Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejspolehlivější ojetiny všech staří do 130 tisíc podle Němců: I s málem si lze vybírat
12.8.2020 | Mirek Mazal
Ani omezený rozpočet neznamená nutnost jezdit MHD nebo vybírat ojeté auto s vidinou častých návštěv servisu. I za ceny do 130 tisíc Kč lze volit mezi relativně spolehlivými vozy.
Lidé tradičně kupují mnohem více ojetin než nových vozů, nůžky mezi oběma skupinami vozů se ale v posledních letech stále více rozevírají. Důvodů je více, od nezajímavosti nových aut pro část klientely, přes jejich stále vyšší ceny až po vysokou trvanlivost vozů po roce 2000, což z nich v podobě ojetých exemplářů dělá stále perspektivnější alternativy.
V České republice je propast mezi těmito dvěma segmenty trhu opravdu velká, poměr se pohybuje okolo 3 prodaných ojetin na 1 nové auto. Více jak 50 % kupců ojetin pak preferuje auta v ceně do 200 tisíc Kč, a tak jsme s pomocí dat německých STK dali dohromady aktualizovaný přehled levných a přitom spolehlivých ojetin, alespoň relativně. Cenovým stropem se stala částka 5 tisíc Eur, což za současných směnných kurzů znamená auta asi do 130 tisíc Kč. Zdrojem dat se tradičně stal TUV Report ve své nejnovější verzi pro rok 2020 pojednávající vcelku objektivně o stavu ojetých vozů různých stáří a kilometráží.
Dříve jsme se na základě těchto statistik podívali na nejméně i nejvíce poruchová ojetá SUV a také na nejporuchovější auta všech tříd. Tentokrát tedy mají přednost nejspolehlivější dostupné ojetiny ohledu na typ a věk. U každého vozu uvádíme četnost jeho závad včetně srovnání s průměrem, cenu, za kterou lze v Evropě pořídit slušně vyhlížející exempláře a také to, co tahle auta přes jejich obecně nadprůměrnou spolehlivost nejčastěji trápí - pakliže něco takového dle zjištění TUV existuje.
Kategorie dvou- a tříletých aut
3. Volkswagen Polo (2009 až 2017)
Četnost závad: 4,5 (průměr 4,8)
Cena ojetého vozu od: 4 000 Eur (105 000 Kč)
Kompaktní Volkswageny Polo řady 6R/6C prochází první německou STK s nadprůměrným hodnocením, pouze některé součásti brzdové soustavy naznačují horší trvanlivost. Zbytek menšího sourozence Golfu drží, jak se sluší a patří.
2. Toyota Yaris (2011 až současnost)
Četnost závad: 4,4 (průměr 4,8)
Cena ojetého vozu od: 4 800 Eur (126 000 Kč)
Yaris XP13 se léta drží na špici spolehlivosti, nejinak tomu je v současnosti. Technici německých STK mívají na první prohlídce výhrady pouze k osvětlení, které je často Achillovou patou i mnohem dražších aut.
1. Kia Venga (2010 až současnost)
Četnost závad: 4,3 (průměr 4,8)
Cena ojetého vozu od: 4 800 Eur (126 000 Kč)
Dávno pominuly časy páchnoucích interiérů pochybně zpracovaných korejských aut. Dva až tři roky stará Venga je skvělou volbou, poměr spolehlivosti a ceny je vůbec nejlepší z tohoto přehledu. Solidně vyrobený hatchback s vyšším posedem neprochází kontrolami bez výhrad, technici ale nezaznamenali oblast, ve které by byla Venga typicky slabá.
Kategorie čtyř- a pětiletých aut
3. Opel Meriva (2010 až 2017)
Četnost závad: 7,8 (průměr 10,0)
Cena ojetého vozu od: 4 500 Eur (118 000 Kč)
Každá Meriva série B se stabilním množstvím motorového oleje je malá rodinná výhra. Levný Opel je fakticky prostorné MPV s otevíráním dveří jako u Rolls-Roycu, kromě zmíněných úniků náplní není třeba bojovat s horšími poruchami.
2. Peugeot 308 (2007 až 2015)
Četnost závad: 7,6 (průměr 10,0)
Cena ojetého vozu od: 2 500 Eur (66 000 Kč)
Mnoho evidovaných nedostatků včetně nelibé pověsti se dá přičíst špatné údržbě. Opečovávaný Peugeot 308 je dobrá volba za pár korun. Správný majitel si pohlídá i méně trvanlivé brzdové komponenty.
1. Suzuki SX4 (2006 až 2015)
Četnost závad: 6,3 (průměr 10,0)
Cena ojetého vozu od: 3 100 Eur (81 000 Kč)
Robustní Suzuki SX4 modelového typu EY vítězí v kategorii čtyř- a pětiletých aut. Dostupný výběr pohonu dvou či čtyř je výhoda proti konkurenci, která ztrácí i v odolnosti jednotlivých součástek. Škoda občasných nářků nad úniky oleje.
Kategorie šesti- a sedmiletých aut
3. Opel Agila B (2008 až 2014)
Četnost závad: 11,3 (průměr 16,4)
Cena ojetého vozu od: 2 000 Eur (53 000 Kč)
Méně známý název patří malému Opelu, který v českých luzích a hájích nikdy příliš neprorazil. Na prodej jsou ojetiny od něco málo přes 50 tisíc korun a jde s nimi udělat dobrý obchod. Chvályhodný společník do města a blízkého okolí zklame jen zavěšením náprav a horším pružením po šesti, respektive sedmi letech ježdění.
2.-1. Volkswagen Golf Plus (2004 až 2014)
Četnost závad: 11,1 (průměr 16,4)
Cena ojetého vozu od: 1 800 Eur (48 000 Kč)
Nafouknutý Golf nabídne více prostoru nad hlavou, z nabídky autosalonů vypadl podobně jako Opel Agila. Zájemci z bazaru mohou těžit z vyřazení prostřednictvím snížení cen ojetin, které nejčastěji bojují s žárovkami reflektorů. problémů je opravdu málo, nakonec v prodeji se vídají i extrémně ojeté exempláře, které dále slouží.
2.-1. Mazda2 (2007 až 2014)
Četnost závad: 11,1 (průměr 16,4)
Cena ojetého vozu od: 2 200 Eur (58 000 Kč)
Nejmenší Mazda patří mnoho let k jednomu z nejlepších malých vozů dle statistik německých STK. Obratný hatchback nemá žádné výrazné nedostatky, za všechny nedokonalosti můžeme maximálně zmínit klouby řízení.
Kategorie osmi- a devítiletých aut
3. Volkswagen Golf (2008 až 2012)
Četnost závad: 16,6 (průměr 22,5)
Cena ojetého vozu od: 3 800 Eur (99 000 Kč)
Šestá generace nejznámějšího Volkswagenu si drží cenu nejen kvůli žádanému logu na kapotě. Je to i spolehlivé auto - z velkého výběru výbavových a motorových variant lze souhrnně kritizovat pouze podprůměrnou kvalitu dílů zadní nápravy.
2. Audi A3 (2003 až 2012)
Četnost závad: 15,7 (průměr 22,5)
Cena ojetého vozu od: 1 900 Eur (50 000 Kč)
Audi A3 slouží svým majitelům dlouhé roky, proto je většina vyrobených kusů trápena až do maxima. Verze 8P odolávají statečně, jen je třeba pohlídat, že předchozí majitelé nekašlali na údržbu.
1. Volkswagen Golf Plus (2004 až 2014)
Četnost závad: 14,6 (průměr 22,5)
Cena ojetého vozu od: 1 800 Eur (48 000 Kč)
VW Golf těší své výrobce i pracovníky STK. Již druhý zástupce verze Plus patří mezi nejlepší použité kusy podle TÜV Reportu 2020. Novější generace z let 2004 až 2014 stojí zhruba od 50 tisíc korun, přitom známým negativem jsou jen špatná světla.
Kategorie deseti- a jedenáctiletých aut
3. Ford Fusion (2002 až 2012)
Četnost závad: 21,8 (průměr 28,2)
Cena ojetého vozu od: 1 000 Eur (26 000 Kč)
Majitelé si vždy chválili výhled z Fusionu, servisní technici přidali pozitivní zprávy o výdrži použitých součástek. Jedenáctiletá auta nejsou v žádné oblasti podprůměrně spolehlivými společníky, spíše naopak.
2. Volkswagen Eos (2006 až 2015)
Četnost závad: 21,2 (průměr 28,2)
Cena ojetého vozu od: 3 500 Eur (92 000 Kč)
Čtyřmístný kabriolet od Volkswagenu není často k vidění. Německá stylovka se vyznačuje zvláštním jevem - na technické kontrole prochází přísnými testy daleko lépe po deseti až jedenácti letech než při prohlídce v prvních letech existence. Možná zraje jako víno, možná je to tím, že se s kabriolety přece jen tolik nejezdí a málokdo je nechává stát na ulici.
1. Volkswagen Golf Plus (2004 až 2014)
Četnost závad: 17,6 (průměr 28,2)
Cena ojetého vozu od: 1 800 Eur (48 000 Kč)
Nejlepší z nejstarších ojetin není déja vu, ale znovu Golf Plus vyráběný mezi léty 2004 a 2014. Auto se koncernu opravdu povedlo a pohledem německých STK nelze pochopit, proč spolehlivý Volkswagen opustil autosalony. Možná nepatří mezi vzrušující řidičské modely, nicméně výdrž dobrého zpracování a odolnost proti stárnutí patří mezi absolutní špičku.
Zdroj: TUV
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 2 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Hyundai ukázalo nové řešení, které v létě sníží teplotu uvnitř auta o desítky stupňů, i když vůbec není vidět
před hodinou - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 2 hodinami - Elon Musk propustil celý reklamní tým značky pár měsíců poté, co ho stvořil, nesahal mu ani po kotníky
před 4 hodinami - Už 9 let v garáži zavřenou, dodnes novou špičkovou Škodu Superb dál nikdo nechce, majitel to odmítá vzdát
včera - Ford se nepoučil, brutální vrcholný Mustang navzdory jeho ceně prodává stejně teatrálně jako kdysi GT
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva