Nová auta, jejichž koupě lidé nejvíce litují. A s kterými jsou naopak nejvíc spokojeni

Nové auto si můžete koupit na základě různých pohnutek a ne vždy musí jít o šťastnou volbu. CR získal hodnocení kupců po delším čase a vybral auta, jejichž koupě lidé nejvíce litují.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Nová auta, jejichž koupě lidé nejvíce litují. A s kterými jsou naopak nejvíc spokojeni

11.2.2019 | Petr Prokopec

Nová auta, jejichž koupě lidé nejvíce litují. A s kterými jsou naopak nejvíc spokojeni

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nové auto si můžete koupit na základě různých pohnutek a ne vždy musí jít o šťastnou volbu. CR získal hodnocení kupců po delším čase a vybral auta, jejichž koupě lidé nejvíce litují.

Pokud se vás někdo krátce po koupi nového vozu zeptá, zda jste spokojeni a zda vše odpovídá vašim představám, jak odpovíte? S největší pravděpodobností kladně či možná ještě více než to. Není to překvapivé, málokdo si hned přizná, že udělal chybu. Teprve po nějaké době člověk začne vnímat i negativa.

Tento proces pochopitelně není spojen jen s automobily, aplikovat jej můžete na cokoliv od hraček až třeba po partnerský vztah. My se budeme držet nám důvěrně známého tématu, od výše popisované úvahy se ale příliš nevzdálíme. Na světě je totiž nová studie magazínu Consumer Reports, která se věnuje spokojenosti zákazníků s novými vozy s delším časovým odstupem.

„Naši předplatitelé nám poskytli hluboký náhled do této problematiky, a to zodpovězením jednoduché otázky - zda, pokud by došlo na zopakování celého procesu, by opětovně koupili tentýž model, nebo jeho koupě litují. V návaznosti na to jsme je pak ještě požádali, aby své vozy ohodnotili v šesti kategoriích od řidičských zážitků přes komfort, hodnotu, design a audio až po klimatizaci,“ uvádí magazín CR k anketě, jíž se tentokráte zúčastnilo zhruba půl milionu lidí.

Výsledkem průzkumu je žebříček aut, jejichž koupě lidé nejvíce litují. A pak i těch, jejichž koupí jsou naopak nejvíce spokojení. Díky výpovědím stávajících vlastníků tak můžete zjistit, co je na tom či onom modelu chválené a co naopak kritizované. Sami si pak musíte zodpovědět, zda do něj jít či nikoliv. Průzkum probíhal v USA, takže ne všechny modely z žebříčků jsou u nás k mání, i ty ale uvádíme - nakonec není špatné vědět, zda máme nad nepřítomností toho kterého vozu v Evropě truchlit, nebo naopak být rádi, že se tu neprodává.

Lidé často litují koupě jinak velmi populárních modelů

Nejprve se podíváme na spodní desítku, ve které se objevila řada jinak populárních modelů. Už jejichž prodejnost může naznačovat cosi o spokojenosti s nimi, jak je ale vidno, takový dojem klame. Platí to například o Jeepu Renegade, sourozenci Fiatu 500X. Lidé tomuto SUV vyčítají hlavně nepohodlná přední sedadla či váhající devítistupňový automat, který nezvládá naplno využít veškerý potenciál motoru. Pomalá se pak zákazníkům zdá být i Toyota C-HR, jejíž avantgardní styl je sice oceňován, ovšem nikoliv v souvislosti s výhledem vzad - při couvání je naopak brán jako negativum.

V případě Chevroletu Trax, který u nás známe jako Opel Mokka, je záporně vnímána cena resp. to, co za ni lidé dostali. Propadl dále Nissan Pathfinder kvůli nedostatečně dobře řešené druhé a třetí řadě sedadel. A k lítosti vede i koupě u nás neprodávaného Cadillacu ATS, který je pro majitele příliš ostrý vzhledem k tomu, že má sloužit jako výkonné auto pro každý den.

Výtky dále směřují ke špatným předním sedadlům Nissanu Versa Note, jež neumožňují nalezení ideální jízdní pozice. Zklamáním je pro lidi také kvalita jízdy Lexusu IS, který prý není úrovni německé konkurence. Nadměrná spotřeba táhne dolů šestiválcový Dodge Journey, mizerná dynamika pak Nissan Sentra s automatem CVT. Nejhůře hodnocená Acura ILX pak dojela na skutečnost, že se značka pokusila z předchozí Hondy Civic udělat prémiové zboží.

10 aut pro rok 2019, jejichž koupě majitelé podle Consumer Reports nejvíce litují

10. Jeep Renegade
9. Toyota C-HR
8. Chevrolet Trax (Opel Mokka)
7. Nissan Pathfinder
6. Cadillac ATS
5. Nissan Versa Note
4. Lexus IS
3. Dodge Journey
2. Nissan Sentra
1. Acura ILX


Nová auta, jejichž koupě lidé nejvíce litují. A s kterými jsou naopak nejvíc spokojeni - 1 - Consumer Reports 2019 nejvice a nejmene uspokojiva auta 01Nová auta, jejichž koupě lidé nejvíce litují. A s kterými jsou naopak nejvíc spokojeni - 2 - Consumer Reports 2019 nejvice a nejmene uspokojiva auta 02Nová auta, jejichž koupě lidé nejvíce litují. A s kterými jsou naopak nejvíc spokojeni - 3 - Consumer Reports 2019 nejvice a nejmene uspokojiva auta 03Nová auta, jejichž koupě lidé nejvíce litují. A s kterými jsou naopak nejvíc spokojeni - 4 - Consumer Reports 2019 nejvice a nejmene uspokojiva auta 04Nová auta, jejichž koupě lidé nejvíce litují. A s kterými jsou naopak nejvíc spokojeni - 5 - Consumer Reports 2019 nejvice a nejmene uspokojiva auta 05Nová auta, jejichž koupě lidé nejvíce litují. A s kterými jsou naopak nejvíc spokojeni - 6 - Consumer Reports 2019 nejvice a nejmene uspokojiva auta 06Nová auta, jejichž koupě lidé nejvíce litují. A s kterými jsou naopak nejvíc spokojeni - 7 - Consumer Reports 2019 nejvice a nejmene uspokojiva auta 07Nová auta, jejichž koupě lidé nejvíce litují. A s kterými jsou naopak nejvíc spokojeni - 8 - Consumer Reports 2019 nejvice a nejmene uspokojiva auta 08Nová auta, jejichž koupě lidé nejvíce litují. A s kterými jsou naopak nejvíc spokojeni - 9 - Consumer Reports 2019 nejvice a nejmene uspokojiva auta 09Nová auta, jejichž koupě lidé nejvíce litují. A s kterými jsou naopak nejvíc spokojeni - 10 - Consumer Reports 2019 nejvice a nejmene uspokojiva auta 10
Američané častují kritikou jak domácí vozy, tak hlavně modely od Nissanu

Nejvíce jsou majitelé spokojeni s elektrickým otloukánkem

Opačný postup, než který jsme použili u desítky aut, jejichž koupě majitelé litují, zvolíme u vozů, které kupce naopak těší. Zde tedy nejprve zabrousíme k úplně nejchválenějšímu vozu, jímž se stala Tesla Model 3. To je docela překvapivé, neboť právě magazín Consumer Reports v loňském roce čtenáře před její koupí varoval. Stál za tím hlavně tragický účinek brzd, kvůli kterému byla brzdná dráha elektrického sedanu delší než v případě Fordu F-150. Kromě toho CR zmiňoval také nebezpečí spočívající v instalaci všech důležitých funkcí do chaotického palubního menu, které je přístupné pouze skrze rozměrný dotykový displej.

Tesla se sice vůči všem těmto výtkám ohradila a magazínu vytkla zaujatost, nicméně krátce po zveřejnění výsledků vyrukovala s aktualizací. Ta byla zaměřena zejména na posílení brzd, neboť Model 3 počítal především s využitím rekuperace. S novým softwarem ale došlo na vyšší zapojení brzdových kotoučů a destiček, což nakonec zkrátilo brzdou dráhu o podstatných šest metrů. Tesla se tedy dostala před výše zmíněný pick-up, na což magazín zareagoval palcem nahoru.

Nyní tedy Model 3 dostal kladné vysvědčení i od novopečených majitelů, kteří vyzdvihují hlavně jeho akceleraci. Je otázkou, zda vůz budou chválit i v pozdější době, kdy za sebou kupříkladu již budou mít silnější déšť či větší mráz - ani jednu přírodní nástrahu ale Tesla nezvládá ustát zrovna se ctí, neboť jí mohou padat nárazníky či naopak může dojít na zamrznutí dveřních klik, bezrámových oken či zdířky pro dobíjecí kabel. Nic z toho tu ale nyní nehodnotíme, proto pojďme dále.

Stříbro patří Porsche 911, zejména za přívětivost při každodenním užívání. Genesis G90 získal chválu za komfort a luxus, jež nabízí mnohem levněji než konkurence, zatímco v případě Chevroletu Corvette je za pozitivum považována schopnost dojet po vlastní ose na okruh a zase se z něj v pohodlí vrátit. S pátou příčkou se pak vracíme k Tesle, přičemž i Model S má na kontě svých dobrých vlastností především bleskurychlý sprint z klidu na stovku.

Toyota Avalon se vrací k velkému množství muziky za málo peněz, k čemuž Kia Stinger přihazuje ještě působivé jízdní zážitky. Chevrolet Bolt pro změnu okouzluje elektrickým dojezdem, Toyota Prius pak nízkou spotřebou, která může i v reálu dosáhnout pouze 4,5 l/100 km. A desátý Dodge Challenger je chválen nejen za design odkazující na tradiční americké muscle cars, ale zejména za poslední modernizaci, která vylepšila kabinu i ovladatelnost.

10 aut pro rok 2019, s jejichž koupí jsou majitelé podle Consumer Reports nejvíce spokojeni

1. Tesla Model 3
2. Porsche 911
3. Genesis G90
4. Chevrolet Corvette
5. Tesla Model S
6. Toyota Avalon
7. Kia Stinger
8. Chevolet Bolt
9. Toyota Prius
10. Dodge Challenger

Nová auta, jejichž koupě lidé nejvíce litují. A s kterými jsou naopak nejvíc spokojeni - 11 - Consumer Reports 2019 nejvice a nejmene uspokojiva auta 11Nová auta, jejichž koupě lidé nejvíce litují. A s kterými jsou naopak nejvíc spokojeni - 12 - Consumer Reports 2019 nejvice a nejmene uspokojiva auta 12Nová auta, jejichž koupě lidé nejvíce litují. A s kterými jsou naopak nejvíc spokojeni - 13 - Consumer Reports 2019 nejvice a nejmene uspokojiva auta 13Nová auta, jejichž koupě lidé nejvíce litují. A s kterými jsou naopak nejvíc spokojeni - 14 - Consumer Reports 2019 nejvice a nejmene uspokojiva auta 14Nová auta, jejichž koupě lidé nejvíce litují. A s kterými jsou naopak nejvíc spokojeni - 15 - Consumer Reports 2019 nejvice a nejmene uspokojiva auta 15Nová auta, jejichž koupě lidé nejvíce litují. A s kterými jsou naopak nejvíc spokojeni - 16 - Consumer Reports 2019 nejvice a nejmene uspokojiva auta 16Nová auta, jejichž koupě lidé nejvíce litují. A s kterými jsou naopak nejvíc spokojeni - 17 - Consumer Reports 2019 nejvice a nejmene uspokojiva auta 17Nová auta, jejichž koupě lidé nejvíce litují. A s kterými jsou naopak nejvíc spokojeni - 18 - Consumer Reports 2019 nejvice a nejmene uspokojiva auta 18Nová auta, jejichž koupě lidé nejvíce litují. A s kterými jsou naopak nejvíc spokojeni - 19 - Consumer Reports 2019 nejvice a nejmene uspokojiva auta 19Nová auta, jejichž koupě lidé nejvíce litují. A s kterými jsou naopak nejvíc spokojeni - 20 - Consumer Reports 2019 nejvice a nejmene uspokojiva auta 20
Chvála míří hlavně za elektromobily Tesly, stejně jako za sportovními vozy Porsche 911 a Chevrolet Corvette. Působivý je i výsledek Genesis G90

Zdroj: Consumer Reports

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.