Poruchovost motorů aut podle značek v roce 2017: koncern VW i dál tře bídu

 | 38 příspěvků | 17.8.2017 Marek Bednář
Reagovat

Nepřihlášený Martin K

Mě to vůbec nepřekvapuje... | 17.8.2017 21:08reagovat
avatar

Mě to vůbec nepřekvapuje. S francouzskými vozy mám na rozdíl od zažitých předsudků dlouhodobé dobré zkušenosti. Nikdy se nestalo, že by mě zradil motor. A pokud něco odešlo, tak čidlo překvapivě Made in Germany :)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený R2

Je samozrejme mozne, ze mo.. | 17.8.2017 21:22reagovat
avatar

Je samozrejme mozne, ze motory VW stoji za starou backoru, ale moc nechapu, jak se to pozna z teto tabulky?

Poruchy aut v reliability indexu jsou cleneny do kategorii Air Conditioning, Axle & Suspension, Braking System a dalsich. Procenta v tabulce znamenaji, kolik procent vsech zavad souvisi s danou kategorii, v tomto pripade s motorem.

Pokud ma celkove spolehlive auto 5 zavad, z toho 2 spojene s motorem, tak vam vyjde hrozivych 40 % a v teto tabulce propadak, ale ve skutecnmosti to muze byt stale lepsi nez auto, ktere ma 30 zavad, z toho 3 s motorem a v tabulce celkem sympatickych 10 % :-)

Nepřihlášený Arni

Pred 2 rokmi, keď mala hon.. | 17.8.2017 21:26reagovat
avatar

Pred 2 rokmi, keď mala honda iba atmosféry bola na 9 mieste, teraz keď začala predávať 3-4 valcove turba hneď padla na 20 miesto,to hovorí za všetko...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený R2

Reakce na: Pred 2 rokmi, keď mala hon.. | 17.8.2017 21:41reagovat
avatar

Na chvilku pominunu, ze z uvedene tabulky nelze jednoduse poznat spolehlivost motoru.

Pojistuji se auta po zaruce, tzn. ze v tom zebricku ty nove motory Hondy z poslednich 2 let o kterych hovorite pravdepodobne nebudou. Nejnovejsi model Hondy je tam Insight z roku 2009.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Arni

Reakce na: Na chvilku pominunu, ze z.. | 17.8.2017 22:14reagovat
avatar

V strede článku sú 2 tabuľky -najviac a najmenej poruchove motory podľa znaciek.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený R2

Reakce na: V strede článku sú 2 tabu.. | 17.8.2017 22:52reagovat
avatar

a na konci clanku je odkaz na zdroj. Pokud si na nej kliknete a chvilku popremyslite, tak pravdepodobne zjistite, ze zavery pana Bednare nedavaji uplne smysl. Ta tabulka se opravdu neda interpretovat tak, ze cim vyssi procento, tim poruchovejsi motor. Je to totiz pouze procento poruch dane znacky, ktere souviseji s motorem. Snazil jsem se to vysvetlit ve 2. prispevku teto diskuze, ale asi nejsen nadan schopnosti srozumytelneho vyjadrovani :-(

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Arni

Reakce na: a na konci clanku je odkaz.. | 17.8.2017 23:10reagovat
avatar

Jasne tam som sa preklikal a ešte v pravo hore je vyhľadávač podľa značky a modelu "car reliability search",je tam 10 udajov podľa čoho hodnotia index spoľahlivosti -brzdy,klíma,prevodovka,....a medzi nimi je aj motor.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený R2

Reakce na: Jasne tam som sa preklikal.. | 17.8.2017 23:20reagovat
avatar

jasne a soucet je 100 % pro dany model nebo v tabulce kterou pouziva pna Bednar, pro danou znacku. Procenta znamenaji, kolik procent zavad daneho modelu/znacky patri do ktere oblasti. Pokud ma Honda vysoke procento u motoru, tak to muze znamenat 2 veci:

1. ma relativne nespolehlivy motor

2. ma relativne spolehlive ostatni soucasti vozu nebo je vubec nema - levna auta bez klimatizace casto nemaji zavady klimatizace :-)

Nevim jak vy a pan Bednar, ale ja z toho nedokazi rozumne rozklicovat, ktera moznost plati a uz vubec nedokazi porovnat na zaklade techto procent jednotlive znacky nebo modely mezi sebou.

Maximalne jsem do urcite miry schopen porovnat modely s podobnou cenou a podobnym celkovym indexem spolehlivosti (protoze ten krome spolehlivosti hodnoti i cenu a casovou narocnost oprav).

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený 666

Německá kvalita.... | 18.8.2017 08:22reagovat
avatar

Německá kvalita....

Nepřihlášený EF

Mně se začíná zdát, že kdy.. | 18.8.2017 08:36reagovat
avatar

Mně se začíná zdát, že když u VW vyrobí spolehlivej motor, je to spíš výjimka než pravidlo..měli jsme ve firmě multivat a furt se to sypalo, a když mně to párkrát u předjíždění hodil motor do nouzovýho režimu, to šlo z chalupy..Tady už šlo o život..kolega má současný A6 3.0 tdi a jednou už mu dělali motor a 2x převodovku. šíleně to žere olej a na to mu řekli, že to není vada ale vlastnost:-))

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Však se to dávno ví. Kdyby.. | 18.8.2017 08:45reagovat
avatar

Však se to dávno ví. Kdyby jiný výrobce než VW vyráběl takové motory jaké vyrábí, čeští prodejní pisálkové by ho doslova zašlapali do země. Ale o tom, že VW už skoro dvacet let nevyrábí jeden spolehlivý motor, především benzínový, (poslední snad byla stará dobrá šestnáctka ve feldě či oktávce) se chodí po špičkách.

Nepřihlášený Jindra Kuchar

Můžete mi vysvětlit rozdíl.. | 18.8.2017 09:04reagovat
avatar

Můžete mi vysvětlit rozdílné umístění VW, Škoda, Audi, ... Vždyť přece tyhle značky mají stejné motory, tak by na tom měly být se spolehlivostí stejně?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Arni

Reakce na: Můžete mi vysvětlit rozdíl.. | 18.8.2017 09:25reagovat
avatar

V skodovke nemáš 6,8,10-valce, v audi áno a tie viacvalce zhoršujú celkový priemer danej značky. Index poruchovosti motorov je celkový priemer danej značky.

Napr.alfa,land rover,maserati majú spoľahlivé motory,ale poruchvejsie ostatné veci preto majú nízke % pri motoroch ale vysoké% celkovej poruchovosti.Su prepchane elektronikou( kurvitkami), ktorá sa časovom kazi.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený rock

Reakce na: jasne a soucet je 100 % pr.. | 18.8.2017 09:36reagovat
avatar

Tak do jisté míry je dokážu porovnat i mezi sebou; jestliže reliability index sdružuje četnost poruch a náklady na ně (index "Jak mne auto bude štvát") a "Motor" ukazuje procenta z reliability indexu, tak ty dva indexy lze vynásobit a dostaneš výsledek, jak moc tě bude štvát konkrétně motor.

Daihatsu je nějaká anomálie s celkovým indexem 2, ale za ním už pak jsou obvyklí podezřelí: Suzuki, Honda, Lexus, Toyota a v desítce pak z japonců ještě i Mazda a Nissan. Předvídatelná normálka.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený PavelU

Reakce na: V skodovke nemáš 6,8,10-va.. | 18.8.2017 10:11reagovat
avatar

Blbost, ve VW naprosto převládají čtyřválce a u i Audi není podíl prodaných 6, 8 válců takový aby to mělo tak výrazný vliv.

Nepřihlášený R2

Reakce na: Tak do jisté míry je dokážu.. | 18.8.2017 11:15reagovat
avatar

Jenze to mnoho nerika o spolehlivosti motoru. Draha auta v tomto vyjdou spatne, i pokud jsou relativne spolehliva.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený rock

Reakce na: Jenze to mnoho nerika o sp.. | 18.8.2017 12:11reagovat
avatar

Já psal, že do jisté míry. Není to spolehlivost, ale asi spíš vyjádření úsilí (finančního, časového...) potřebného k tomu, abys tu konkrétní část ojetiny (motor) udržel v provozu - což pro spoustu kupujících bude nakonec užitečnější, než strohý žebříček spolehlivosti.

Když si pak vedle sebe postavíš značky s konkurujícím si portfoliem, tak ten obrázek dostaneš.

Akorát tedy bylo potřeba v tomhle duchu tu tabulku vysvětlit, což se jaksi nestalo...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený R2

Reakce na: Já psal, že do jisté míry... | 18.8.2017 12:41reagovat
avatar

To nerozporuji. Jen uz se posouvame od tematu clanku, ktery byl prave o spolehlivosti (nebo se spise tvaril, ze je o spolehlivosti).

Vase posledni veta by se bohuzel dala napsat pod velkou cast clanku vychazejicich z Reliability Indexu, ne jen zde na autoforu se s jejich tabulkami obcas potkavam a casto jsou interpretovany dost "kreativnim" zpusobem.

Nepřihlášený Jarda

Neměli by u VW změnit rekl.. | 18.8.2017 17:03reagovat
avatar

Neměli by u VW změnit reklamní slogan? Z Das Auto na Das Schmeid a Audi se Seatem přejmenovat na Dojdi Sam tam.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený smejkal.z

Reakce na: Mně se začíná zdát, že kdy.. | 18.8.2017 17:49reagovat
avatar

Ano, je to vlastnost, olej chladí turbo a dostává pěkně zabrat. Rychle degraduje a ztrácí se.

Nepřihlášený Ládína

Reakce na: Neměli by u VW změnit rekl.. | 18.8.2017 17:54reagovat
avatar

U VW po kauze Dieselgate, zrušili slogan "Das Auto" je z toho jen Volkswagen, ale vím jak to myslíš a souhlasím :)

Nepřihlášený Martin Bažant

Koupil jsem si to nejhorší.. | 18.8.2017 20:22reagovat
avatar

Koupil jsem si to nejhorší auto, podle rad majitelů 15 let starých orezlých oktávek, a kamarád to nejlepší auto na světě, octavia v TDI v kombajnu.

V cestách do práce se máme střídat, ale většinou večer mi karád volá, jestli můžu ket zase já. Že prý nějaký problém, ale nic hrozného, prý je to normální.

Ale aspoň už mi nepomlouvá Scénica. :-)

Nepřihlášený memphis.unv

Jaj, to bude pošlapaných k.. | 21.8.2017 09:54reagovat
avatar

Jaj, to bude pošlapaných kuřích ok....

p.s. já jsem vždycky na své Alfě vyměňoval pouze komponenty Bosh, to nezní moc italsky:)

Nepřihlášený Patrik

Tak je přeeci jasné, že u.. | 21.8.2017 20:21reagovat
avatar

Tak je přeeci jasné, že u koupi ojetiny se přeci jedná o auto ojeté nybrž o nové...já kupuji co 5 let jinou ojetinu a nikdy jsem neměl nějak extra velké problémy. Teď jsem pořídil ojetého VW Caddy a zatím za sebe mohu říct naprostá paráda. Tak uvidíme zda se ukáženě něco z e zde uvedených poruch...

Nepřihlášený Josef

Vedení koncernu ví,že band.. | 22.8.2017 20:25reagovat
avatar

Vedení koncernu ví,že banda blbounů bude kupovat koncern i kdyby jim pod kapotu místo motoru nasrali.

Nepřihlášený Boris

NO nevím, mám doma passata.. | 23.8.2017 08:31reagovat
avatar

NO nevím, mám doma passata dokonce z třetí ruky a z áček a drží mi krásných půl míče, drobné opravy jako filtry atp to má klasicky za sebou...

Nepřihlášený Kuban

To že spousta lidí ví že N.. | 26.8.2017 12:16reagovat
avatar

To že spousta lidí ví že Němci motory neumí tenhle článek sice potvrzuje, mnozí už ví dlouhe roky, mnozí třeba prozrou, ale většina těch co se nenechá přesvědčit ani praxi takovéto články už tím tuplem nepřesvědčí.

Nepřihlášený Ivo

Potíž je v tom, že pro něk.. | 27.8.2017 19:08reagovat
avatar

Potíž je v tom, že pro někoho kdo kuuje nová auta, jako já, tam není žádná informace. Poruchovost akutálních modelů tam většinou není. Snad to pomůže někomu, kdo cosi kupuje z bazošu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Potíž je v tom, že pro něk.. | 28.8.2017 14:12reagovat
avatar

Jseš King Ivo. Nicméně pro někoho kdo si kupuje nová auta, jako ty, tento článek není. Ty máš vše v záruce, tak ani hledat poruchovost nemusíš. Ty jsi nám ale chtěl hlavně zdělit, že máš jen na nová auta a vlastně i o kousek delší péro... Nebo menší?

Nepřihlášený bob

Reakce na: Mě to vůbec nepřekvapuje... | 29.8.2017 11:10reagovat
avatar

Občas trochu zlobila elektrika, nevím jestli byla made in Germany, ale jinak se pod Váš názor podepíšu... Frantíci byly super - levná koupě, překvapivé pohodlí a nízké náklady na provoz... Kdo má víc peněz než rozumu, ať si klidně jezdí ve VW a nebo Škodovce :D

Nepřihlášený Marek

Problem vidim v tom, ze s.. | 3.9.2017 19:05reagovat
avatar

Problem vidim v tom, ze s motorem uzce souvisi elektronika a tu maji Francouzi tragickou. Obracenene je tomu u Japoncu. Koncern hodne trpi downsizingem. Kdyz jsem koukal na tu tabulku, kde je Subaru a Mitsubishi nekde kolem 30, silne jsem zapochyboval o korektnosti one pojistovny.

Nepřihlášený Daniel

Pozor na vyhodnocení těch.. | 11.9.2017 10:33reagovat
avatar

Pozor na vyhodnocení těch údajů. Celkově se ten index spolehlivosti na reliabilityindex skládá z více položek, z nichž jedna jsou i náklady na servis. Takže je potřeba si nejdřív přečíst popis jejich metodiky a jak to chápat. Dá se říct, že celkově je nejlepší ten index chápat jako provozní náklady.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše