Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejčastěji bourané ojetiny: u kterých modelů si dát obzvlášť velký pozor?
21.3.2018 | Petr Miler
Koupit ojeté auto po nehodě nemusí být problém, přesto je lepší koupit nebourané, zvlášť když se o poškození majitel nezmiňuje. U kterých ojetin je riziko dřívějšího poškození největší?
Nákup pár let starého automobilu může být velmi lákavý - největší část ztráty jeho hodnoty ponese první majitel a vy koupíte auto, které není příliš staré, nemusí být příliš ojeté a je nadále moderní po stránce technologií na palubě a aktivní i pasivní bezpečnosti. Jenže k tomu, aby člověk auto prodával, většinou musí mít dobrý důvod.
Ani pokud jde o dva tři roky starý vůz, nemusí jít o nic problematického. Třeba si majitel koupil jiný, třeba měl aut více, třeba mu to současné nesedlo, i to se stává. Jenže stát se může také to, že s ním naboural, po opravě není jako dříve, a tak už o něj nestojí. A nebo jej prostě prodává bourané, ale příliš se tím nechlubí.
Právě na tuto variantu se zaměřila organizace Wikilender, zabývající se poradenstvím a finančními službami v oblasti pořizování nových i ojetých automobilů. Prověřila celkem 2,4 milionu vozidel vyrobených od roku 2009 dále a prodávaných u dealerů nových či ojetých aut, a hledala, kolik procent z nich bylo bouráno.
Rozlišila dokonce nehody hlášené a nehlášené. U hlášených hledala prostřednictvím služby Experian Autocheck, podobné české Cebii, nenahlášené zjišťovala „postaru” - pokud u daného auta vykazoval více než jeden panel karoserie známky přelakování a zároveň na Autochecku nezjistila žádné zmínky o nehodě, zařadila vůz do kategorie nehlášených nehod.
Výsledky si můžete prohlédnout v tabulce. V případě „vítěze” bylo zjištěno, že téměř pětina aut v inzerci je po nehodě a u 7 % aut v inzerci tuto nehodu majitel nehlásil a nechal ji opravit bez vědomí pojišťovny či policie. To nemusí znamenat nic nekalého, auto nemuselo být pojištěné a majitel mohl nabourat jen „sám sebe”. Ve všech případech je každopádně procento hlášených nehod vyšší než procento nehod nehlášených.
Nejčastěji bouraná auta vyrobená od roku 2009 dále
Podoba celé desítky je do značné míry předvídatelná, jsou to všechno auta prémiových značek. Wikilender říká, že to jsou právě auta prémiových značek, a nejvíce vozy BMW, která bourají nejčastěji a má to svůj důvod - jde obvykle o auta silnější, rychlejší a přitom stále dostupná relativně širokému množství zákazníků a také pravidelně hodně ježděná. A tak se s nimi často bourá. Nezvládnout třeba Ferrari je možná snazší, ale taková auta si nekupuje kde kdo a především tráví většinu času v garážích.
Ponaučení z této statistiky je jasné - kupujete-li starší vůz prémiové značky, věnujte při prohlídce opravdu důkladnou pozornost stopám po nehodách. Řada nehlášených nehod můžou být drobné ťukance, kvůli kterým se pojišťovnu volat nevyplatilo, ale také to mohly být větší rány. A pochopitelně, dává to poučení i pro pohyb po silnicích řidiči aut prémiových značek se k nehodám zjevně připlétají častěji...
BMW řady 4 jsou vcelku nepřekvapivě bouraná nejčastěji
I Range Rover Evoque najdeme hodně vysoko
Audi A5 na sedmém místě je další vůz, který byste v této statistice tak trochu čekali
Zdroj: Wikilender
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 6 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 18 minutami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před hodinou - Nejlevnější Porsche 911 997 na prodej v Evropě vypadá zatraceně dobře, za cenu tuctové Octavie to může být výhra
před 3 hodinami - Hyundai ukázalo nové řešení, které v létě sníží teplotu uvnitř auta o desítky stupňů, i když vůbec není vidět
před 4 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 12:42 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova
- BMW omezuje pro ČR asistenční systém X5 04.21. 16:41 - Ivan