Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Novinář levně koupil ojetou Škodu Octavia RS, po roce zveřejnil, co ho ještě stála
25.2.2019 | Petr Prokopec
U nás je to velmi vyhledávaná ojetina, za níž i se stovkami tisíc km na tachometru dáte klidně statisíce korun, ve Velké Británii ji lze koupit o mnoho levněji. Co ale stojí další život s ní?
Druhá generace Škody Octavia RS se sice prodává stále levněji, na slušný kousek vám ale pořád nebude stačit ani 200 tisíc korun - i auta se 150 tisíci a více najetými km v dobré kondici se s cenou drží za touto hranicí. Ve Velké Británii je situace tradičně úplně jiná, srovnatelná auta tam stojí i polovinu českých cen, a tak se nikdo nemohl příliš divit Mattu Kimberleymu, že neodolal vábení ojeté Škody Octavia RS Combi z roku 2006.
Redaktorovi Car Throttlu byl loni vůz oháknutý do černé metalízy nabídnut za 4 150 liber (cca 122 tisíc Kč), což na britské poměry nebyla zase tak zajímavá cifra. Jenže zatímco ostatní hezké exempláře s podobnou cenou měly nalítáno minimálně 200 tisíc kilometrů, Dave, jak si nový majitel český kombík pojmenoval, měl na kontě jen 80 000 km. To je na Octavie RS druhé generace obecně velmi nízké číslo, a tak padnout mohlo jen jediné rozhodnutí - koupit. Nyní se Matt svěřil s tím, co se odehrálo během dvanácti měsíců poté.
V prvé fázi je třeba dodat, že nízká cena tu nebyla jen tak náhodou, vůz potřeboval servisní prohlídku jako sůl, stejně jako zcela nový rozvodový řemen. Kromě toho se Matt rozhodl vyměnit i termostat a expanzní nádržku, stejně jako venkovní zpětné zrcátko poškozené odletujícími kamínky. Veškeré tyto práce jej přišly na 720 liber (21 200 Kč), což sice výhodnost koupě trochu snižovalo, nicméně na druhou stranu se zdálo, že vůz je již bez jakýchkoliv dalších investic.
Jak se však ukázalo, problémům nebyl zdaleka konec, jakkoliv Octavia RS snadno prošla technickou kontrolou. Při té ovšem nebyla kontrolována klimatizace, jenž se ukázala být nefunkční. Matt totiž následně zjistil, že došlo k poškození hadice vedoucí od kondenzátoru k motoru. To si vyžádalo náhradní díl za 200 liber (5 900 Kč), stejně jako nemalé množství práce - kvůli výměně je totiž třeba vyndat zhruba polovinu motorového prostoru.
Negativa tím ovšem víceméně končí, vůz totiž momentálně působí jako zcela nový. Spojka je dle Matta naprosto přesná, motor pak jemný, tichý a dobře zajetý, což je základ úspěchu u sportovního derivátu sloužícího také rodinným účelům. Majitel si přitom užívá hlavně předjížděcí manévry motoristů jedoucích maximálně 80 km/h, jenž si „dává“ na trojku vytočenou k šesti tisícům otáček. V tu chvíli prý vůz vystřeluje vpřed s razancí dělové koule.
Tímto způsobem Matt zvládl již zhruba 19 tisíc kilometrů, přičemž kromě rychlosti velebí i komfort a ovladatelnost. Ačkoliv dodává, že přední náprava již bude potřebovat nové silentbloky. To ale nejspíše bude jediný další výdaj, tedy kromě těch za servisní prohlídky. Kimberleyho přitom nepříjemně překvapila častá výměna oleje, po každých 15 tisících ujetých kilometrech je tak třeba s dalšími nezbytnými úkony počítat s útratou zhruba 15 000 Kč.
Mimo to má Matt i vyšší účty za pohonné hmoty, jím vlastněná verze agregátu EA113 si totiž velmi dobře rozumí s vyšším oktanovým číslem. Tankován je tedy pouze Natural 98 či lepší, což mělo velmi pozitivní vliv na projev motoru. Dave se totiž projevuje mnohem vehementněji nad pěti tisíci otáčkami, zatímco dříve v tomto pásmu již začínal stagnovat. Matt však připouští, že zásluhu na tom nese i aktuální chladné počasí. Zvědav je tedy na léto.
U paliva přitom ještě malou chvíli zůstaneme, Kimberley se totiž rozpovídal rovněž o spotřebě. Jeho cílem byl maximálně 9,5litrový průměr, nicméně po dvanácti měsících jezdění, které lze prý jen stěží nazvat economy-runem, skončil na 8,3 l/100 km. To je opravdu pěkné na dvousetkoňové kombi, které britského novináře vyšlo se vším všudy na méně než 5 500 GBP (162 100 Kč). Není tedy nikterak překvapivé, že o prodeji ani neuvažuje. Výměnu za třetí generaci Škody Octavia RS by ale klidně připustil.
Matt Kimberley koupě ojeté Škody Octavia RS z roku 2006 nelituje, ač nákup nebyl až tak výhodný, jak se zprvu zdál
Zdroj: CarThrottle
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024 - Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch