Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejspolehlivější auta dle Britů: Škoda mezi nejlepšími, Audi a BMW na úplném dně
21.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Že na britských ostrovech mají rádi vozy mladoboleslavské značky, víme již delší dobu. Úpadek prestižních značek je ale velkým překvapením.
O výsledcích studií Vehicle Dependability Study zaměřených na spolehlivost aut se vás letos informujeme již potřetí. Její nejnovější se pod patronátem společnosti J.D. Power odehrálo ve spolupráci s britskými motoristy, kteří měli zodpovědět, s jakými problémy byly konfrontováni během posledních dvanácti měsíců. Monitorovány přitom byly vozy staré jeden až tři roky.
Své zkušenosti majitelé rozprostřeli mezi osm kategorií (Exteriér, Zkušenosti s jízdou, Doplňky/ovládání/displeje, Audio/komunikace/multimédia/navigace, Sedadla, Vyhřívání/ventilace/klimatizace, Interiér, Motor a převodovka), přičemž v rámci studie zmínili nemalých 177 problémů. Ty v poměru ku stovce aut (PP100) odhalují onu spolehlivost - čím nižší je skóre, tím vyšší je kvalita oněch modelů.
Tak jako dříve i v případě nové studie platí, že čím více problémů majitelé zaznamenají, tím více klesá jejich loajalita dané značce. U prestižních vozů by u již ověřeného výrobce zůstalo 58 procent lidí, pokud by nezaznamenali jediný problém. V případě jednoho a více však toto číslo klesá na 48 %. Ještě hůře je pak u mainstreamu, kde věrnost po zaznamenání problému klesá z 49 na 40 procent.
„Drobné závady jako zamlžená okna, hlučné brzdy či navigační systémy, jejichž obsluha není snadná, mohou být pro majitele aut velmi frustrujícími a mohou negativně ovlivnit věrnost značce,“ dodává ke studii šéf evropské divize J.D. Power Mark Lendrich. Dle něj totiž dané problémy „nelze snadno odstranit. Pokud tedy trápí majitele po celou dobu, mnoho se jich k dané značce již nevrátí.“
Během průzkumu rovněž bylo zjištěno, že velkým motivátorem koupě byl u téměř třetiny lidí exteriér vozu. Není proto překvapivé, že většina majitelů mainstreamových i prestižních značek s ním má jen pozitivní zkušenosti. Přesto je ale s touto kategorií spojen největší počet problémů (20,6 PP100), zatímco konektivita (3 PP100) nebo hlasové ovládání (2,2 PP100) jsou méně četnějšími.
Stran designu je dalším klíčovým faktorem, jenž rozhoduje o koupi vozu, jeho spotřeba. Ta má vliv na volbu hned z 50 procent, zároveň je hlavně u majitelů prestižních aut důvodem k největším stížnostem. Ukazuje se tedy, že přepřáhnutí obřích sedanů a SUV na downsizingové motory, s nimiž má být spojena nízká papírová spotřeba (reálná je daleko vyšší), není zrovna dobrou volbou.
Škoda na pódiu, Audi a BMW na dně
Od všeobecných informací se můžeme přesunout k jednotlivým automobilkám a modelům. Z těch se budou radovat především příznivci korejské Kie, která stejně jako Volvo trápí motoristy v případě stovky aut 83 problémy. Po dechu pak nejspíše zalapají odpůrci Škody, která byla britskými motoristy poslána na třetí příčku (89 PP100). Mladoboleslavská automobilka tak porazila skoro celý svět.
Mezi malými vozy se přitom dokázala prosadit Škoda Fabia, nejúspěšnější značkou je pak v rámci jednotlivců Opel, respektive jeho britská odnož Vauxhall s modely Insignia (vozy střední třídy) a Meriva (malá MPV). Korejci pak okupují hlavně druhá a třetí místa, zatímco na Volvo V40 zbylo zlato mezi kompaktními vozy a mezi luxusními zabodoval Jaguar XF.
Ve finále pak můžeme dodat jedno velké překvapení, které se týká značek Audi a BMW. Ty totiž nenajdeme na vrcholku žebříčku nebo uprostřed, ale na úplném dně. Lepší je tentokrát i Fiat, což pro obě prestižní automobilky znamená neskutečný výprask. Jelikož přitom britský trh patří mezi největší evropské, měli by v Ingolstadtu i Mnichově v reakci na tuto studii pořádně zabrat...
Britové v nové studii společnosti J.D. Power vyjádřili spokojenost se značkami Kia, Volvo či Škoda. Naopak Audi a BMW poslali ke dnu
Nejvíce favorizovaným malým autem je u Britů Škoda Fabia
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ferrari si nechalo patentovat revoluční řešení spalovacího motoru, snadno obejde i tlaky na elektrifikaci všeho
před hodinou - VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před 3 hodinami - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 4 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 6 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 16:20 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 15:38 - M.Z.
- Pneu koutek 03.29. 15:37 - M.Z.
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.29. 15:08 - mattonecz
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan