Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejdražší pozáruční opravy ojetin roku 2018 ukazují na typické pasti autobazarů
10.1.2019 | Mirek Mazal
Když si koupíte nový vůz, nenadálé poruchy vás až tak trápit nemusí, po léta je kryje záruka. I ojetiny lze pro takové případy pojistit a právě data pojišťovny shrnují nejdražší opravy.
Výdaje za opravy nenadálých poruch auta jistě nepatří mezi oblíbené činnosti motoristy. I ten nejoblíbenější automobil může majitele zklamat komplikovanou poruchou, která si vyžádá dlouhodobou odstávku v servisu. U nových vozů se obvykle alespoň nemusíte bát tučné úhrady na jejím konci, pokryje ji tovární záruka, typická ojetina ale takovým krytím dávno nedisponuje.
Snadno se tak může stát, že se na autě objeví problém, jehož oprava si vyžádá náklady odpovídající klidně desítkám procent ceny vozu. Aby se lidé takových momentů nemuseli obávat, vznikla dodatečná pojištění, která u ojetin záruku nahrazují. Pochopitelně nejsou zdarma, podobě jako v případě havarijního pojištění se ale rychle může ukázat výhodnějším platit pár tisíc za rok než být konfrontován s nutností náhle uhradit desítky nebo stovky tisíc, aby váš vůz byl znovu pojízdný.
U nás se tyto služby teprve rozmáhají, dlouholetou tradici ale mají ve Velké Británii, mj. díky pojišťovně Warranty Direct. Právě tento poskytovatel mnoha specifických záruk pro spotřebitele nyní zveřejnil statistiku nejdražších oprav, které během uplynulého roku musel financovat a které nejlépe ukazují, co se také na jakých vozech může zničehonic pokazit a kolik může stát oprava.
Nejvyšší zaplacená částka by s přehledem vystačila na nové auto, slušně vybavená Octavia za opravu v autorizovaném servise je už řádná platba servisnímu centru. Žebříček za rok 2018 s přehledem ovládl Land Rover a celková podoba žebříčku celkem jasně ukazuje, jaké vozy budou v bazarech typickými pastmi - starší luxusní modely, které sice ztratily většinu své někdejší ceny, udržovat je při životě ale bude dražší než „zamlada”. A pro některé možná paradoxně to platí hlavně u naftových verzí. Podívejte se na kompletní desítku.
10. Volkswagen Transporter T30 SE SWB 140
Porucha: Palivový systém
Cena opravy: 7 199 GBP (206 000 Kč)
Praktický dieselový Volkswagen s motorem 2,0 TDI o výkonu 103 kW (140 koní) musel zavítat do opravny kvůli palivovému systému. Škoda mírně přesahující 200 tisíc korun ukazuje, že i relativně obyčejná technika může nadělat spoustu nepříjemností. Warranty Direct říká, že s moderními diesely obecně bývají drahé problémy, zejména pokud dojde na poruchy vstřikovačů, palivových čerpadel nebo právě palivových systémů. Moderní vysokotlaká řešení jsou citlivější než ta starší.
9. Jaguar XF S Portfolio D (272)
Porucha: Motor
Cena opravy: 8 575 GBP (245 000 Kč)
Šestiválcový naftový agregát sice dobře slouží relativně dynamickým a úsporným přesunům, ale oprava snadno zruinuje nejednoho majitele. Britská pojišťovna registrovala loni opravu V6 u Jaguaru XF S za 245 tisíc korun. I tady lze zopakovat výše zmíněná slova o moderních dieselech.
8. Land Rover Discovery HSE V6 TD
Porucha: Motor
Cena opravy: 10 231 GBP (292 000 Kč)
Třílitrový Land Rover také žene vstříc jakýmkoliv výzvám vidlicový naftový šestiválec. Porucha na „hardware” motoru v tomto případě stála skoro 300 tisíc korun.
7. Land Rover Discovery HSE V6 TD
Porucha: Motor
Cena opravy: 11 815 GBP (338 000 Kč)
Sedmé místo v seznamu nejdražších oprav za rok 2018 patří dalšímu dieselovému Land Roveru. Pojišťovna musela opakovaně vynaložit obrovské finanční prostředky za opravu šestiválcového agregátu u Discovery HSE TD.
6. Ferrari 612 Scaglietti
Porucha: Systém řízení
Cena opravy: 13 605 GBP (389 000 Kč)
V rámci kolujících mýtů by správný sumář nejdramatičtějších poruch nebyl úplný bez italského zástupce. Úkolu se zhostilo Ferrari 612 Scaglietti, které samo o sobě stojí ojeté přes 2 miliony korun. Jakákoliv oprava pak šplhá do vysokých částek, pouhá porucha řízení loni vyšla na 389 tisíc Kč.
5. Land Rover Discovery GS SDV6 (255)
Porucha: Motor
Cena opravy: 13 613 GBP (389 000 Kč)
Nesprávný chod motoru je vždy problém, který nechce řešit ani ten největší masochista. Jak se ukázalo, oprava jakéhokoli Land Roveru s dieselovým V6 může být nákladná událost. Ušetřené náklady za příjemnou spotřebu tady mohou zmizet jako pára nad hrncem.
4. Land Rover Discovery HSE SDV6 (255)
Porucha: Motor
Cena opravy: 13 907 GBP (397 000 Kč)
Zatím to vypadá, že majitelé Land Roverů tráví většinu času v autoservisech. Warranty Direct 2018 domácímu výrobci nepřeje, ale chyba bude spíše v motorech, které vyžadují velmi drahé díly a množství hodin drahé práce.
3. Land Rover Discovery 4 SDV6 Auto
Porucha: Motor
Cena opravy: 13 907 GBP (397 000 Kč)
Kdo jiný než motor Land Roveru může být na třetím místě nejdražší fakturované opravy postoupené britské pojišťovně. Musíme uznat jisté překvapení nad suverénním ovládnutím celého žebříčku jedním výrobcem, zrovna jeho byste ale na takový „úspěch” tipovali docela snadno.
2. Land Rover Discovery XS V6 TD
Porucha: Motor
Cena opravy: 14 799 GBP (423 000 Kč)
Ani verze XS V6 TD se nedá pochválit, rok 2018 byl pro Land Rover Discovery velmi smutnou etapou, která nesmazatelně popsala toto SUV jako tragické auto. S přihlédnutím na zdejší obsazení šesti míst z deseti bude lepší ojetinu tohoto typu zdaleka obejít. Nebo ji dobře pojistit a mít rezervní auto v záloze.
1. Porsche 911 Carrera S
Porucha: Motor
Cena opravy: 22 570 GBP (645 000 Kč)
První, ale pořádně drahý zářez si připisuje Porsche. Oprava boxeru nad zadní nápravou si vyžádala náklady 645 tisíc korun. Skromní jedinci by snad raději koupili novou Octavii, ale to by přišli o jedno z nejvyváženějších aut moderní doby. Samozřejmě se tyto vozy nedají srovnávat, ale usnadní představu o nejdražší opravě roku 2018 dle Warranty Direct.
Zdroj: Warranty Direct
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 7 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 10 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 4 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 6 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 7 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 9 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova