Reklama

Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší

Auta střední třídy si lidé obvykle kupují na delší cestování a spolehlivost je tady důležitým faktorem. Zpráva TÜV ukazuje detailně probírá výsledky 17 sledovaných automobilů střední třídy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší

20.6.2018 | Mirek Mazal

Auta střední třídy si lidé obvykle kupují na delší cestování a spolehlivost je tady důležitým faktorem. Zpráva TÜV ukazuje detailně probírá výsledky 17 sledovaných automobilů střední třídy.

Středně velké automobily byly dříve typické pro rodinné potřeby. Dnes je tato kategorie spíše doménou SUV a středně velké modely se přemístily na parkoviště firemních flotil. Odtud ale míří do prodeje jako zajímavé ojetiny s jasnou historií a nezřídka se stávají objektem zájmu kupců právě ojetých vozů.

U TÜV si proto posvítili na jejich spolehlivost a všechny sledované modely, které do této třídy podle něj patří (je to německé řazení, ne naše, proto se tu schází dvě Škody a auta, která bychom poslali o třídu výše - berte to spíše jako středně velká auta), seřadili od nejméně spolehlivého po ten nespolehlivější. Výsledkem je žebříček o 15 pozicích (některá pořadová čísla obsadily dva vozy se stejným množstvím vážných problémů v první věkové kategorii), který by vám mohl pomoci zorientovat se v tom, kterým směrem se vydat a kterým nikoli.

Pro pořádek dodejme, že statistika vznikala na základě výsledků pravidelných technických kontrol nazvaných německy Technischer Überwachungs-Verein (TÜV), jež se rovnají naší STK. V hodnocení nechybí spolehlivost pro dané modely různého stáří, srovnání s celkovým průměrem věkové kategorie (v závorce), a přibližné ceny, za které lze tyto vozy dnes v Evropě koupit.

Poruchovost aut střední třídy dle TÜV od nejhoršího vozu k nejlepšímu

15. Ford Mondeo (2007 - 2014)

2-3 roky: 8,3 (III, Ø 5,8)
4-5 roků: 15,4 (III, Ø 10,4)
6-7 roků: 19,2 (III, Ø 15,7)
8-9 roků: 21,1 (III, Ø 20,9)
10-11 roků: 26,3 (II, Ø 26,5)
Cena: Mondeo III od 5 700 Eur (147 000 Kč), Mondeo II od 500 Eur (12 855 Kč)

Celkem 8,3 procenta Fordů Mondeo má problém hned na první kontrole STK, která v Německu u nových aut probíhá po třech letech. Je v tomto ohledu úplně nejhorší ze sledovaných vozů a potvrzuje rozporuplnou pověst poslední generace tohoto modelu. Vysokým nájezdem to nebude, průměr 74 000 km výrazně nevybočuje z normy.

Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 1 - Ford Mondeo 2011 facelift dalsi 13Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 2 - Ford Mondeo 2011 facelift dalsi 17Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 3 - Ford Mondeo 2011 facelift dalsi 39

14. Volkswagen Passat CC (2008-2016)

2-3 roky: 7,7 (Ø 5,8)
4-5 roků: 14,8 (Ø 10,4)
6-7 roků: 20,4 (Ø 15,7)
8-9 roků: 22,0 (Ø 20,9)
Cena: od 8 500 Eur (219 000 Kč)

Čtyřdveřové kupé s nepraktickým kufrem odvozené od klasického Passatu je hojně využívané přibližovadlo, které na sobě nechává znatelné následky používání. Problémy jsou hlavně s benzínovými motory TSI, naftové varianty jsou na tom citelně lépe. Opravy karoserii komplikují dražší a méně dostupné díly z druhovýroby.

Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 4 - VW Passat CC 2012 facelift 01Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 5 - VW Passat CC 2012 facelift 02Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 6 - VW Passat CC 2012 facelift 08

14. BMW řady 5 (2010-2017)

2-3 roky: 7,7 (F10, Ø 5,8)
4-5 roků: 12,7 (F10, Ø 10,4)
6-7 roků: 17,5 (F10, Ø 15,7)
8-9 roků: 19,1 (E60, Ø 20,9)
10-11 roků: 28,7 (E60, Ø 26,5)
Cena: F10 od 16 000 Eur (411 000 Kč), E60 od 5 000 Eur (129 000 Kč)

První auto, které bychom poslali spíše do vyšší střední, si v tomto žebříčku mnoho slávy neutrhlo - BMW řady 5 skončilo výrazně pod průměrnými známkami TÜV ve většině sledovaných stáří. Nelichotivý výsledek může být ovlivněn opět vysokými nájezdy jednotlivých vozidel, které jsou velmi často k vidění na německých Autobahnech. Generace F10 vykazuje největší problémy s podvozkem, starší E60 trápí únik oleje, slabá účinnost parkovací brzdy, opotřebované čepy řízení nebo slabé světlomety.

Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 7 - BMW 5 2014 facelift oficialni 037 sedanNejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 8 - BMW 5 2014 facelift oficialni 036 sedanNejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 9 - BMW 5 2014 facelift oficialni 050 sedan

13. Škoda Octavia (2012-dodnes)

2-3 roky: 6,7 (III, Ø 5,8)
4-5 roků: 11,6 (II, Ø 10,4)
6-7 roků: 14,1 (II, Ø 15,7)
8-9 roků: 20,2 (II, Ø 20,9)
10-11 roků: 28,7 (II, Ø 26,5)
Cena: Octavia III od 9 000 Eur (231 000 Kč), Octavia II od 4 000 Eur (103 000 Kč)

Z českého pohledu jistě kontroverzní zařazení, ale držme se německých dat. Průměrně se Octavia třetí řady dostavuje na první STK s nájezdem 67 000 km na tachometru. Míra nedostatků nad obecným průměrem. Předchozí generace 1Z (2004-2012) má častěji slabá místa v oblasti pružin a tlumičů.

Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 10 - Skoda Octavia 1 0 TSI 2017 test prvni 04Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 11 - Skoda Octavia 1 0 TSI 2017 test prvni 06Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 12 - Skoda Octavia 1 0 TSI 2017 test prvni 19

12. Volkswagen Passat B7 (2005-2014)

2-3 roky: 6,5 (Ø 5,8)
4-5 roků: 14,6 (Ø 10,4)
6-7 roků: 18,7 (Ø 15,7)
8-9 roků: 23,1 (Ø 20,9)
10-11 roků: 30,6 (Ø 26,5)
Cena: od 3 500 Eur (90 000 Kč)

Oblíbené zboží a pro mnohé symbol společenského postavení není žádná výhra. Počet poruchových vozidel převyšuje průměr i u Passatu. Drobnou útěchou je vysoký počet nadprůměrně výkonných aut u kontrol, alespoň v německých reáliích, konkrétně jde o 67 procent kontrolovaných vozů.

Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 13 - Problemove modely stredni tridy TUV 2018 01Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 14 - Problemove modely stredni tridy TUV 2018 02Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 15 - Problemove modely stredni tridy TUV 2018 03

11. Opel Insignia (2008-2017)

2-3 roky: 6,2 (Ø 5,8)
4-5 roků: 9,9 (Ø 10,4)
6-7 roků: 13,9 (Ø 15,7)
8-9 roků: 17,5 (Ø 20,9)
10-11 roků: 27,5 (Vectra C, Ø 26,5)
Cena: od 9 000 Eur Insignia (231 000 Kč), od 1 600 Eur Vectra C (41 000 Kč)

První kontrola Insignie dopadá hůře, zbytek známek je správně pod celkovým průměrem. Celkové výsledky nejsou špatné, problémy jsou hlavně s tlumiči a pružinami. Některé modely se potýkají s úniky oleje z mazací soustavy.

Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 16 - Opel Insignia Grand Sport a Sports Tourer 06Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 17 - Opel Insignia Grand Sport a Sports Tourer 07Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 18 - Opel Insignia Grand Sport a Sports Tourer 28

10. Škoda Superb (2008-2015)

2-3 roky: 6,1 (Ø 5,8)
4-5 roků: 8,9 (Ø 10,4)
6-7 roků: 13,3 (Ø 15,7)
Cena: od 8500 Eur (219 000 Kč)

Rodinný stěhovák v našich končinách většinou patří lépe zaopatřenému majiteli. Superb v tomto žebříčku skončil na průměrné pozici s průměrnou spolehlivostí, podle TÜV se ale s rostoucím věkem zlepšuje. Typický problém jmenuje jediný - neodolné brzdové kotouče.

Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 19 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 004Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 20 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 016Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 21 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 063

9. BMW řady 3 (2012-dodnes)

2-3 roky: 6,0 (F30, Ø 5,8)
4-5 roků: 6,9 (F30, Ø 10,4)
6-7 roků: 14,5 (E90, Ø 15,7)
8-9 roků: 19,9 (E90, Ø 20,9)
10-11 roků: 26,5 (E90 C, Ø 26,5)
Cena: F30 od 16 000 Eur (412 000 Kč), E90 od 1 600 Eur (41 000 Kč)

Lepší výsledky mladé F30 kazí překvapivé problémy s předními světly. Starší E90 je na tom statisticky lépe, dílčích problémů ale jmenuje TÜV dost: zlobí parkovací brzda, brzdové hadice, pružiny s tlumiči a některé kousky neprojdou testem emisí.

Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 22 - 2016 bmw 3 facelift oficialni 340i 29Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 23 - 2016 bmw 3 facelift oficialni 340i 32Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 24 - 2016 bmw 3 facelift oficialni 340i 48

8. Volvo V70 (2007-2016)

2-3 roky: 5,4 (Typ B, Ø 5,8)
4-5 roků: 12,4 (Typ B, Ø 10,4)
6-7 roků: 14,0 (Typ B, Ø 15,7)
8-9 roků: 19,8 (Typ B, Ø 20,9)
10-11 roků: 27,8 (Typ S/JV, Ø 26,5)
Cena: Typ B od 9 500 Eur (245 000 Kč), Typ S/JV od 2 500 Eur (64 000 Kč)

Švédského zástupce střední třídy byste možná čekali výše, nadprůměrný výsledek ale V70 stačil jen na osmou pozici. V70 je prý proslulá vadným řízením, špatnými nápravami a brzdami. Nic, co se dá opravit kdekoliv, na rozdíl do prasklé žárovky, se kterou se u V70 též budete potýkat častěji.

Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 25 - Test Volvo XC70 D5 AWD 02Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 26 - Test Volvo XC70 D5 AWD 07Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 27 - Test Volvo XC70 D5 AWD 18

7. Volvo S60/V60 (2010-dodnes)

2-3 roky: 5,0 (Ø 5,8)
4-5 roků: 9,4 (Ø 10,4)
Cena: od 8 500 Eur (219 000 Kč)

Navzdory nadprůměrné porci zvládnutých kilometrů dorazilo Volvo na první technickou kontrolu většinou v dobré kondici. Drobné nedostatky se týkají podvozku, ale nic tragického. Jako nákup z druhé ruky se dá S60 nebo V60 vřele doporučit.

Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 28 - Test Volvo S60 D4 Drive-E 2014 03Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 29 - Test Volvo S60 D4 Drive-E 2014 11Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 30 - Test Volvo S60 D4 Drive-E 2014 28

6. Toyota Avensis (2009-dodnes)

2-3 roky: 4,8 (Typ T27, Ø 5,8)
4-5 roků: 6,7 (Typ T27 Ø 10,4)
6-7 roků: 10,4 (Typ T27 Ø 15,7)
8-9 roků: 19,0 (T25 Ø 20,9)
10-11 roků: 20,5 (T25, Ø 26,5)
Cena: T27 od 6 900 Eur (178 000 Kč), T25 od 2 500 Eur (64 000 Kč)

Kdyby neexistovaly defekty osvětlení, mohla by Toyota s Avensisem jít příkladem všem ostatním. Bohužel elektronika auta má svoji hlavu a světla ji zlobí více než co jiného. Pokud na tuto potíž u Avensisu nenarazíte, je to skoro ideální kandidát ke koupi v autobazaru.

Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 31 - Toyota Avensis 2015 facelift nova sada 25Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 32 - Toyota Avensis 2015 facelift nova sada 26Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 33 - Toyota Avensis 2015 facelift nova sada 31

5. Mazda 6 (2008-2012)

2-3 roky: 4,2 (Typ GH, Ø 5,8)
4-5 roků: 9,7 (Typ GH, Ø 10,4)
6-7 roků: 12,1 (Typ GH, Ø 15,7)
8-9 roků: 16,8 (Typ GH Ø 20,9)
10-11 roků: 26,2 (Typ GG/GY, Ø 26,5)
Cena: GH od 7 000 Eur (180 000 Kč), GG/GY od 1 000 Eur (26 000 Kč)

Starší automobily od Mazdy prosluly slabou ochranou laku proti povětrnostním vlivům. Novější série mají lepší antikorozní ochranu, ale problémy s brzdovým systémem zabránily ještě lepšímu výsledku v anketě nejvíce poruchových aut střední třídy.

Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 34 - Problemove modely stredni tridy TUV 2018 04Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 35 - Problemove modely stredni tridy TUV 2018 05Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 36 - Problemove modely stredni tridy TUV 2018 06

4. Mercedes třídy E (2009-2016)

2-3 roky: 4,1 (W212, Ø 5,8)
4-5 roků: 8,7 (W212, Ø 10,4)
6-7 roků: 11,2 (W212, Ø 15,7)
8-9 roků: 25,2 (W211 Ø 20,9)
10-11 roků: 29,1 (W211, Ø 26,5)
Cena: W212 od 12 000 Eur (309 000 Kč), W211 od 4 000 Eur (103 000 Kč)

U Mercedesu je možné sledovat trend zvyšování kvality. Starší třída E z roku 2009 nebyla špatným autem, ale novější generace W212 je mnohem lepší, jediným jmenovaným negativem jsou časté problémy s parkovací brzdou. Model W211 trpěl na slabou výdrž podvozkových částí.

Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 37 - Mercedes E W212 2013 nove oficialni 03Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 38 - Mercedes E W212 2013 nove oficialni 05Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 39 - Mercedes E W212 2013 nove oficialni 62

3. Audi A4 (2007-2015)

2-3 roky: 3,7 (B8, Ø 5,8)
4-5 roků: 6,9 (B8, Ø 10,4)
6-7 roků: 10,1 (B8, Ø 15,7)
8-9 roků: 16,7 (B8 Ø 20,9)
10-11 roků: 24,3 (B7, Ø 26,5)
Cena: B8 od 8 000 Eur (206 000 Kč), B7 od 1 800 Eur (46 000 Kč)

Poslední dva typy Audi A4 se mohou pochlubit velmi dobrým průměrem spolehlivosti. Míra bezchybných kusů dosahuje v posledních pěti letech hodnoty 94,4 procent, i přes vyšší kilometrový nájezd jednotlivých automobilů se čtyřmi kruhy ve znaku. Musí dojít na špatnou shodu náhod, aby A4 svému majiteli kazila život.

Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 40 - Problemove modely stredni tridy TUV 2018 07Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 41 - Problemove modely stredni tridy TUV 2018 08Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 42 - Problemove modely stredni tridy TUV 2018 09

2. Mercedes E Coupe (2009-2017)

2-3 roky: 3,5 (Ø 5,8)
4-5 roků: 6,2 (Ø 10,4)
6-7 roků: 10,7 (Ø 15,7)
Cena: od 15 000 Eur (386 000 Kč)

Všechny zkoumané části tohoto Mercedesu zvládají stárnutí s nadhledem. Zpráva TÜV upozorňuje na brzdy, ale nejde o nic dramatického. Tento stylový módní doplněk umí sloužit dlouho bez zaváhání, které by stálo za řeč.

Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 43 - Problemove modely stredni tridy TUV 2018 10Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 44 - Problemove modely stredni tridy TUV 2018 11Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 45 - Problemove modely stredni tridy TUV 2018 12

1. Audi A6/A7 (2011-dodnes)

2-3 roky: 3,5 (4G, Ø 5,8)
4-5 roků: 5,9 (4G, Ø 10,4)
6-7 roků: 13,0 (4F, Ø 15,7)
8-9 roků: 22,7 (4F, Ø 20,9)
10-11 roků: 25,3 (4F, Ø 26,5)
Cena: 4G od 18 000 Eur (463 000 Kč), 4F od 5 500 Eur (142 000 Kč)

Zlatý pohár za nejspolehlivější auto tohoto žebříčku putuje jednak do Ingolstadtu. Audi A6 generací 4G i 4F jsou stabilním kvalitním zbožím, jen některé starší verze mají slabší místo v oblasti zavěšení, opravy ale nejsou drahé.

Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 46 - Audi A6 a A7 2017 facelift prvni sada 05Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 47 - Audi A6 a A7 2017 facelift prvni sada 09Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 48 - Audi A6 a A7 2017 facelift prvni sada 15

1. Mercedes třídy C (2007-2014)

2-3 roky: 3,4 (W204, Ø 5,8)
4-5 roků: 7,3 (W204, Ø 10,4)
6-7 roků: 12,8 (W204, Ø 15,7)
8-9 roků: 17,3 (W204, Ø 20,9)
10-11 roků: 30,1 (W203, Ø 26,5)
Cena: W204 od 6500 Eur (167 000 Kč), W203 od 1500 Eur (39 000 Kč)

Zlatý pohár patří i inženýrům ze Stuttgartu. Dělené první místo z druhé poloviny obsadil Mercedes třídy C, který statečně odolává závadám. Pro příště by se mělo zlepšit zavěšení náprav, antikorozní ochrana brzdového potrubí a mechanismus parkovací brzdy. Větší problémy jsou ale pouze s nejstaršími sledovanými exempláři, ty novější prochází oproti průměru s velmi dobrými výsledky.

Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 49 - Problemove modely stredni tridy TUV 2018 13Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 50 - Problemove modely stredni tridy TUV 2018 14Nejvíce problémové ojetiny střední třídy? Zde jsou všechny od nejhorší po nejlepší - 51 - Problemove modely stredni tridy TUV 2018 15

Zdroj: TÜV

Mirek Mazal

Další zajímavé články:

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama