co se stalo, že jejich automatická převodovka se nějak kazí. Je ale fakt, že o tomhle se v návodu k vozu mnohdy nedočtou. Ono se prostě musí umět správně jezdit i s tím automatem. Jediný rádoby automat, kterému bych se vyhnul je robotická převodovka, tu ani zadarmo.

Nepřihlášený Marex

Reakce na: Mám obě varianty. Již mnoh.. | 13.11.2017 00:30reagovat
avatar

Nesmysl, od toho je u atomatu režim sport shift, nebo pádla pod volantem ;-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený petr jordan

Reakce na: Nesmysl, od toho je u atom.. | 13.11.2017 08:01reagovat
avatar

Režim sport je stále stejně slepý a nevidí před auto. A pádla - pak přecházíme do režimu ručního obládání automatu, takže už to není automat. Jediná změna oproti manuálu - nepoužívám spojku.

Nepřihlášený Hfuvg

Slk200, 2001 automat s hyd.. | 14.11.2017 23:03reagovat
avatar

Slk200, 2001 automat s hydromenicom. Dokonala jazda ?

Nepřihlášený Pavel

Máme novou Toyotu Yaris 1... | 17.11.2017 10:27reagovat
avatar

Máme novou Toyotu Yaris 1.5 85kw cvt má sedm přednastavených rychlostí ve městě luxus,krásné plynulé rozjezdy žádné škubání prostě paráda.Předjíždění zvládá bravurně.Spotřeba lepší než manuál.Automat je hrozně návykový zvláště pro ženy.Cvt je nejdokonalejší převodovka i proto byla zakázána ve formuli1byla nepřekonatelná.Kdo nevěří ať se s ní projede.Příplatek oproti manuálu je 30tis takže v pohodě.Záruka 5 roků nebo 160tis.km.

Nepřihlášený xseven

Reakce na: Pokud si myslíš, že máš v.. | 17.11.2017 13:19reagovat
avatar

priatelu mam 20 rocnu audi a3, predtym som mal 1993 mazdu 626 a predtum 1983 mazdu 626, aj favorit pickup, aj nejaky fiat stilo vsetko manualy... a v zivote som na ziadnom aute menenil olej v prevodovke, ani ja, ani predchadzajuci majitelia... zda sa, ze si sa s manualnou prevodovkou este nestretol

Nepřihlášený V12

Osobne mam v Mondeu 2.5T m.. | 28.11.2017 10:18reagovat
avatar

Osobne mam v Mondeu 2.5T manual. Nevadi mi, ten motor zvlada vsetky bezne situacie s minimom radenia. Skusal som ale Corollu 1.6 Valvematic s 97kW s manualom. Na nicom tak odpornom som este nesiel. Auto zabite prevodmi tak dlhymi, ako ma to moje Mondeo, ale s dvojnasobnym krutiakom. Vo vysledku som zufalo radil tam, kde ani HTP kopec necitila. Toto auto jedine s automatom. O tyzden neskor sa mi podarilo zabezpecit si zvezenie s Corollou CVT. Toto bola ina parada, mal som pocit, ze som v aute podstatne vykonnejsom, z manualu som mal pocit, ze zo 132 kobyl ich 50 skapalo pokial som 20x nepreradil. A CVT to ale naopak slo ako z praku. Plyn do podlahy, otacky vyleteli na 6000 - 6200, auto plynule zrychlovalo. Takze ked atmosfera, dnes jedine automat, pretoze manualy maju sialene dlhe prevody.

Nasledne som sa povozil na Hyu i30 1.4TGDI s dvojspojkou. Prima zvezenie, len korejci to este nemaju zvladnute tak, ako by clovek ocakaval. Za beznej plynulej jazdy vsetko OK, radilo to hore aj dole bez trhania ci inych neduhov. Pri kickdowne ale katastrofa - prevodovka postupne podradila o jeden stupen, potom o druhy a nakoniec aj o treti namiesto jedneho radenia o 3 kvalty dole. Takze takyto automat nie.

Suma sumarum - turbo motory tie automaty az tak nepotrebuju, no moderne (vraj tocive a sofersky prijemne) atmosfery automat potrebuju ako sol. Inak sa clovek uradi k smrti co len trochu zvlnenej krajine. Treba podradovat v kazdom kopceku, ci pri kazdej potrebe akcleeracie. Ekologicky downspeedovane prevodovky s dlhymi prevodmi sa k atmosferam so slabym krutiakom pod 4000 otacok zabijaju. A bezne sa jazdi v rozmedzi 2000-2500 otacok.

Nepřihlášený Datel

Vážení, přečetl jsem si to.. | 11.5.2018 21:08reagovat
avatar

Vážení, přečetl jsem si to, oba tábory jsou bojovné a oba mají hodně pravdy. Já třeba nemám automat proto, že optimální nové autko pro moji rodinu byla Dacia Logan MCV. A nechtěl jsem turbo. Moc urvítek navíc oproti atmosférickému motoru. A nechtěl jsem automat, protože drasticky podtáčí motor. Můj motor. A to nedopustím. A motor SCe 1.0 tříválec v kombíku, i když lehkém, chce docela dost hraní, když se pokoušíte jet do většího a delšího kopce ;o) On by ty kolečka navíc ani neutáhl. Tak řadím ručně a můžu si říkat, že ta práce je dooobře zaplacená. A to fakt je

Nepřihlášený wittig

9 let po Praze v sanitce s.. | 21.7.2018 21:00reagovat
avatar

9 let po Praze v sanitce s manualem.je mi 46 a nyni dva roky ford galaxy, ctyrrychlostni automat, palivo lpg.po praze se pohodlne vozim po prepoctu za 6 litru benzinu.rozjezdy z krizovatek svizne.druhe auto manual.to uz neni v mem veku takove poteseni z jizdy.pravacku mam u automatu na koleni sve thajske partnerky...

Nepřihlášený Josef

Reakce na: Zdravím všechny diskutujíc.. | 18.12.2018 20:37reagovat
avatar

Masochismus je už jenom jet v koloně. :-)

S manuálem to také není problém: zařadíš 1 nebo 2 a jedeš na volnoběh. Žádné rozjezd-brzda-rozjezd-brzda... :-)

Právě řeším koupi nového auta a zvažuji automat. Od jeho volby mne zrazuje hlavně "optimistické" prohlášení, které jsem četl již ve více článcích: automat při správné jízdě a údržbě bez problémů vydrží až 250-300 000 km. Já chci s tím autem najezdit minimálně 500 000 km. To jsem doteďka dal s každým manuálem, a to jsem se o převodovku vůbec nestaral ani neměnil olej. Takže pro mne automat není. Neměním auto každé 2-3 roky. :-)

Nepřihlášený miklda

Reakce na: Neberte si to osobně, ale.. | 31.3.2019 19:22reagovat
avatar

Lidi,ať si každej vybere,co je mu bližší,každej tady má plno argumentů a rad.Já jezdím 25 let s manuálem jak v autě,tak na motorce.Teď jsem zkusil několik dní automat a za mně je to fakt dobrý.

Takže jsem se rozhodl prodat manuál a koupit automat.A to nejsem žádnej debil,kterej neumí rozjezdy do kopce,jízdu na sněhu a všechny ty výtky,co se tu píšou.

Nepřihlášený Martin

Ať je to tak nebo tak, v b.. | 17.9.2019 13:37reagovat
avatar

Ať je to tak nebo tak, v budoucnu prostě bude stejně převážet automat nad manuálem, ať lidi chtějí nebo ne.

Je celkově zbytečný se hádat o tom co je lepší.

Jedině, kde bych chápal manuál, jsou závody a podobné akce, kde je to zapotřebí, jinak na normální jízdu bych zvolil automat, pokud se chci věnovat více jízdě.

Nemůžu pak za to, že lidi dělají něco jiného, když řídí, i přesto, že mají automat. To už je jejich chyba. Co k tomu dodat.

Nepřihlášený Marťan

Reakce na: Ford F 150 5,4L V 8 automa.. | 20.9.2019 23:08reagovat
avatar

Suzuki Burgmann není motorka, ale skútr (tedy jakýsi záchod na kolech), a skútry maj automat - variátor - všechny, takže tady to nemá cenu zmiňovat. Jo, to kdybyste si koupil skutečnou motorku s automatem, tak pak by zasloužilo zmínku.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama