Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nenechávejte si přehrát software 2,0 TDI kvůli emisím, radí Němci, jsou pak hlučné
19.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V kauze Dieselgate VW zjevně ještě nemá vyhráno. Další problémy musí řešit v Evropě, příznivě se pro něj situace nevyvíjí ani ve Státech.
Již se zdálo, že kauza Dieselgate pomalu míří ke svému konci. Koncern VW Group se domluvil s americkými úřady na urovnání skandálu a je do detailu známo, co se stane s postiženými auty, v Evropě pak již delší dobu pracuje na přehrání softwaru vozů osazených motory TDI EA 189.
Německý ADAC již také otestoval, co s auty ona oprava přesně udělá, tedy jak se změní emise, spotřeba, výkon a další klíčové parametry motorů 2,0 TDI (1,6 TDI zatím nebyly svolány). A došel k pro VW docela pozitivním závěrům. Vypadalo to tedy, že se dočkáme již jen několika málo mediálních „štěků“, a pojede se dál, nicméně aktuálně vyvstaly hned dva nové problémy, jimž musí Volkswagen čelit.
Tím hlavním je, že bílá holubice nového software řízení motoru není zase tak bílá, jak se zprvu mohlo zdát. Na papíře z toho vyšla ve většině testů (nejen toho ADACu) dobře, jenže ne všechno lze dostat na papír. Část zákazníků, kteří již danou modifikaci podstoupili, hovoří o „hlučném a strašidelném dieselovém klapání, které přichází ke slovu při částečném zatížení v pásmu 1 200 až 2 000 otáček“.
Další motoristé pak zmiňují hlučnou jízdu v jiných režimech, Volkswagen ale nejspíše o problémech ví. Jeden z majitelů „lidového vozu“ uvedl, že automobilka již má připravený „aktualizaci aktualizace“. Mluvčí Audi problémy dokonce oficiálně připustil, prý se ale týkají jen zlomku aut, přičemž celkově již bylo u čtyř kruhů konvertováno okolo 70 tisíc aut.
Volkswagen kromě toho přislíbil, že celou záležitost vyšetří. Zároveň automobilka dodává, že v dlouhodobém horizontu není se svolávací akcí jediný problém, což se ostatně dalo čekat. Pokud by totiž padla jakákoliv jiná slova, nedorazil by do servisů již jediný motorista. Dosavadní zkušenosti ale k jiné radě nesvádějí je a nakonec ani nás - pokud váš VW (či Škoda, Seat, Audi, cokoli...) s 2,0 funguje podle vašich představ, proč něco měnit do chvíle, než budou tyto potíže vyřešeny? Však kolik jich může být... A dostat se do nekonečného kolotoče aktualizací řídící jednotky motoru jistě nikdo nechce
Vliv nového software na výkon a točivý moment motoru dle ADAC
Výkon i točivý moment se u tohoto vozu navýšily, reálné hodnoty však byly vyšší než udávané již před modifikací softwaru
Fotografie a video z testování
VW Golf 2,0 TDI byl jedním ze čtyř aut, které ADAC podrobil měřením. Došel k pozitivním závěrům, zákazníci si ale stěžují na neměřitelné podivnosti v chování motoru
Evropa ale není jediné místo, kde VW s opravou nejde vše tak úplné podle jeho představ. Podívat se můžeme také do Ameriky, kde sdružení CARB (California Air Resources Board) odmítlo návrh koncernu na opravu vozů značek VW a Audi (jde o modelové roky 2009-2016), jež jsou poháněny třílitrovým šestiválcem. Ten se sice do emisních testů snaží vejít jinak než dvoulitrový turbodiesel, ve výsledku ale beztak dochází v reálu k nesrovnatelně vyšší produkci vyšších emisí NOx.
„Návrhy Volkswagenu a Audi jsou nekompletní, ve značné části vadné a nesplňují legální požadavky, aby bylo možné tato vozidla navrátit na úroveň požadovanou legislativou,“ uvádí ve svém prohlášení CARB. Sdružení navíc dodalo, že minimálně do prosince nebude mít k dispozici veškerá data, aby mohlo zodpovědně prohlásit, zda modifikace je účinná.
Pokud se přitom VW Group a CARB nedomluví, pak se koncern musí připravit na jediné možné východisko, které mu ostatně hrozí také u aut s dvoulitrovým dieselem - tedy na zpětný odkup. Zde se ovšem již nejedná o takovou „ránu“. Zatímco motorem 2,0 TDI bylo v Americe osazeno zhruba 482 000 aut, nyní je ve hře pouze 85 tisíc exemplářů, byť dražších aut.
Jedním z postižených aut je VW Touareg s motorem 3,0 TDI
Zdroj: Focus
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 4 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 3 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 4 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 5 hodinami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 6 hodinami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 16:53 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova