Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejspolehlivější auta dle TÜV Report 2014: Opel překvapivě na vrcholu
6.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další kolo statistik vycházejících z výsledků technických kontrol je tu a má překvapivého vítěze.
Přehled kapitol
Vozy staré 2-3 roky: Dacia Logan se ze dna zřejmě neodlepí
Lídry letošního ročníku jsme si probrali, přeskočit tak můžeme rovnou ke čtvrtému Porsche 911. To vykazuje 5,2 procenta závad, ovšem při 31 tisících najetých kilometrech. Je tak zřejmé, že za volant modelu ze Zuffenhausenu usedají řidiči častěji než v případě Toyoty nebo Opelu. Pokud bychom tak výsledky zprůměrovali, přiblížila by se 911 k japonskému modelu na pověstný chloupek. Na druhou stranu se ovšem dá také počítat s tím, že v servisu Porsche asi necháte o trochu více peněz než u Toyoty.
Díky scanu TÜV Reportu máme oproti loňsku k dispozici celé pořadí, díky čemuž si svůj vysněný nebo již vlastněný vůz můžete snadno najít. My jen zmíníme poslední místo, na kterém již poněkud tradičně skončila Dacia Logan. Její majitelé sice mají vyšší kilometrový nájezd (o trochu vyšší má ovšem i takové Audi A3, které skončilo na 6-7 místě), 19,4 procenta závad je však oproti loňsku opravdu výrazným zhoršením. I když i zde asi napracovala změna metodiky.
Kompletní výsledky letošního ročníku oskenované z TÜV Reportu
Vozy staré 4-5 let: Porsche Cayenne deklasuje 911
Ačkoliv i další kapitolu začínáme německou automobilkou, nějaké nadržování v tom nehledejte. Pouze nás zaujal úspěch SUV Cayenne, které skončilo na třetím místě (sdíleném s Volkswagenem Golf Plus) s 8,1 procenty závad a 78 tisíci km. Daleko za sebou tak nechalo kultovní 911 s 9,2 procenty a 45 tis. km. Přitom právě tento model je považován za vzor spolehlivosti. Zvláště, když jde o generaci 997, zatímco poruchami bylo známé spíše Porsche 911 996.
Ze sportovních výšin se ale vraťme zpátky na zem, respektive k vítězné Toyotě Prius, za kterou se umístil Ford Kuga. I jejich konkrétní výsledky vám (stejně jako v případě ostatních vozů) nejlépe přiblíží tabulka, přičemž překvapit by neměl ani vyšší počet závad a kilometrů - hol jsme již v kategorii do pěti let. V tomto kontextu ale na druhou stranu nejsou zrovna lichotivé výsledky Citroënu C4, který skončil na předposledním 121. místě (poslední je opět Logan). V jeho případě budete totiž muset do servisů dvaapůlkrát častěji než třeba u konkurenční Toyoty Auris, jež opanovala osmou příčku.
Kompletní výsledky letošního ročníku oskenované z TÜV Reportu
Vozy staré 6-7 let: Sedm japonských modelů v první desítce
V čím starší skupině vozidel se pohybujeme, tím zřejmější začíná být v první desítce převaha japonských modelů, které tak jen potvrzují zvěsti o své kvalitě. V kategorii vozů starých šest až sedm let se tak s výjimkou druhého Porsche 911, čtvrtého Golfu Plus a desátého Mercedesu SLK s ničím jiným než s Toyotou, Mazdou a Hondou nesetkáme. Přim přitom hraje první zmiňovaná značka, která s modely Prius, Corolla Verso, RAV4 a Yaris obsadila první, šesté, sedmé a deváté místo. Mazda má pak po dvou „zářezech“ a Honda po jednom.
Spodní část žebříčku naopak okupují evropské vozy, což lze vlastně říci i o posledním Chrysleru PT Cruiser, neboť verze pro Starý kontinent se montovaly v rakouském Štýrském Hradci (Grazu). Příznivce Dacie tím tento model dozajista potěšil, neboť díky němu (a Fiatu Doblo) Logan neskončil poslední. Jinak se zde ovšem začíná naplňovat další pověst, a to ta o horší kvalitě francouzských a italských vozů.
Kompletní výsledky letošního ročníku oskenované z TÜV Reportu
Vozy staré 8-9 let: Němec na vrcholu, Němec u dna
Začínat další kapitolu zmínkou o Porsche by již mohlo vyznívat trapně, 911 si to ovšem svými výsledky zaslouží. V rámci procentuálních závad má totiž výraznější odstup od druhé Toyoty Corolla Verso a třetí RAV4. Na druhou stranu, to samé, jen v opačném případě, platí pro najeté kilometry. A také účty ze servisu. Spíše než to nás ovšem zaujalo, že stejně jako máme německou automobilku na vrcholu seznamu, tak ji najdeme i na samotném spodku, a to v podobě Mercedesu ML. V jeho případě se přitom dá počítat s takřka stejnými cenami v servisu jako u Porsche, u třícípé hvězdy tam však budete muset čtyřikrát častěji. A to při pouze dvojnásobném nájezdu kilometrů.
Vyjma této kuriozity se ale složení na čelních příčkách prakticky nezměnilo, i když v první desítce lze evidovat příchod dalšího Evropana, Fordu Focus C-Max. Promíchala se ale i spodní část tabulky, kde kromě Italů, Francouzů a zmiňovaného ML najdeme třeba VW Sharan a Ford Galaxy. Tedy dvojici MPV, jež spolu sdílela celou řadu komponentů a tím tedy i prakticky stejné procento závad.
Kompletní výsledky letošního ročníku oskenované z TÜV Reportu
Vozy staré 10-11 let: Počet závad míří k padesátce
A jsme na konci, přičemž tím asi nejzásadnějším faktem je poměrně vysoké procento závad ve spodní části žebříčku. Všechny vozy, počínaje Fiatem Dobló na šedesátém pátem místě, totiž vykázaly více než 40 %. V případě posledního Chrysleru PT Cruiser se pak již začínáme blížit k magické padesátce, což je v naprostém kontrastu vůči dnes tolikrát omílanému Porsche 911, které s necelými 13 procenty skončilo na první pozici. Samozřejmě, jsou tu jiné kilometry i ceny v servisu, při takřka čtyřnásobném počtu návštěv byste ovšem raději měli sáhnout po vozu ze Zuffenhausenu než z města, ve kterém Ferdinand Porsche původně začínal.
To je ale už opravdu vše, přičemž ještě jednou připomínáme, že dané výsledky nejsou stoprocentní bernou minci. Přece jen se jedná o statistiky, jež vycházejí z automobilů provozovaných a servisovaných v Německu. Na druhou stranu však dozajista svou váhu mají, zvláště, pokud se rozhodnete pro nákup ojetiny u našich západních sousedů...
Kompletní výsledky letošního ročníku oskenované z TÜV Reportu
Kompletní souhrnné výsledky letošního ročníku oskenované z TÜV Reportu, který je v Německu aktuálně k mání za 4,50 EUR (cca 123 Kč)
< Předchozí2 / 2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 8 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024 - BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024 - Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024 - Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024 - Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 17:20 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda