Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejvíce a nejméně spolehlivá auta dle TÜV 2017: která vydrží? A která ne?
3.11.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Máme pro vás kompletní výsledky nové statistiky spolehlivosti německého TÜV. Po propadech z minulých let nahoru s novou generací míří Škoda Octavia.
Spolehlivost auta je velmi podstatná věc, ať máte vůz jen na dojíždění do práce nebo ať to je váš koníček. V prvním případě člověk samozřejmě nechce mít auto každý druhý měsíc v servisu, v tom druhém si ho možná rád opravuje sám, ale i tak je jistě radši, že mu vůz nestojí každou chvíli v garáži s nějakou závadou. I z těchto důvodů jsou statistiky spolehlivosti na našem webu častými hosty.
Zdrojů je více, zmiňme ty nejčerstvější, tedy britskou pojišťovnu Warranty Direct, která publikovala své statistiky před pár dny, a americkou organizaci Consumer Reports, jejíž data jsme tu měli o chvíli dříve. Dnes máme před sebou velmi širokou, ale trochu odlišnou novinku z Německa, TÜV Report pro 2017, který u nás patří k nejsledovanějším.
Tahle statistika bere svá data z kontrol TÜV, německé obdoby našich STK. To znamená, že všechna auta tam jsou hodnocena podle stejných pravidel, a také že se opírá o obrovské kvantum dat. Potud výhody; mínusy naopak může být, že se kontrolují jen některé součástky, ne úplně všechno, prostě jako na STK, a podle některých je tohle jen statistika toho, jak se lidi o svá auta starají, což ale jistě hraje roli pokaždé.
Zaznamenané vady jednotlivých modelů, ze kterých vychází tabulky níže, prostě souvisí s technickou způsobilostí k provozu, nikoli s celkovou kvalitou automobilu. Jinými slovy, pořád může auto, které je tady na špici, např. trpět nadměrnou spotřebou oleje nebo může být interiér rozvrzaný, i když se k němu majitel chová slušně.
Takhle to vypadá na německých STK
TÜV auta dělí jednak podle modelů a jednak podle stáří. Dozvídáme se tedy, stejně jako vloni, výsledky tří-, pěti-, sedmi-, devíti- a jedenáctiletých aut. Zde je zapotřebí podotknout, že hlavně u nejmladších aut jsou výsledky ovlivněny také kvalitou práce záručních servisů. Po skončení záruky už je na každém majiteli, jak přistupuje k údržbě auta, jestli jezdí dále do autorizovaného servisu či nikoliv. A samozřejmě, nic takového se z čísel níže nedozvíme.
Víme ale, že „míra vážných závad”, tj. u jakého procenta aut byla zjištěna vážná závada, oproti loňsku v rámci celé statistiky klesla, a to z 22,6 % na 19,7 %. Naopak „míra lehkých závad” mírně vzrostla, z 63,7 na 66,7 %, ovšem z vývoje vážných závad TÜV soudí, že je na německých silnicích bezpečněji. V každém případě to nevypadá růžově, ale je to průměr všech aut všech věkových kategorií. Díváte-li se po autě určitého věku a nenajdete daný model v tabulkách níže, pro odhad poslouží průměry jednotlivých kategorií, které jsou uvedeny vždy v záhlaví tabulek.
Kategorie dvou- a tříletých aut
Člověk by čekal, že u takhle mladých aut bude jen velmi málo položek s červeným, nejhorším hodnocením, ale je jich tu docela dost. Vidíme Volkswageny, Fordy, Hyundaie, Dacie a na posledních čtyřech místech dva Chevrolety a dvě Kie. Nejhorší je Sportage s mírou vážných závad 11,5 %. Průměr třídy je 5,7 procenta.
Nejlepší tu jsou Němci, o první místo se dělí Mercedes GLK a Porsche 911 991 s 2,1% mírou vážných závad. Na špici je Mercedesů docela dost, blízko vidíme i např. Opely Adam a Mokka, několik Audi, Škody Citigo a Octavia a ke konci nejlepší, tmavozelené barvy VW Golf a Mazdu 3. Tabulka obsahuje pořadí, značku auta a model, procento vážných závad a průměrný počet najetých km zkoumaných vozů.
Kategorie čtyř- a pětiletých aut
Na špici o chlup starších aut se opět drží Mercedes, tentokrát malý roadster SLK. Rozmanitosti tu už je víc, ač v tmavozelené barvě stále vidíme hodně Němců. Ze Škodovek je první Yeti na 34. místě, pak vidíme Fabii, Roomster a Superb, ale to už s hodnocením žlutou barvou, která tu začíná na 8,9 % vážných závad. Pro Roomster a Superb je to lepší výsledek, než jakého dosáhly v kategorii nejmladších aut.
Do oranžové barvy se propadla Octavia tohoto věku, tj. odhadem poslední modelové roky druhé generace tohoto českého bestselleru, 10,2 % aut mělo vážnou závadu. Červené hodnocení si vysloužil např. Ford Mondeo, Volkswageny CC a Fox nebo Dacie Sandero a Logan.
Kategorie šesti- a sedmiletých aut
V prostřední kategorii se na špici začínají prodírat Japonci, vidíme Mazdu 3 s nejlepším skóre, Porsche 911 a Audi TT následují a blízko jsou Toyoty Avensis a Yaris. Stále ale jsou „v tmavozeleném” přítomni i Němci, a to docela silně. Octavia a Superb si vysloužily světlezelenou barvu, stejně jako např. Honda Civic.
Polepšil si VW Passat CC; je sice stále podprůměrný, ale už je aspoň ve žluté barvě. Špatně si vedou opět Chevrolety - Captiva a Matiz jsou na posledních dvou místech. Všimněte si také Passatu, který je přesně stý, což také znamená červené hodnocení.
Kategorie osmi- a devítiletých aut
Starší auta už mívají více najeto, což se většinou podepisuje na náročnosti údržby. Nejlépe na tom jsou v téhle třídě Porsche 911, kterým se většinou údržba dostává pečlivá, také ale víme, že tohle auto něco vydrží. Vloni bylo v tmavozelené barvě tím víc Japonců, čím starší auta jsme zkoumali, letos to tak moc neplatí, ač v první desítce této kategorie vidíme čtyři auta ze země vycházejícího slunce.
Červenou barvu začínají plnit francouzská auta, poslední už nejsou korejské Chevrolety, nýbrž Citroën C5 a Renault Laguna. Captiva a Matiz nicméně nejsou od konce daleko. Hledáme-li škodovky, vidíme Octavii a Roomster „ve žlutých číslech”.
Kategorie deseti- a jedenáctiletých aut
I v této kategorii vidíme jako první Porsche 911 a ani zde není v zelených číslech nějak výrazná přítomnost japonských vozů. Světle zelený je třeba VW Golf a několik modelů Audi, a pro některé možná překvapivě také Renault Clio a VW Touareg. Octavia je zde podprůměrná, ale je na tom ze Škodovek nejlépe; Fabia je až oranžová po boku Mercedesu třídy C a Seatů Ibiza a Cordoba.
Ani na chvostu žádná značka nepřevažuje, třebaže v červeném sloupci vidíme dost MPV, malých aut a pár SUV. Zajímavá je přítomnost BMW řady 3, věkem by to odpovídalo na první modelové roky generace E90, a na úplně posledním místě vidíme Mercedes třídy M.
Průměrné množství závad a průměrné kilometrové nájezd dle stáří
Dozvídáme se také průměrné množství závad pro jednotlivé věkové kategorie a také, jaké jsou průměrné kilometrové proběhy u jednotlivých kategorií. Žádné překvapení se tu nekoná, čím jsou auta starší, tím klesá počet bezchybných a stoupá počet, kde byly nějaké nedostatky zjištěny, stejně jako průměrný kilometrový proběh. Co můžeme vidět pozitivně, je, že až na kategorii deseti- a jedenáctiletých aut nebyla žádná auta shledána nebezpečnými.
Nejspolehlivější auta jednotlivých tříd
A konečně, také se můžeme podívat na vítěze jednotlivých tříd automobilů, nezávisle na věku. Vypadá to nicméně trochu podezřele, protože na prvních místech je všude značka Mercedes-Benz, až na malé vozy, protože takové auto Mercedes nevyrábí, pomineme-li Smart. Tahle tabulka vznikla porovnáním procenta vážných závad.
Škoda Octavia třetí generace se dle Němců těší dobrému zdraví
Poslední modelové roky Octavie druhé naopak moc ne
Zdroj: TÜV
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před hodinou - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před hodinou - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před 2 hodinami - Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 4 hodinami - Systém stop-stop? Víc jak 457 tisícům Fordů selhává start-stop, motory jim na křižovatkách znovu nenaskočí
před 5 hodinami - Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva