Nejlevnější auta v různých výkonových sférách: jak levně k 200, 400 či 600 koní?

Výkon je dnes k mání obecně levněji než kdy dříve, vždy ale musí existovat vůz, který je s určitým výkonem nejdostupnější. Tady jsou právě takové.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Nejlevnější auta v různých výkonových sférách: jak levně k 200, 400 či 600 koní?

25.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nejlevnější auta v různých výkonových sférách: jak levně k 200, 400 či 600 koní?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Výkon je dnes k mání obecně levněji než kdy dříve, vždy ale musí existovat vůz, který je s určitým výkonem nejdostupnější. Tady jsou právě takové.

Každý z nás jistě touží po automobilu, u něhož nebude příliš poznat, kolik v něm jede pasažérů, jestli s ním zrovna míříte do kopce či z kopce nebo kam zrovna fouká vítr. Aby tomu tak bylo, auto musí mít dostatek výkonu, problémem ovšem je, že čím četnější stádo pod jeho kapotou bude, tím výše zamíří cena.

Už samotné motory jsou tím dražší, čím větší potenciál skýtají, nejde tu ale jen o to. Autu obvykle není možné jen navýšit výkon, přizpůsobit je mu třeba řadu dalších aspektů - brzdy či podvozek jsou jen začátek, u auta schopného jet o desítky kilometrů v hodině rychleji musí být jinak a lépe udělána spousta věcí, od odstínění aerodynamického hluku až třeba po fungování stěračů.

Pokud vše zmíněné dáme do jedné rovnice, není překvapením, že řada lidí místo volby nového automobilu skočí po letitějším povozu. Právě tak lze přijít levněji k silnějšímu a celkově lepšímu autu, má to ale též své nevýhody. Je to prostě použité zboží, které vám může připravit nejedno nepříjemné překvapení. Nakonec, i o výhodách koupě nového vozu jsme nedávno mluvili, a protože srovnávat různé ojetiny od obrazovky počítače je ošemetné, zůstaneme dnes jen u nových vozů.

Po nedávném hledání nejlevnějšího praktického auto s více než 400 koňmi se tak dnes podíváme na celou plejádu vozů, které překonávají určitou výkonovou hranici co nejlevněji bez ohledu na svůj charakter či zaměření. Hledali jsme jen auta, která jsou nyní v oficiálním českém prodeji a počítali se standardními nabídkami aktuálních ceníků.

75 koní

Je pro vás 75 koní dostatečný výkon? Hádáme, že většina z vás odpoví záporně. Nicméně pokud se podíváte na technické parametry většiny mini- a malých vozů, zjistíte, že normou je ještě menší stádo. Dáno je to tím, že zejména v této kategorii výrobci tlačí na co nejnižší cenu, jež si s výkonnou pohonnou jednotkou příliš netyká. Platí to zejména na českém trhu, pročež naše hledání bylo opravdu náročné. Nakonec z něj jako vítěz vypadl Seat Mii, který v kombinaci s tříválcem 1,0 MPI naladěným právě na 75 koní je ve třídveřové karoserii k mání od 216 900 Kč. Této částce se přitom nemohou rovnat ani konkurenti, ani sourozenci od Škody a Volkswagenu.


Nejlevnější auta v různých výkonových sférách: jak levně k 200, 400 či 600 koní? - 1 - Seat Mii by Mango 01Nejlevnější auta v různých výkonových sférách: jak levně k 200, 400 či 600 koní? - 2 - Seat Mii by Mango 03Nejlevnější auta v různých výkonových sférách: jak levně k 200, 400 či 600 koní? - 3 - Seat Mii by Mango 06

100 koní

Dosáhnout nebo překonat hranici 100 koní není dnes nic náročného ani extra drahého, nicméně pátrat budete muset ještě více než v předchozí kategorii. Vítěze pak najdete v podobě Opelu Corsa 1,4 Turbo, jehož motor dosahuje přesně požadované výkonové hladiny. K mání je přitom od 285 900 Kč ve výbavě Enjoy, která ovšem není zrovna rozsáhlá - nezahrnuje totiž ani klimatizaci a v případě kol se musíte spokojit s plechovými patnáctkami. Nicméně výkon pod kapotou mít budete.

Nejlevnější auta v různých výkonových sférách: jak levně k 200, 400 či 600 koní? - 4 - Opel Corsa E oficialni sada 08Nejlevnější auta v různých výkonových sférách: jak levně k 200, 400 či 600 koní? - 5 - Opel Corsa E oficialni sada 11Nejlevnější auta v různých výkonových sférách: jak levně k 200, 400 či 600 koní? - 6 - Opel Corsa E oficialni sada 27

150 koní

U Opelu Corsa 1,4 Turbo zůstaneme i nadále, neboť tento motor může být naladěn i na 150 koní. Tedy na výkon, na jaký se velká řada kompaktů ani nevyšplhá - většina z nich totiž končí o dvacet či třicet koní níže. K mání je navíc za daleko vyšší sumy než 340 900 Kč. Stinnou stránkou je opětovně poměrně skromná výbava, nicméně pokud místo úrovně Enjoy zvolíte vyšší stupeň Sport, zaplatíte jen o 43 tisíc korun více - tedy stále méně než u valné většiny méně výkonné konkurence - a přitom si budete moci užívat klimatizace, sportovních sedadel, volantu potaženého kůží nebo litých šestnáctek.

Nejlevnější auta v různých výkonových sférách: jak levně k 200, 400 či 600 koní? - 7 - 2015 opel corsa turbo 03Nejlevnější auta v různých výkonových sférách: jak levně k 200, 400 či 600 koní? - 8 - 2015 opel corsa turbo 02Nejlevnější auta v různých výkonových sférách: jak levně k 200, 400 či 600 koní? - 9 - 2015 opel corsa turbo 01

200 koní

Opelu jsme toto srovnání nešili na míru, nicméně tuzemské zastoupení je v rámci oficiálních cen bezkonkurenčně nejúspěšnějším. Astra 1,6 Turbo naladěná na 200 koní totiž může být vaše již od 527 900 Kč a snadno tak překonává i výkonná mini jako VW Polo GTI (569 900 Kč) nebo Renault Clio RS (584 900 Kč), která za stejný výkon chtějí více. V případě Astry za 528 tisíc krom výkonného přeplňovaného motoru dostáváte i výbavu Dynamic, která je už docela slušná. Ve standardu nechybí 17palcové ráfky, sportovní přední sedadla či audio systém se sedmipalcovým displejem a šesti reproduktory. Zapomínat pak nesmíme ani na klimatizaci či rozsáhlý výčet bezpečnostních a asistenčních systémů.

Nejlevnější auta v různých výkonových sférách: jak levně k 200, 400 či 600 koní? - 10 - Opel Astra OPC Line 2016 prvni foto 03Nejlevnější auta v různých výkonových sférách: jak levně k 200, 400 či 600 koní? - 11 - Opel Astra OPC Line 2016 prvni foto 04Nejlevnější auta v různých výkonových sférách: jak levně k 200, 400 či 600 koní? - 12 - Opel Astra OPC Line 2016 prvni foto 05

250 koní

Dostáváme se do sfér, na které dosáhnou jen hot hatche či vozy nabízené ve vyšších obchodních třídách. S těmi se ovšem logicky pojí už docela vysoké ceny. Až donedávna bychom přitom museli pátrat hlavně mezi těmito modely, nicméně nově je na trhu Hyundai i30 N, jehož ceny jsou více než příznivé - 250 koní dostáváte za prakticky stejnou částku, za jakou vám třeba u vozů z koncernu VW Group bude říkat pane koní 230. Hyundai navíc s částkou 699 990 Kč spárovalo i 18palcová litá kola nebo multimediální systém s navigací a 8palcovým displejem.

Nejlevnější auta v různých výkonových sférách: jak levně k 200, 400 či 600 koní? - 13 - Hyundai i30 N 2017 prvni oficialni sada 05Nejlevnější auta v různých výkonových sférách: jak levně k 200, 400 či 600 koní? - 14 - Hyundai i30 N 2017 prvni oficialni sada 09Nejlevnější auta v různých výkonových sférách: jak levně k 200, 400 či 600 koní? - 15 - Hyundai i30 N 2017 prvni oficialni sada 28

300 koní

Stádo 300 koní pod kapotou bylo ještě pár let zpět spojované pouze se sportovními vozy, nicméně aktuálně je může dostat i hatchback, se kterým poberete víkendový nákup či celou rodinu. S nejlepší nabídkou je přitom spojen Seat, jehož třídveřový Leon Cupra SC vychází na 761 900 Kč. To není výrazně vyšší suma oproti výše zmíněnému Hyundai i30 N, zvláště pokud byste do rovnice zasadili jeho výkonnější provedení (275 koní/739 990 Kč). Seat vám přitom za danou sumu nabídne nejen přeplňovaný dvoulitr, ale také 19palcová kola, elektronicky ovládaný samosvor, podvozek snížený o 25 mm nebo sportovní sedadla čalouněná Alcantarou.

Nejlevnější auta v různých výkonových sférách: jak levně k 200, 400 či 600 koní? - 16 - Seat Leon Cupra 290 prvni sada 01Nejlevnější auta v různých výkonových sférách: jak levně k 200, 400 či 600 koní? - 17 - Seat Leon Cupra 290 prvni sada 02Nejlevnější auta v různých výkonových sférách: jak levně k 200, 400 či 600 koní? - 18 - Seat Leon Cupra 290 prvni sada 03

350 koní

Pokud toužíte po výkonu přesahujícím Seat Leon Cupra či VW Golf R, budete muset zapátrat mezi výrobci jako Porsche či Jaguar. Nebo zamířit pro Ford Focus RS, který je v těchto sférách nejlepší nabídkou vůbec. Za 952 900 Kč, tedy za sumu nižší než u zmíněného Volkswagenu, vám dodá 2,3litrový přeplňovaný čtyřválec EcoBoost naladěný na 350 k. Počítat můžete se sprintem na stovku za 4,7 sekundy, nejvyšší rychlostí 267 km/h či výbavou zahrnující devatenáctky, dvouzónovou klimatizaci či přední a zadní sedadla Recaro s polokoženým čalouněním.

Nejlevnější auta v různých výkonových sférách: jak levně k 200, 400 či 600 koní? - 19 - Ford Focus RS 2016 jizdni foto 01Nejlevnější auta v různých výkonových sférách: jak levně k 200, 400 či 600 koní? - 20 - Ford Focus RS 2016 jizdni foto 04Nejlevnější auta v různých výkonových sférách: jak levně k 200, 400 či 600 koní? - 21 - Ford Focus RS 2016 jizdni foto 05

400 koní

Ani při šplhání ještě o úroveň výše neopustíme modrý ovál. Pokud zvládnete vysázet na stůl 1 190 000 Kč, můžete si ze showroomu odvézt Ford Mustang GT osazený pětilitrovým osmiválcem naladěným dokonce na 421 koní. Tento výkon na zadní kola přenáší šestistupňový manuál, při volbě automatu se konečný účet navýší jen o 50 tisíc korun. V obou případech lze počítat s 19palcovými koly, brzdami Brembo nebo systémem Launch Control, díky kterému se na stovku dostanete za 4,8 sekundy a maximálně pokoříte 250 km/h. A jen tak mimochodem, pokud rozpočet navýšíte na 1 290 000 Kč, resp. 1 340 000 Kč, máte místo kupé kabriolet.

Nejlevnější auta v různých výkonových sférách: jak levně k 200, 400 či 600 koní? - 22 - Ford Mustang 2015 EU verze nova sada 06Nejlevnější auta v různých výkonových sférách: jak levně k 200, 400 či 600 koní? - 23 - Ford Mustang 2015 EU verze nova sada 11Nejlevnější auta v různých výkonových sférách: jak levně k 200, 400 či 600 koní? - 24 - Ford Mustang 2015 EU verze nova sada 20

500 koní

Pokud se chcete relativně levně dostat na 500 koní, máte momentálně šanci jen u dvou výrobců - Audi a BMW u modelů jako RS6 či M5 zacházejí ještě na vyšší úroveň, ta je však spojena s daleko vyšší cenou. Proto je třeba setrvat pouze u Alfy a Mercedesu, přičemž levnější než C63 S AMG je Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde. Ta je osazena přeplňovaným 2,9litrovým šestiválcem s kořeny u Ferrari, který byl vyladěn na 510 koní. Zrychlení z klidu na stovku za 3,7 sekundy či nejvyšší rychlost přesahující magickou třístovku si přitom můžete vychutnat již od 2 065 600 Kč, navíc s manuálem.

Nejlevnější auta v různých výkonových sférách: jak levně k 200, 400 či 600 koní? - 25 - Alfa Romeo Giulia QV nova sada 17Nejlevnější auta v různých výkonových sférách: jak levně k 200, 400 či 600 koní? - 26 - Alfa Romeo Giulia QV nova sada 23Nejlevnější auta v různých výkonových sférách: jak levně k 200, 400 či 600 koní? - 27 - Alfa Romeo Giulia QV nova sada 58

600 koní

Zatímco v předchozím odstavci jsme Audi museli vynechat, nyní nás kroky jednoznačně vedou do showroomu ozdobeného čtyřmi kruhy. Nacházíme se již na takové výkonnostní úrovni, že nám vlastně ani nic jiného nezbývá - tedy do chvíle, než bude zveřejněna česká cena nového BMW M5, které má vyjít citelně levněji. Zatím je tu ovšem pouze Audi RS6 Avant performance, v jehož případě čtyřlitrový osmiválec twin-turbo produkuje 605 koní. Ty vám zařídí sprint na stovku stejně jako u Alfy Romeo Giulia QV za 3,7 sekundy, pokud ovšem toužíte po navýšení maximálky z 250 na 305 km/h, budete muset základní cenu 3 041 900 Kč zvednout o dalších 362 400 Kč.

Nejlevnější auta v různých výkonových sférách: jak levně k 200, 400 či 600 koní? - 28 - Audi RS6 Avant a RS7 performance prvni sada 01Nejlevnější auta v různých výkonových sférách: jak levně k 200, 400 či 600 koní? - 29 - Audi RS6 Avant a RS7 performance prvni sada 05Nejlevnější auta v různých výkonových sférách: jak levně k 200, 400 či 600 koní? - 30 - Audi RS6 Avant a RS7 performance prvni sada 17

650 koní

Tato kategorie je tak trochu z nouze ctnost. Původně jsme samozřejmě zvažovali nastavit laťku až na 700 koní, nicméně v takové chvíli se výběr zúžil pouze na již nevyráběné Bentley Continental Super Sport, v jehož případě přeplňovaný šestilitrový dvanáctiválec dával k dobru dokonce ještě o 10 koní více. Takto musíme zůstat o úroveň níže, kde je víceméně jedinou volbou Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid, které dává k dobru 680 koní. Zvolit ji však můžete ve standardní či prodloužené variantě, stejně tak je v nabídce i kombi Sport Turismo. Ceny pak startují na sumě 5 160 000 Kč.

Nejlevnější auta v různých výkonových sférách: jak levně k 200, 400 či 600 koní? - 31 - Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid 2017 prvni sada 07Nejlevnější auta v různých výkonových sférách: jak levně k 200, 400 či 600 koní? - 32 - Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid 2017 prvni sada 11Nejlevnější auta v různých výkonových sférách: jak levně k 200, 400 či 600 koní? - 33 - Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid 2017 prvni sada 30

800 koní

Jsme ve finále, jakkoliv v dnešním světě výkon 800 koní samozřejmě není konečnou - máme tu třeba Bugatti Chiron se skoro dvojnásobným stádem. To jsme ale ve sférách, kde se slovem „levný” už jen něčemu nadává. To nakonec do jisté míry platí i u Ferrari, ale... někdy jsme skončit museli. Právě italská novinka Ferrari 812 Superfast je nejen tím nejvýkonnějším nelimitovaným vozem, jaký kdy v Maranellu vznikl, ale je také tím nedostupnějším s 800 koňmi pod kapotou. Tam lze přitom počítat s naprostou raritou, tedy atmosférickým motorem. Dvanáctiválec o 6,5litrovém objemu byl přitom naladěn právě na 800 koní, které zvládají sprint z klidu na stovku pod 3 sekundy a nejvyšší rychlost 340 km/h. Za to vše přitom dáte 290 000 Eur (cca 7 448 000 Kč).

Laciné? Nikoli. Nejlevnější? Kupodivu ano, do značné míry i kvůli tomu, že tak vysoko se s výkonem už žádné ani náznakem normální auto nepodívá...

Nejlevnější auta v různých výkonových sférách: jak levně k 200, 400 či 600 koní? - 34 - Ferrari 812 Superfast 2017 prvni sada 02Nejlevnější auta v různých výkonových sférách: jak levně k 200, 400 či 600 koní? - 35 - Ferrari 812 Superfast 2017 prvni sada 04Nejlevnější auta v různých výkonových sférách: jak levně k 200, 400 či 600 koní? - 36 - Ferrari 812 Superfast 2017 prvni sada 11

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.