Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Největší hity a ležáky u prodejců ojetin v Německu ukazují, co dnes lidé nechtějí
26.11.2020 | Petr Prokopec
Pokud chcete své auto po letech dobře prodat, bude lepší se vyhnout modelům, které u prodejců ojetých vozů stojí na place nejdéle. Na německém trhu úzce propojeném s tím českým strádají hlavně DS od Citroënu.
Pokud si vybíráme nový automobil, zajímá nás obvykle především to, jak vypadá, jak jezdí, jakou má spotřebu či jakými technologiemi nebo komfortem nás hodlá zahrnout. Velký vliv je ovšem přisuzován rovněž spolehlivosti. Trochu více stranou zájmu stojí zůstatková hodnota a snadnost pozdějšího prodeje, i když z ekonomického hlediska jde o ty nejdůležitější aspekt. Proč? Protože z největší části definuje sumu, jakou vás auto nakonec bude stát.
Můžete si koupit skvělý a spolehlivý vůz s relativně nízkými provozními náklady, pokud ale za tři roky ztratí 60 procent své hodnoty a nebo pak bude u prodejce stát rok (během nějž bude tratit na ceně též), než si jej někdo pořídí, bude to velmi drahý špás. Samozřejmě, někteří si jej mohou dovolit dopřát a na peníze se tolik neohlížet, pro ostatní ale bude někdy zkrátka lepší koupit vůz, který tak úplně nechtěli, nicméně nezruinuje jim rodinný rozpočet.
Jaká auta se tedy jako ojetá prodávají lépe a jaká hůře? To sleduje statistika německé Rubrikk Group, která se zaměřila na popularitu a rychlost prodeje aut na trhu ojetin. Při zkoumání dat firma zjistila, že stejně jako v případě nových aut je i na trhu s ojetinami naprostou jedničkou Volkswagen Golf, což skutečně nepřekvapí. Za poslední rok se jeho se jeho průměrná cena pohybovala na hranici 10 000 Eur (cca 261 tisíc Kč), zatímco průměrný nájezd činil 94 000 kilometrů.
Možná zajímavější je pohled na druhou příčku, kde najdeme BMW řady 3. Tento vůz je favorizován více jako ojetina, než jako nový, což platí i u nás - je to zkrátka žádaný vůz, jehož cena ovšem velkou část kupců od pořízení nového exempláře odrazuje. Průměrný nájezd tedy v tomto případě činil 155 tisíc kilometrů, průměrná cena pak 8 000 Eur (209 tisíc Kč). Pokud si přitom uvědomíme, že řada 3 startuje jako nová o poznání výše než Golf, pak je více než jisté, že majitele častěji mění starší kusy než u vozu z Wolfsburgu, což přirozeně skýtá jistá rizika.
To je jistě zajímavý pohled na trh, pokud ale chcete své nové auto později dobře prodat, je lepší zaměřit se na modely, které z autobazarů mizí nejrychleji. Dominantní stále nejsou SUV, jakkoliv i ty v přehledu vidíme. Prim hrají hlavně auta, která jsou jako zcela nová spíše okrajovou záležitostí. Řeč je tedy o dodávkách a hlavně minivanech. Takový VW Transporter tedy v bazaru obvykle stráví jen tři dny a Mercedes třídy V jen pět. Osm dnů pak na svého nového majitele čeká i Volvo S90, Honda HR-V, CR-V a Jazz, VW Multivan a Mercedes třídy B, zatímco VW California a Ford Maverick potřebují dnů devět. Takový vztah poptávky a nabídky má pochopitelně pozitivní vliv na zůstatkové ceny.
Nejpoučnější je ovšem opačný konec žebříku ukazující, o která auta lidé dnes nestojí a která před prodejem v bazarech stíhají oplést svými sítěmi pavouci. Největší příležitost mají u Citroënu DS4, jehož prodej v průměru zabírá déle než měsíc, konkrétně pak 36 dnů. Jak se tedy ukazuje, o produkty prémiové divize francouzské značky mají lidé zájem hlavně jako o nové. U ojetin ale již váhají, což jen potvrzuje skutečnost, že DS5 stojí v průměru v bazarech 26 dní, stejně jako DS3. I proto třeba druhý zmíněný vychází v průměru jen na 11 000 Eur (287 tisíc Kč), ač najede v průměru pouze 39 000 km.
Mezi francouzskou prémiovou trojicí se přitom objevují dva vozy, které byste zde nejspíše asi nečekali, a sice Jaguar XJS a Alfa Romeo Giulia. Britské kupé je totiž závanem minulosti, u níž by člověk čekal hlavně bitvu zájemců na aukcích. Místo toho ale XJS musí čekat 31 dní, než po něm někdo milostivě sáhne za průměrných 22 000 Eur (575 tisíc Kč). Italský sedan se pak prodává pomalu za cenu nového, za tím ovšem stojí nájezd jen lehce přes 21 tisíc kilometrů. Ani tak ovšem Giulia nevzbuzuje dostatečný zájem a na cestu do nové garáže čeká dlouhých 28 dní.
Na bližší výsledky si můžete posvítit v níže přiložených přehledech, pročež jen připomeneme, že jde o reflexu stavu trhu ojetin v Německu. Ten má k tomu českému velmi blízko, proto má smysl data brát více než jako zajímavost, pár odlišností tu ale přece jen je. Na českém trhu jsou na vrcholu Škody, které jsou v Německu též důležité, nikoli však dominující, jejich roli tam plní VW. V případě dalších modelů už velké odlišnosti nenajdeme, například BMW řady 3 patří mezi dlouhodobě nejpopulárnější ojetiny i u nás, třebaže nových „trojek” se u nás prodává relativně málo.
Nejvíce prodávaná ojetá auta v Německu do 20 tisíc Eur
10. Audi A6
Průměrný nájezd: 134 500 km
Průměrná cena: 18 450 Eur
9. BMW řady 1
Průměrný nájezd: 72 500 km
Průměrná cena: 13 800 Eur
8. Opel Corsa
Průměrný nájezd: 108 000 km
Průměrná cena: 3 000 Eur
7. Opel Astra
Průměrný nájezd:117 500 km
Průměrná cena:5 000 Eur
6. VW Polo
Průměrný nájezd: 110 000 km
Průměrná cena: 4 000 Eur
5. BMW řady 5
Průměrný nájezd: 157 000 km
Průměrná cena: 14 000 Eu
4. Audi A4
Průměrný nájezd: 133 000 km
Průměrná cena: 11 500 Eur
3. VW Passat
Průměrný nájezd: 143 000 km
Průměrná cena: 10 000 Eur
2. BMW řady 3
Průměrný nájezd: 155 000 km
Průměrná cena: 8 000 Eur
1. VW Golf
Průměrný nájezd: 94 000 km
Průměrná cena: 10 000 Eur
Nejprodávanější ojetinou na německém trhu je tradičně Volkswagen Golf. Foto: Volkswagen
Nejrychleji prodávaná ojetá auta v Německu do 50 tisíc Eur
10. Ford Maverick
Průměrný počet dnů v bazarech: 9
Průměrný nájezd: 168 000 km
Průměrná cena: 3 400 Eur
9. VW California
Průměrný počet dnů v bazarech: 9
Průměrný nájezd: 189 000 km
Průměrná cena: 19 500 Eur
8. Merecedes třídy B
Průměrný počet dnů v bazarech: 8
Průměrný nájezd: 41 000 km
Průměrná cena: 19 000 Eur
7. Honda Jazz
Průměrný počet dnů v bazarech: 7
Průměrný nájezd: 63 000 km
Průměrná cena: 8 000 Eur
6. VW Multivan
Průměrný počet dnů v bazarech: 8
Průměrný nájezd: 34 000 km
Průměrná cena: 41 000 Eur
5. Honda CR-V
Průměrný počet dnů v bazarech: 8
Průměrný nájezd: 55 000 km
Průměrná cena: 18 000 Eur
4. Honda HR-V
Průměrný počet dnů v bazarech: 8
Průměrný nájezd: 19 000 km
Průměrná cena: 19 000 Eur
3. Volvo S90
Průměrný počet dnů v bazarech: 8
Průměrný nájezd: 15 000 km
Průměrná cena: 39 000 Eur
2. Mercedes třídy V
Průměrný počet dnů v bazarech: 5
Průměrný nájezd: 21 000 km
Průměrná cena: 47 000 Eur
1. VW Transporter
Průměrný počet dnů v bazarech: 3
Průměrný nájezd: 24 000 km
Průměrná cena: 29 000 Eur
Z bazarů nejrychleji mizí r.zné verze VW Transporter. Foto: Volkswagen
Nejpomaleji prodávaná ojetá auta v Německu do 50 tisíc Eur
10. Ford Transit Courier
Průměrný počet dnů v bazarech: 24
Průměrný nájezd: 36 000 km
Průměrná cena: 10 000 Eur
9. Lexus CT 200h
Průměrný počet dnů v bazarech: 26
Průměrný nájezd: 39 000 km
Průměrná cena: 19 000 Eur
8. Fiat 124
Průměrný počet dnů v bazarech: 26
Průměrný nájezd: 11 000 km
Průměrná cena: 21 000 Eur
7. Citroën DS3
Průměrný počet dnů v bazarech: 26
Průměrný nájezd: 39 000 km
Průměrná cena: 11 000 Eur
6. Citroën DS5
Průměrný počet dnů v bazarech: 26
Průměrný nájezd: 65 000 km
Průměrná cena: 16 000 Eur
5. Alfa Romeo Giulia
Průměrný počet dnů v bazarech: 28
Průměrný nájezd: 22 000 km
Průměrná cena: 27 000 Eur
4. Infiniti QX
Průměrný počet dnů v bazarech: 29
Průměrný nájezd: 48 000 km
Průměrná cena: 27 000 Eur
3. Dodge Charger
Průměrný počet dnů v bazarech: 30
Průměrný nájezd: 67 000 km
Průměrná cena: 27 000 Eur
2. Jaguar XJS
Průměrný počet dnů v bazarech: 31
Průměrný nájezd: 90 000 km
Průměrná cena: 22 000 Eur
1. Citroën DS4
Průměrný počet dnů v bazarech: 36
Průměrný nájezd: 47 000 km
Průměrná cena: 14 000 Eur
Největšími ležáky v německých bazarech jsou různé modely DS. Foto: DS Automobiles
Zdroj: Rubrikk Group
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před hodinou - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 3 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva