Reklama

Pozor na nová pravidla pro použití zimních pneu v Německu. Jak se vyhnout pokutě?

Do loňského roku byla pravidla pro používání zimních pneumatik v Německu prakticky stejná jako u nás, od letoška se ale změnila. A to trochu záludným způsobem, česká „zimní výbava” nemusí stačit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Pozor na nová pravidla pro použití zimních pneu v Německu. Jak se vyhnout pokutě?

12.10.2018 | Petr Miler

Do loňského roku byla pravidla pro používání zimních pneumatik v Německu prakticky stejná jako u nás, od letoška se ale změnila. A to trochu záludným způsobem, česká „zimní výbava” nemusí stačit.

S nadcházející zimou se můžeme kromě potřeby přezutí na zimní pneumatiky, pokud tedy nejezdíte na celoročních, „těšit” také na horlivé policisty, kteří budou v místech či období povinnosti použít zimní obutí zkoumat, co máte na autě obuto. Zda je jejich snaha motivována bezpečností na silnicích nebo potřebou vybrat peníze, nechme nyní stranou.

V České republice zůstávají pravidla stejná. Pokud „se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza,” pak musíte mít na autě zimní pneu, říká v § 40a zákon č. 361/2000 Sb. v aktuálním znění.

Vzorek zimních nebo celoročních pneumatik musí mít hloubku nejméně 4 mm v hlavních dezénových drážkách a takové pneumatiky musíte mít obuté na celém území ČR od 1. 11. do 31. 3., je-li splněna podmínka v předchozím odstavci. Vhodné pneumatiky se pak poznají tak, že mají na bočnici symbol sněhové vločky nebo označení M+S (Mud+Snow, bláto+sníh), nebo nějakou variantu, anebo jde o terénní pneumatiky.

Německá pravidla byla do loňska prakticky stejná, od letoška ale doznala určitých změn a s blížícím se začátkem listopadu je dobré si je připomenout. Především je novinkou, že označení M+S na pneumatikách nestačí, neboť se začalo objevovat i na pneu, které pro zimní provoz vhodné nejsou. Aby tedy byla pneumatika německým policistou považována za vhodnou pro zimní provoz, musí mít na bočnici symbol sněhové vločky na pozadí horského štítu - ať už v kombinaci s M+S nebo nikoli. Jinými slovy - to, co vám bude stačit v České republice, v Německu neobstojí.

Nesplnění této povinnosti němečtí policisté „ocení” pokutou až do 75 Eur (1 900 Kč), tedy až o 15 Eur vyšší sazbou než dříve. Další novinkou pak je, že trestán pokutou do této výše bude nejen řidič za to, že s takovým autem vyjel, ale i provozovatel za to, že to umožnil. Tedy, pokud nejde v obou případech o jednu a tu samou osobu.

Jistou útěchou může být, že se toto nařízení vztahuje jen na vyrobené pneumatiky v roce 2018 či novější. Jinými slovy, pokud jste si zimní pneu na své současné auto pořídili loni či dříve a nemáte na nich „ten správný” symbol, pokuta by vám hrozit neměla. Je ale otázkou, jak moc budou policisté ochotni na datum výroby reálně hledět a diskutovat s nimi může být obtížné.

Dále už jen připomeňme, že navzdory některým informacím šířeným mezi lidmi mýtné na dálnicích v Německu na řidiče osobních aut zatím nečeká, platit se začne od 1. ledna 2019. To už

Pozor na nová pravidla pro použití zimních pneu v Německu. Jak se vyhnout pokutě? - 1 - Nova pravidla zimni pneu Nemecko 2018 01Pozor na nová pravidla pro použití zimních pneu v Německu. Jak se vyhnout pokutě? - 2 - zimni pneu oznaceni nemecko 2018 01Pozor na nová pravidla pro použití zimních pneu v Německu. Jak se vyhnout pokutě? - 3 - zimni pneu oznaceni nemecko 2018 02
Symbol M+S na pneumatikách v Německu od 1. listopadu nebude stačit, nutný bude symbol vločky. Bez něj vám hrozí poměrně tučná pokuta

Petr Miler

Další zajímavé články:

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše