Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nadšenec si levně koupil ikonické BMW s 658 tisíci km a čekal vrak, přepočítal se
2.7.2019 | Mirek Mazal
Koupit si ojeté auto s vysokým nájezdem nezní jako dobrý nápad a vše působí ještě hůře, jde-li o stroj jako BMW M5. Jenže i taková koupě může být dobrá, jak zjistil přívrženec Mercedesů AMG.
BMW M5 generace E39 je jedním z nejuznávanějších výtvorů sportovní divize M v dějinách automobilky. Tento fakt stál u zrodu touhy Alexe Palmeriho vlastnit aspoň trochu pojízdný kus. Dlouholetý zastánce Mercedesů AMG ale pro tuto myšlenku zase tak moc nehořel, a tak chvalozpěvům nevydržel odolat až ve chvíli, kdy v inzerci narazil na osmiválcový sedan se čtyřmi výfuky z roku 2000 za pouhých 8 tisíc dolarů (180 tisíc Kč).
Už cena naznačuje, že nekoupil žádnou garážovou královnu. Jeden z nejpopulárnějších supersedanů historie má za sebou skutečně pestrý život, během nějž mu na počítadle ujeté vzdálenosti naskočilo už přes 658 000 kilometrů. Alex dosud netknutý aurou BMW M předpokládal, že jej čeká spousta servisních úkonů, během prvních týdnů vlastnictví ale zjistil něco trochu jiného.
Emková BMW jsou obvykle auta vlastněná nadšenci a ti se obvykle o své vozy starají lépe než ostatní. Tohle auto není výjimkou, a tak se předchozí tři majitelé dnes ikonické M5 snažili svůj stroj udržovat v perfektní kondici. I proto se pětilitrový S62 V8 zdá plnohodnotně vybaven celým stádem 400 koní (294 kW) a 500 Nm. Motor měněný v záruce okamžitě učaroval všechny smysly nového majitele, který si užil už skoro dvanáctihodinovou cestu z Atlanty zpět domů do Chicaga.
Během zkušební jízdy se objevily první neduhy, Alex ale čekal větší drama. Nejdříve se rozsvítila kontrolka brzdových světel, následovala indikace nutného servisu motoru a také červená výstraha nefunkčního airbagu. Diagnostika celého vozu pomocí profesionálního počítače pak ukázala desítky různých chyb uložených v řídících jednotkách. Zkušený mechanik, kterého si Alex vzal s sebou, ale nad výpisem mávl rukou - ani v jednom případě nejde o vážné závady a mnoho z nich pochází z minulosti, kdy auto muselo strpět neodborné zásahy například ve formě instalace světel s LED. Další jízda s autem probíhala bez problémů, až na menší stávku střešního okna.
Pořádná inspekce vozidla po příjezdu domů ukázala přítomnost nastavitelných tlumičů, neoriginálních osmnáctipalcových kol s ne zrovna kvalitními pneumatikami na přední nápravě a objasnila se podoba interiéru odlišující se od specifikace dle kódu VIN. Původně bylo auto dodáno s dvoubarevným čalouněním, ale později jeden z vlastníků provedl výměnu opotřebovaného interiéru za novější černý s dřevěným dekorem. Ani to nakonec není na škodu.
Současný majitel si koupi nemůže vynachválit, i když jeden závažnější nedostatek se objevil. Samosvorný diferenciál po letech zabírání začal vydávat nezdravé zvuky a bude třeba jej vyměnit. Dalšími úkoly bude vyřešit svítící kontrolku motoru, který zřejmě potřebuje nakalibrovat váhu vzduchu a vyměnit nádobku s aktivním uhlím, potíže s brzdovými světly a airbagem byly jen elektronické šotky.
Pochopitelně, auto není v dokonalém stavu, ale za 180 tisíc Kč se jeví být pozoruhodně dobrou koupí. Z devatenáctiletého BMW M5 jinak neunikají žádné kapaliny, nebouchá podvozek, brzdy nekopou, řízení bez vůle vede auto přímo za nosem a nový motor z roku 2003 neprotestuje při prudké akceleraci. Další důkaz, že hodně ojeté auto může být dobrá koupě, pokud se někdo pečlivě stará alespoň o ty nejdůležitější části.
Alex Palmeri si rychle oblíbil staré, ale dobré BMW M5 E39, i když při ceně v přepočtu 180 tisíc Kč a 658 tisících najetých km čekal spíše vrak
Zdroj: LegitStreetCars@Youtube
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 9 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 11 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch