Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejvýhodnější koupě ojetých aut do 400 tisíc Kč: které modely se teď vyplatí?
19.6.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Chcete auto do 400 tisíc, ale ta nová vám přijdou malá, slabá nebo málo vybavená? Mezi 3, 5 nebo 7 let starými ojetinami lze vybírat ze zajímavějších.
Máte-li na auto 400 tisíc korun, můžete si koupit „oholenou” Octavii s litrovým motorem anebo dva, tři roky staré ojeté auto, které bude větší, bude mít bohatší výbavu a výkonnější motor. Největší pokles hodnoty už zaplatil první majitel a na vás tedy zbude téměř jen smetana. Dostanete pořád relativně nový vůz za mnohem menší peníze, někdy ještě s léty tovární záruky - dnes automobilky nabízí i 5 nebo 7 let.
Se statistikou, která auta v této cenové hladině v tuto chvíli představují nejlepší nabídky, přichází agregátor inzerátů ojetých aut Auto Uncle. Nedávno jsme tu měli nejlepší nabídky ojetin do 10 tisíc Eur, dnes máme před sebou v podstatě to stejné, ovšem do 15 tisíc Eur, tedy asi 393 tisíc korun.
Auto Uncle zkoumá, u kterých ojetin se zrovna ceny pohybují nejníže ve srovnání s tím, kde by měly být vzhledem ke své třídě, typu, stáří a dřívějším odhadům budoucí hodnoty. Firma cenu hodnotí od jednoho do pěti - pět je dobrá cena na daný vůz, jedna značí příliš vysokou cenu. Statistika níže ukazuje, jaký podíl aut daného modelu v nabídce je hodnoceno čtyřmi nebo pěti puntíky, tedy jaký má „Dobrou cenu”, resp. „Skvělou cenu”. A Auto Uncle je relevantní zdroj i pro nás - aktuálně agreguje 6,4 milionu inzerátů z celkem 1 909 webů zabývajících se inzercí ojetých aut po celé v Evropě, takže tu opravdu najdete skoro všechno.
Ovšem, je nutno mít na paměti, že nejlepší cena nemusí znamenat auto v nejlepším stavu. Statistika zohledňuje jen modelový rok, kilometrový proběh, motor, karoserii, převodovku a výbavu. Skutečný stav auta zkoumat z podstaty nemůže, hodnotí jen cenu relativní k tomu, co má dané auto pod kapotou a kolik má najeto. Dá se však očekávat, že u aut podobného stáří a nájezdu bude v rámci většího vzorku vozů (a ten je tu podmínkou) podobný.
Statistika má tedy několik pravidel - krom maximální ceny 15 tisíc Eur a stáří auta do 3, 5 nebo 7 let musí být v nabídce aspoň 100 kusů daného modelu. Na prvních místech jsou auta, jejichž podíl „skvělé” a „dobré” ceny je největší, tj. mezi jejichž nabídkami dnes nejobvykleji narazíte na výhodné koupě. Tady jsou výsledky.
Nejlepší nabídky ojetin do 3 let stáří
Králem nejmladších ojetin je Hyundai i40, první opravdu výrazný pokus Korejců uspět ve střední třídě. Dělá se kombík i sedan a podle našeho testu to není vůbec špatné auto, takže není divu, že pomohlo Hyundai v těchto sférách prorazit. Jenže kupující ojetin mu příliš nevěří a tlačí cenu dolů.
To dává šanci na dobrou koupi, třeba i proto, že většina aut v nabídce není firemních, a tak mají dost malé průměrné nájezdy. Ovšem, neznamená to, že hodně jetá i40 neexistuje - už jsme viděli kus s 660 tisíci km a mimochodem ani tehdy nevypadala na odpis. Zajímavá je i Mazda 3 na druhém místě a je tu také BMW řady 3, ovšem v neatraktivních verzích 318 a také s mnohem větším průměrným nájezdem kilometrů. Pokud ovšem chcete co nejnovější a nejméně jetý vůz v této cenové relaci, na VW Beetle nikdo nemá. Ten nebude moc pro rodinu, ale jako druhé auto do domácnosti může posloužit perfektně...
Nejlepší nabídky ojetin do 5 let stáří
Pětiletým autům vládnou dvě dodávky Volkswagen, následované MPV Fordu. Obecně je tu dodávek přesně polovina, a tedy si asi nevybere každý, třebaže řeč je i o těch nabízených v osobních verzích. Pokud chcete pracanta do firmy anebo vážně velké rodinné auto, vodítek je dost, z těch dalších stojí za zmínku Audi A4, Mercedes C 220 a také BMW X1.
Jak to u „prémiovek” bývá, ceny dolů tlačí obava z nákladnějších servisu spojená s celkem obyčejnou specifikací a vyšším kilometrovým nájezdem - čekejte maximálně dvoulitrové diesely a okolo 150 tisíc najetých kilometrů. I to ale může být dobrá koupě, sami jsme v minulosti měli zkušenost s Audi A4 3,0 TDI s více jak 150 tisíci km naježděnými téměř bezvýhradně po německých dálnicích a opotřebení na něm prakticky nebylo znát.
Nejlepší nabídky ojetin do 7 let stáří
I mezi sedmiletými auty je na prvním místě Volkswagen T5, následovaný dodávkou Mercedesu, dále už je to zajímavější. Je tu elegantní Audi A5 Sportback, Hyundai Santa Fe a také první a poslední Volkswagen CC. Ten si vzhledem ke svému morálnímu stáří a počtu najetých km nedrží cenu úplně špatně, pořád je to ale horší (a pro kupujícího tedy lepší...) než u jiných aut srovnatelného typu s faktického stáří.
Zajímavý je průměrný kilometrový proběh sedmiletých VW T5, který je jen o zhruba 9 tisíc kilometrů vyšší než u pětiletých. Nad 50 % „Skvělých” nebo „Dobrých” cen tu je nejvíce modelů, první čtyři, takže bude v příznivé cenové relaci nejvíce z čeho vybírat. Ale pochopitelně, u sedmiletých aut už bude riziko koupě nejvyšší - standardní tovární záruku už vám tady nedají ani Korejci...
Zdroj: Auto Uncle
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva