Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Němci udělali chybu. Tohle řešení pásů v nových autech VW nefunguje, může i zabít
10.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá preciznost není úplně prázdnou frází, tady ale dostala na frak. Drobná nedomyšlenost v řešení zadních pásů teď může i zabíjet.
Zrovna včera jsme připomínali, jak důležité je správě se v autě připoutat. Už špatné použití bezpečnostního pásu vás může zbytečně stát zdraví i život, nemluvě o jeho úplném nepoužití. Každý rozumný člověk se tak před jízdou autem řádně připoutá, jak ale nyní zjistil finský automobilový magazín Tekniikan Maailma, v některých nových autech koncernu VW ani to nemusí stačit k zajištění očekávané bezpečnosti. Pásy některých cestujících se totiž mohou za jízdy samovolně rozepnout a to je přinejmenším velký problém.
Finové na to přišli vlastně náhodou. Při losím testu obsadili auto i veškerou posádkou a zavazadly a právě při ostrém vyhýbacím manévru se stalo, že se pás jednoho ze zadních cestujících rozepnul. Za vším stojí nesprávně zvolená instalace prostředního bezpečnostního pásu, neboť u některých nových „koncernových” aut je prostřední západka usazena o trochu výše, než je tomu u levé. Přesně tak, jak to můžete vidět na hlavní fotografii.
Právě tato koncepce je ovšem značně problematická, neboť ve chvíli, kdy ostřeji zatočíte vlevo, přezka prostředního pásu zatlačí na tu levou, jíž uvolní - a dosud připoutaný pasažér se rázem stává pasažérem nepřipoutaným. Finové se s tímto problémem setkali u modelů VW Polo, Seat Arona a Seat Ibiza, je ale otázkou, kolik dalších novějších vozů koncernu VW má pásy řešené stejně.
K potížím na každý pád nedochází nahodile. Magazín se s problémem setkal u zmíněných vozů a provedl také kontrolní test u dvou odlišných exemplářů Seatu Arona. Výsledek byl však pokaždé stejný, tohle řešení zadních pásů prostě nefunguje správně. „Dle našeho soudu se jedná o špatný design celé věci. Nejjednodušší nápravou by bylo zkrácení či prodloužení popruhu prostřední západky o pár centimetrů,“ uvádí dále magazín.
Mluvčí koncernu VW potvrdil, že automobilka si je již problému vědoma a pracuje na jeho řešení, neupřesnil ale, jakých modelů se může týkat. VW prozatím majitelům modelů s takto řešenými západkami zadních pásů radí, aby nevyužívali prostředního sedadla, dokud nebudou závadou stižená vozidla svolána do servisů.
To je zatím poněkud slabá náplast na zjištěnou potíž, snaha o nápravu tu ale evidentně je. Němci zkrátka udělali chybu, což při jejich posedlosti zkoumáním všech eventualit není úplně obvyklé - zrovna testování ostřejší jízdy v plném obsazení bychom čekali jako standardní součást vývoje. Ale stalo se a pro tuto chvíli platí, abyste se raději podívali, zda se potíž netýká i vašeho auta. Pokud by došlo k odepnutí pásu bez povšimnutí pasažéra, je to nebezpečné nejen pro něj, ale i pro člověka sedícího před ním.
Tyto tři nové „koncernové” vozy postavené na platformě MQB A0, tedy VW Polo i Seaty Ibiza a Arona, mají problém s nechtěným rozepnutím zadního bezpečnostního pásu za jízdy zcela jistě. Jakých dalších aut se týká, je zatím otázkou
Zdroj: Tekniikan Maailma
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 9 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 22:11 - Eda
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Onboard videa 04.25. 19:03 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB