Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Uhádnete, kolik má reálně najeto těchto 8 ojetých Škod, VW či Mercedesů?
6.2.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Při nákupu ojetiny věřte jen jasným faktům, ne vlastním pocitům. Tyto vozy vám dokážou, že v případě nájezdu km je možné úplně všechno.
Přehled kapitol
Ano, z těch stovek aut, která jste nám naposílali, jsme vybrali naprosté extrémy a ještě jeden přidali sami. Taková auta vážně nejsou nic obvyklého, právě na extrémech v rámci jinak celkem pestré směsice vozů různých typů značek i staří si ale nejlépe ukážeme jedno jediné: možné je úplně vše a věřit čemukoli jinému než těžko zpochybnitelným faktům se při koupi ojetiny rychle může nevyplatit. A pokud si to nyní nemyslíte, po odkrytí konkrétních kilometrových nájezdů jednotlivých vozů si to snad budete myslet též.
Než se dostaneme ke konkrétním informacím, sluší se zmínit ještě jednu věc. Když jsme sami hledali a ověřovali ty nejojetější z ojetých aut (a že ověření je třeba, dost často je vysoký nájezd jen šotek při zadávání údajů do nabídky), naráželi jsme zpravidla na vozy těch samých značek - narazíte tedy třeba i na hodně jetý Fiat nebo Renault, auta podobné provenience jsou ale velkou výjimkou a onen přehled vozů s nejvyššími kilometrovými nájezdy to vykresluje jako trochu dvousečný. Je nepochybné, že tyto vozy odolávají vysokým nájezdům lépe, stejně tak je ale pravdou, že na hodně jeté kusy narazíte v nabídce ojetin mnohem pravděpodobněji. Třeba Dacia s 200 nebo 300 tisící km je naprostá rarita, jde-li o vůz sloužící k ryse osobním účelům.
Ony „kilometrové krále”, jak říkají Němci, tedy při výběru nepochybně má smysl preferovat, protože vám vydrží déle. Je ale třeba být o to obezřetnější, abyste to byli ještě vy, komu opravdu vydrží. I tomu může poučení z dnešní osmičky pomoci...
Skutečné kilometrové nájezdy všech 8 aut
1. Škoda Fabia 1,4 16V 2006 - 453 000 km
Je to jedna z nejojetějších „netaxikářských” benzinových Fabií, co jsme kdy viděli a na poměry své kilometráže je opravdu velmi zachovalá. Ne, ani nás by nenapadlo, že může někdo s Fabií 1,4 o 75 koních za 10 let ujet skoro půl milionu kilometrů. Když někdo tento vůz nabídne s polovinou na tachometru, zájemci se budou divit, jak je na tom po skoro čtvrt milionu km dobře... Inzerát je zde, v případě jeho odstranění si můžete prohlédnout jeho zálohu.
2. Mercedes-Benz E 200 CDI Kombi 2008 - 706 000 km
Pokud někdo řekne, že by jej u tohoto Mercedesu takový nájezd napadl, nebudeme mu věřit ani vteřinu. I na Éčko je to za 7,5 roku obrovská porce kilometrů, skoro 100 tisíc rok co rok. A auto na to opravdu nevypadá, však i ona sedačka vás donutí uvěřit mu třeba 300 tisíc. A pokud ji někdo vymění za jistě ne drahý, ale lépe vypadající kousek z vrakoviště, může se tento vůz prodávat s 200 tisíc km na tachometru jako nic. Inzerát je zde, v případě jeho odstranění si můžete prohlédnout jeho zálohu.
3. Škoda Octavia I 1,9 TDI Combi 2004 - 463 000 km
Tento vůz tu není proto, že by vypadal až tak skvěle, spíše máme za to, že u něj podobně vysoký nájezd nebude zase tak mimořádný. V nabídce českých bazarů se ale moc tak jetých Octavií I nenajde. Také proto předpokládáme, že takový nájezd většina lidí očekávat nebude a stočení o 200 tisíc km projde jako nic. Inzerát je zde, v případě jeho odstranění si můžete prohlédnout jeho zálohu.
4. Mercedes-Benz C 180 CDI Kombi 6/2012 - 464 145 km
Ani tomuto autu nelze tak vysoké kilometry hádat, proč také? I kdyby celé ty 3 roky provozu jezdilo vysokých 100 tisíc km ročně, bude mít na tachu 300 tisíc km. A opravdu nevidíme poškození, které by naznačovalo byť jen to. Když toto auto někdo koupí a stočí klidně na 150 tisíc, málokdo bude mít podezření. Inzerát je zde, v případě jeho odstranění si můžete prohlédnout jeho zálohu.
5. Audi A6 Avant 3,0 TDI Quattro 2005 - 589 969 km
U 10 let starého auta tohoto typu už lze čekat leccos, ale když se podíváte na jeho stav? Skoro 600 tisíc km je vážně hodně, i na poměry německého trhu a toto auto má jen českou historii. Při jeho nadstandardním stavu by málokoho napadlo, že mohlo ujet přes 300 tisíc km, natož pak dvojnásobek. Inzerát je zde, v případě jeho odstranění si můžete prohlédnout jeho zálohu.
6. BMW 118d 2005 - 720 500 km
Ne, nešálí vás zrak, tohle je jednoznačně nejneuvěřitelnější exemplář z tohoto seznamu. Prodávajícímu jsme v nevíře v jeho skutečnost volali jen pro jistotu, že jde o mýlku, ale nešlo. Toto auto má opravdu najeto skoro třičtvrtě milionu kilometrů za 10 let a 2 měsíce od registrace. Toto opět nemohlo napadnout nikoho, ani 300 tisíc najetých km by snad jakékoli jedničky nikdo rozumný nemohl předpokládat. Prodejce říkal, že nejsme první, kdo se na to ptá a od té doby i do inzerátu doplnil větu „ja es sind wirklich die km.....” - „ano, to jsou vážně ujeté kilometry”. Opravdu mimořádný příklad dokazující, že „nic není nemožné” neplatí jen u Toyoty. Inzerát je zde, v případě jeho odstranění si můžete prohlédnout jeho zálohu.
7. Volvo V70 T5 5/2013 - 387 096 km
Toto auto na poměry tohoto přehledu vlastně není zase tak ojeté, ale podívejte se na datum registrace - jezdilo jen 2,5 roku. To je skoro 155 tisíc km za rok, vskutku extrémní štreka. Je to navíc verze T5, kterou si na takové nájezdy koupí jen někdo dobře situovaný a podívejte se na stav - tato V70 vzhledové stránce prakticky nemá chybu. Zítra ji někdo může změnit stav kilometrů o 300 tisíc a i průměrně důvěřivý klient mu to „zbaští”... Inzerát je zde, v případě jeho odstranění si můžete prohlédnout jeho zálohu.
8. VW Sharan 2,0 TDI 1/2013 - 498 000 km
Stříbrný Sharan z našeho výběru je podobný případ jako ono Volvo, ale se dvěma rozdíly - kilometrů je ještě o 111 tisíc více a stav auta je ještě lepší. I tady jsme museli volat, i tady nám byla kilometráž potvrzena a také tady došlo k úpravě nabídky. Teď v ní stojí: „Žádné taxi, žádné auto s půjčovny - vysoký kilometrový nájezd na autě není znát, německé auto z první ruky, servisní knížka”.
Kdo jej jak používal - a cestou kam - nám řečeno nebylo, průměrný nájezd 166 tisíc km za rok je ale vážně extrém mezi extrémy dle stavu bychom řekli, že ve voze snad sedával levitující jogín, který volant ovládal myšlenkami. Tady by opravdu bazarista mohl vytáhnout historku o špatně zvoleném typu vozu a 49,8 tisících... Inzerát je zde,, v případě jeho odstranění si můžete prohlédnout jeho zálohu.
Díky za tipy všem!
< Předchozí2 / 2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 11 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva