Němci vyzkoušeli 7 nosičů jízdních kol za auto. Jeden dokonce upadl za jízdy

Celá myšlenka držáku kol uchyceného na tažném zařízení nám nepřijde šťastná. Pokud ale takový držák chcete, test sedmi z nich ukáže, jakou cestou se vydat a jakou raději nikoli.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Němci vyzkoušeli 7 nosičů jízdních kol za auto. Jeden dokonce upadl za jízdy

20.6.2018 | Mirek Mazal

Němci vyzkoušeli 7 nosičů jízdních kol za auto. Jeden dokonce upadl za jízdy

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Celá myšlenka držáku kol uchyceného na tažném zařízení nám nepřijde šťastná. Pokud ale takový držák chcete, test sedmi z nich ukáže, jakou cestou se vydat a jakou raději nikoli.

Češi si v posledních letech zase oblibují návštěvy domácích turistických destinací. Každoročně stále více lidí vyráží s veškerým vybavením objevovat zapomenuté kouty Čech, Moravy a Slezska, a roste tak počet ubytovaných v místních penzionech daleko od přeplněných pláží, které zřejmě vychází z módy. Loni tuzemské kempy a různě ohvězdičkované hotely zaznamenaly rekordní množství domácích hostů.

Na silnicích se tak už nyní začínají objevovat městští dobrodruzi s automobily naplněnými sportovním vybavením. K něčemu takovému skoro neodmyslitelně patří „přibalená” jízdní kola, která často za zádí visí na vnějším nosiči. Ve médiích pak čteme zprávy o snadno identifikovatelných létajících objektech kolem silnici v podobě uvolněných bicyklů, v horším případě celých držáků.

Auto Bild se před vrcholem sportovně-turistické sezóny rozhodl vyzkoušet sedm oblíbených nosičů jízdních kol různých výrobců v cenovém od 39 do 703 Eur (1 000 až 18 000 Kč), které uživatel umístí na tažné zařízení osobního vozidla. Některé typy drží jen „koule”, jiné mají pojistné popruhy určené k přitáhnutí za víko kufru.

Tento druh nosiče kol má výhodu při nakládání, kdy není nutné kolo zvedat nad hlavu, jako v případě střešního nosiče. Zejména v případě držáků spoléhajících jen na „kouli” ale bývá snadná manipulace vykoupena bezpečnostním rizikem. Jeho míru posuďte sami, tady jsou výsledky testu.

7 testovaných nosičů seřazených od nejhoršího po nejlepší

7. Pro Plus

Cena: 39 Eur (1 000 Kč)
Hodnocení: 0 z 5 hvězd

Tohle je jednoznačně největší propadák testu. Při jízdních zkouškách se nejlevnější zařízení ohýbalo a jízdní kola se sklouzla spolu s držákem po tažné kouli. Při plném brzdění nebo nečekaném manévru celý může náklad nečekaně upadnout. Pro Plus má zásadně nedoporučující hodnocení, navíc chybí držák registrační značky a nutné osvětlení. Takové produkty by se ani neměly dostat na pulty prodejen.


Němci vyzkoušeli 7 nosičů jízdních kol za auto. Jeden dokonce upadl za jízdy - 1 - Test nosicu kol na kouli Auto Bild 2018 01Němci vyzkoušeli 7 nosičů jízdních kol za auto. Jeden dokonce upadl za jízdy - 2 - Test nosicu kol na kouli Auto Bild 2018 02Němci vyzkoušeli 7 nosičů jízdních kol za auto. Jeden dokonce upadl za jízdy - 3 - Test nosicu kol na kouli Auto Bild 2018 03

6. Eufab Poker-F

Cena: 320 Eur (8 300 Kč)
Hodnocení: 3,5 z 5 hvězd

Další zástupce levnějších nosičů podal lepší výkon, jasné doporučení ale stejně nemá. Zejména pro vášnivé cyklisty a náročnější řidiče nebude tím pravým, neboť i v tomto testu se projevily pochyby nad výdrží konstrukce. Zkušební pracovníci vytýkají vysokou hmotnost 18 kilogramů a průměrnou kvalitu materiálu a obojí by v dlouhodobém horizontu mohlo vést ke stejným problémům, jako u výše zmíněného typu. Kola ovšem při samotném testu držela, zalíbila se možnost odklopení pro snadnou manipulaci s pátými dveřmi a uspěly dobré transportní schopnosti.

Němci vyzkoušeli 7 nosičů jízdních kol za auto. Jeden dokonce upadl za jízdy - 4 - Test nosicu kol na kouli Auto Bild 2018 04Němci vyzkoušeli 7 nosičů jízdních kol za auto. Jeden dokonce upadl za jízdy - 5 - Test nosicu kol na kouli Auto Bild 2018 05Němci vyzkoušeli 7 nosičů jízdních kol za auto. Jeden dokonce upadl za jízdy - 6 - Test nosicu kol na kouli Auto Bild 2018 06

5. Atera Strada Vario

Cena: 500 Eur (12 900 Kč)
Hodnocení: 4 z 5 hvězd Stabilní, těžké a poněkud drahé - tím bychom mohli shrnout hodnocení Atery. Sklápěcí mechanismus sedmnáctikilového břemene funguje spolehlivě. Žlábky na kola a držáky rámu kol jsou elegantně zezadu, celý držák lze odsunout a tak získat přístup do kufru. I přes drobné uživatelské výtky je možné Stradu Vario doporučit. Původní cena přes 700 Eur (18 000 Kč) klesla na přípustnou mez.

Němci vyzkoušeli 7 nosičů jízdních kol za auto. Jeden dokonce upadl za jízdy - 7 - Test nosicu kol na kouli Auto Bild 2018 07Němci vyzkoušeli 7 nosičů jízdních kol za auto. Jeden dokonce upadl za jízdy - 8 - Test nosicu kol na kouli Auto Bild 2018 08Němci vyzkoušeli 7 nosičů jízdních kol za auto. Jeden dokonce upadl za jízdy - 9 - Test nosicu kol na kouli Auto Bild 2018 09

4. I-Racks Ufo 2+

Cena: 629 Eur (16 200 Kč)
Hodnocení: 4,5 z 5 hvězd

Mile překvapila nízká hmotnost pouhých 12 kilogramů. Při častém sundávání majitel ocení relativně snadnou manipulaci s lehkým zařízením. Spojkový mechanismus se liší od ostatních systémů, ale funguje bez problému. V poměru cena/užitná hodnota si Ufo vedlo nadstandardně.

Němci vyzkoušeli 7 nosičů jízdních kol za auto. Jeden dokonce upadl za jízdy - 10 - Test nosicu kol na kouli Auto Bild 2018 10Němci vyzkoušeli 7 nosičů jízdních kol za auto. Jeden dokonce upadl za jízdy - 11 - Test nosicu kol na kouli Auto Bild 2018 11Němci vyzkoušeli 7 nosičů jízdních kol za auto. Jeden dokonce upadl za jízdy - 12 - Test nosicu kol na kouli Auto Bild 2018 12

3. Westfalia Bikelander

Cena: 519 Eur (12 900 Kč)
Hodnocení: 4,5 z 5 hvězd

Westfalia Automotive se může chlubit letitými zkušenostmi. Model Bikelander je dobře promyšlený produkt - kompaktní a snadno použitelný. Zadní světla používají moderní technologii LED. Bohužel se v testu našli lepší soupeři, kteří měli menší problémy se sklápěním a lepší pásky uchycení.

Němci vyzkoušeli 7 nosičů jízdních kol za auto. Jeden dokonce upadl za jízdy - 13 - Test nosicu kol na kouli Auto Bild 2018 13Němci vyzkoušeli 7 nosičů jízdních kol za auto. Jeden dokonce upadl za jízdy - 14 - Test nosicu kol na kouli Auto Bild 2018 14Němci vyzkoušeli 7 nosičů jízdních kol za auto. Jeden dokonce upadl za jízdy - 15 - Test nosicu kol na kouli Auto Bild 2018 15

2. Thule Easyfold XT

Cena: 507 Eur (13 400 Kč)
Hodnocení: 4,5 z 5 hvězd

Švédska firma Thule je v obou automobilových nosičů všeho možného považována za jednu z nejlepších společností. Její výrobky mají dobrou pověst a v posledních letech seveřané nasbírali zkušenosti také v oblasti převážení kol. Easyfold patří mezi nejmladší produkty portfolia. Léta praxe se přesto projevila, proto je XT jedním z nejlepších svého druhu. Je potřeba vyzdvihnout šikovnou možnost složení, ale spravedlivá výtka patří k hmotnosti 18 kilogramů. Cena okolo 13 tisíc Kč je hodnocena jako rozumná.

Němci vyzkoušeli 7 nosičů jízdních kol za auto. Jeden dokonce upadl za jízdy - 16 - Test nosicu kol na kouli Auto Bild 2018 16Němci vyzkoušeli 7 nosičů jízdních kol za auto. Jeden dokonce upadl za jízdy - 17 - Test nosicu kol na kouli Auto Bild 2018 17Němci vyzkoušeli 7 nosičů jízdních kol za auto. Jeden dokonce upadl za jízdy - 18 - Test nosicu kol na kouli Auto Bild 2018 18

1. Uebler i21

Cena: 600 Eur (15 500 Kč)
Hodnocení: 5 z 5 hvězd

Plné hodnocení získal testu jen model i21 německého Uebleru. Montáž pouze třináctikilového držáku je snadná, chytrý systém uchycení na tažnou kouli ušetří nervy. Pohodlné sklápění umožní přístup do zavazadlového prostoru. Při sundání z auta se dá složit do kompaktních rozměrů, a tak příliš nepřekáží. Koncová světla s kabeláží vytvářejí dojem správně odvedené práce. Cena je poněkud vyšší, ale v těchto oblastech není rozumné „křečkovat”, jde přece o bezpečí nás všech.

Němci vyzkoušeli 7 nosičů jízdních kol za auto. Jeden dokonce upadl za jízdy - 19 - Test nosicu kol na kouli Auto Bild 2018 19Němci vyzkoušeli 7 nosičů jízdních kol za auto. Jeden dokonce upadl za jízdy - 20 - Test nosicu kol na kouli Auto Bild 2018 20Němci vyzkoušeli 7 nosičů jízdních kol za auto. Jeden dokonce upadl za jízdy - 21 - Test nosicu kol na kouli Auto Bild 2018 21

Zdroj: Auto Bild

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.