Němci otestovali ojetý český bestseller, varují před typickou koncernovou slabinou

V českých autobazarech neexistuje vůz oblíbenější než Škoda Octavia Combi s motorem TDI. Právě takovou ojetinu vyzkoušeli kolegové z německého Auto Bildu a z hodnocení vyšla skvěle.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Němci otestovali ojetý český bestseller, varují před typickou koncernovou slabinou

10.9.2019 | Petr Prokopec

Němci otestovali ojetý český bestseller, varují před typickou koncernovou slabinou

/

Foto: Jiří Kaloč, Autoforum.cz

V českých autobazarech neexistuje vůz oblíbenější než Škoda Octavia Combi s motorem TDI. Právě takovou ojetinu vyzkoušeli kolegové z německého Auto Bildu a z hodnocení vyšla skvěle.

Škoda Octavia Combi je bezesporu českým fenoménem. Na délce 4,6 metru nabízí dostatek prostoru pětici cestujících a zároveň přitom zvládá pobrat 610 litrů nákladu. To často nenabídnou ani auta o třídu vyšší a o několik úrovní dražší. Mladoboleslavský bestseller však jen u těchto kvalit nezůstává, po sklopení zadních sedadel kapacita jeho zavazadelníku narůstá dokonce na 1 740 liru. Není tak vlastně divu, že i po více než šesti letech na trhu dosahuje Octavia třetí generace stále skvělých prodejů. Ostatně ty loňské celoevropské byly historicky třetí nejvyšší.

Vůz si ovšem skvěle vede i mezi ojetinami. U nás dokonce natolik, že i když vzrůstá jeho průměrné stáří a průměrný nájezd, ceny rostou. Test ojeté Škody Octavia Combi tak nemohl přijít v lepší dobu, a co je ještě podstatnější, podepsáno pod ním není žádné české periodikum, jež by mohlo být obviněno ze zaujatosti. Místo toho si český bestseller vzal na paškál německý Auto Bild.

Němci hned na úvod zmiňují, že pokud to lze, měli byste se vyhnout exemplářům osazeným automatem DSG, typickou to slabinou aut koncernu VW. Jeho negativa se v průběhu let stala pomalu veřejným tajemstvím, a čím více toho má převodovka DQ200 za sebou, tím více může znepříjemňovat život. Nejpatrnější je to ve chvílích, kdy ještě pohonná jednotka není zahřátá. V ten moment automat zkrátka stávkuje a vy budete často připomínat milovníka ródea.

Ve chvíli, kdy se vůz zahřeje, i převodovka s nájezdem takřka 200 tisíc kilometrů, se kterou se Němci potýkali, se uklidní a trhání se tedy objevuje jen během prvních kilometrů. Totéž platí o pohonné jednotce, v tomto případě 1,6litrovému turbodieselu se 110 koňmi, který shledali dostatečným. Ovšem dodávají, že pokud chcete často obsazovat zadní lavici a plnit zavazadelník až po strop, je ideálem 2,0 TDI, jehož spotřeba je takřka stejná.

Právě z tohoto důvodu není příliš doporučován benzinový motor, zájemci s velkými přívěsy by pak měli pošilhávat hlavně po provedení Scout, které dostalo standardně pohon všech kol. S ním je možné táhnout až dvě tuny, nicméně je i dražší. Těžko jej pořídíte za méně než 200 tisíc korun. A pokud ano, bude u toho již opravdu velký nájezd. Jedna-šestky pak startují okolo zhruba 120 tisíc korun, ovšem taktéž s více než 200 tisíci najetými kilometry.

Při těchto cifrách se již vyplatí důkladná kontrola kupovaného vozu. Němci odhalili třeba zatékání vody v okolí střešního okna. Rané modely pak disponovaly poněkud tužším zadním zavěšením, jež nyní již může být „vyklepané“. Čekat by tak mohly nemalé opravy. Originální díly jsou poměrně drahé v kontextu s cenou, naštěstí je tu však poměrně hodně rozšířená alternativa v podobě druhovýroby koncernových komponentů.

Ve výsledku tak Octavia Combi získala čtyři hvězdy z pěti, což je velmi dobré vysvědčení, zvláště u exempláře s tak vysokým nájezdem. Čím mladší kousek si tedy vyberete, tím jste na tom lépe, jen je třeba počítat s tím, že cena zvláště v Česku šplhá daleko výše než v sousedních zemích. V Německu, kde vozy se starší emisní normou, mezi něž verze 1,6 TDI a 2,0 TDI spadají, si ale je z čeho vybírat - Němci nejvíce doporučují kombík s motorem 2,0 TDI a manuální převodovkou.


Němci otestovali ojetý český bestseller, varují před typickou koncernovou slabinou - 1 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 01Němci otestovali ojetý český bestseller, varují před typickou koncernovou slabinou - 2 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 04Němci otestovali ojetý český bestseller, varují před typickou koncernovou slabinou - 3 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 06Němci otestovali ojetý český bestseller, varují před typickou koncernovou slabinou - 4 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 14Němci otestovali ojetý český bestseller, varují před typickou koncernovou slabinou - 5 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 24Němci otestovali ojetý český bestseller, varují před typickou koncernovou slabinou - 6 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 18Němci otestovali ojetý český bestseller, varují před typickou koncernovou slabinou - 7 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 30Němci otestovali ojetý český bestseller, varují před typickou koncernovou slabinou - 8 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 36Němci otestovali ojetý český bestseller, varují před typickou koncernovou slabinou - 9 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 46Němci otestovali ojetý český bestseller, varují před typickou koncernovou slabinou - 10 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 57Němci otestovali ojetý český bestseller, varují před typickou koncernovou slabinou - 11 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 62Němci otestovali ojetý český bestseller, varují před typickou koncernovou slabinou - 12 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 63Němci otestovali ojetý český bestseller, varují před typickou koncernovou slabinou - 13 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 66
Němci otestovali ojetou Škodu Octavia Combi. Doporučují přitom hlavně dvoulitrový turbodiesel s manuálem, i když ani verze 1,6 TDI není nezajímavá

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.