Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Pozor na nový způsob měření rychlosti v Německu. Je o dost chytřejší, než se zdá
1.11.2018 | Petr Prokopec
Rozličné způsoby měření rychlosti známe i od nás, tento ale ne. A jeho nejnovější provedení je vážně postrach, dokáže zaznamenat prakticky všechny nepravosti ve svém okolí.
Snad každý z nás se v životě alespoň jednou trochu zapomněl a podržel plynový pedál auta sešlápnutý o trochu více, než by legislativa tolerovala. A co čert nechtěl, přesně v tom místě probíhalo měření rychlosti. Pokud jste byli pozorní, mohli jste si toho všimnout včas a rychlost ještě korigovat - většina způsobů měření rychlosti, ať už automatickými systémy, nebo za přítomnosti ruky zákona je těžko k přehlédnutí. A i když se to nepovedlo, mohli jste doufat, že zrovna vaše pozapomenutí nebude zrovna postřehnuto, neboť hlavně na víceproudých silnicích je složité zaznamenat všechny přestupky. Nejnovější způsob stacionárního měření rychlosti v Německu jde ale přímo proti oběma těmto možnostem.
U nás se s něčím podobným nesetkáte, v na západ (či sever) od našich hranic ale může radar vypadat i jako docela obyčejný patník. V obecné rovině se takový způsob sledování provozu v Německu používá už déle, jeho nejnovější verze nasazená v Hamburku je ale opravdu chytrá, i když na to nevypadá.
Onen zdánlivě nevinný patník je totiž vybaven laserovou technikou, která umí sledovat hned několik typů přestupků u několika aut současně. Pro člověka neznalého poměrů je skoro nemožné si přístroje vůbec všimnout, natož pak si domyslet, že sleduje provoz, natož pak předpokládat, že vidí skoro všechno kolem sebe. Ale přesně taková je realita.
První várka šesti laserových přístrojů začala „sloužit a chránit“ v polovině října, a to Anckelmannplatzu, Sievekingsallee, Jenfender Allee, Koppelstrasse, Ölmühlenwegu a Holstenkampu ve zmíněném Hamburku. V prvních dvou případech přitom radarové věže měří nejen rychlost, ale zaměřují se také na jízdu na červenou. Ve zbývajících případech jde již jen o monitoring semaforů.
Firma Jenoptik, která za novými radary z řady TraffiTower stojí, přitom dodává, že její věže jsou schopné zaznamenat překročení povoleného limitu či jízdu na červenou až v šesti pruzích, a to v obou směrech. Jinými slovy, jedna taková „tyč” umístěná na středovém dělícím pruhu tříproudé dálnice dokáže sledovat úplně všechna auta, která kolem ni projedou.
Aby si vandalové nepřišli na své, jsou laserové čočky radarů chráněny před poškozením neprůstřelným sklem. Samotné věže pak mohou být vyrobeny v jakékoliv formě, aby lépe zapadly - nemusí tedy nutně vypadat jako zebra, mohou nabrat i podobu pouličního osvětlení, dokonale napodobovat patník či cokoli podobného.
Pro policii je dále podstatné, že zaznamenané přestupky nemusí stahovat fyzicky přímo ze samotného zařízení. To je připojeno na internet a veškerá data rovnou zasílá na místní oddělení. Obsílku tedy můžete mít ve schránce pomalu dříve, než zaparkujete v garáži, aniž byste si po cestě všimli, že jste něco provedli.
Němci prý věže museli instalovat jen tam, kde mohou prokazatelně přispět ke snížení nehodovosti. Pokud by totiž existovalo podezření, že slouží spíše než k bezpečnosti k obohacení města, mohou právníci nachytaných řidičů nařídit jejich demontáž, čehož se v Hamburku pochopitelně bojí. To je vskutku zajímavá praxe, která u nás stěží bude kdy fungovat, na to jsou už současná umístění radarů příliš kontroverzní. Naopak rozšíření radarových „patníků” do našich končin očekávat lze, svými schopnostmi i podobou budou pro úřady jistě lákavé.
Nejnovější provedení zbraň německé policie v boji s rychlými řidiči vypadá na první pohled jen jako stylovější patník. Jenže zdání klame...
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 10 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 05:27 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis