Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Novinář levně koupil ojetou Škodu Octavia RS, po roce zveřejnil, co ho ještě stála
25.2.2019 | Petr Prokopec
U nás je to velmi vyhledávaná ojetina, za níž i se stovkami tisíc km na tachometru dáte klidně statisíce korun, ve Velké Británii ji lze koupit o mnoho levněji. Co ale stojí další život s ní?
Druhá generace Škody Octavia RS se sice prodává stále levněji, na slušný kousek vám ale pořád nebude stačit ani 200 tisíc korun - i auta se 150 tisíci a více najetými km v dobré kondici se s cenou drží za touto hranicí. Ve Velké Británii je situace tradičně úplně jiná, srovnatelná auta tam stojí i polovinu českých cen, a tak se nikdo nemohl příliš divit Mattu Kimberleymu, že neodolal vábení ojeté Škody Octavia RS Combi z roku 2006.
Redaktorovi Car Throttlu byl loni vůz oháknutý do černé metalízy nabídnut za 4 150 liber (cca 122 tisíc Kč), což na britské poměry nebyla zase tak zajímavá cifra. Jenže zatímco ostatní hezké exempláře s podobnou cenou měly nalítáno minimálně 200 tisíc kilometrů, Dave, jak si nový majitel český kombík pojmenoval, měl na kontě jen 80 000 km. To je na Octavie RS druhé generace obecně velmi nízké číslo, a tak padnout mohlo jen jediné rozhodnutí - koupit. Nyní se Matt svěřil s tím, co se odehrálo během dvanácti měsíců poté.
V prvé fázi je třeba dodat, že nízká cena tu nebyla jen tak náhodou, vůz potřeboval servisní prohlídku jako sůl, stejně jako zcela nový rozvodový řemen. Kromě toho se Matt rozhodl vyměnit i termostat a expanzní nádržku, stejně jako venkovní zpětné zrcátko poškozené odletujícími kamínky. Veškeré tyto práce jej přišly na 720 liber (21 200 Kč), což sice výhodnost koupě trochu snižovalo, nicméně na druhou stranu se zdálo, že vůz je již bez jakýchkoliv dalších investic.
Jak se však ukázalo, problémům nebyl zdaleka konec, jakkoliv Octavia RS snadno prošla technickou kontrolou. Při té ovšem nebyla kontrolována klimatizace, jenž se ukázala být nefunkční. Matt totiž následně zjistil, že došlo k poškození hadice vedoucí od kondenzátoru k motoru. To si vyžádalo náhradní díl za 200 liber (5 900 Kč), stejně jako nemalé množství práce - kvůli výměně je totiž třeba vyndat zhruba polovinu motorového prostoru.
Negativa tím ovšem víceméně končí, vůz totiž momentálně působí jako zcela nový. Spojka je dle Matta naprosto přesná, motor pak jemný, tichý a dobře zajetý, což je základ úspěchu u sportovního derivátu sloužícího také rodinným účelům. Majitel si přitom užívá hlavně předjížděcí manévry motoristů jedoucích maximálně 80 km/h, jenž si „dává“ na trojku vytočenou k šesti tisícům otáček. V tu chvíli prý vůz vystřeluje vpřed s razancí dělové koule.
Tímto způsobem Matt zvládl již zhruba 19 tisíc kilometrů, přičemž kromě rychlosti velebí i komfort a ovladatelnost. Ačkoliv dodává, že přední náprava již bude potřebovat nové silentbloky. To ale nejspíše bude jediný další výdaj, tedy kromě těch za servisní prohlídky. Kimberleyho přitom nepříjemně překvapila častá výměna oleje, po každých 15 tisících ujetých kilometrech je tak třeba s dalšími nezbytnými úkony počítat s útratou zhruba 15 000 Kč.
Mimo to má Matt i vyšší účty za pohonné hmoty, jím vlastněná verze agregátu EA113 si totiž velmi dobře rozumí s vyšším oktanovým číslem. Tankován je tedy pouze Natural 98 či lepší, což mělo velmi pozitivní vliv na projev motoru. Dave se totiž projevuje mnohem vehementněji nad pěti tisíci otáčkami, zatímco dříve v tomto pásmu již začínal stagnovat. Matt však připouští, že zásluhu na tom nese i aktuální chladné počasí. Zvědav je tedy na léto.
U paliva přitom ještě malou chvíli zůstaneme, Kimberley se totiž rozpovídal rovněž o spotřebě. Jeho cílem byl maximálně 9,5litrový průměr, nicméně po dvanácti měsících jezdění, které lze prý jen stěží nazvat economy-runem, skončil na 8,3 l/100 km. To je opravdu pěkné na dvousetkoňové kombi, které britského novináře vyšlo se vším všudy na méně než 5 500 GBP (162 100 Kč). Není tedy nikterak překvapivé, že o prodeji ani neuvažuje. Výměnu za třetí generaci Škody Octavia RS by ale klidně připustil.
Matt Kimberley koupě ojeté Škody Octavia RS z roku 2006 nelituje, ač nákup nebyl až tak výhodný, jak se zprvu zdál
Zdroj: CarThrottle
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Lamborghini upravené na 1 250 koní se v běžném provozu rozjelo na 363 km/h, něco takového se pořád nevídá
29.2.2024 - Elon Musk 7 let po premiéře Roadsteru slibuje, že auto vážně dorazí. Stovku má dát pod 1 s a na zadek posadit všechny
29.2.2024 - Do Mercedesu se vrací zdravý rozum, otylý kýč coby náhrada dnešních luxusních SUV dostal stopku
29.2.2024 - Kolabující elektrická odnož Volva má po odvrhnutí Švédy dál problémy, ani nalitých 22 miliard nestačí na její záchranu
29.2.2024 - WRC po dvou letech končí s hybridy a vrací se ke spalovacím motorům, ani tam to není únosná koncepce
29.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva