Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Pozor na nový způsob měření rychlosti v Německu. Je o dost chytřejší, než se zdá
1.11.2018 | Petr Prokopec
Rozličné způsoby měření rychlosti známe i od nás, tento ale ne. A jeho nejnovější provedení je vážně postrach, dokáže zaznamenat prakticky všechny nepravosti ve svém okolí.
Snad každý z nás se v životě alespoň jednou trochu zapomněl a podržel plynový pedál auta sešlápnutý o trochu více, než by legislativa tolerovala. A co čert nechtěl, přesně v tom místě probíhalo měření rychlosti. Pokud jste byli pozorní, mohli jste si toho všimnout včas a rychlost ještě korigovat - většina způsobů měření rychlosti, ať už automatickými systémy, nebo za přítomnosti ruky zákona je těžko k přehlédnutí. A i když se to nepovedlo, mohli jste doufat, že zrovna vaše pozapomenutí nebude zrovna postřehnuto, neboť hlavně na víceproudých silnicích je složité zaznamenat všechny přestupky. Nejnovější způsob stacionárního měření rychlosti v Německu jde ale přímo proti oběma těmto možnostem.
U nás se s něčím podobným nesetkáte, v na západ (či sever) od našich hranic ale může radar vypadat i jako docela obyčejný patník. V obecné rovině se takový způsob sledování provozu v Německu používá už déle, jeho nejnovější verze nasazená v Hamburku je ale opravdu chytrá, i když na to nevypadá.
Onen zdánlivě nevinný patník je totiž vybaven laserovou technikou, která umí sledovat hned několik typů přestupků u několika aut současně. Pro člověka neznalého poměrů je skoro nemožné si přístroje vůbec všimnout, natož pak si domyslet, že sleduje provoz, natož pak předpokládat, že vidí skoro všechno kolem sebe. Ale přesně taková je realita.
První várka šesti laserových přístrojů začala „sloužit a chránit“ v polovině října, a to Anckelmannplatzu, Sievekingsallee, Jenfender Allee, Koppelstrasse, Ölmühlenwegu a Holstenkampu ve zmíněném Hamburku. V prvních dvou případech přitom radarové věže měří nejen rychlost, ale zaměřují se také na jízdu na červenou. Ve zbývajících případech jde již jen o monitoring semaforů.
Firma Jenoptik, která za novými radary z řady TraffiTower stojí, přitom dodává, že její věže jsou schopné zaznamenat překročení povoleného limitu či jízdu na červenou až v šesti pruzích, a to v obou směrech. Jinými slovy, jedna taková „tyč” umístěná na středovém dělícím pruhu tříproudé dálnice dokáže sledovat úplně všechna auta, která kolem ni projedou.
Aby si vandalové nepřišli na své, jsou laserové čočky radarů chráněny před poškozením neprůstřelným sklem. Samotné věže pak mohou být vyrobeny v jakékoliv formě, aby lépe zapadly - nemusí tedy nutně vypadat jako zebra, mohou nabrat i podobu pouličního osvětlení, dokonale napodobovat patník či cokoli podobného.
Pro policii je dále podstatné, že zaznamenané přestupky nemusí stahovat fyzicky přímo ze samotného zařízení. To je připojeno na internet a veškerá data rovnou zasílá na místní oddělení. Obsílku tedy můžete mít ve schránce pomalu dříve, než zaparkujete v garáži, aniž byste si po cestě všimli, že jste něco provedli.
Němci prý věže museli instalovat jen tam, kde mohou prokazatelně přispět ke snížení nehodovosti. Pokud by totiž existovalo podezření, že slouží spíše než k bezpečnosti k obohacení města, mohou právníci nachytaných řidičů nařídit jejich demontáž, čehož se v Hamburku pochopitelně bojí. To je vskutku zajímavá praxe, která u nás stěží bude kdy fungovat, na to jsou už současná umístění radarů příliš kontroverzní. Naopak rozšíření radarových „patníků” do našich končin očekávat lze, svými schopnostmi i podobou budou pro úřady jistě lákavé.
Nejnovější provedení zbraň německé policie v boji s rychlými řidiči vypadá na první pohled jen jako stylovější patník. Jenže zdání klame...
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před hodinou - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch