Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Podrobný test zimních pneumatik 225/50 R17: cena nemusí znamenat kvalitu
13.10.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Pokud jste zvyklí kupovat nové zimní pneu podle ceny, vězte, že pár výrobců na vás tak trochu šije boudu. Od jiných lze i levněji nakoupit lépe.
Jednou ze stálic podzimu jsou testy zimních pneumatik, nových či zánovních typů, aby ti, kteří chtějí koupit nové obutí na své auto, věděli, co vybrat podle svých specifických potřeb. Německý Auto Bild takové testy připravuje pravidelně a nejen u zimních pneumatik - nedávno se objevil i test obutí celoročního.
Dnes se ale budeme věnovat jen zimním. Jejich velmi široce pojatý test letos začal měřením brzdné dráhy, které oddělilo zrno od plev a do finálního klání se probojovalo jen 20 nejlepších pneumatik z padesáti. Nyní máme před sebou kompletní výsledkové tabulky, které řeknou, jaké z oněch dvaceti gum si máte vybrat, pokud jezdíte často na sněhu nebo na mokré či suché vozovce.
Připomeňme však ještě, které gumy se do finálního výběru nedostaly a které tedy v tabulkách celkových výsledků nenajdete. Není to jen přehlídka Číny, neuspěl např. ani Vredestein a ani v Česku a hlavně na Slovensku známý Matador.
Výsledky kvalifikace pro test zimních pneu pro sezónu 2017/2018
Celkové vítězství si odnáší Continental WinterContact TS 860, mimo jiné vítěz loňského testu zimních gum Autoklubu ČR. Tyto gumy zvítězily díky tomu, že jsou všestranné a na všech površích, se kterými se v zimě můžete setkat, jsou stejně dobré.
To znamená, že pokud se v zimě budete pohybovat zhruba stejnou měrou na suchých, mokrých i zasněžených silnicích, budou nejlepší „univerzální volbou”. Je to tedy takový „Golf mezi pneumatikami”, pokud nevíte, pro co především je chcete. Pokud víte, že především budete jezdit za specifických podmínek, lze podle toho vybrat i lepší gumy.
Třeba na sněhu jsou podle testu nedostižné celkově šesté BF Goodrich g-Force Winter 2, které ve všech měřeních na zasněženém povrchu získaly nejlepší možnou známku. Na mokru se zase o prvenství dělí osmé Bridgestone Blizzak LM 001 Evo a dokonce celkově osmnácté Pirelli Winter Sottozero 3 - obě mají celkovou známku na mokru 1-. Na suchu předčí konkurenci právě Continentaly.
A pokud vám jde hlavně o ekonomickou stránku věci, podle Němců na tom budete nejlépe s celkově sedmými Fulda Kristall Control HP2, devátými Nexen Winguard Sport 2 nebo sedmnáctými Sava Eskimo HP2. Zmíněné gumy Pirelli jsou naopak co do nákladů nejhorší, dostaly trojku.
Podrobné výsledky testu kvalifikovaných pneu pro zimu 2017/2018
Na rozdíl od zmíněného testu celoročních pneumatik, který měl stejnou nebo velmi podobnou metodiku a tedy můžeme přímo srovnávat, se u zimních gum neobjevuje žádná čtyřka; nejhorší známka je tu trojka. Známkování je stejné jako ve škole, ale to jistě nemusíme zdůrazňovat.
Pozoruhodné však je, a to nikoliv poprvé, že se řada levných gum dostala před některé značkové. Tristní je např. výsledek Pirelli Winter Sottozero 3, jejichž 18. místo je horší než u Barumu, Savy, Gislaved, Nexenu či Semperitu. Samozřejmě, obrovská řada dalších gum je podstatně horších, ale dát víc peněz za Pirelli neznamená automaticky získat lepší kvalitu.
Zrovna Semperit bychom mezi nejlepší pětkou nečekali a Nexen v Top 10 také ne. Jsou to tedy cesty, jak ušetřit a zároveň nekoupit něco, co vás pošle do prvního stromu. A samozřejmě, jak bývá pravidlem, u Continentalu, Michelinu, Dunlopu nebo Goodyearu asi nešlápnete. Po vzoru Pirelli se to ale může rychle změnit - stejně jako dobré automobilky občas udělají i horší auto, stane se to také respektovaným výrobcům pneumatik.
Pokud tedy na letošní zimu ještě nemáte připraveno obutí a chcete koupit něco nového, tento test nabídne velmi dobré vodítko, kam sáhnout a kam naopak ne. Samozřejmě, podle potřeb každého pilota - na Hodonínsku nejspíš budou v zimě panovat jiné podmínky než v Harrachově či na Bruntálsku.
Celkový vítěz Continental WinterContact TS 860 není příliš překvapivý
Na sněhu je ale lepší BF Goodrich g-Force Winter 2
Na mokru zase bodují Bridgestone Blizzak LM 001 Evo a Pirelli Winter Sottozero 3 (zleva)
Nejekonomičtější provoz mají gumy Fulda Kristall Control HP2, Nexen Winguard Sport 2 ai Sava Eskimo HP2 (zleva)
Zdroj: Auto Bild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před hodinou - Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před 2 hodinami - Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem
před 4 hodinami - Auta Vietnamce, který i v ČR vydělal miliardy na nudlích, jsou propadák a podvod, údajně prodané vozy chátrají přihlášené v polích
před 5 hodinami - K mání je osobní Honda Ayrtona Senny, legenda patřící legendě stojí na prahu 30. výročí jeho smrti majlant
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch