Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejčastěji bourané ojetiny: u kterých modelů si dát obzvlášť velký pozor?
21.3.2018 | Petr Miler
Koupit ojeté auto po nehodě nemusí být problém, přesto je lepší koupit nebourané, zvlášť když se o poškození majitel nezmiňuje. U kterých ojetin je riziko dřívějšího poškození největší?
Nákup pár let starého automobilu může být velmi lákavý - největší část ztráty jeho hodnoty ponese první majitel a vy koupíte auto, které není příliš staré, nemusí být příliš ojeté a je nadále moderní po stránce technologií na palubě a aktivní i pasivní bezpečnosti. Jenže k tomu, aby člověk auto prodával, většinou musí mít dobrý důvod.
Ani pokud jde o dva tři roky starý vůz, nemusí jít o nic problematického. Třeba si majitel koupil jiný, třeba měl aut více, třeba mu to současné nesedlo, i to se stává. Jenže stát se může také to, že s ním naboural, po opravě není jako dříve, a tak už o něj nestojí. A nebo jej prostě prodává bourané, ale příliš se tím nechlubí.
Právě na tuto variantu se zaměřila organizace Wikilender, zabývající se poradenstvím a finančními službami v oblasti pořizování nových i ojetých automobilů. Prověřila celkem 2,4 milionu vozidel vyrobených od roku 2009 dále a prodávaných u dealerů nových či ojetých aut, a hledala, kolik procent z nich bylo bouráno.
Rozlišila dokonce nehody hlášené a nehlášené. U hlášených hledala prostřednictvím služby Experian Autocheck, podobné české Cebii, nenahlášené zjišťovala „postaru” - pokud u daného auta vykazoval více než jeden panel karoserie známky přelakování a zároveň na Autochecku nezjistila žádné zmínky o nehodě, zařadila vůz do kategorie nehlášených nehod.
Výsledky si můžete prohlédnout v tabulce. V případě „vítěze” bylo zjištěno, že téměř pětina aut v inzerci je po nehodě a u 7 % aut v inzerci tuto nehodu majitel nehlásil a nechal ji opravit bez vědomí pojišťovny či policie. To nemusí znamenat nic nekalého, auto nemuselo být pojištěné a majitel mohl nabourat jen „sám sebe”. Ve všech případech je každopádně procento hlášených nehod vyšší než procento nehod nehlášených.
Nejčastěji bouraná auta vyrobená od roku 2009 dále
Podoba celé desítky je do značné míry předvídatelná, jsou to všechno auta prémiových značek. Wikilender říká, že to jsou právě auta prémiových značek, a nejvíce vozy BMW, která bourají nejčastěji a má to svůj důvod - jde obvykle o auta silnější, rychlejší a přitom stále dostupná relativně širokému množství zákazníků a také pravidelně hodně ježděná. A tak se s nimi často bourá. Nezvládnout třeba Ferrari je možná snazší, ale taková auta si nekupuje kde kdo a především tráví většinu času v garážích.
Ponaučení z této statistiky je jasné - kupujete-li starší vůz prémiové značky, věnujte při prohlídce opravdu důkladnou pozornost stopám po nehodách. Řada nehlášených nehod můžou být drobné ťukance, kvůli kterým se pojišťovnu volat nevyplatilo, ale také to mohly být větší rány. A pochopitelně, dává to poučení i pro pohyb po silnicích řidiči aut prémiových značek se k nehodám zjevně připlétají častěji...
BMW řady 4 jsou vcelku nepřekvapivě bouraná nejčastěji
I Range Rover Evoque najdeme hodně vysoko
Audi A5 na sedmém místě je další vůz, který byste v této statistice tak trochu čekali
Zdroj: Wikilender
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Lamborghini upravené na 1 250 koní se v běžném provozu rozjelo na 363 km/h, něco takového se pořád nevídá
29.2.2024 - Elon Musk 7 let po premiéře Roadsteru slibuje, že auto vážně dorazí. Stovku má dát pod 1 s a na zadek posadit všechny
29.2.2024 - Do Mercedesu se vrací zdravý rozum, otylý kýč coby náhrada dnešních luxusních SUV dostal stopku
29.2.2024 - Kolabující elektrická odnož Volva má po odvrhnutí Švédy dál problémy, ani nalitých 22 miliard nestačí na její záchranu
29.2.2024 - WRC po dvou letech končí s hybridy a vrací se ke spalovacím motorům, ani tam to není únosná koncepce
29.2.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry