Nadšenec si levně koupil ikonické BMW s 658 tisíci km a čekal vrak, přepočítal se

Koupit si ojeté auto s vysokým nájezdem nezní jako dobrý nápad a vše působí ještě hůře, jde-li o stroj jako BMW M5. Jenže i taková koupě může být dobrá, jak zjistil přívrženec Mercedesů AMG.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Nadšenec si levně koupil ikonické BMW s 658 tisíci km a čekal vrak, přepočítal se

2.7.2019 | Mirek Mazal

Nadšenec si levně koupil ikonické BMW s 658 tisíci km a čekal vrak, přepočítal se

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Koupit si ojeté auto s vysokým nájezdem nezní jako dobrý nápad a vše působí ještě hůře, jde-li o stroj jako BMW M5. Jenže i taková koupě může být dobrá, jak zjistil přívrženec Mercedesů AMG.

BMW M5 generace E39 je jedním z nejuznávanějších výtvorů sportovní divize M v dějinách automobilky. Tento fakt stál u zrodu touhy Alexe Palmeriho vlastnit aspoň trochu pojízdný kus. Dlouholetý zastánce Mercedesů AMG ale pro tuto myšlenku zase tak moc nehořel, a tak chvalozpěvům nevydržel odolat až ve chvíli, kdy v inzerci narazil na osmiválcový sedan se čtyřmi výfuky z roku 2000 za pouhých 8 tisíc dolarů (180 tisíc Kč).

Už cena naznačuje, že nekoupil žádnou garážovou královnu. Jeden z nejpopulárnějších supersedanů historie má za sebou skutečně pestrý život, během nějž mu na počítadle ujeté vzdálenosti naskočilo už přes 658 000 kilometrů. Alex dosud netknutý aurou BMW M předpokládal, že jej čeká spousta servisních úkonů, během prvních týdnů vlastnictví ale zjistil něco trochu jiného.

Emková BMW jsou obvykle auta vlastněná nadšenci a ti se obvykle o své vozy starají lépe než ostatní. Tohle auto není výjimkou, a tak se předchozí tři majitelé dnes ikonické M5 snažili svůj stroj udržovat v perfektní kondici. I proto se pětilitrový S62 V8 zdá plnohodnotně vybaven celým stádem 400 koní (294 kW) a 500 Nm. Motor měněný v záruce okamžitě učaroval všechny smysly nového majitele, který si užil už skoro dvanáctihodinovou cestu z Atlanty zpět domů do Chicaga.

Během zkušební jízdy se objevily první neduhy, Alex ale čekal větší drama. Nejdříve se rozsvítila kontrolka brzdových světel, následovala indikace nutného servisu motoru a také červená výstraha nefunkčního airbagu. Diagnostika celého vozu pomocí profesionálního počítače pak ukázala desítky různých chyb uložených v řídících jednotkách. Zkušený mechanik, kterého si Alex vzal s sebou, ale nad výpisem mávl rukou - ani v jednom případě nejde o vážné závady a mnoho z nich pochází z minulosti, kdy auto muselo strpět neodborné zásahy například ve formě instalace světel s LED. Další jízda s autem probíhala bez problémů, až na menší stávku střešního okna.

Pořádná inspekce vozidla po příjezdu domů ukázala přítomnost nastavitelných tlumičů, neoriginálních osmnáctipalcových kol s ne zrovna kvalitními pneumatikami na přední nápravě a objasnila se podoba interiéru odlišující se od specifikace dle kódu VIN. Původně bylo auto dodáno s dvoubarevným čalouněním, ale později jeden z vlastníků provedl výměnu opotřebovaného interiéru za novější černý s dřevěným dekorem. Ani to nakonec není na škodu.

Současný majitel si koupi nemůže vynachválit, i když jeden závažnější nedostatek se objevil. Samosvorný diferenciál po letech zabírání začal vydávat nezdravé zvuky a bude třeba jej vyměnit. Dalšími úkoly bude vyřešit svítící kontrolku motoru, který zřejmě potřebuje nakalibrovat váhu vzduchu a vyměnit nádobku s aktivním uhlím, potíže s brzdovými světly a airbagem byly jen elektronické šotky.

Pochopitelně, auto není v dokonalém stavu, ale za 180 tisíc Kč se jeví být pozoruhodně dobrou koupí. Z devatenáctiletého BMW M5 jinak neunikají žádné kapaliny, nebouchá podvozek, brzdy nekopou, řízení bez vůle vede auto přímo za nosem a nový motor z roku 2003 neprotestuje při prudké akceleraci. Další důkaz, že hodně ojeté auto může být dobrá koupě, pokud se někdo pečlivě stará alespoň o ty nejdůležitější části.


Nadšenec si levně koupil ikonické BMW s 658 tisíci km a čekal vrak, přepočítal se - 1 - BMW M5 E39 2000 po najezdu 658 tisic km 01Nadšenec si levně koupil ikonické BMW s 658 tisíci km a čekal vrak, přepočítal se - 2 - BMW M5 E39 2000 po najezdu 658 tisic km 02Nadšenec si levně koupil ikonické BMW s 658 tisíci km a čekal vrak, přepočítal se - 3 - BMW M5 E39 2000 po najezdu 658 tisic km 03Nadšenec si levně koupil ikonické BMW s 658 tisíci km a čekal vrak, přepočítal se - 4 - BMW M5 E39 2000 po najezdu 658 tisic km 04Nadšenec si levně koupil ikonické BMW s 658 tisíci km a čekal vrak, přepočítal se - 5 - BMW M5 E39 2000 po najezdu 658 tisic km 05Nadšenec si levně koupil ikonické BMW s 658 tisíci km a čekal vrak, přepočítal se - 6 - BMW M5 E39 2000 po najezdu 658 tisic km 06Nadšenec si levně koupil ikonické BMW s 658 tisíci km a čekal vrak, přepočítal se - 7 - BMW M5 E39 2000 po najezdu 658 tisic km 07Nadšenec si levně koupil ikonické BMW s 658 tisíci km a čekal vrak, přepočítal se - 8 - BMW M5 E39 2000 po najezdu 658 tisic km 08Nadšenec si levně koupil ikonické BMW s 658 tisíci km a čekal vrak, přepočítal se - 9 - BMW M5 E39 2000 po najezdu 658 tisic km 09Nadšenec si levně koupil ikonické BMW s 658 tisíci km a čekal vrak, přepočítal se - 10 - BMW M5 E39 2000 po najezdu 658 tisic km 10Nadšenec si levně koupil ikonické BMW s 658 tisíci km a čekal vrak, přepočítal se - 11 - BMW M5 E39 2000 po najezdu 658 tisic km 11Nadšenec si levně koupil ikonické BMW s 658 tisíci km a čekal vrak, přepočítal se - 12 - BMW M5 E39 2000 po najezdu 658 tisic km 12
Alex Palmeri si rychle oblíbil staré, ale dobré BMW M5 E39, i když při ceně v přepočtu 180 tisíc Kč a 658 tisících najetých km čekal spíše vrak

Zdroj: LegitStreetCars@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše