Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Němci vyzkoušeli 7 nosičů jízdních kol za auto. Jeden dokonce upadl za jízdy
20.6.2018 | Mirek Mazal
Celá myšlenka držáku kol uchyceného na tažném zařízení nám nepřijde šťastná. Pokud ale takový držák chcete, test sedmi z nich ukáže, jakou cestou se vydat a jakou raději nikoli.
Češi si v posledních letech zase oblibují návštěvy domácích turistických destinací. Každoročně stále více lidí vyráží s veškerým vybavením objevovat zapomenuté kouty Čech, Moravy a Slezska, a roste tak počet ubytovaných v místních penzionech daleko od přeplněných pláží, které zřejmě vychází z módy. Loni tuzemské kempy a různě ohvězdičkované hotely zaznamenaly rekordní množství domácích hostů.
Na silnicích se tak už nyní začínají objevovat městští dobrodruzi s automobily naplněnými sportovním vybavením. K něčemu takovému skoro neodmyslitelně patří „přibalená” jízdní kola, která často za zádí visí na vnějším nosiči. Ve médiích pak čteme zprávy o snadno identifikovatelných létajících objektech kolem silnici v podobě uvolněných bicyklů, v horším případě celých držáků.
Auto Bild se před vrcholem sportovně-turistické sezóny rozhodl vyzkoušet sedm oblíbených nosičů jízdních kol různých výrobců v cenovém od 39 do 703 Eur (1 000 až 18 000 Kč), které uživatel umístí na tažné zařízení osobního vozidla. Některé typy drží jen „koule”, jiné mají pojistné popruhy určené k přitáhnutí za víko kufru.
Tento druh nosiče kol má výhodu při nakládání, kdy není nutné kolo zvedat nad hlavu, jako v případě střešního nosiče. Zejména v případě držáků spoléhajících jen na „kouli” ale bývá snadná manipulace vykoupena bezpečnostním rizikem. Jeho míru posuďte sami, tady jsou výsledky testu.
7 testovaných nosičů seřazených od nejhoršího po nejlepší
7. Pro Plus
Cena: 39 Eur (1 000 Kč)
Hodnocení: 0 z 5 hvězd
Tohle je jednoznačně největší propadák testu. Při jízdních zkouškách se nejlevnější zařízení ohýbalo a jízdní kola se sklouzla spolu s držákem po tažné kouli. Při plném brzdění nebo nečekaném manévru celý může náklad nečekaně upadnout. Pro Plus má zásadně nedoporučující hodnocení, navíc chybí držák registrační značky a nutné osvětlení. Takové produkty by se ani neměly dostat na pulty prodejen.
6. Eufab Poker-F
Cena: 320 Eur (8 300 Kč)
Hodnocení: 3,5 z 5 hvězd
Další zástupce levnějších nosičů podal lepší výkon, jasné doporučení ale stejně nemá. Zejména pro vášnivé cyklisty a náročnější řidiče nebude tím pravým, neboť i v tomto testu se projevily pochyby nad výdrží konstrukce. Zkušební pracovníci vytýkají vysokou hmotnost 18 kilogramů a průměrnou kvalitu materiálu a obojí by v dlouhodobém horizontu mohlo vést ke stejným problémům, jako u výše zmíněného typu. Kola ovšem při samotném testu držela, zalíbila se možnost odklopení pro snadnou manipulaci s pátými dveřmi a uspěly dobré transportní schopnosti.
5. Atera Strada Vario
Cena: 500 Eur (12 900 Kč)
Hodnocení: 4 z 5 hvězd
Stabilní, těžké a poněkud drahé - tím bychom mohli shrnout hodnocení Atery. Sklápěcí mechanismus sedmnáctikilového břemene funguje spolehlivě. Žlábky na kola a držáky rámu kol jsou elegantně zezadu, celý držák lze odsunout a tak získat přístup do kufru. I přes drobné uživatelské výtky je možné Stradu Vario doporučit. Původní cena přes 700 Eur (18 000 Kč) klesla na přípustnou mez.
4. I-Racks Ufo 2+
Cena: 629 Eur (16 200 Kč)
Hodnocení: 4,5 z 5 hvězd
Mile překvapila nízká hmotnost pouhých 12 kilogramů. Při častém sundávání majitel ocení relativně snadnou manipulaci s lehkým zařízením. Spojkový mechanismus se liší od ostatních systémů, ale funguje bez problému. V poměru cena/užitná hodnota si Ufo vedlo nadstandardně.
3. Westfalia Bikelander
Cena: 519 Eur (12 900 Kč)
Hodnocení: 4,5 z 5 hvězd
Westfalia Automotive se může chlubit letitými zkušenostmi. Model Bikelander je dobře promyšlený produkt - kompaktní a snadno použitelný. Zadní světla používají moderní technologii LED. Bohužel se v testu našli lepší soupeři, kteří měli menší problémy se sklápěním a lepší pásky uchycení.
2. Thule Easyfold XT
Cena: 507 Eur (13 400 Kč)
Hodnocení: 4,5 z 5 hvězd
Švédska firma Thule je v obou automobilových nosičů všeho možného považována za jednu z nejlepších společností. Její výrobky mají dobrou pověst a v posledních letech seveřané nasbírali zkušenosti také v oblasti převážení kol. Easyfold patří mezi nejmladší produkty portfolia. Léta praxe se přesto projevila, proto je XT jedním z nejlepších svého druhu. Je potřeba vyzdvihnout šikovnou možnost složení, ale spravedlivá výtka patří k hmotnosti 18 kilogramů. Cena okolo 13 tisíc Kč je hodnocena jako rozumná.
1. Uebler i21
Cena: 600 Eur (15 500 Kč)Hodnocení: 5 z 5 hvězd
Plné hodnocení získal testu jen model i21 německého Uebleru. Montáž pouze třináctikilového držáku je snadná, chytrý systém uchycení na tažnou kouli ušetří nervy. Pohodlné sklápění umožní přístup do zavazadlového prostoru. Při sundání z auta se dá složit do kompaktních rozměrů, a tak příliš nepřekáží. Koncová světla s kabeláží vytvářejí dojem správně odvedené práce. Cena je poněkud vyšší, ale v těchto oblastech není rozumné „křečkovat”, jde přece o bezpečí nás všech.
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před hodinou - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 3 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 4 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 6 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.29. 15:08 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 14:32 - pavproch
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan