Nejlepší držáky cen v roce 2017: na těchto autech byste měli tratit nejméně

Chcete-li na nové auto, jehož cena bude klesat co možná nejpomaleji, vybírejte z tohoto seznamu. Jsou tu vozy všech myslitelných tříd.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Nejlepší držáky cen v roce 2017: na těchto autech byste měli tratit nejméně

18.5.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Nejlepší držáky cen v roce 2017: na těchto autech byste měli tratit nejméně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Chcete-li na nové auto, jehož cena bude klesat co možná nejpomaleji, vybírejte z tohoto seznamu. Jsou tu vozy všech myslitelných tříd.

Ztráta hodnoty je největším nákladem na provoz auta, i když je vidět ze všech nejméně. Pokud si koupíte nový vůz obyčejnější než než nějaký vzácný sporťák, bude ztrácet na hodnotě velmi rychle, jak je ostatně vidět i na cenách dva, tři roky starých ojetin. Ovšem, u různých aut je ztráta hodnoty různě velká.

To znamená, že když budete dobře vybírat, může být u toho vašeho ztráta hodnoty relativně nízká. Pořád se bavíme o desítkách procent, zejména v prvních letech vlastnictví, ale u spousty aut během čtyř let přijdete o méně než 50 % toho, co jste za vůz zaplatili. Je to případ všech aut, která si můžete prohlédnout níže.

Německý Auto Bild provedl odhady ztráty hodnoty nových, letos koupených aut a vyhlásil tzv. Wertmeistery, což je pěkná německá přesmyčka (Weltmeister - mistr světa, Wertmester - mistr zůstatkové hodnoty). Vítězi se tedy staly vozy s co nejvyšší zůstatkovou hodnotou po čtyřech letech vlastnictví v procentech. A ve slušném množství tříd vidíme zůstatkovou hodnotu nad 60 %.

Absolutním vítězem se stalo Porsche Macan, které bude mít po čtyřech letech stále přes 65 % své původní ceny. Tedy, pokud zvolíte Macan S Diesel. Na paty mu ale šlape řada aut různých tříd a právě ty si můžete prohlédnout níže. V každé třídě byl vyhlášen pouze vítěz, takže se musíme držet nepřesného zařazení Škody Octavia Combi do střední třídy, ale to snad nebude tak těžké překousnout. Nuže, tady jsou výsledky od elektromobilů po SUV.

Elektromobily

Hyundai Ioniq Electric
Předpokládaná zůstatková hodnota po čtyřech letech: 60,65 %


Nejlepší držáky cen v roce 2017: na těchto autech byste měli tratit nejméně - 1 - hyundai ioniq electric 2017nejdrzhodnAB 01Nejlepší držáky cen v roce 2017: na těchto autech byste měli tratit nejméně - 2 - hyundai ioniq electric 2017nejdrzhodnAB 02Nejlepší držáky cen v roce 2017: na těchto autech byste měli tratit nejméně - 3 - hyundai ioniq electric 2017nejdrzhodnAB 03

Miniauta

Kia Picanto 1,0 ISG
Předpokládaná zůstatková hodnota po čtyřech letech: 59,89 %

Nejlepší držáky cen v roce 2017: na těchto autech byste měli tratit nejméně - 4 - kia picanto 2017nejdrzhodnAB 01Nejlepší držáky cen v roce 2017: na těchto autech byste měli tratit nejméně - 5 - kia picanto 2017nejdrzhodnAB 02Nejlepší držáky cen v roce 2017: na těchto autech byste měli tratit nejméně - 6 - kia picanto 2017nejdrzhodnAB 03

Malé vozy

Mini Cooper Clubman
Předpokládaná zůstatková hodnota po čtyřech letech: 60,15 %

Nejlepší držáky cen v roce 2017: na těchto autech byste měli tratit nejméně - 7 - Mini Clubman ALL4 2016 prvni sada 03Nejlepší držáky cen v roce 2017: na těchto autech byste měli tratit nejméně - 8 - Mini Clubman ALL4 2016 prvni sada 16Nejlepší držáky cen v roce 2017: na těchto autech byste měli tratit nejméně - 9 - Mini Clubman ALL4 2016 prvni sada 88

Nižší střední třída

Mazda 3 SkyActiv-G 120
Předpokládaná zůstatková hodnota po čtyřech letech: 58,17 %

Nejlepší držáky cen v roce 2017: na těchto autech byste měli tratit nejméně - 10 - Test Mazda 3 20G 120 Sedan 2014 03Nejlepší držáky cen v roce 2017: na těchto autech byste měli tratit nejméně - 11 - Test Mazda 3 20G 120 Sedan 2014 09Nejlepší držáky cen v roce 2017: na těchto autech byste měli tratit nejméně - 12 - Test Mazda 3 20G 120 Sedan 2014 31

Střední třída

Škoda Octavia Combi 1,8 TSI
Předpokládaná zůstatková hodnota po čtyřech letech: 54,42 %

Nejlepší držáky cen v roce 2017: na těchto autech byste měli tratit nejméně - 13 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 035Nejlepší držáky cen v roce 2017: na těchto autech byste měli tratit nejméně - 14 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 038Nejlepší držáky cen v roce 2017: na těchto autech byste měli tratit nejméně - 15 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 072

Vyšší střední třída

BMW 540i
Předpokládaná zůstatková hodnota po čtyřech letech: 55,86 %

Nejlepší držáky cen v roce 2017: na těchto autech byste měli tratit nejméně - 16 - bmw 540i m sport g30 2017nejdrzhodnAB 01Nejlepší držáky cen v roce 2017: na těchto autech byste měli tratit nejméně - 17 - bmw 540i m sport g30 2017nejdrzhodnAB 02Nejlepší držáky cen v roce 2017: na těchto autech byste měli tratit nejméně - 18 - bmw 540i m sport g30 2017nejdrzhodnAB 03

Luxusní vozy

Porsche Panamera 4S Diesel
Předpokládaná zůstatková hodnota po čtyřech letech: 58,72 %

Nejlepší držáky cen v roce 2017: na těchto autech byste měli tratit nejméně - 19 - Porsche Panamera 2017 4S a diesel 07Nejlepší držáky cen v roce 2017: na těchto autech byste měli tratit nejméně - 20 - Porsche Panamera 2017 4S a diesel 08Nejlepší držáky cen v roce 2017: na těchto autech byste měli tratit nejméně - 21 - Porsche Panamera 2017 4S a diesel 12

Sportovní vozy

Porsche 718 Cayman S PDK
Předpokládaná zůstatková hodnota po čtyřech letech: 65,08 %

Nejlepší držáky cen v roce 2017: na těchto autech byste měli tratit nejméně - 22 - porsche 718 cayman s 10nej2017cd 01Nejlepší držáky cen v roce 2017: na těchto autech byste měli tratit nejméně - 23 - porsche 718 cayman s 10nej2017cd 02Nejlepší držáky cen v roce 2017: na těchto autech byste měli tratit nejméně - 24 - porsche 718 cayman s 10nej2017cd 03

MPV

Opel Zafira 2,0 CDTI EcoFlex S/S
Předpokládaná zůstatková hodnota po čtyřech letech: 51,75 %

Nejlepší držáky cen v roce 2017: na těchto autech byste měli tratit nejméně - 25 - opel zafira 2017nejdrzhodnAB 01Nejlepší držáky cen v roce 2017: na těchto autech byste měli tratit nejméně - 26 - opel zafira 2017nejdrzhodnAB 02Nejlepší držáky cen v roce 2017: na těchto autech byste měli tratit nejméně - 27 - opel zafira 2017nejdrzhodnAB 03

Osobní dodávky

Mercedes-Benz V 220d 7G-Tronic
Předpokládaná zůstatková hodnota po čtyřech letech: 53,3 %

Nejlepší držáky cen v roce 2017: na těchto autech byste měli tratit nejméně - 28 - mercedes v 250 bluetec w447 2017nejdrzhodnAB 01Nejlepší držáky cen v roce 2017: na těchto autech byste měli tratit nejméně - 29 - mercedes v 250 bluetec w447 2017nejdrzhodnAB 02Nejlepší držáky cen v roce 2017: na těchto autech byste měli tratit nejméně - 30 - mercedes v 250 bluetec w447 2017nejdrzhodnAB 03

Malá SUV

Mini Cooper SD Countryman A/T
Předpokládaná zůstatková hodnota po čtyřech letech: 59,15 %

Nejlepší držáky cen v roce 2017: na těchto autech byste měli tratit nejméně - 31 - Mini Countryman 2017 oficialni sada 004Nejlepší držáky cen v roce 2017: na těchto autech byste měli tratit nejméně - 32 - Mini Countryman 2017 oficialni sada 008Nejlepší držáky cen v roce 2017: na těchto autech byste měli tratit nejméně - 33 - Mini Countryman 2017 oficialni sada 143

Kompaktní SUV

Porsche Macan S Diesel PDK
Předpokládaná zůstatková hodnota po čtyřech letech: 65,28 %

Nejlepší držáky cen v roce 2017: na těchto autech byste měli tratit nejméně - 34 - porsche macan s diesel 2017nejdrzhodnAB 01Nejlepší držáky cen v roce 2017: na těchto autech byste měli tratit nejméně - 35 - porsche macan s diesel 2017nejdrzhodnAB 02Nejlepší držáky cen v roce 2017: na těchto autech byste měli tratit nejméně - 36 - porsche macan s diesel 2017nejdrzhodnAB 03

SUV

Porsche Cayenne Diesel
Předpokládaná zůstatková hodnota po čtyřech letech: 63,1 %

Nejlepší držáky cen v roce 2017: na těchto autech byste měli tratit nejméně - 37 - Porsche Cayenne 2015 facelift 09Nejlepší držáky cen v roce 2017: na těchto autech byste měli tratit nejméně - 38 - Porsche Cayenne 2015 facelift 10Nejlepší držáky cen v roce 2017: na těchto autech byste měli tratit nejméně - 39 - porsche cayenne int 2017nejdrzhodnAB

Zdroj: Auto Bild

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.