Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Němci otestovali 11 nosičů kol na auto, některým radí se vyhnout
27.6.2019 | Petr Prokopec
Přibalit si na cestu na dovolenou jízdní kolo zní jako dobrý nápad, jak si zpestřit chvíle volna. Jenže jaký nosič vybrat, aby se z jejich převozu nestala spíše noční můra?
Letní prázdniny jsou již definitivně za dveřmi, a tak se spousta lidí už chystá na dovolenou. Tu lze strávit jak poleháváním na pláži, tak aktivně. Druhá cesta ovšem může představovat problém, neboť do cílové destinace nestačí dovézt jen figurky dinosaurů či plavky, ale daleko více věcí. Těmi mohou být i jízdní kola, jenž nejsou zrovna skladná a bez speciálních nosičů je ve větším počtu na druhý konec Evropy nedostanete.
Nosičů je na trhu řada, jenže ne každý si zaslouží vaši pozornost. Zjistil to německý autoklub ADAC, který otestoval 11 nosičů v různých cenových hladinách. Právě cena se tentokrát (ač to jindy zdaleka nebývá pravidlem) stala ideálním vodítkem, neboť vítězem testu je provedení Uebler i31, které v Německu za méně než 698,50 Eur (17 890 Kč) nepořídíte. Naopak na úplném dně skončil nosič SR3 plus od společnosti Bullwing, za který dáte minimálně 215 Eur (5 510 Kč).
Neznamená to samozřejmě, že by cena byla faktorem rozhodujícím o úspěchu v testu, tím spíše ne v kontextu dražší = lepší. Na celkové hodnocení měla z 50 procent vliv jednoduchost při obsluze, ze 30 procent bezpečnost a z 20 procent rozvržení nosiče. Zde vstupují do hry hmotnostní limity. Třeba Menabo Alphard Plus, jež skončilo na předposlední příčce, umožňuje jen 15 kilogramů na jedno kolo, pokud naložíte všechny tři, a to někdy nemusí stačit. Navíc je třeba dodat, že tento nosič má jednotlivé úchyty velmi blízko u sebe, při usazení všech tří kol se jejich pneumatiky dotýkají, což znesnadňuje obsluhu. Zajímavé je, že stejným neduhem trpí také nosiče od Norauto, Atera, Thule i vítězného Uebleru.
Na druhou stranu, Uebler dostal stejně jako nosiče Eufabu, Bosalu, Thule, Westfalie a Yakimy nezávislá ramena. Jízdní kola tak lze usadit nezávisle, na rozdíl od jednoduchého designu, se kterým je spojen Bullwing. Tento typ má navíc také velice matoucí návod, což je i případ Menaba. S jejich složením tak budete mít nemalé problémy i ve chvíli, kdy vám stěnu zdobí hned několik doktorátů. V tomto ohledu nelze ocenit ani Thule či Norauto.
Zmínit lze ještě samotnou hmotnost nosičů, která taktéž ovlivnila celkové hodnocení. Jakkoliv jde o nosiče, které se přidělávají na tažné zařízení, a tudíž je nemusíte zdvihat do velké výše, každé kilo je rozhodující. Mft BackPower tahá se 30,8 kilogramy za kratší konec provazu, zatímco Uebler je se 16,4 kily nejlehčí. Thule pak zaválelo při crash testu, kdy po nárazu došlo jen na malý kontakt s karoserií.
Bullwing, Mft a Yakima na tom po stránce bezpečnostní naopak nejsou zrovna dobře, při havárii dokonce dojde ke zlomení nosičů. Mft má pak navíc ještě slabé úchyty, pročež je vlastně překvapivé, že BackPower skončil v průměru. Zvláště když po stránce cenové jde o jeden z dražších typů, jak je patrné i z žebříčku celkových výsledků níže.
Z toho se dozvíte přesná hodnocení v jednotlivých kategoriích a můžete tak vybírat dle svých individuálních potřeb. Obecně ale platí, že ADAC doporučuje nosiče značek Uebeler, Thule, Eufab, Bosal a Yakima. Další v pořadí Atera, Westfalia, Norauto a Mft prochází s výhradami, Menabu a Bullwingu Němci jednoznačně radí se vyhnout.
ADAC mezi jedenácti typy nosičů tří kol vybral ty nejlepší, stejně jako modely, kterým byste se měli vyhnout
Zdroj: ADAC
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
dnes - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 6 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 7 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 9 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 10 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva