Nová auta svítí stále hůř, i když stále častěji používají nejmodernější LED. Proč?

 | 149 příspěvků | 2.1.2018 Petr Prokopec
Reagovat

Nepřihlášený ehadfr

A u brzdových, dnes u novýc.. | 2.1.2018 17:54reagovat
avatar

A u brzdových, dnes u nových aut oslňujících, světel by se zase mohla omezit "plošná hustota světelného výkonu". Ať to klidně svítí takhle moc, ale dohromady z větší plochy a ne pár bodů.

Jednoduše řečeno, těch pár brzdových diod je tak (s prominutím) kurva jasných, že se v dnešních kolonách nedá pomalu dívat dopředu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

To samý blinkry. Z pošahan.. | 2.1.2018 18:41reagovat
avatar

To samý blinkry. Z pošahaného designerského důvodu třeba dlouhý 15mm úzký pásek přes celé světlo. Přes den není vidět a v noci oslňuje.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honzisek

Hlavne ze EU a jeji nikym.. | 2.1.2018 18:50reagovat
avatar

Hlavne ze EU a jeji nikym nevoleni dobre placeni urednicci vymysli stale vetsi blbos.ti. Za par let bude auto jezdit samo a treba vas i doveze do kriminalu, nebo vykouri pero - to v lepsim pripade. Neni nad klasiku bez zbytecne elektroniky.

Nepřihlášený Franta

Některá auta - zejména nov.. | 2.1.2018 18:56reagovat
avatar

Některá auta - zejména nová - tak oslňují ipotkávacími světly, že by v podstatě při míjení s nimi bylo nejsprávnější zastavit, neboť dopředu není vidět vůbec. A kupodivu je takovou novinkou jsou jízdní kola, která mají na řídítkách třeba 2 bateriová světla natavená čistě do očí řidičů, prostě vodorovně. Taky paráda.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Vše záleží na seřízení - O.. | 2.1.2018 19:07reagovat
avatar

Vše záleží na seřízení - O3 2017 AFS LED svítí dobře, ale asi tak metr před auto(potkávací), že jsou hůře použitelná, možná je to ohleduplné pro okolní řidiče, ale za tmy a mokré vozovky dost nepříjemné pro řidiče.

Nepřihlášený Kacíř

Jó, už chybí geniální kons.. | 2.1.2018 19:08reagovat
avatar

Jó, už chybí geniální konstruktéři, se vším nedá spoléhat na výpočetní programy. Smrtící ránu dobrým světlometům dala čirá optika, vypadá sice pěkně, ale to jak si pohraje se světlem dobře vymyšlené sklo už patří minulosti. Není problémem osvětlit nějakou plochu novými světlomety, ale jakmile jede někdo proti a je třeba tlumit, tak je to katastrofa.

Nepřihlášený Strejda Ywosh

Moje 22 let staré Ka-čko s.. | 2.1.2018 19:14reagovat
avatar

Moje 22 let staré Ka-čko svítí lépe než rok starý Civic!

Howgh, :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Hanyz

Reakce na: Některá auta - zejména nov.. | 2.1.2018 19:15reagovat
avatar

A ještě, když to má ten darmošlap zapnuté na rychlé blikání…

Nepřihlášený martin

Měl jsem několik bixenonů,.. | 2.1.2018 19:22reagovat
avatar

Měl jsem několik bixenonů, teď mám v CLS kompletně LED světla a svítí to geniálně.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Retard

Blbost. Mám nejnovější BMW.. | 2.1.2018 19:25reagovat
avatar

Blbost. Mám nejnovější BMW X1 a svítí to výborně, vůbec ne jako na fotkách trojková řada ve srovnání s Priusem (který dle fotky a výšky svícení na celý plot musí akorát tak oslňovat protijedoucí řidiče a na fotkách se srnkou BMW má snad jen parkovačky, jinak to není možné). Před tím jsem měl předešlý model Audi A5 (2016) a před tím A4, bez sebemenšího problému. Dřívější auta s xenonama svítila hůř. Tady ty články píše fakt nějaký dement s Ochcávkou.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Všichni jste čuráci | 2.1.2018 19:26reagovat
avatar

Všichni jste čuráci

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Alojs

Neserte se do BMW to je au.. | 2.1.2018 19:32reagovat
avatar

Neserte se do BMW to je auto vsech bohu jeste lepsi nez vw !!!

Nepřihlášený Tomáš

Ale ,ale světla svítí čím.. | 2.1.2018 19:39reagovat
avatar

Ale ,ale světla svítí čím dál víc ,ale protijedoucím řidičům do očí .

Nepřihlášený Fb

Reakce na: Všichni jste čuráci | 2.1.2018 19:42reagovat
avatar

Souhlasim s tema udama

Nepřihlášený barnaq

sám nechávám svícení na se.. | 2.1.2018 19:59reagovat
avatar

sám nechávám svícení na senzorech a občas mají hlavně kamioňáci za horizontem "radost"

Nepřihlášený barnaq

s brzdovkama naprostý souh.. | 2.1.2018 20:01reagovat
avatar

s brzdovkama naprostý souhlas, když má člověk povoz s níže usazenou sedačkou, tak si kolony za tmy fakt užívá. nechápu, jak to mohlo projít schválením

Nepřihlášený Rada

Dělám do elektroniky, a zm.. | 2.1.2018 20:08reagovat
avatar

Dělám do elektroniky, a změřil jsem značné

rozdíly působení LED záření a vláknového záření v oblasti spektra vlnových délek na příjmající fotorezistor.

Subjektivně vnímám LED čipy jako oslňující.Oko je oslněno více ledkou při stejném zviditelnění ve tmě, než žárovkou.

Strašně mě ten komerkční vývoj v oblasti světlometů s.. ale bohužel, nic nezmůžeme-prachy,prachy,prachy....

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený blue.sun

Reakce na: Některá auta - zejména nov.. | 2.1.2018 20:11reagovat
avatar

Ony ty vaše dálkovky do očí cyklisty taky nejsou nic příjemného. Tak to berte jako odplatu za roky plechovkářské bezohlednosti a nepřepínání dálkových světel.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Josef Martinovský

Jestli on problém nebude i.. | 2.1.2018 20:20reagovat
avatar

Jestli on problém nebude i v tom, že lidé na těch světlech šetří. Mně se tedy zdá, že auta svítí čím dal lépe.

Nepřihlášený kolemjdoucí 2

Reakce na: Dělám do elektroniky, a zm.. | 2.1.2018 20:22reagovat
avatar

Ale zmůžeme, ale základ je jako první si přestat myslet, že nic nezmůžeme (zahodit tzv. poraženecké myšlení).

Dál: Správně zmiňujete "prachy" - řešení je snadné, velmi často stačí skutečně jednoduchá věc - přestat klást je na první místo. Až tohle lidé většinově pochopí, přijmou a začnou tak žít, tak postoupíme ve vývoji dále.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Neledky také mohou být problém

Souhlasím, světla jsou stál.. | 2.1.2018 20:33reagovat
avatar

Souhlasím, světla jsou stále větší katastrofa.

Já dnes viděl jednu ne-ledkovou katastrofu. Světlo, docela úzké a v jeho spodní části asi poloviční tloušťky hlavního světla blinkr stejné barvy jako to světlo.

Jestli se mu ze žárovky oloupala ta oranžová fólie nevím, ale fakt stejná barva světla. Kdybych na to, pohybujíce se pěšky nekoukal jako puk, protože se mi právě z asi 30 m zdálo každé světlo jinak vysoké, to blikání nebylo prakticky rozpoznatelné, tak ani nepoznám že má nebo dává blinkr.

Nedokáži si představit, že proti němu se pohybující řidič vozidla, narozdíl ode mne docela rychle, ty blinkry vůbec zaznamená. A to byla myslím ta světla ještě umístěna nějak více ke středu auta.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený "plechovkář"

Reakce na: Ony ty vaše dálkovky do očí.. | 2.1.2018 20:43reagovat
avatar

Jo, tak Tobě někdo posvítí do ksichtu a Ty to napálíš všem. Taky se může stát, že Tě někdo na úzký silnici sundá, protože Tě přehlídne přes mžitky, co mu způsobíš tím blikátkem.

No co ale čekat od pumpičkáře, že?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Skalik

No je to tak, příplatkové.. | 2.1.2018 21:26reagovat
avatar

No je to tak, příplatkové světla jsou už dneska nutnost. Mám na Peugeot 308 LED světla a to se snad ani nedá srovnat s halogenama

Nepřihlášený S&&B

LED v předních světlech -.. | 2.1.2018 21:27reagovat
avatar

LED v předních světlech - svítí na hovno (na cestu) a oslňuje protijedoucí a to i v případě SDS (světel pro denní svícení).

"Obyčejné" světlo taky často oslňuje. Často proto, že majitel toho krámu nejezdí na technickou, jen si lepí nálepky a dává razítka. Nebo je idiot a neumí namontovat žárovku správně - člověk by řekl, že patice má jesně definovaný tvar a žárovku NELZE namontovat blbě. Nevěřil bych, kdybych to sám ze dvou aut nevyndal. H4 - pootočená o 120°doleva. Musel jsem ji ze světlometu vyrvat silou. Hrůza. Přitom zrovna H4 má 3 "protiblbové" pacičky různý šířky, právě proto, aby nešlo namontovat žárovku blbě. Někdo to dokázal. Pravé světlo toho auta nesvítilo na silnici, ale pod svodidla v protisměru. Majitelka si stěžovala, že za tmy nic nevidí. Bodejť by viděla....

Takže kdykoliv vidím auto, kterýmu svítí každy světlo jinou intenzitou, si na tohle vzpomenu. Není chyba v elektrice, ale v žárovkách. Prostě blbě namontovaný.

Tam, co je z pohledu protijedoucího řidiče vyšší jas, je s největší pravděpodobností žárovka vláknem dolů, čili obráceně.

LED v zadních světlech - kdyby lidi nebyli kokoti a na křižovatce jak hovada nestáli na brzdě (to je posledních 8-10 let učej v autoškole nebo co???), bylo by čekání na zelenou podstatně příjemnější. LEDky neLEDky. Máte ruční brzdu, tak jí používejte, blbečci. Někteří dokonce frajersky na čudlík na palubce. Kde je problém? Stejně se nerozjedou rychlejc, když stojej zahamtlý na brzdě nebo, když maj ještě šachovat s ručkou.

Jenže to je stejný, jako vysvětlovat mlhovkářům, že mlha byla v úterý a, že už by bylo fajn to konečně zhasnout, když je sobota, půl desátý dopoledne...

Nebo totéž jako vysvětlovat pitomcům s SDS, že v dešti a za šera (šero je takový to divný počasí, kdy lidi s oční vadou zvaná šeroslepost již nerozlišují objekty kolem sebe, vnímají pouze obrysy a to ještě dost nejasně; nastává okolo východu a západu slunce nebo je-li pod mrakem) ty jejich mžourátka stejně..

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený H4

strčte si LED do zadele, k.. | 2.1.2018 21:36reagovat
avatar

strčte si LED do zadele, kua H4 to je světlo!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený pidalin

Osvětlení obecně je dneska.. | 2.1.2018 21:56reagovat
avatar

Osvětlení obecně je dneska velkej problém, to neni jenom záležitost aut. Lidi jsou dneska ujetý na kdejakou blbost a řešej každou kravinu, ale vyřešit kvalitně osvětlení, to dneska nikoho nezajímá a tak lidi trpěj a v případě aut dokonce umíraj a nikomu to nevadí. V případě toho auta je potřeba extrémní výkon a ten rozptýlit do větší plochy aby to neoslňovalo ale zároveň to pořádně svítilo, všímam si už roky (i když nejsem čidič) že mdoerní auta maj ty diody přímo vidět a nejsou nijak rozptýlený, oslňuje to a díky PWM regulaci (nejspíš) to často i viditelně bliká. A na tomhle má jako záviset život lidí? Designéři si z nás dělaj srandu. Nejlepší způsob nasvícení je nepřímo přes zrcadlo kdy je samotnej zdroj světla skrytej a jde to tak řešit samozřejmě i dneska, ale ono to hold neni tak designový jako mračítka z diod. :-D

Nepřihlášený pidalin

Reakce na: strčte si LED do zadele, k.. | 2.1.2018 21:59reagovat
avatar

H4: Za to nemůžou LEDky jako takový, to je skvělej vynález, ale můžou za to stupidní designéři a automobilky který jim ty jejich výtvory tolerujou, přitom světlo je věc čistě praktická, na žádná designový kraviny tady neni místo. Stačí se podívat co si lidi při rekonstrukcích cpou do bytů....samý příšerný bodovky, takhle se to fakt nedělá. Neni lepší způsob nasvícení místnosti než silnej zdroj světla kterej míří do bílýho stropu a vytváří rozptýlený, ale zároveň intenzivní světlo.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený PetrGm

Reakce na: LED v předních světlech -.. | 2.1.2018 22:01reagovat
avatar

přesně tak.. chtělo by to aby byla policie trošku akčnější.. a prostě mlhovkáře začala řešit.. stejně jako diodové šetřílky kterým na zadní straně auta nic nesvítí.... jenže to by nesmělo být u nás

Nepřihlášený Kamil

jezdím 1,5 roku se sl.. | 2.1.2018 22:22reagovat
avatar

jezdím 1,5 roku se služební škodou octavia 3 (fasoval jsem jako novou)se základními halogenovými světlomety a musím přiznat, že mě kvalita a výkon světel opravdu hluboce zklamala, za ztížených podmínek(déšť, silný provoz) není vidět fakticky skoro nic.Očekával jsem, že s novým modelem(dvojočko) dojde ke zlepšení, ale dle reakcí kolegů tomu tak opravdu není. Řídil jsem celou řasu aut, která byla již v době koupě minimálně pět let stará(vyšší pravděpodobnost vysvícených světlometů) a troufnu si říct, že všechna svítila lépe(také obyč halogen).

Oproti tomu druhý extrém, nová SUV typu BMW X5, X6, AUDI Q7 s ledkami a setkání s nimi např v hozizontu kopce je opravdu nezapomenutelný zážitek - dalších deset sekund nevidím vubec nic, nebo když za Vámi zastaví tyto SUV vozy na semaforu a pálí Vám to do kabiny, tak je to taky moc fajn.

Je opravdu na čase, aby tomuto prvku bezpečnosti začal někdo věnovat výraznější pozornost.

Nepřihlášený

Hlavní světlomety LED neho.. | 2.1.2018 22:35reagovat
avatar

Hlavní světlomety LED nehorázně oslňují.Nechápu jak to může být homologováno takové kurvy nekvalitní.Už dvakrát konkrétně Kodiaq mě zezadu tak oslnil, že jsem se s rodinou málem vyboural.

Zakázal bych ti.Xenony jsou ok ale tyhle hlavní ledky to zase vymyslel někdo čurákovinu.Nevymyslel to Prokopec???

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: To samý blinkry. Z pošahan.. | 2.1.2018 22:35reagovat
avatar

Mluv8š o mrdce Superb že

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Iceman79

Reakce na: LED v předních světlech -.. | 2.1.2018 22:41reagovat
avatar

Jen si klidně blikej. Mě při SDS svítí i zadek, tak proč bych měl svítit ještě potkávačkama, že? Zvláště když v tom ,,světlém šeru,, ty ohraničené SDS jsou pro ostatní lépe viditelné než rozptýlené potkávačky...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený HonzaEM

Konečně se tím někdo začal.. | 2.1.2018 22:50reagovat
avatar

Konečně se tím někdo začal zabývat. Ty blikající a oslňující LEDky, to je hnus.

A ještě taky, jak může spousta aut mít směrovky (blinkry) na vnitřní straně přední masky? Vždyť to z boku není absolutně vidět. Sice dneska mají auta blinkry i na boku, možná řeknete, ale to je málo.

Nechápu, jak můžou mít tyhle, rádoby, frajeřiny přednost před bezpečností.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Martin

Nejhorší jsou ty zkurvený.. | 2.1.2018 22:51reagovat
avatar

Nejhorší jsou ty zkurvený automatický LED světla, který jen vykreslujou - tzn. svítí dálkovýma všude a jen auto nebo chodce tzv. vynechávají. Takže to pak vypadá asi takhle. Jede za mnou takový auto a všude kolem mě světla jako v poledne, ale já jsem v kuželu stínu takže OK - problém nastává v zatáčkovitých úsecích kde kdykoliv zatočím do zatáčky, tak auto zahne a vjede do toho koželu světla kolem a než ta posraná automatiky zareaguje a opět moje auto vycloní, tak mám od vnějšího zpětnýho zrcátka vypálený oči a v autě zkrze zadní okno jas jako při úderu blesku. To trvá tak 2-3 vteřiny, než to ten automat zase ztlumí a člověk pak ještě 5 vteřin nevydí nic a to jede do zatáčky. To se děje v každé zatáčce buď zleva nebo zprava. Po 5 km jsem měl chuť zastavit a ty zkurvený LEDky mu z toho vymlátit. Strašnej problém zapínat dálkový ručně jako člověk/řidič. Hlavně když on jakožto druhej v pořadí krásně všechno vidí - na hovno to jakožto druhej potřebuje!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Martin

Reakce na: Jen si klidně blikej. Mě p.. | 2.1.2018 22:53reagovat
avatar

To je sice hezký, ale v tom případě to máš zapojené nelegálně. Legislativa praví, že s denním svícením nemají svítit na voze obrysová světla.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Všichni z cesty, nic nevidím

Reakce na: LED v předních světlech -.. | 2.1.2018 22:53reagovat
avatar

Minule jsem tu také rozvíjel úvahu o nerozžínání třetího brzdového světla při použití ruční brzdy.

Jednak to tak prý nemá každé auto, možná jde právě o to mít opravdovou ruční brzdu a parkovací brzdu na knoflík. Jednak jsem to zkoušel, a na to si prostě nezvyknu, okamžitě zapomenu že mám zataženou ruční brzdu.

Také mám pochybnost, o kvalitě čudlíku moderních parkovacích brzd. Většina lidí je má proti své vůli a zapomíná ji zapínat i když parkují.

Dnešní auta mají často automatickou brzdu. Zabrzdíš a brzda sama drží dokud to zase nerozjedeš. A tento systém také rozsvěcuje třetí brzdové světlo.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený HonzaEM

Reakce na: Souhlasím, světla jsou stál.. | 2.1.2018 22:55reagovat
avatar

Přesně tak, taky bych zakázal blinkry, co mají oranžové žárovky a ne kryt. Pak to bliká bíle. A hlavně dávat blinkry ven, ne dovnitř masky, který kkt vymyslel, že se to bude dávat dovnitř, to fakt nechápu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Nyte

Reakce na: Hlavní světlomety LED neho.. | 2.1.2018 23:03reagovat
avatar

Souhlasím s většinou názorů, které tu zazněly. Moderní světlomety s polofunkčními asistenty umí člověka vyprudit (za mě "králem" je Mercedes, který asi brzo nebude dálková ani vypínat) a v zadních světlech zase iritují hloupé designérské kreace omezující funkci.

K článku...Když už jste překládali tabulku, bylo dobré poznamenat, že americký Passat je jiné auto než Passat evropský.

Nepřihlášený Retard

Tady je zase chudých kokot.. | 2.1.2018 23:11reagovat
avatar

Tady je zase chudých kokotů, co nemají ani na auta se samozatmavovacíma zpětnýma zrcátkama :D To měla už i moje Omega kdysi sto let dávno z roku 2000 :D To je teda takovej problém zpomalit, hodit blinkr doprava a nechat se předjet, když vám to vadí? Stejně ty moderní německý auta jen zdržujete s těma vašima sračkama, kdy do začátek jezdíte jak hovna, protože nemáte ani na nové pneumatiky a bojíte se, že vyletíte. "Vykreslovací" světla jsou super, protože drtivá většina idiotů se starýma hovnama ani neví, že má dálkáče a dohnat takovou mrdku na okresce bez "vykreslovacích" světel je bomba. Pičusek jede 50-60, s těma bludičkama vidí hovno a samozřejmě stejný hovno pak vidí auto za ním a fakt pak člověk nevidí, jestli může předjíždět, protože je rovina, nebo za těma deseti metrama, kam auto před ním maximálně dosvítí, je už zatáčka.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Johny

Nesnáším v noci ty zkurv... | 2.1.2018 23:15reagovat
avatar

Nesnáším v noci ty zkurv. Fialovo modré světlomety co jse neustále náklaneji svítí a bliká a obtěžuje to... Potkala jsem zatím jen jednoho

Nepřihlášený S&&B

Reakce na: Jen si klidně blikej. Mě p.. | 2.1.2018 23:19reagovat
avatar

Typicky ignorantská, možná i povýšená reakce. "Já to mám o chlup lepší, tak mi polib". S tímhle přístupem se ale nikdy nic nezmění. Jediný, co mě může uklidnit je, že toto není typicky česká vlastnost, ale lidská. Což je průser samo o sobě.

Nemluvě o tom, že jistý český zákon o provozu na pozemních komunikacích říká, že za snížené viditelnosti, kam šero zcela nepochybně spadá, má řidič povinnost rozsvítit tlumená (potkávací) světla. Podrobnosti v daném znění onoho zákona. Ono "já vidim a sem si jistej, že jsem i s těma jasně ohraničenýma SDS taky vidět" nemusí být pravdou. Stačí se zamyslet nad tím, kolik lidí s oprávněním řidit osobní automobil má nějakou oční vadu a neví o tom. Nebo ví, ale sere na to. Krátkozrakost, dalekozrakost, tupozrakost, astigmatismus, šeroslepost, světloplachost, .... (Nejen) z toho opožděné reakce pramenící. Až budeš lovit auto v pankejtu kvůli někomu, kdo ti vjel do cesty, protože tě prostě přehlíd....třeba pochopíš. Pozdě, ale třeba přece. Není snažší takovým situacím moc nenahrávat?

Pro snažší pochopení - SDS se za určitých okolností dají splést s parkovačkama = pokud se bude někdo domnívat, že takhle svítící auto stojí, co dotyčný udělá? Správně, bude se chovat, jako by to auto stálo.

opačným extrémem je, když se nějakej blbec jde vychcat do pole (nebo v něm sedí, ale vykládá do mobilu nebo ladí navigaci, rádio, leští bambus,...), odstaví auto na krajnici (až sem OK), ale nechá svítit potkávačky. A těmi šajní třeba na horizont nebo šikmo do zatáčky. Už si rozumíme, co tím myslím?

Nepřihlášený H.

Mám nový vůz s LED. Vidím.. | 2.1.2018 23:19reagovat
avatar

Mám nový vůz s LED. Vidím sice značky vzdálené 3km, ale silnici nikoliv...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Láďa

Odhadem každé páté protjed.. | 2.1.2018 23:34reagovat
avatar

Odhadem každé páté protjedoucí vozidlo mě oslňuje. Některé tak, že prakticky jedu do zdi, naprosto nevidím, jedu chvíli po paměti :-(

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Retard

K "problému" s SDS. Všechn.. | 2.1.2018 23:35reagovat
avatar

K "problému" s SDS. Všechny moderní lepší auta mají automatické SDS (bavím se o nových autech, který jsem za poslední roky poznal: Audi, BMW a Mercedes), tedy za snížené viditelnosti auta sama rozsvítí potkávací. Je to vidět například v tunelech ve městech ve dne, kdy se normálním autům zadní světla po chvilce v tunelu rozsvítí. Pokud auto nesvítí potkávacíma, je dost vidět a zajděte si k očaři. Problém jsou samozřejmě šuldové, co je řízení nebaví, mají auto jen na jetí z bodu A do B a tak si koupí hovno a ne auto. Takže to nemají automatické a nedojde jim, že nejsou vidět. Stejní idioti, jako ti, co jim svítí jen jedno přední světlo. Nebo to doženou to jednu přední světlušku mlhovkama. To by měli cajti chytat a odstavovat a dávat pokuty jak hovado, aby ti šetřílkové jezdili už jen autobusem nebo chodili pěšky

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený S&&B

Reakce na: Minule jsem tu také rozvíj.. | 2.1.2018 23:36reagovat
avatar

Třetí brzdový světlo spíná pedálovej spínač současně s brzdovýma světlama. U všech běžných aut. Třetí brzdový světlo bylo zavedeno za účelem rychlejšího vnímání, že auto před námi brzdí. Opravdu to fungovalo a spolehlivě. Přeci jen, doby, kdy např. na žigulech (VAZ 2101) byly v koncových světlech dvouvláknový žárovky a jediný rozdíl při šlápnutí na brzdu byl, že se rozsvítilo i to druhé vlákno téže žárovky = červený světlo se rozsvítilo víc. Jenže - poznej, že ti ruplo vlákno žárovky zrovna té brzdové... To je jeden důvod. Druhej je, že byly zavedeny světla do mlhy. A na to potřebujeme tyhle dvouvláknový žárovky-použije se párkrát do roka, většinou přežije auto. Další důvod - za jízdy se stoupající rychlostí (a ono i v kolonách) dochází k tzv. tunelovýmu vidění. Tedy koncový světla auta před námi se pak dostávají mimo oblast řidičova vnímání. To třetí brzdový světlo máme v podstatě přímo před sebou a je jedno, jestli mu v něm některá žárovička nesvítí. Prostě si toho člověk všimne. Nemluvě o tom, že právě tam se jako první začínaly objevovat LEDky, protože LEDka se rozsvítí rychleji, než klasická žárovka. Ono i to klasické třetí brzdové světlo se rozsvítí o nějakou tu setinku dřív, než brzdový světla v zadních lampách. Tím pádem člověk při smyslech zareaguje rychleji.

Při použití ruční brzdy se třetí brzdový světlo nemá co rozsvěcet. Je to pitomost. pokud se rozsvěcí, je to špatně. Pouze se má na přístrojovce rozsvítit červená kontrolka zatažené ruční brzdy. U sovětských aut tato kontrolka dokonce blikala (viz zmíněný VAZ 2101 například). Přehlídnout protivně zářící kontrolku na palubce nelze. Doporučuju navštívit očního a zkontrolovat barvocit. ;-) moderní auta mají k tomu ještě akustickou signalizaci. Při pokusu se rozjet se zataženou ručkou to začne ječet/pípat. Např. KIA/Hyundai. Jestli se nepletu, měla to už Alfa 147. Ale moje auto je dvacet let starý a tyhle píčoviny nepotřebuje, protože ho neřídí neřízená střela a leštič tabletu ;-)

Nepřihlášený Martin

Reakce na: Tady je zase chudých kokot.. | 2.1.2018 23:38reagovat
avatar

No ty budeš namistrovanej blbeček ve stylu já jedu, tak všichni táhněte do prdele a majitelé aut nad 5 let a pod 1 mega nemaj právo na život! Takže pokud nějaký auto svítí na hovno a oslňuje tam kde nemá, tak řešením je, že druhej si má koupit lepší auto/zrcátka a okna, přes který to svítí dovnitř asi zavařit plechem. Gumy mám nový a jezdím celkem svižně. V zatáčkovitém úseku nevím kam bych měl kde uhýbat, aby mě předjel když nevidí do protisměru a je tam plná a už vůbec nechápu, proč bych se měl každýmu kokotovi, kterej je asi slepej neboť musí svítit až do vesmíru, klidit hned z cesty, abych ho náhodou nezdržoval. Většinu těch moderních německejch aut spíš dojíždím, protože v tom sedí lidi, co jsou posraný šlápnout na plyn. Ať si to vykresluje co chce, ale ať mi to laskavě nesvítí do auta a do očí.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Retard

Reakce na: Odhadem každé páté protjed.. | 2.1.2018 23:39reagovat
avatar

Láďa: "Odhadem každé páté protjedoucí vozidlo mě oslňuje. Některé tak, že prakticky jedu do zdi, naprosto nevidím, jedu chvíli po paměti :-("

Proto jsem z nízkého sportovního auta přesedl do SUV. Ty idioty, co jim ty světla prostě technickou projít nemohla, za to bych vraždil. Vždy jsem jen mířil napravo od těch světel a modlil se, že tam není třeba chodec nebo cyklista.

Nepřihlášený chlapec z branže :)))

Jenom takový podotek, OLED.. | 2.1.2018 23:40reagovat
avatar

Jenom takový podotek, OLED ani surfaceLED nejsou pro hlavní funkce (potkávačka/dálkovka). Nějakou pozičku/DRL/blinkr z toho možná časem udělat půjde, ale rozhodně ne něco, co by řidiči pomohlo lépe vidět.

A co se týče kvality světlometů, je to způsobeno tlakem výrobců automobilů na cenu světlometu, vzájemnou konkurencí automobilek a také z části designovými nároky výrobců. "obstojně" svítící LED světla stále ještě vyjdou dráž než halogeny. Třeba o 50-100€ na auto. A na milionu vyrobených aut to už poznáš Takže je pro výrobce výhodnější udělat tři verze světla, jednu halogenovou co tak tak plní předpisy, tu nechá v základu, jednu LED, která taky není žádná sláva, ale už se můžeš prsit tím, že máš LED a automobilka si to samozřejmě nechá zaplatit a nejlepší LED, která svítí fakt pěkně, ale stojí jako 1/10 auta a musíš si k nim přibrat i osmizónovou klimatizaci a potahy sedadel z býčích OO.

Další věc jsou nároky na co nejrychlejší vyrobení světla na lince, co nejrychlejší seřízení, smontování... je toho strašně hodně co se promítne do ceny světla. Na všechno je obrovský konkurenční tlak. Jak na mezi výrobci automobilů, tak mezi jednotlivými výrobci světel. A tam se prostě počítá každé Euro.

Jo a podle předpisů, se DRL musí při rozsvícení blinkru na dané straně dimmovat. Kdo to nemá nebo má nějaké DRL typu koupil jsem si v elektru deset "vysoce" svítivých LED po osmi korunách, prostě nesmí dostat STK a doufám, že se to teď s tím registrem a focením a vším bude jenom zlepšovat a bude se to důsledně kontrolovat.

"Mlhovkáři " jsou opravdu kreténi, stejně jako mameluci, co si ta světla postříkají smoke sprejem... S brzdou to je horší a horší, hodně lidí nad tím vůbec nepřemýšlí, další část má automat a ruční brzdu tam nedají, páč to je hodně práce...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený S&&B

Reakce na: Konečně se tím někdo začal.. | 2.1.2018 23:41reagovat
avatar

Protože dyzajn pyčo :-( Začal s tim tuším Ford Focus I generace. Ale jistej si nejsem. Jen vim, že v tý době se to dalo častěji zahlídnout. Např. KIA Rio má blinkry taky vedle masky a ne v rohu kastle. Naštěstí ještě furt má blinkry na předních blatnících. Jsou auta, který už je tam nemaj a nemaj je ani v zrcátkách.

K tomu ještě bordelismus uživatelů / servisů - u starších aut se cca po deseti letech z žárovek v blinkrech oloupe ta oranžová barva (protože oranžový blinkry už snad žádný auto ani nemá-to moje taky ne). Na to pozor. Pak není poznat, že se bliká.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený S&&B

Reakce na: Tady je zase chudých kokot.. | 2.1.2018 23:44reagovat
avatar

Nech si kecy na koledu, provokatére dobře seřízených mopedů. Až potkáš mozek, vem ho na kus řeči.

Nepřihlášený Retard

Reakce na: No ty budeš namistrovanej.. | 2.1.2018 23:46reagovat
avatar

Ne ty kokůtku, co sám píše, že tak za ním auto jede dlouho, tudíž tě asi dojelo a pak jelo za tebou, ne že všechny ostatní dojedeš. Já sám jsem jezdil ještě tak 2 roky zpět druhým autem, starší dodávkou z důvodu druhé práce, co jsem měl. A nikdy mi nedělalo problém, když mě cokoli dojelo, prostě dát pravý blinkr na první rovince a chvilku tu nohu dát z plynu. Takže si polib prdel, ty stará plečko, co všechno dojede, když ti tak 5 kilometrů bez žádné rovinky vadí, že ti moderní auto svítí zezadu na cestu. Nebo mu příště ujeď, když si takovej závoďák. Cajti na točitých okreskách neměří :D Ty Pinocchio jeden

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený S&&B

Reakce na: Mám nový vůz s LED. Vidím.. | 2.1.2018 23:49reagovat
avatar

Přesně. je to tím, že LED bílý světlo má velký podíl modrýho spektra. A to se na mokrý silnici pohlcuje. Kdežto značky jsou často s nějakou bílou barvou, ta modré spektrum odráží (jízda s tímto autem zasněženou krajinou bude jiný kafe, mnohem lepší, fakt ;-) ) a všechny nové dopravní značky mají reflexní úpravu. Podobně, jako SPZ vašich aut. Kdo nevěří, ať za tmy vezme foťák a vyfotí si předek auta. S bleskem.

Nepřihlášený Martin

Reakce na: Jenom takový podotek, OLED.. | 2.1.2018 23:52reagovat
avatar

Nesmysl - DRL musí při blikání zhášet nebo ztlumit, ale pouze v případě, že mezi DRL a směrovým světlem není minimálně 4 cm odstup, což je v 99% možné jen v případě kdy je DRL integrováno přímo do světlometu. Takže se to žádných domontovaných DRL světel netýká. Že si tam blbci dávají čínský nehomologovaný sračky je věc druhá.

Nepřihlášený Martin

Reakce na: Ne ty kokůtku, co sám píše.. | 2.1.2018 23:57reagovat
avatar

Přes dodávku ti zezadu do auta nic nesvítí, blbečku. Žádná rovinka tam není, protože to je samá zatáčka. Těch 5km jsem přehnal - byly to asi 2, ale na nasrání to stačilo. Kdyby tam byla rovinka, tak se ho rád zbavím. Nedojel mě, ale sjeli jsme se na předchozí křižovatce. A těžko můžu jet rychle, když mám pořád nablikaný ve vočích a poslepu nikomu ujíždět nebudu - nejsem kokot s diagnózou SUV jako ty. V SUV je to samej mistr světa, to chápu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený S&&B

Reakce na: K "problému" s SDS. Všechn.. | 2.1.2018 23:57reagovat
avatar

Automatické SDS? To má být novinka? Prdlajs. SDS se rozsvítí vžy po nastartování/zapnutí zapalování u každého nového auta cca od roku 2010-2012. Tj., rozsvítí se ty přední bludičky a zadek nesvítí.

To popisované, co má pán na mysli, je automatické rozsvěcení světel pomocí nějaké fotodiody v čelním skle. Možná už se to řeší jinak, nevim. Tenkrát to byl výkřik techniky, když vyjel Peugeot 607. To byl myslím rok 2000. Takže to je něco jinýho. Ne tedy automatické SDS. Prostě to reaguje na intenzitu okolního světla a dle potřeby rozsvítí/zhasne světla (potkávací+zadní). Jenže to furt raguje docela pomalu, takže auto je už 20m v tunelu a teprve se probouzejí světla. Dražší, mnohem dražší auta to maj řešený nějak líp, uměj rozsvítit už na hraně tunelu.

Nepřihlášený Johny

Reakce na: Blbost. Mám nejnovější BMW.. | 3.1.2018 00:00reagovat
avatar

Proč jít z A4 a A5 na X1? Teď asi litujete, že? (teda pokud tam ty minulé byly quattro)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený S&&B

Reakce na: Jenom takový podotek, OLED.. | 3.1.2018 00:01reagovat
avatar

Ano. Přesně. Do puntíku. Gratuluji a děkuji. Tak má vypadat věcný příspěvek do diskuse.

Nepřihlášený S&&B

Reakce na: Ne ty kokůtku, co sám píše.. | 3.1.2018 00:03reagovat
avatar

Malý pindík nebo vejplata? Diskutovat se dá i slušně. Pokud nejsou vhodný argumenty, netřeba bejt hned sprostej, bo já king, já můžu.

Nepřihlášený S&&B

Reakce na: Přes dodávku ti zezadu do.. | 3.1.2018 00:05reagovat
avatar

Klííííííd. Rupne cévka a co potom?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Nyte

S&&B: V Rapidu funguje aut.. | 3.1.2018 00:25reagovat
avatar

S&&B: V Rapidu funguje automatika velmi rychle...a mě to štve. Xenony se rozsvítí při každém vjezdu do garáže. BTW dobrá poznámka s tou sešlou oranžovou barvou, často si toho všímám.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kárl

Reakce na: K "problému" s SDS. Všechn.. | 3.1.2018 00:37reagovat
avatar

Problém je , že ta automatika je mnohdy dost nevyzpytatelná. Sice se dá u většiny aut nastavit citlivost , ale nikdy to není 100 %. Moje auto bez problémů zapne potkávačky i když podjíždím za slunečného dne most , ale třeba když se sešeří tak reaguje pomalu takže mnohdy musím zapínat ručně. Spoléhat vždy na automat ( a nepochybuju o tom , že to tak spousta lidí dělá ) je dost hazard.

Nepřihlášený S&&B

Reakce na: S&&B: V Rapidu funguje aut.. | 3.1.2018 00:38reagovat
avatar

NYTE: Rapid je mimo moje zorné pole. Kvůli jeho koncepci. Ale jak jsem psal - je možné, že už se to "umí" ovládat jinak - což je mi tímto i potvrzeno. A je potvrzeno i to, že tyhle kravinky jsou akorát pro zlost. Ale mělo by to mít i ruční možnost zapnutí/zhasnutí. Nebo už nemá?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Retard

Reakce na: Proč jít z A4 a A5 na X1?.. | 3.1.2018 01:05reagovat
avatar

Johny: A4 byla předokolka, A5 quattro a X1 je xDrive. A4 bylo první nové drahé auto, co jsem si mohl dovolit. Ale náhon na předek mi vadil. Proto už jen 4x4. A5 byla bomba, měl jsem ji fakt rád a dle mě zvenku skvěle vypadá, no interiér už prostě stárnul. Hlavně co se týká grafiky infotainmentu, navigace a tak. Ta nová vypadá super zvenku i zevnitř, ale zase ta cena (A5 byla s velkou slevou, když už dobíhala produkce v 2016 a přecházelo se na novou). X1 nelituji. Nikdy jsem neměl auto do menšího terénu a líbí se mi jak zvenku (vypadá luxusně a milionkrát líp, než předešlá X1), tak zevnitř. Tak nějak člověku míň vadí ty rozbitý silnice a nemusí si dávat pozor na neasfaltových cestách (A5 měla sportovní podvozek). Navíc se sedí výš, takže se do toho líp leze a člověka neoslňují špatně seřízené světlomety jiných aut. Prvně jsem byl v rozpacích z infotainmentu, protože každé menu má podmenu a to má další podmenu... Ale pokud se to člověk naučí a nastaví si to, je to výborný. Mobil mi ukazuje palivo v autě, dojezd a další, diář se synchronizuje s tím v autě, je tam mail, z google to čerpá ceny paliva v okolí a tak, ... A jelikož je Audi fakt drahý a platí se strašně moc za každou blbost, do ceny se vlezlo víc. Například perfektní Head-up displej, bez něhož bych auto už nechtěl a plno dalších maličkostí. BMW má lepší stop-start, v A5 jsem to vždy vypnul. Vadilo mi to zdechnutí a nastartování taky nic moc. BMW to má medovější (ale třeba to nová A5 má už cajk). A5 ale byla trochu tišší, X1 víc hlučí od předních kol a uvidím, jak to vydržím, až pojedu k moři. U BMW mě ale vadí ta barevnost ovládacích prvků a světel v interiéru (oranžová, zelená, bílá, ... jako by děcko rozhodilo pastelky). Audi mi v tom přijde luxusnější (prostě bílá a hotovo). Mohl bych psát dál pro a proti. Každé má svoje. Takže ne, nelituji. A člověk navíc s tím SUV tak nelítá, i když výkon je stejný a BMW má o jeden rychlostní stupeň víc, takže dynamika stejná. Přijdu si tím pádem dospělejší (a to už mi je dost let) :) Podle mě u nového auta ve stejné ce..

Nepřihlášený Nyte

S&&B: Jojo, ručně to jde... | 3.1.2018 01:27reagovat
avatar

S&&B: Jojo, ručně to jde. Popravdě si taky nejsem jistý, zda jsou pro mě takové vychytávky přínosem, ale zase se tím eliminují neřidiči jezdící na denních bez ohledu na denní dobu a počasí. :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený S&&B

Reakce na: S&&B: Jojo, ručně to jde... | 3.1.2018 02:04reagovat
avatar

NYTE: Takže jako u Fabie I - ta měla 3 polohy. parkovačky, potkávačky a automatický rozsvěcení. Tam ale ůautomatika" byla v tom, že se přes nejaký zpožďovač po nastartování rozsvítily potkávačky. Jako užitečný to shledávali výhradně lemplové, který byli líný otáčet tím kolečkem před a po jízdě a, aby na ně neřvalo, že nechali rozsvíceno - to je taky debilní funkce. Fiati to maj vymakaný líp. Vypnu klíček a nejede nic. Jen varovky, klakson a rádio, který se za 15 min samo vypne (dle nastavení). Ani brzdový se nerozsvítěj.

Nikoliv, těm neřidičům nepomůže ani modlení ani vychytávky (jak si od reality utržený ouřada nebo inženýr v kindermanagementu myslí) ani rána aibagem do kebule. Není to tak dávno, co médii proběhla tzv. "Laciniáda" - kterak "pirát Lacina nebohou Mazdu z dálnice sestřelil". Ono to bylo kapku jinak, ale to teď vynechme. Já od jisté doby, když potkám takové ty různé "polovodiče", co jsou rádi, že vůbec dokázali vyjet z města a nikoho nepřejet a motají se mi před čumákem, říkám na jejich adrtesu místo "uhni, pyčo" sofistikovanější "nejezdi jak Urbancová". Není to sprosté, je to relativně dlouhé, takže po dořeknutí obvykle zapomenu, že se to stalo a má i to hlubší význam, který blbec nemůže pochopit ;-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený J

Reakce na: A u brzdových, dnes u novýc.. | 3.1.2018 04:25reagovat
avatar

To je pravda. Ono i ty přední světlomety jsou dneska jak klackem do oka.

Nepřihlášený JMM

Jen taková malinkatá poznám.. | 3.1.2018 06:45reagovat
avatar

Jen taková malinkatá poznámka k "STK" v USA.

V Louisianě jsem několikrát absolvoval "Brake Tags" s Priusem ,ale to se s naším STK nedá vůbec srovnat - "směšně" jednoduché.Jiné USA STK jsme tam nedělali

https://www.nola.gov/brake-tags/.

Nepřihlášený blue.sun

Reakce na: Jo, tak Tobě někdo posvítí.. | 3.1.2018 07:20reagovat
avatar

Plechovkář se nezapře. :-D Hloupost a arogance, podpořená notnou dávkou agrese a sprostoty. A máme tu ukázkový případ.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený blue.sun

Reakce na: To je sice hezký, ale v to.. | 3.1.2018 07:24reagovat
avatar

Že by Renault homologoval nelegální vozidla v ČR? Všechny nové Renaulty s LED zadními světly totiž při denním svícení svítí i zadními světly. A je to tak mnohem lepší, než zbytek motorizovaného světa.

Nepřihlášený Milhaus

Reakce na: Moje 22 let staré Ka-čko s.. | 3.1.2018 09:02reagovat
avatar

Přesně tak. 14 let staré Clio mi svítí lépe než to nové co jsem koupil před rokem. Ale teprve firemní Octavia 3 s halogenama to je vážně ježdění po slepu.

Nepřihlášený tom

Nejhorší jsou denní LED sv.. | 3.1.2018 09:11reagovat
avatar

Nejhorší jsou denní LED světla to bych zrušil páč 90% dementů co jim nesvítí zadní jedou i v noci na dení a vůbec jim "nevadí" že v zadu nesvítí, nehledě i v polo-šeru kdy v záplavě červených světel z ostatních aut jsou skoro neviditelní

Nepřihlášený Kamil Braun

Nejlepší pocit při jízdě v.. | 3.1.2018 09:21reagovat
avatar

Nejlepší pocit při jízdě v noci jsem měl vždycky se starými halogeny. Nové už tak dobré nejsou. LED a xenony jsou dobré jen za sucha a dobré viditelnosti. Za mokra, sněžení, nebo mlhy jsou na ho...

A navíc je na silnici nikdo nevymění.

Staré žárovky mají příjemnější světlo a dá se do nich koukat. Vzal bych konstruktéry světel, ať se 10 hodin v kuse dívají na svoje rozsvícené výtvory. Pak by mě jejich názor zajímal.

Nepřihlášený v

Reakce na: A u brzdových, dnes u novýc.. | 3.1.2018 09:37reagovat
avatar

:-))

Nepřihlášený Baggio

Zdravím, naprosto souhlas,.. | 3.1.2018 09:51reagovat
avatar

Zdravím, naprosto souhlas, mám nového Superba 2017, kde jdou Bixenony a (brýle nenosím, už jsem měl nějaké ty auta s různými světly) a docela zklamání. Svítí málo před autem, v servisu mi to zvedli o 2mm, ale stejný. Svítivost světel je na průměru... :((( Ale který prodejce vám ukáže jak svítí auto v noci...? V 17.hod padla... (v zimně možná)...

Nepřihlášený Milan

Reakce na: Ale zmůžeme, ale základ je.. | 3.1.2018 09:57reagovat
avatar

:-)))))))

Nepřihlášený

Reakce na: Ale zmůžeme, ale základ je.. | 3.1.2018 10:07reagovat
avatar

ale to chce este asi par generacii ludstva

Nepřihlášený

Reakce na: Protože dyzajn pyčo :-( Za.. | 3.1.2018 10:10reagovat
avatar

toto by mali uplne zakazat, lebo uz dvakrat sa mi stalo, ze som v tej rychlosti nevedel, ci auto odbaca dolava alebo doprava. proste podvedome mas zafixovane, ze smerovka "ide prva" a teraz na tych kokotinach ide dolava alebo blika "doprava" od laveho svetla... kokotina strasne.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený "plechovkář"

Reakce na: Plechovkář se nezapře. :-D.. | 3.1.2018 10:27reagovat
avatar

Jo, Ty úmyslně oslňuješ protijedoucí auta s tím, že se konečně můžeš pomstít a já jsem tím pádem zcela logicky hloupý, arogantní, sprostý a agresivní.

No to je logika.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Míraa

Reakce na: To samý blinkry. Z pošahan.. | 3.1.2018 10:44reagovat
avatar

Někdo tu psal ohledně v noci oslňujících blinkrů. Zaplaťbánbů za ně, škoda že blinkry už jsou dnes pro mnoho (ne)řidičů přežitkem. Sekal bych za jejich nepoužívání ruce i nohy.

Nepřihlášený Lukas

Pro me je nejvetsi problem.. | 3.1.2018 11:13reagovat
avatar

Pro me je nejvetsi problem rozhodne oslnive svetlomety hlavne xenon a ledky obcas taky , pak opravdu kolikrat musim jet poslepu nedej boze aby byla mokra silnice ..

Nepřihlášený Roderick

Jestli to nebude tím, že s.. | 3.1.2018 11:18reagovat
avatar

Jestli to nebude tím, že se test dělal v Americe a na amerických modelech daných aut. Tam jak známo nikdy na kvalitu osvětlení nedbali a i auta prémiových značek tam vždycky kupovali s obyč halogenama. Tam jdou po jiné výbavě.

Nepřihlášený DON

Reakce na: NYTE: Takže jako u Fabie I.. | 3.1.2018 11:24reagovat
avatar

Tak ty seš zralej na Chocholouška borec..

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený omgolol

Tady je to koukám samej od.. | 3.1.2018 11:33reagovat
avatar

Tady je to koukám samej odborník na světla, všichni ví co je nejlepší a kdo co dělá špatně...

Nepřihlášený blue.sun

Reakce na: Jo, Ty úmyslně oslňuješ pr.. | 3.1.2018 11:39reagovat
avatar

Úmyslně? Ne, já prostě jen chci taky vidět, když jsou autaři odporná hovada a neumí vypnout dálkovky. Tak mám zkrátka takové světlo, které svítí dost, abych viděl na cestu. Je nastavené tak, abych viděl já.

Jo, když už je to extra hlupák, kterému to ani tak nestačí, pak mu z helmy napálím 800 lm rovnou do očí, to jo. To zatím pochopil každý.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Filo

Reakce na: A u brzdových, dnes u novýc.. | 3.1.2018 12:12reagovat
avatar

Ty brzdové světla souhlas , hlavně za tmy v koloně , popř. v řadě na semaforech ....

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený "plechovkář"

Reakce na: Úmyslně? Ne, já prostě jen.. | 3.1.2018 12:26reagovat
avatar

No myslím, že to děláš opravdu úmyslně, podle toho, jak se tu vyjasřuješ.

........" Tak to berte jako odplatu "......

.........když už je to extra hlupák, kterému to ani tak nestačí"............" pak mu z helmy napálím 800 lm rovnou do očí"...... Tvoje slova.

O té agresi a sprostotě by se tedy dalo polemizovat.

A z logiky věci, když si svítíš na cestu tak, aby sis osvětlil vozovku před sebou, tak tím světlem budeš těžko oslňovat protijedoucí plechovkáře.

Takže být Tebou, o tom úmyslu nebo neůmyslu bych raději pomlčel.

Nepřihlášený Stormwitch

Reakce na: Ty brzdové světla souhlas.. | 3.1.2018 12:33reagovat
avatar

Souhlasím, že mi nejvíce vadí zadní mlhovka a pak hned brzdové světlo v koloně nebo na křižovatce. Zejména pak bezmozci s automatem co neumí nebo nechtějí vyřadit a stojí furt jak dementi na brzdě.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

"Ony ty vaše dálkovky do o.. | 3.1.2018 12:37reagovat
avatar

"Ony ty vaše dálkovky do očí cyklisty taky nejsou nic příjemného. Tak to berte jako odplatu za roky plechovkářské bezohlednosti a nepřepínání dálkových světel."

To je blb :-D Já myslím, že je lepší oslněný cyklista než mrtvý cyklista.

Na obzoru a podel cesty je v noci milión teček (odrazky, lampy, auta, led světýlka či reflektory na kde čem) a jedna ta tečka je cyklista (či chodec) - TO NEJDE POZNAT. Dokonce kvůli namíření na auto NEJDE POZNAT ANI VZDÁLENOST!!! Takže mi to splyne s pozadím a černého chodce/cyklistu vidím na metr a půl. KDYBY TI BLBCI SVÍTILI NA ZEM, tak to jde normálně vidět.

Nepřihlášený Martin

Rest in Peace blue.sun ty.. | 3.1.2018 12:40reagovat
avatar

Rest in Peace blue.sun

ty to máš za pár, to je Darwinův zákon, blbci vymírají ...

Asi na tebe svítí dálkačema protože prostě NEJDEŠ VIDĚT !!!

Nepřihlášený Retard

Proč je tady každej druhej.. | 3.1.2018 12:53reagovat
avatar

Proč je tady každej druhej kretén, co má potřebu čumět do brzdových světel auta před ním na křižovatce? To nemůžete prostě čumět jinam, když vám to vadí? To, že už máte zelenou, poznáte tak, že se rudá záře rozplyne a auto před váma se začne pohybovat. Kvůli vaší potřebě koukat jak zajíc do světla bude určitě každej s autmatem hned řadit neutrál a zapínat elektrickou ručku jen proto, aby za chvilku zase šlapal na brzdu, ručku povoloval a pak řadil rychlost. To by si ty lidi nemuseli kupovat automaty, vy sociální zajíci jedni. Čumte jinam! Já to tak dělám a nemám žádný problém.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený kojot

Tak jasně všichni jezdíme.. | 3.1.2018 14:34reagovat
avatar

Tak jasně všichni jezdíme těma BMW a oudi, svítí to napytel jdu si koupit feldu a přidělám tam halogeny. Proč neotestujete sami svítivost a nedá ten tam lidová vozítka vono teřba porovnat všechny octavky od I do 3 s faceliftem, fabie,focusy,pola, i30, escorty to je prostě asi pod úroveň pisatele, kterej to stejně jen opere ze zahraniční stránky a maximálně to přeloží (možná jen vejpůl)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený pc

v americe neni STK, pouze.. | 3.1.2018 15:01reagovat
avatar

v americe neni STK, pouze emise Tam si muzes na auto nainstalovat co chces, treba nasadit pneu s rafky z traktotu a nebo odmontovat dvere a jezdit bez dveri.. zadny policajt te nezastavy a nepokutuje

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený vlastap

Reakce na: Úmyslně? Ne, já prostě jen.. | 3.1.2018 15:16reagovat
avatar

Tebe bych chtel v noci potkat ;-) Prave jsem si koupil novou rampu na strechu,takze nabizim rentgen zdarma

;-)). A dekuji za tvuj nazor,priste,az potkam cyklistu, nebudu prepinat.A ver mi,ze si to zapamatujes.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený S&&B

Reakce na: Proč je tady každej druhej.. | 3.1.2018 16:56reagovat
avatar

Aaaa, pan nechytřejší retard se zase ozval. Co mozek? Už jste měli rande?

"Čumte jinam" je rada nad zlato, fakt. Vlastně typický projev povýšenosti a nezájmu, již někde výše popisovaný. Obyčejná mezilidská slušnost a ohleduplnost zašly na oubytě. Hned po té, co prachy zatemnily mozek. Přitom jsou to úplně bezcenný papírky. Blbec ale nepochopí. :-)

Nepřihlášený S&&B

Reakce na: Tak jasně všichni jezdíme.. | 3.1.2018 17:01reagovat
avatar

KOJOT: Ne, nepřeloží. Gůgl translator to nějak přechroupe. Samozřejmě blbě, protože i přes zjevnou snahu o korekci článků a vpisování myšlenkyprostých odstavců, kde se jen mlátí prázdná sláma za účelem výroby "vaty", kterou musí čtenář zbytečně chroupat, aby se mezi odstavce textu vešlo víc debilních reklam, se čas od času objevují chyby minimálně ve větné vazbě a překladu některých výrazů. Snadné.

Stručně - čtivo pro hlupce, kterí nevnímají co čtou, ale v diskusi si mohou blaženě zahýkat nad tím marastem. Tak nějak mi zdejší články přijdou. Nekvalitní rádobyseriózní bulvár.

Nepřihlášený joe

Reakce na: NYTE: Rapid je mimo moje z.. | 3.1.2018 17:28reagovat
avatar

u automaticky ovládaných potkávacích světel (Škoda,VW,Seat) jde samozřejmě potkávací světla ručně zapnout i vypnout. V ovládacím přepínači je jen jedna poloha navíc (AUTO)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený jos

Výrobci protlačí homologac.. | 3.1.2018 17:41reagovat
avatar

Výrobci protlačí homologací cokoliv.Některá auta pak svítí naprosto stejně,jako když si nějaký debil nacpe do 1 octávky místo H4 sadu čínských bixenonů z tuzzing shopu.

Nepřihlášený S&&B

Reakce na: Tebe bych chtel v noci pot.. | 3.1.2018 17:52reagovat
avatar

"Pumpičky" vs. "plechovky"

Děcka, serte na to už. "Von mi rozšláp bábovičku, já mu rozbiju kyblíček". Kdybyste si na silnicích nedělali furt naschvály - ať chybou / blbostí / nabubřelostí vlastní nebo toho druhého - a neměli touhu si je furt oplácet, víte, jak parádně by se po těch našich flikovanejch prvotřídních okrskách jezdilo? :-P

Dokážete si to vůbec uvědomit?

Příklad za všechny:

silnice první třídy, poměrně široká, mezi čárama označujícíma krajnici, můžou jet tři tahače s návěsem vedle sebe aniž by o sebe škrtali zrcátkama. prostor za krajnicí se dá využít jako odstavný pruh pro osobní auto běžné velikosti a až pak jsou svodidla / příkop.

Ve směru A jede kolona 8 aut. Dvě z nich z nějakého důvodu spěchají a nechtějí se courat za ostatníma rychlostí 70-80 km/h (častý nešvar našich silnic, se takhle loudat). Celkem předpisově začnou jedno po druhém přejíždět (tj. sledují provoz i za sebou, dávají blinkry, netlačí se nikomu do kufru, atd.). V protisměru, tedy směru B se objevuje auto. První auto ve směru A stíhá dokončit předjíždění a nic se neděje. Druhé auto však ještě dokončuje předjížděcí manévr a má to trochu natěsno proti autu ve směru B.

(možná popsáno složitě, přečíst dvakrát a sepne to ;-) )

Vědomostní otázka:

Co udělá řidič auta ve směru B po spatření auta č.2 ve směru A?

a) uhne co nejvíc ke kraji a nezměněnou rychlostí nevzrušeně pokračuje dál

b) začne zběsile troubit a blikat, aby "ten kretén v protisměru" zmizel

c) pojede si tupě dál svoje, těsně podél středové čáry, bez jakékoliv zjevné reakce, až se pak ve výsledu míjí o metr

d) stejně jako B) + v nějaké internetové diskusi vyplodí moudro na téma bezpečnsot provozu, protože ho dneska někdo málem naboural/chtěl zabít

Já se nejčastěji setkávám s reakcí B a C. Pod B (popřípadě D) si můžeme představit třeba zde arogantně vystupujícího "retarda". Pod C si..

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený S&&B

Reakce na: u automaticky ovládaných p.. | 3.1.2018 17:53reagovat
avatar

JOE: Rozumím, děkuji za objasnění.

Nepřihlášený S&&B

Reakce na: v americe neni STK, pouze.. | 3.1.2018 18:34reagovat
avatar

PC: Ano. Dokonce je tam možno si postavit vlastní samohyb, který lze přihlásit a provozovat. Žádná úřední buzerace okolo. Obdoba US techničáku je prej list papíru A4, kde je uveden výrobce, rok výroby, majitel a nějaký razítko

Zas na druhou stranu - představme si Gejzu s Lakatošem, jak tvořej samohyb... Nebo Kazma a podobný případi. Nebo radši si ani nepředstavovat....

Nepřihlášený "plechovkář"

Reakce na: "Pumpičky" vs. "plechovky".. | 3.1.2018 18:51reagovat
avatar

Ty vole, klobouk dolu, konečně někdo normální.

Ještě by to chtělo, aby se takových lidí na silnici vyskytovalo co nejvíc.

Bohužel u nás budou silnice pořád bojiště, cyklisti vs. plechovky, kamiony vs. osobáky, dodávky, motorkáři, skůtristi......

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený S&&B

Reakce na: Ty vole, klobouk dolu, kon.. | 3.1.2018 19:09reagovat
avatar

Teď nevím, jestli se stydět nebo pýřit :-))

Na téma kamiony vs. osobáci můžu psát romány. Ale škoda času. Konzum vede a okolnosti světa nikoho nezajímaj. Jako by se schopnost / zájem porovnávat a přemýšlet v souvislostech, schopnost argumentovat věcně a k tématu, případně uznat vlastní chybu-omyl / uznat, že pravdu má ten druhý. Proto poslední volby do PS dopadly tak, jak dopadly.

P.S. malé OT něco na téma "velký zlý překážející kamyjóni" => https://www.youtube.com/watch?v=m4jTl9ii9M4

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený S&&B

Reakce na: Teď nevím, jestli se stydět.. | 3.1.2018 19:12reagovat
avatar

...ehm, rychlý prsty... Má tam být: "Jako by se VYTRÁCELA schopnost / zájem porovnávat..."

Nepřihlášený "plechovkář"

Reakce na: Teď nevím, jestli se stydět.. | 3.1.2018 20:52reagovat
avatar

Proč stydět? Dokážeš naprosto přesně definovat povahu velké části řidičstva.

Z příspěvků, co se zde vyskytují mám občas smíšené pocity, lidé zde dští zlobu, dávají najevo svou nadřazenost, razí tu jedinou pravdu, pochopitelně jen tu svou a názory ostatních jsou pouhé sračky.

Já se už přes třicet let pohybuji na silnicích. Z toho skoro dvacet let "pod majákem" a můj pohled na provoz ? Někdy růžový a někdy bych vyskočil z kůže.

Hlavně velmi často vídám výsledky "silniční války". Nemívá vítěze.

A s těma volbama? Taky bych blil

Hezký večer všem normálním lidem

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený S&&B

Reakce na: Proč stydět? Dokážeš napro.. | 3.1.2018 21:19reagovat
avatar

Jestli to nebude tím, že mi taky už dávno není dvacet...

Příspěvky jsou důsledkem "kvality" zdejších clickbaitových článků, dále nemoderované diskuse a možnosti přispívat anonymně (což ne vždy je špatně). Kdejakej moula se tu vyblejká z klávesnice, protože mu na to nikdo jinej neni zvědavej a tím je to vyřízený.

Já bych o vítězi věděl - ta s kosou....

Též fajn večer.

Nepřihlášený S&&B

Reakce na: Tak ty seš zralej na Choch.. | 3.1.2018 21:28reagovat
avatar

DON: Pročpak? :-)

Nepřihlášený Radek "taky" z branže

Reakce na: To je sice hezký, ale v to.. | 3.1.2018 22:49reagovat
avatar

Naopak nikde není požadavek (a teď myslím v homologačním předpise EHK 48), že by se muselo DRL - tedy denní svícení zhášet s obrysem. viz definice:

6.19.7.3 Denní svítilna se musí automaticky vypnout, když je zařízení, které spouští a/nebo vypíná motor (pohonný systém), v poloze, která znemožňuje, aby motor (pohonný systém) běžel, nebo jakmile se rozsvítí přední mlhové nebo jiné světlomety, s výjimkou případu, kdy jsou světlomety užity pro přechodné výstražné rozsvěcení v krátkých intervalech)

Taky není nikde požadavek, že by se zadní obrysová svítilna musela aktivovat viz:

6.2.7.6.2 denní svítilny jsou v činnosti společně se svítilnami uvedenými v odstavci 5.11, kdy se jako minimální požadavek musí rozsvítit alespoň zadní obrysové svítilny, nebo

6.2.7.6.3 jsou zajištěny zřetelné prostředky k informování řidiče, že nesvítí světlomety, obrysové svítilny a jestliže jsou instalovány, tak též doplňkové obrysové svítilny a boční obrysové svítilny. Takovými prostředky jsou: CSL 323/76 Úřední věstník Evropské unie

6.12.2011 6.2.7.6.3.1 dvě zřetelně odlišné úrovně intenzity osvětlení přístrojového panelu pro provoz v noci a ve dne, které informují řidiče, že se musí rozsvítit potkávací světlomety, nebo….

Takže pokud vás štve, že auto nesvítí zezadu a bohužel řidič nepoužívá mozek, aby si rožnul při snížené viditelnosti požadované osvětlení, pak je to těžké. Ať je v tom logika nebo ne, je to rozhodnutí homologační komise.

Dál doporučuji studovat:

Předpis č. 48 Evropské hospodářské komise Organizace spojených národů (EHK/OSN) - Jednotná ustanovení pro schvalování typu vozidel z hlediska montáže zařízení pro osvětlení a světelnou signalizaci

Tím se vyhnete "dohadům" :)

Nepřihlášený Radek "taky" z branže

Reakce na: Dělám do elektroniky, a zm.. | 3.1.2018 22:58reagovat
avatar

Rado, co jste změřil z hlediskla vlnových déílek je nepodstatné, neboť i barva světla jednotlivých funkcí je definována v X-Y souřadnicích homologačními předpisy.

Některá auta bych z fleku poslal na homologační ověření, protože jsou definovány význačné body, které mají zajistit, že to světlo nebude oslňovat a v kombinaci s barvou světla - hádám, že by nemohly projít.

Faktem je, že zvláště SUV mě v noci dost oslňují a tipuju, že dost často to bude způsobeno u mnohých aut i blbě nastaveným sklonem světlometu "kolečkem" přímo řidičem. Primárně by lidi měli být ohleduplní a sobeckost si nechat nna jindy - jak ve stylu jízdy, tak v nasavení sklonu..

Nepřihlášený Lopata

Slabé světlomety mají přec.. | 3.1.2018 23:12reagovat
avatar

Slabé světlomety mají přece zaručené řešení fungující za každého počasí - mlhovky. A pro jistotu i ty zadní, protože co kdyby nám náhodou nesvítily obrysovky?!

Nepřihlášený HonzaEM

Reakce na: toto by mali uplne zakazat.. | 4.1.2018 07:58reagovat
avatar

Přesně tak.

Nepřihlášený HonzaEM

Reakce na: Klííííííd. Rupne cévka a c.. | 4.1.2018 09:46reagovat
avatar

Co potom? O jednoho kokota míň xD

Nepřihlášený roman

Se svícením je to na cestác.. | 4.1.2018 12:40reagovat
avatar

Se svícením je to na cestách rok od roku horší. Hodně lidí často naříká na zadní mlhovkáře, ale osobně mi víc vadí bezdůvodné používání předních mlhovek a u železničního přejezdu narazit na člověka v protisměru, který taky zhasne potkávačky při čekání, je pomalu zázrak.

Jak už tu bylo zmíněno, tak brzdová světla nebo blinkry nových aut jsou opravdu oslepující a stát v koloně, kdy všichni mají nohu na brzdovém pedálu, je zážitek, kterému se nějaká zapomenutá zadní mlhovka nemůže rovnat.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený S&&B

Reakce na: Se svícením je to na cestác.. | 4.1.2018 17:08reagovat
avatar

ROMAN: Taktéž by se dalo škodovákům v Česaně a widlákům ve vlčím hradu omlátit o kebuli umístění SDS do / vedle mlhovek. Kdysi, než tahle móda byla legislativně posvěcena, moho pitomců svítili stylem parkovačky + přední mlhovky. Asi proto, aby byli nejvíc hustý nebo co. Přitom Saaby a starý italský auta měly elektriku dělanou tak, že při rozsvícení dálkových mlhovky vpředu zhasly. Logicky, nebyl důvod je použít. Teď si každej může rožnou co ho napadne, přesněji co najde a podle toho to pak vypadá.

Zvláštní, že se nikdo nediví, že chleba se musí koupit a pak ještě krájet a kousat. Ale toho divení, když na mě při čekání před přejezdem nějakej trouba šajní a já ho probliknu... Vždyť se to v těch autoškolách učilo. Nebo jen jak v který? :-/ To by pak znamenalo, že kvalitní autoškoly jsou asi tak čtyři v republice.

Nepřihlášený Neledky také mohou být problém

Reakce na: Přesně tak, taky bych zakáz.. | 4.1.2018 20:54reagovat
avatar

"Přesně tak, taky bych zakázal blinkry, co mají oranžové žárovky a ne kryt."

Tak to zase ne! Pokud jde o přední blinkry tak já mám oranžové žárovky a průhledná skla a vidět jsem perfektně.

Pokud jde o zadní ne průhledná plast, tak to svítí také oranžově a to i přesto, že jsem při nedávné opravě kontaktu brzdových světel zaznamenal částečné oloupání oranžové fólie na žárovkách. Svítí to tak už minimálně patnáct let a je to v pořádku, nevidím důvod ke změně. ten chlap s tím musel mít něco jiného, co nevím.

Nepřihlášený c@mper

Jé už mám "navrtěno" tolik.. | 4.1.2018 22:55reagovat
avatar

Jé už mám "navrtěno" tolik že to už všude znám a dal bychto i naslepo :D ;)

Nepřihlášený Fido

Reakce na: H4: Za to nemůžou LEDky ja.. | 4.1.2018 23:01reagovat
avatar

Přesně.

V tomhle směru není nad cca 30 let stará auta. Blinkry i brzdovky byly velká plocha výrazně svítící takže nepřehlédnutelná a zároveň neoslňující. Dnešní oslňující bodovky jsou děs, navíc za určitých světelných podmínek (např. blinkry ve dne) neviditelné.

Navíc nechápu trend bílých do modra laděných světel. Stačí lehoučký opar, který v halogenech nepostřehnete ale v moderních namodralých světlech rázem máte dojem silné mlhy (včetně s tím spojeného zhoršení viditelnosti). Toto světlo je navíc velmi nepříjemné pro protijedoucí řidiče. Přitom LED ale i Xenony existují i v teple bílé barvě (stejné jako halogen).

S osvětlením domácnosti taktéž souhlas. Neřešil jsem to ale silným světlem mířícím na strop nýbrž elektroluminiscenční fólií, kterou jsem potáhl strop po celé ploše (samozřejmě v teple bílé barvě). Krom toho jsou na stropě i klasická svítidla takže je možné zapnout jedno nebo druhé a nebo oboje. Regulace jasu fólie se děje změnou frekvence (od cca 1,5 kHz do cca 35 kHz takže nic nebliká). Stejnou fólií je potažen i spodek kuchyňské linky (opět cela dostupná plocha). Mám tak nevtíravé rozptýlené světlo nevrhající stíny a nepřišel jsem tím ani o klasická svítidla.

Nepřihlášený JaRy

Pokud tam nejsou světelné.. | 18.1.2018 07:27reagovat
avatar

Pokud tam nejsou světelné toky v lumenech tak ať si to strčí někam. Takové testy jsou k ničemu.

Nepřihlášený Kodl

No nevim, ale napriklad no.. | 18.1.2018 10:27reagovat
avatar

No nevim, ale napriklad nova Insignia B a jeji nove IntelliLux LED Matrix svetla jsou vsemi redaktory i uzivateli hodne chvaleny, svetelny vykon, adaptibilni system a automaticke prepinani, tak nevim proc tak moderni LED dehonestujete.

Neni LED svetlomet jako svetlomet a u kazde automobilove znacky jsou velke rozdily v tride.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Pindulinek

Hlavní problém je v řidičíc.. | 18.1.2018 12:33reagovat
avatar

Hlavní problém je v řidičích. Čím jedu dál od Prahy, tím je to horší.

-----------------

Každý druhý má rozhozené světlomety = staré auto a většinou místo seřízení celého vozu mění jen olej

-----------------

Každému desátému vozu nesvítí jedno přední světlo = dost lidem je to ukradený

-----------------

Každému desátému vozu nesvítí správně brzdové světlo nebo blinkr = buďto o tom neví, nebo jsou prostě postižení

-----------------

O vykuchaných filtrech nemá cenu ani psát...

--------------------------------------------------- --------

Neustále jsme omezování pomalejšími, chudšími a slabšími jedinci, kteří mají právo jezdit pomalu, pomalu se rozmýšlet a tolerujeme jejich slabomyslné jednání, úsudky a volby. Ukládá nám to zákon, protože v demokracii je brán ohled na všechny a pokud bychom plebsu občas nedovolili nějaké ty hry a nerozdali trochu chleba, mohli by nás sesadit. To nikdo nechce a chápu to.

-

Ale proč sakra tolerujeme chudým lidem (zřejmě chudým na všech frontách) ostatní bezohledně ohrožovat? Ničit všem zdraví jenom proto, že v mládí chodili po hospodách a teď jezdí rozvrzaným renckem za kterým padají brikety? Jsem za podobné prohřešky pro mnohem přísnější tresty.

Nesvítící světlo = zápis do elektronické evidence (5x v roce = 6 bodů a pokuta 15 tisíc)

Vykuchaný PDF filtr = pokuta 50 tisíc pro majitele vozidla a sebrání techničáku

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený gtv8

Reakce na: LED v předních světlech -.. | 18.1.2018 13:20reagovat
avatar

Víš proč stoji na brzdě auta čekající na semaforu ? Bo mají automat, a takova nova A6, ma ty ledky vzadu dost výživný.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka

Honda accord 3.0 Co jsem M.. | 18.1.2018 15:04reagovat
avatar

Honda accord 3.0 Co jsem Mel rok 2000 halogen super, dalkovy 250 Metru pohoda

Nepřihlášený S&&B

Reakce na: No nevim, ale napriklad no.. | 18.1.2018 18:31reagovat
avatar

"No nevim, ale napriklad nova Insignia B a jeji nove IntelliLux LED Matrix svetla jsou vsemi redaktory i uzivateli hodne chvaleny, svetelny vykon, adaptibilni system a automaticke prepinani, tak nevim proc tak moderni LED dehonestujete.

Neni LED svetlomet jako svetlomet a u kazde automobilove znacky jsou velke rozdily v tride"

Však to tu nikdo netvrdil, že všechny LEDky jsou na hovno. Např VOLVO FH12 má denní svícení taky LED a tohle neoslňuje. Má to tvar vysokýho nerovnoramennýho "C". Dobře viditelný z dálky. Ale tohle na osobáku moc vyčarovat nelze - s ohledem na rozměry.

Nepřihlášený S&&B

Reakce na: Hlavní problém je v řidičíc.. | 18.1.2018 18:52reagovat
avatar

PINDULINEK:

- čím dál od Prahy => není pravda, je to všude.

- rozhozené světlomety => spíš nepravda, psal jsem to už výše (je dobré číst celou diskusi, ne si jen přečíst článek a hned datlovat), je to neumětelstvím při výměně žárovek

- jednooký => ano, maj to v paži a ještě blbě vejraj

- taková tragédie to není, ale existuje dost aut, kde jsou zadní lampy vyhnilý a pak se to různě kostří a vzniká "diskotéka"

- vykuchaný filtr se za jízdy pozná jak? Co když je to auto v poslední verzi ještě bez DPF? Typické pro vidlekoncern a nejen pro něj. I Fiatů se takhle dost prodalo.

- jsem vzdělaný, jsem tedy bůh a plebs mi nebude kazit radost ze života? Ale no tak ;-)

- přísnější tresty? proč? Stačí se podívat na sazebník pokut a trstní řád. Zdá se vám to málo, občane? Není problém spíš v tom, že policajty zajímá jen překračování rychlosti (bo ihněěd fotká), špatný parkování a třeba týden prošlá STK na autě, který by jí v pohodě bez úplatku prošlo. Nebo expirace lékárničky. Ale, že támhlten jede za deště jen na SDS a tam ten nesvítí vůbec a tamten nedal blinkr a tamten při odbočování vlevo stojí jako bulík vpravo (s fabií třeba), ....

- vykuchaný DPF zbytečné vymýšlet další pokuty. Stačí nařídit STK (což policajti můžou). Součástí STK jsou emise. Tam se zjistí absence DPF => nemůže absolvovat STK, protože neprošel emisema => nezpůsobilé k provozu => odebrán OTP. Co chcete občane víc? :-)

Poradím - nejdřív popřemýšlet, připadně se zeptat těch, kteří by o tom mohli něco vědět. Možnosti totiž existují, jen se využívají jen v případech, kdy se potřebujou někomu pomstít nebo někoho na něčem uvařit, když už ho za něco zastavili a neuspěli.

Nepřihlášený S&&B

Reakce na: Víš proč stoji na brzdě au.. | 18.1.2018 18:56reagovat
avatar

GTV8: není pravda. Stojej na tom v 90% všichni. Jak namrzlý. Stádo oveček, no. Samý selfí tyče, držkoknihy, šmatlafóny a mozek se odebral do lázní. A rozhodl se tam zůstat, protože si připadal nepotřebný. :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Krabat

Reakce na: GTV8: není pravda. Stojej.. | 18.1.2018 20:51reagovat
avatar

Nepřeháněj! Jak už tu uvedl jiný příspěvek. Fakt nebudu s automatem řadit N nebo P a zapínat elektrickou parkovací brzdu, abych vzápětí zase šlapal na brzdu a řadil. U mnoha automatů se ani nedoporučuje zbytečně řadit - krátké stání na křižovatce je přesně ten případ. U některých aut je na sílu stisku brzdy, respektive přepnutí režimu, vázáno i vypnutí motoru kvůli Start/Stop systému. Když tedy nechci vypnout motor a přitom mít S/S systém aktivní, stačí stát lehce na brzdě.

Doporučuji začít jezdit automatem nebo se aspoň zamyslet nad tím, jak funguje. Vím, že není příjemný koukat do brzdového světla, tak do něj nečumím a dívám se bokem. Pak se tady nebudou psát nesmysly tohoto typu, že lidi nepřemýšlí nebo to dělají schválně.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Víťa

Já teď přešel ze Superbu I.. | 18.1.2018 21:39reagovat
avatar

Já teď přešel ze Superbu II na Passat B8 a velké zklamání. Superb II měl BiXenony a svítil skvěle, Passat má full LED a potkávacky svítí vyloženě do země. Intenzita světla je větší,ale svítí jen pár metrů před auto.

Nepřihlášený Marex

Reakce na: Mluv8š o mrdce Superb že | dnes 00:42reagovat
avatar

Tohle je nemoc novějších Audi, hnus, navíc to vypadá divně,

Nepřihlášený Marex

Reakce na: Nejhorší jsou ty zkurvený.. | dnes 01:09reagovat
avatar

A víš na co je taková ta páčka na spodní straně vnitřního zpětného zrcátka? Chápu, když to neví ženská, ale u chlapa je to ostudné. Pokud by jsi to používal, tak tě nic zezadu oslňovat nebude :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Marex

Reakce na: NYTE: Takže jako u Fabie I.. | dnes 01:26reagovat
avatar

To u té Fabie I sis to popletl. Tu funkci automatického zapínání světel běžně neměla od výroby. Pokud jsi to viděl, bylo to vždy dodatečně domontované. Tedy po nastartování se automaticky s možností nastavení časového zpoždění pomocí trimru zaply potkávačky.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Marex

Reakce na: Souhlasím, že mi nejvíce v.. | dnes 01:30reagovat
avatar

Dement jsi leda tak ty, protože ani netušíš, jak se s automatem správně jezdí. Pokud by podle tvého hloupého názoru každý řidič s automatem dával na voliči na každé křižovatce neutrál, za chvíli má převodovku v háji, proto stojí na brzdě, protože je to oproti ruční brzdě jistota, že se mu auto nerozjede, pokud ji třeba nezatáhne při stání z kopce dostatečně. Nejdříve se dovzdělej a pak něco žvaň mamlase.

Nepřihlášený Marex

Reakce na: Hlavní problém je v řidičíc.. | dnes 01:36reagovat
avatar

"Hlavní problém je v řidičích. Čím jedu dál od Prahy, tím je to horší". Pobavilo, protože mám přesně opačné zkušenosti, čím blíže Praze, tím řidiči jezdí jako větší prasata, naprostá bezohlednost ke druhým. To, že si někdo koupí vylítaného ropáka a pak nemá na drahé opravy a kuchá DPF je už jeho mentální retardace a takový nemá na cestě co dělat, to souhlasím.

Nepřihlášený Karel

Reakce na: Měl jsem několik bixenonů,.. | dnes 12:40reagovat
avatar

Jedna věc je, jak vidíte vy, a druhá věc je, jestli neoslňujete protijedoucího řidiče. To, že ho oslníte, se může vymstít i vám. Pokud vaše auto neoslňuje, tak předešlé pro vás neplatí.

Nepřihlášený Karel

Reakce na: Všichni jste čuráci | dnes 16:14reagovat
avatar

Jenom vy jste otvor lásky na čtyři. Svisle.

Nepřihlášený S&&B

Reakce na: Nepřeháněj! Jak už tu uved.. | dnes 19:48reagovat
avatar

KRABAT: "Nepřeháněj! Jak už tu uvedl jiný příspěvek. Fakt nebudu s automatem řadit N nebo P a zapínat elektrickou parkovací brzdu, abych vzápětí zase šlapal na brzdu a řadil.....

Doporučuji začít jezdit automatem nebo se aspoň zamyslet nad tím, jak funguje. Vím, že není příjemný koukat do brzdového světla, tak do něj nečumím a dívám se bokem. Pak se tady nebudou psát nesmysly tohoto typu, že lidi nepřemýšlí nebo to dělají schválně."

Občane, jste vůl. Právě korunovaný. JÁ, JÁ, pak JÁ, pak kopka hnoje a pak zase JÁ. Protože JÁ mám automat a kvůli sockám okolo nebudu vyřazovat. Názorná ukázka ega v plný polní a neohleduplnosti.

I přebujelé ego se dá léčit, jen to zkusit.

Nepřihlášený S&&B

Reakce na: A víš na co je taková ta p.. | dnes 19:52reagovat
avatar

Na boční zrcátka tahle finta nefunguje a ne každý auto je má zatmavovací. Dokud platilo, že světlomet smí být jen v určité výšce, nebyl problém s oslněním. Ale teď,když dodávkám stále častěji "lezou" světla kamsi vysoko pod čelní sklo (nebo už na střechu?), rozmnožila se SUV, čili nafouknutý zvýšený "kdysiosobáky" na velkých kolech, ... tohle všechno svítí do zrcátek běžných aut už jen z konstrukční podstaty.

Nepřihlášený Ani seneptej

sviti čim dal huř ale za t.. | dnes 20:01reagovat
avatar

sviti čim dal huř ale za to po nárazu s chodcem má tak vyvinutou pasivní bezpečnost, že smrt chodce nebude ani bolet :-)

Nepřihlášený S&&B

Reakce na: To u té Fabie I sis to pop.. | dnes 20:02reagovat
avatar

MAREX: "To u té Fabie I sis to popletl. Tu funkci automatického zapínání světel běžně neměla od výroby. Pokud jsi to viděl, bylo to vždy dodatečně domontované. Tedy po nastartování se automaticky s možností nastavení časového zpoždění pomocí trimru zaply potkávačky."

Kdepak. Opravdu to ta Fabie I měla. Byla to autoškolácká 1,2 HTP (zajímalo mě, jak ten šicí stroj jezdí). Klasický "vidlokoncernový" otočný přepínač na palubce vedle dveří. Poloha vlevo = automatické rozsvěcení světel, střední poloha = vypnuto, první poloha vpravo parkovačky, druhá poloha vpravo potkávací. A pěkně mě to rozčilovalo, protože ze zvyku světla zhasínám a ono to při stání na pumpě zůstalo svítit. Netvářilo se to jako dodělávka.

Nepřihlášený Krabat

@S&&B - To, že jsi trouba,.. | dnes 20:14reagovat
avatar

@S&&B - To, že jsi trouba, který umí jen urážet, jsi dokázal v několika příspěvcích. Navíc jsi technický analfabet, který nepochopí ani jednoduchou premisu, že s automatem se nemá zbytečně přepínat na neutrál. Proto tady nesmyslně píšeš něco o mě a jak se povyšuji nad jiné, aniž bych k tomu jakkoliv zavdal důvod. Evidentně je nad Tvé logické i kombinační schopnosti pochopit, že u mnoha automatů se prostě na brzdě stát musí, ať už se Ti to líbí nebo ne. Zkrátka je to jiná technologie a jenom naprostý neználek napíše, že majitelé automatů se povyšují na jiné, nebo že jsou bezohlední. Škoda další slov.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše