Němci otestovali zimní pneumatiky pro SUV. Čtyřem typům radí se vyhnout

Zima je obdobím, kdy si majitelé SUV teprve přijdou na své, tedy mají-li pohon všech kol. Schopnosti auta ale může snadno zhatit špatné obutí, po kterém tedy sáhnout?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Němci otestovali zimní pneumatiky pro SUV. Čtyřem typům radí se vyhnout

10.10.2018 | Mirek Mazal

Němci otestovali zimní pneumatiky pro SUV. Čtyřem typům radí se vyhnout

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zima je obdobím, kdy si majitelé SUV teprve přijdou na své, tedy mají-li pohon všech kol. Schopnosti auta ale může snadno zhatit špatné obutí, po kterém tedy sáhnout?

SUV zatím na automobilovém trhu nepředstavují ten největší segment, ale neutuchající zájem lidí o vozy tohoto typu jej snadno může brzy dostat do čela. Zatímco ve zbytku roku stojí v případě jejich provozu za zmínku spíše negativní faktory, v zimě jsou SUV na koni, alespoň pokud mají pohon 4x4. Vyšší stavbu a všechna hnaná kola v nenadálé sněhové vánici snadno „prodají”, nemluvě o tom, že se v nouzi nemusí nezbytně držet zpevněného povrchu.

Stejně jako u jiných aut ale platí, že sebelepší přirozené schopnosti vozu lze snadno zničit nevhodným obutím. O letních pneumatikách vůbec nechceme mluvit, nakonec se blíží 1. listopad, od kdy bude při naplnění určitých podmínek platit povinnost zimní pneu nasadit. I mezi těmi lze ale sáhnout po lepších a horších kusech.

S orientaci na trhu pneumatik určených pro tento typ vozů může pomoci tradiční test německého Auto Bildu, který si vzal na mušku 10 typů zimních gum v rozměru 235/60 R18 vyvinutých právě pro SUV. Jen ve dvou případech testované typy motoristům doporučuje bez výhrad k jízdním vlastnostem při nízkých teplotách, naopak čtyřem radí se vyhnout. A to přesto, že úplně nejhoršího možného hodnocení tentokrát nedosáhla jediná pneu.

V rámci žebříčku testovaných typů seřazeného od nejhoršího si k nejlepšímu uvádíme vždy jejich klady i zápory a celkové slovní hodnocení. Řada celkových výsledků je shodných, proto narazíte i na mnoho dělených umístění, neorientujte se ale jen skrze něj - dílčí klady a zápory mnoho být pro vaše zamýšlené využití více vypovídající.

10. Toyo Snowprox S954 SUV (107 V)

Silné stránky: jízdní vlastnosti na mokru, cena
Slabé stránky: omezená směrová stabilita na sněhu, brzdná dráha na suchu
Výsledné hodnocení: uspokojivý

Uspokojivé hodnocení v testu Němců nevěští nic dobrého. Hlavně je pro zimní dezén problémové zatáčení na sněhu, což se v zimním období logicky očekává. Cena není vše, Toyo Snowprox S954 bude lepší minout a vybrat lépe hodnocené obutí.


Němci otestovali zimní pneumatiky pro SUV. Čtyřem typům radí se vyhnout - 1 - Test zimnich pneu 235 60 R18 2018 01

9.-8. Firestone Destination Winter (107 H)

Silné stránky: velmi dobré chování při nízkých teplotách, cena
Slabé stránky: nedotáčivost a brzdění na mokré silnici a za sucha, jízdní komfort
Výsledné hodnocení: uspokojivý

Levné Firestony sice nejsou nejhorší, ale v rámci široké nabídky na trhu je opět těžké hledat důvod, proč by Destination Winter neměly zůstat ležet v regálu. Zejména mokré a suché silnice tento typ nezvládá, jak by měl.

Němci otestovali zimní pneumatiky pro SUV. Čtyřem typům radí se vyhnout - 2 - Test zimnich pneu 235 60 R18 2018 02

9.-8. Achilles W 101 X (107 H)

Silné stránky: vyvážený výkon ve všech povětrnostních podmínkách, cena
Slabé stránky: nedotáčivost na vodě, opožděné reakce řízení, valivý odpor
Výsledné hodnocení: uspokojivý

Achilles je značka ekonomické třídy, která spadá pod indonéskou společnost PT Multistrada Arah Sarana Tbk. Na trhu je od roku 1988 a pneumatiky rozváží na různé konce světa. Je pravda, že v Česku se tento výrobce moc nevyskytuje a umístění v testu ukazuje, že není čeho litovat. Achillesy sice předvádí konzistentní výkony bez ohledu na charakter povrchu, jsou to ovšem výkony konzistentně nepřesvědčivé.

Němci otestovali zimní pneumatiky pro SUV. Čtyřem typům radí se vyhnout - 3 - Test zimnich pneu 235 60 R18 2018 03

7. Michelin Latitude Alpin LA2 (107 H)

Silné stránky: bezpečí na sněhu a mokru, citlivé ovládání
Slabé stránky: dlouhá brzdná dráha na suchu, valivý odpor, cena
Výsledné hodnocení: uspokojivý

Micheliny bývají v podobných testech na vrcholu, ne vsak v tomto případě. Latitude Alpin LA2 doplácí hlavně na brzdění na suchu, to rozhodně nepatří mezi silné stránky. Sázka na známou firmu by se nemusela vyplatit, na trhu lze pořídit lepší kombinaci ceny a jízdních vlastností.

Němci otestovali zimní pneumatiky pro SUV. Čtyřem typům radí se vyhnout - 4 - Test zimnich pneu 235 60 R18 2018 04

6.-5. Nokian WR SUV 4 (107 V)

Silné stránky: zimní král s vynikajícím chováním na sněhu a ledu, valivý odpor
Slabé stránky: mírně nedotáčivé tendence na mokru a suchu, suchá brzdná dráha
Výsledné hodnocení: dobrý

Nokiany pravidelně excelují na sněhu a ledu, méně pozornosti finští vývojáři věnují ostatním povrchům. Na zasněžené hory je WR SUV 4 ideální obutí, při tání a vysušené silnici je potřeba dbát vyšší opatrnosti. Proto jen dobré hodnocení.

Němci otestovali zimní pneumatiky pro SUV. Čtyřem typům radí se vyhnout - 5 - Test zimnich pneu 235 60 R18 2018 05

6.-5. Dunlop Winter Sport 5 SUV (107 V)

Silné stránky: dynamika za mokra, brzdění ve vodě, odolnost vůči aquaplaningu
Slabé stránky: směrová stabilita na zasněžené cestě, cena
Výsledné hodnocení: dobrý

Dunlopy jsou dobré pro místa, kde se sníh dlouho neudrží a jezdí se hlavně na mokru. Sice jsou dražší vůči konkurenci, ale budí jistotu proti uklouznutí na vodě. Tyto pneumatiky méně zvládají zatáčení v chumelenici, proto znovu průměrné hodnocení, u nás by ale mimo hory mohly byt rozumnou volbou.

Němci otestovali zimní pneumatiky pro SUV. Čtyřem typům radí se vyhnout - 6 - Test zimnich pneu 235 60 R18 2018 06

4.-3. Fulda Kristall Control SUV (107 H)

Silné stránky: vyvážené vlastnosti, trakce na sněhu, odolnost proti aquaplaningu, cena
Slabé stránky: nedotáčivost na cestě pokryté sněhem
Výsledné hodnocení: dobrý

V německé Fuldě vznikají pneumatiky již od roku 1906. Model Kristall Control určený pro SUV skončil podle Auto Bildu na čtvrté pozici, když největší slabinou byla nedotáčivost při průjezdu sněhem zapadané zatáčky.

Němci otestovali zimní pneumatiky pro SUV. Čtyřem typům radí se vyhnout - 7 - Test zimnich pneu 235 60 R18 2018 07

4.-3. Continental WinterContact TS 850P SUV (107 H)

Silné stránky: spolehlivé jízdní výkony na sněhu a ledu, dynamika při mokré jízdě, valivý odpor
Slabé stránky: brzdná dráha na suchu
Výsledné hodnocení: dobrý

Série WinterContact TS často okupuje nejvyšší pozice různých testovacích souhrnů. Dnes je to opět místo mezi nejlepšími, jen ostré brzdění na suchém asfaltu může způsobit mírné rozčarování. Zbytek se zdá být v pořádku.

Němci otestovali zimní pneumatiky pro SUV. Čtyřem typům radí se vyhnout - 8 - Test zimnich pneu 235 60 R18 2018 08

2.-1. Pirelli Scorpion Winter (107 V)

Silné stránky: vždy stabilní chování na nejvyšší úrovni, přesné řízení, valivý odpor
Slabé stránky: cena
Výsledné hodnocení: příkladný

Konečně zimní obutí od Pirelli, které uspokojilo i německý magazín. Hodnotící komise namítla jen vysokou pořizovací cenu, ale kvůli bezpečí se vždy vyplatí investovat. Silné stránky předčily drobné nedostatky.

Němci otestovali zimní pneumatiky pro SUV. Čtyřem typům radí se vyhnout - 9 - Test zimnich pneu 235 60 R18 2018 09

2.-1. Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1 (107 H)

Silné stránky: výborné za všech povětrnostních podmínek, přímá reakce řízení, brzdná dráha, cena
Slabé stránky: hlučnost
Výsledné hodnocení: příkladný

Dělené první místo také patří vedle Pirelli také Goodyearu. Řada UltraGrip dobře funguje i na běžné osobní vozy, větší Performance dokonale funguje také na SUV. Citlivé povahy budou mít výčitky k hlučnému dezénu, ale nářky pominou v ostatních jízdních situacích na jakémkoliv povrchu.

Němci otestovali zimní pneumatiky pro SUV. Čtyřem typům radí se vyhnout - 10 - Test zimnich pneu 235 60 R18 2018 10

Zdroj: Auto Bild

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše