Nejvíce poruchová ojetá SUV všech stáří pro rok 2020 podle německých STK

Nejspolehlivější modely podle nových žebříčků už jsme vám ukázali. Teď přichází čas projít si ty, kterým se vedlo pro změnu nejhůře a na které bude lepší dát si podle Němců velký pozor.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Nejvíce poruchová ojetá SUV všech stáří pro rok 2020 podle německých STK

1.12.2019 | Mirek Mazal

Nejspolehlivější modely podle nových žebříčků už jsme vám ukázali. Teď přichází čas projít si ty, kterým se vedlo pro změnu nejhůře a na které bude lepší dát si podle Němců velký pozor.

Nemá smysl nosit dříví do lesa - že je o SUV stále větší zájem mezi novými i ojetými vozy, ví už nejspíše každý. Na trhu ojetin jde ale o relativní novinku a vzhledem k tomu, že velká část SUV z doby jejich vysoké popularity dosud nestačila pořádně zestárnout, mají někteří pocit, že volba kteréhokoli z nich bude tou správnou. Jenže není tomu tak.

I mezi těmito vozy existují modely, které se pro majitele postupem času stávají spíše přítěží než oporou a právě na ty se zaměřil další přehled německého TÜV poskládaný na základě dat z letošního reportu spolehlivosti ojetin. Po nejméně poruchových SUV všech stáří pro rok 2020 vám tak můžeme přiblížit i ta statisticky nejméně poruchová.

Přehled tedy opět vychází z dat tvořených stanicemi technické kontroly TÜV, které ročně prohlédnou přes deset milionů vozidel a s německou pečlivostí zaznamenají každý problém s kvalitou zkoušeného automobilu. Vozy z přehledu níže nemusí být nutně automaticky zavrženíhodné, bude ale dobré být při zájmu o ně maximálně obezřetný a všímat si jejich typických poruch. Každý automobil je uveden i s četností závad ve srovnání s průměrem, který následuje závorce. Obvykle jde o dost nadprůměrné hodnoty...

Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle TÜV Report 2020

Kategorie dvou- a tříletých aut

1. Dacia Duster (2011-2018)

Četnost závad: 11,7 (Ø 5,8)

Nejlevnější a v tomto sumáři nejhorší SUV šetří peněženku, ale jen chvíli. Relativně brzy po koupi jsou počáteční úspory spotřebovány při nutných opravách. Při první STK byly často nadměrně opotřebované tlumiče a díly řízení. Ztráta oleje u mladých vozů je velice nepříjemný problém, proti tomu je vadné osvětlení maličkost.


Nejvíce poruchová ojetá SUV všech stáří pro rok 2020 podle německých STK - 1 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 01Nejvíce poruchová ojetá SUV všech stáří pro rok 2020 podle německých STK - 2 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 02Nejvíce poruchová ojetá SUV všech stáří pro rok 2020 podle německých STK - 3 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 03

2. Hyundai Tucson (2015-současnost)

Četnost závad: 10,5 (Ø 5,8)

Tucson řady TL vydrží více než předchůdce Hyundai ix35, škoda poddimenzovaného odpružení, které není v pořádku už u tříletých verzí a dělá z něj druhé nejméně spolehlivé SUV vůbec. Zkušební komisaři zaznamenávají také nadprůměrný počet problémů s parkovací brzdou.

Nejvíce poruchová ojetá SUV všech stáří pro rok 2020 podle německých STK - 4 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 04Nejvíce poruchová ojetá SUV všech stáří pro rok 2020 podle německých STK - 5 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 05Nejvíce poruchová ojetá SUV všech stáří pro rok 2020 podle německých STK - 6 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 06

3. Kia Sportage (2016-současnost)

Četnost závad: 7,1 (Ø 5,8)

Třetí z nejhorších SUV ve věku dvou až tří let je Kia Sportage typ QL. Korejci nebudou mít radost, mají vychytané základní dětské nemoci, na autě se ale pořád porouchává dost podstatných věcí. Z nikoli nevýznamných negativ stojí za zmínku třikrát častější výtky k tlumičům náprav oproti průměru.

Nejvíce poruchová ojetá SUV všech stáří pro rok 2020 podle německých STK - 7 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 07Nejvíce poruchová ojetá SUV všech stáří pro rok 2020 podle německých STK - 8 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 08Nejvíce poruchová ojetá SUV všech stáří pro rok 2020 podle německých STK - 9 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 09

Kategorie čtyř- a pětiletých aut

1. Kia Sportage (2010-2015)

Četnost závad: 14,9 (Ø 10,0)

Starší generace ojeté Kie Sportage generace SL nabízí za málo peněz hodně muziky, ne však v případě spolehlivosti. Vysoké množství těchto Kií přijíždí na STK s rozbitým řízením a nefunkčními brzdami. Jestliže vedení a hadice brzdové kapaliny drží, špatně pracuje pro změnu parkovací brzda.

Nejvíce poruchová ojetá SUV všech stáří pro rok 2020 podle německých STK - 10 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 10Nejvíce poruchová ojetá SUV všech stáří pro rok 2020 podle německých STK - 11 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 11Nejvíce poruchová ojetá SUV všech stáří pro rok 2020 podle německých STK - 12 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 12

2. Volkswagen Tiguan (2007-2016)

Četnost závad: 14,2 (Ø 10,0)

Tiguan neměl daleko k nejhoršímu výsledku u čtyř- a pětiletých aut, což je u německého bestselleru překvapení. Reputaci vozu kazí opět slabé tlumiče a pružinami. Passatu stejné díly svědčí, kompaktnímu SUV nikoli, všimli si Němci.

Nejvíce poruchová ojetá SUV všech stáří pro rok 2020 podle německých STK - 13 - Tiguan2011 Tiguan201120Nejvíce poruchová ojetá SUV všech stáří pro rok 2020 podle německých STK - 14 - Tiguan2011 Tiguan201116Nejvíce poruchová ojetá SUV všech stáří pro rok 2020 podle německých STK - 15 - Tiguan2011 Tiguan201118

3. Nissan Qashqai (2014-současnost)

Četnost závad: 12,7 (Ø 10,0)

Docela nenápadné prodejní úspěchy Nissanu s Qashqaiem by mohly být velkolepější, kdyby více vydržel. Dobré prodeje nechrání Qashqai od slabých brzdových kotoučů, náchylného zavěšení kol a ztrát olejových náplní.

Nejvíce poruchová ojetá SUV všech stáří pro rok 2020 podle německých STK - 16 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 13Nejvíce poruchová ojetá SUV všech stáří pro rok 2020 podle německých STK - 17 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 14Nejvíce poruchová ojetá SUV všech stáří pro rok 2020 podle německých STK - 18 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 15

Kategorie šesti- a sedmiletých aut

1. Dacia Duster (2010-2018)

Četnost závad: 24,9 (Ø 16,4)

Duster opravdu moc nevydrží, mezi problematickými ojetinami jej najdeme téměř bez ohledu na věkovou kategorii. Technici kritizují slabou ochranu proti korozi a úbytek oleje z motoru, přidávají e masivní problémy s řízením a nízkou výdrž výfukového vedení, kde bude rez také řádit ve velkém. Nekvalitní žárovky jsou dalším evergreenem mezi slabinami Dusteru.

Nejvíce poruchová ojetá SUV všech stáří pro rok 2020 podle německých STK - 19 - dacia duster 8spatojeSUV 01Nejvíce poruchová ojetá SUV všech stáří pro rok 2020 podle německých STK - 20 - dacia duster 8spatojeSUV 02Nejvíce poruchová ojetá SUV všech stáří pro rok 2020 podle německých STK - 21 - dacia duster 8spatojeSUV 03

2. Volkswagen Tiguan (2007-2016)

Četnost závad: 22,0 (Ø 16,4)

Zase ten Tiguan, po šesti nebo sedmi letech nechřadnou jen pružiny, ale také zavěšení nebo brzdové komponenty. Před pořízením velmi rozšířené ojetiny je žádoucí prozkoumat auto zespodu, aby kupec nemusel rovnou do servisu.

Nejvíce poruchová ojetá SUV všech stáří pro rok 2020 podle německých STK - 22 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 16Nejvíce poruchová ojetá SUV všech stáří pro rok 2020 podle německých STK - 23 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 17Nejvíce poruchová ojetá SUV všech stáří pro rok 2020 podle německých STK - 24 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 18

3. Nissan Qashqai (2007-2013)

Četnost závad: 21,0 (Ø 16,4)

Nissan Qashqai J10 táhne ke dnu nadstandardní úniky oleje a nekvalitní komponenty řízení. Technickou kontrolu ohrozily nejčastěji opotřebované brzdové kotouče a špatně fungující parkovací brzda.

Nejvíce poruchová ojetá SUV všech stáří pro rok 2020 podle německých STK - 25 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 28Nejvíce poruchová ojetá SUV všech stáří pro rok 2020 podle německých STK - 26 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 29Nejvíce poruchová ojetá SUV všech stáří pro rok 2020 podle německých STK - 27 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 30

Kategorie osmi- a devítiletých aut

1. Nissan Qashqai (2007-2013)

Četnost závad: 30,6 (Ø 22,5)

S rostoucím stářím vykazuje Qashqai stále více abnormalit, tady pověsti o spolehlivosti Japonců nepadají na úrodnou půdu. Po osmi letech provozu přichází hodně nedostatků - dosluhující brzdy, vysvícená světla, úbytek oleje nebo opotřebované komponenty řízení a pružení.

Nejvíce poruchová ojetá SUV všech stáří pro rok 2020 podle německých STK - 28 - nissan qashqai 8spatojeSUV 01Nejvíce poruchová ojetá SUV všech stáří pro rok 2020 podle německých STK - 29 - nissan qashqai 8spatojeSUV 02Nejvíce poruchová ojetá SUV všech stáří pro rok 2020 podle německých STK - 30 - nissan qashqai 8spatojeSUV 03

2. Dacia Duster (2010-2018)

Četnost závad: 28,1 (Ø 22,5)

S přibývajícím věkem je potřeba stále více dbát na známé slabiny iu levného Dusteru. Každý zájemce by měl mít v seznamu kontrol minimálně řízení, olej, světla, brzdy a výfuk. Největší hrozby rumunského pracanta zná každý technik TÜV.

Nejvíce poruchová ojetá SUV všech stáří pro rok 2020 podle německých STK - 31 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 22Nejvíce poruchová ojetá SUV všech stáří pro rok 2020 podle německých STK - 32 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 23Nejvíce poruchová ojetá SUV všech stáří pro rok 2020 podle německých STK - 33 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 24

3. Volkswagen Tiguan (2007-2016)

Četnost závad: 25,5 (Ø 22,5)

Začíná to být vážné, Wolfsburg nebude potěšen četnými připomínkami k podvozkovým dílům určeným původně Passatu. Počet zcela bezchybných aut je kupodivu nadprůměrný, bohužel však existuje mnoho vozů s dlouhou řadou nedostatků.

Nejvíce poruchová ojetá SUV všech stáří pro rok 2020 podle německých STK - 34 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 25Nejvíce poruchová ojetá SUV všech stáří pro rok 2020 podle německých STK - 35 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 26Nejvíce poruchová ojetá SUV všech stáří pro rok 2020 podle německých STK - 36 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 27

Kategorie deseti- a jedenáctiletých aut

1. Nissan Qashqai (2007-2013)

Četnost závad: 36,0 (Ø 28,2)

Třetí zastoupení Nissanu Qashqai J10 varuje vysokou pravděpodobností, že se vyskytnou problémy se zavěšením náprav, a také s klouby řízení. Oprava se časem nevyhne zřejmě ani zatuhlým brzdičům, netěsným tlumičům nebo hnacím hřídelím.

Nejvíce poruchová ojetá SUV všech stáří pro rok 2020 podle německých STK - 37 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 19Nejvíce poruchová ojetá SUV všech stáří pro rok 2020 podle německých STK - 38 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 20Nejvíce poruchová ojetá SUV všech stáří pro rok 2020 podle německých STK - 39 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 21

2. Hyundai Tucson (2005-2010)

Četnost závad: 35,8 (Ø 28,2)

Hyundai Tucson série JM z dob dávno překonaných zas a znova potřebuje pravidelně dolévat olej, občas přestane fungovat startér či přijde chvíle repase turbodmychadla. Lidem STK utkvěly i časté vady brzdového systému, zavěšení a řízení.

Nejvíce poruchová ojetá SUV všech stáří pro rok 2020 podle německých STK - 40 - hyundai tucson 8spatojeSUV 01Nejvíce poruchová ojetá SUV všech stáří pro rok 2020 podle německých STK - 41 - hyundai tucson 8spatojeSUV 02Nejvíce poruchová ojetá SUV všech stáří pro rok 2020 podle německých STK - 42 - hyundai tucson 8spatojeSUV 03

3. Mitsubishi Outlander (2007-2013)

Četnost závad: 31,1 (Ø 28,2)

Poslední otloukánek Outlander druhé generace doplácí mimo jiné na chatrné ventilátory chlazení. Ve stáří potřebují výměnu díly řízení, které stejně jako brzdy neuniknou zápisu do knihy závad deseti- a jedenáctiletých kusů.

Nejvíce poruchová ojetá SUV všech stáří pro rok 2020 podle německých STK - 43 - Nejporuchovejsi SUV dle TUV Report 2018 cerven 09Nejvíce poruchová ojetá SUV všech stáří pro rok 2020 podle německých STK - 44 - Nejporuchovejsi SUV dle TUV Report 2018 cerven 10Nejvíce poruchová ojetá SUV všech stáří pro rok 2020 podle německých STK - 45 - Nejporuchovejsi SUV dle TUV Report 2018 cerven 11

Zdroj: TÜV

Mirek Mazal

Reklama

Autobazar

zobrazit vše

Reklama