Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejvíce a nejméně spolehlivá auta dle TÜV 2017: která vydrží? A která ne?
3.11.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Máme pro vás kompletní výsledky nové statistiky spolehlivosti německého TÜV. Po propadech z minulých let nahoru s novou generací míří Škoda Octavia.
Spolehlivost auta je velmi podstatná věc, ať máte vůz jen na dojíždění do práce nebo ať to je váš koníček. V prvním případě člověk samozřejmě nechce mít auto každý druhý měsíc v servisu, v tom druhém si ho možná rád opravuje sám, ale i tak je jistě radši, že mu vůz nestojí každou chvíli v garáži s nějakou závadou. I z těchto důvodů jsou statistiky spolehlivosti na našem webu častými hosty.
Zdrojů je více, zmiňme ty nejčerstvější, tedy britskou pojišťovnu Warranty Direct, která publikovala své statistiky před pár dny, a americkou organizaci Consumer Reports, jejíž data jsme tu měli o chvíli dříve. Dnes máme před sebou velmi širokou, ale trochu odlišnou novinku z Německa, TÜV Report pro 2017, který u nás patří k nejsledovanějším.
Tahle statistika bere svá data z kontrol TÜV, německé obdoby našich STK. To znamená, že všechna auta tam jsou hodnocena podle stejných pravidel, a také že se opírá o obrovské kvantum dat. Potud výhody; mínusy naopak může být, že se kontrolují jen některé součástky, ne úplně všechno, prostě jako na STK, a podle některých je tohle jen statistika toho, jak se lidi o svá auta starají, což ale jistě hraje roli pokaždé.
Zaznamenané vady jednotlivých modelů, ze kterých vychází tabulky níže, prostě souvisí s technickou způsobilostí k provozu, nikoli s celkovou kvalitou automobilu. Jinými slovy, pořád může auto, které je tady na špici, např. trpět nadměrnou spotřebou oleje nebo může být interiér rozvrzaný, i když se k němu majitel chová slušně.
Takhle to vypadá na německých STK
TÜV auta dělí jednak podle modelů a jednak podle stáří. Dozvídáme se tedy, stejně jako vloni, výsledky tří-, pěti-, sedmi-, devíti- a jedenáctiletých aut. Zde je zapotřebí podotknout, že hlavně u nejmladších aut jsou výsledky ovlivněny také kvalitou práce záručních servisů. Po skončení záruky už je na každém majiteli, jak přistupuje k údržbě auta, jestli jezdí dále do autorizovaného servisu či nikoliv. A samozřejmě, nic takového se z čísel níže nedozvíme.
Víme ale, že „míra vážných závad”, tj. u jakého procenta aut byla zjištěna vážná závada, oproti loňsku v rámci celé statistiky klesla, a to z 22,6 % na 19,7 %. Naopak „míra lehkých závad” mírně vzrostla, z 63,7 na 66,7 %, ovšem z vývoje vážných závad TÜV soudí, že je na německých silnicích bezpečněji. V každém případě to nevypadá růžově, ale je to průměr všech aut všech věkových kategorií. Díváte-li se po autě určitého věku a nenajdete daný model v tabulkách níže, pro odhad poslouží průměry jednotlivých kategorií, které jsou uvedeny vždy v záhlaví tabulek.
Kategorie dvou- a tříletých aut
Člověk by čekal, že u takhle mladých aut bude jen velmi málo položek s červeným, nejhorším hodnocením, ale je jich tu docela dost. Vidíme Volkswageny, Fordy, Hyundaie, Dacie a na posledních čtyřech místech dva Chevrolety a dvě Kie. Nejhorší je Sportage s mírou vážných závad 11,5 %. Průměr třídy je 5,7 procenta.
Nejlepší tu jsou Němci, o první místo se dělí Mercedes GLK a Porsche 911 991 s 2,1% mírou vážných závad. Na špici je Mercedesů docela dost, blízko vidíme i např. Opely Adam a Mokka, několik Audi, Škody Citigo a Octavia a ke konci nejlepší, tmavozelené barvy VW Golf a Mazdu 3. Tabulka obsahuje pořadí, značku auta a model, procento vážných závad a průměrný počet najetých km zkoumaných vozů.
Kategorie čtyř- a pětiletých aut
Na špici o chlup starších aut se opět drží Mercedes, tentokrát malý roadster SLK. Rozmanitosti tu už je víc, ač v tmavozelené barvě stále vidíme hodně Němců. Ze Škodovek je první Yeti na 34. místě, pak vidíme Fabii, Roomster a Superb, ale to už s hodnocením žlutou barvou, která tu začíná na 8,9 % vážných závad. Pro Roomster a Superb je to lepší výsledek, než jakého dosáhly v kategorii nejmladších aut.
Do oranžové barvy se propadla Octavia tohoto věku, tj. odhadem poslední modelové roky druhé generace tohoto českého bestselleru, 10,2 % aut mělo vážnou závadu. Červené hodnocení si vysloužil např. Ford Mondeo, Volkswageny CC a Fox nebo Dacie Sandero a Logan.
Kategorie šesti- a sedmiletých aut
V prostřední kategorii se na špici začínají prodírat Japonci, vidíme Mazdu 3 s nejlepším skóre, Porsche 911 a Audi TT následují a blízko jsou Toyoty Avensis a Yaris. Stále ale jsou „v tmavozeleném” přítomni i Němci, a to docela silně. Octavia a Superb si vysloužily světlezelenou barvu, stejně jako např. Honda Civic.
Polepšil si VW Passat CC; je sice stále podprůměrný, ale už je aspoň ve žluté barvě. Špatně si vedou opět Chevrolety - Captiva a Matiz jsou na posledních dvou místech. Všimněte si také Passatu, který je přesně stý, což také znamená červené hodnocení.
Kategorie osmi- a devítiletých aut
Starší auta už mívají více najeto, což se většinou podepisuje na náročnosti údržby. Nejlépe na tom jsou v téhle třídě Porsche 911, kterým se většinou údržba dostává pečlivá, také ale víme, že tohle auto něco vydrží. Vloni bylo v tmavozelené barvě tím víc Japonců, čím starší auta jsme zkoumali, letos to tak moc neplatí, ač v první desítce této kategorie vidíme čtyři auta ze země vycházejícího slunce.
Červenou barvu začínají plnit francouzská auta, poslední už nejsou korejské Chevrolety, nýbrž Citroën C5 a Renault Laguna. Captiva a Matiz nicméně nejsou od konce daleko. Hledáme-li škodovky, vidíme Octavii a Roomster „ve žlutých číslech”.
Kategorie deseti- a jedenáctiletých aut
I v této kategorii vidíme jako první Porsche 911 a ani zde není v zelených číslech nějak výrazná přítomnost japonských vozů. Světle zelený je třeba VW Golf a několik modelů Audi, a pro některé možná překvapivě také Renault Clio a VW Touareg. Octavia je zde podprůměrná, ale je na tom ze Škodovek nejlépe; Fabia je až oranžová po boku Mercedesu třídy C a Seatů Ibiza a Cordoba.
Ani na chvostu žádná značka nepřevažuje, třebaže v červeném sloupci vidíme dost MPV, malých aut a pár SUV. Zajímavá je přítomnost BMW řady 3, věkem by to odpovídalo na první modelové roky generace E90, a na úplně posledním místě vidíme Mercedes třídy M.
Průměrné množství závad a průměrné kilometrové nájezd dle stáří
Dozvídáme se také průměrné množství závad pro jednotlivé věkové kategorie a také, jaké jsou průměrné kilometrové proběhy u jednotlivých kategorií. Žádné překvapení se tu nekoná, čím jsou auta starší, tím klesá počet bezchybných a stoupá počet, kde byly nějaké nedostatky zjištěny, stejně jako průměrný kilometrový proběh. Co můžeme vidět pozitivně, je, že až na kategorii deseti- a jedenáctiletých aut nebyla žádná auta shledána nebezpečnými.
Nejspolehlivější auta jednotlivých tříd
A konečně, také se můžeme podívat na vítěze jednotlivých tříd automobilů, nezávisle na věku. Vypadá to nicméně trochu podezřele, protože na prvních místech je všude značka Mercedes-Benz, až na malé vozy, protože takové auto Mercedes nevyrábí, pomineme-li Smart. Tahle tabulka vznikla porovnáním procenta vážných závad.
Škoda Octavia třetí generace se dle Němců těší dobrému zdraví
Poslední modelové roky Octavie druhé naopak moc ne
Zdroj: TÜV
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch