Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Praze nefungoval správně radar v Blance, teď musí pokuty vracet
27.8.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Praha vrací pokuty rozdané za údajná překročení rychlosti v Tunelu Blanka. Minimálně některá z tamních šesti měření rychlosti nefungovala správně.
Nedávno jsme vás informovali o novém triku policie a úřadů, díky němuž se snaží de facto a jeden a ten samý přestupek pokutovat dvakrát. Je to něco tak neuvěřitelně oportunistického, že nad tím zůstává rozum stát a s menším odstupem času můžeme dodat i to, že zúčastněné strany myslí tento pokus smrtelně vážně. Ani odpor podaný proti probíranému rozhodnutí nevedl k řešení a pražský magistrát se nadále snaží druhou pokutu získat v celé své nehorázné výši.
Ne vše je ale pro řidiče černé, jak ukazuje novější případ z trochu jiného soudku. Hned několik čtenářů nás upozornilo na to, že Praha začala vracet peníze za pokuty související s měřením rychlosti v tunelu Blanka v letošním roce mezi 8. únorem a 31. březnem. Je přitom jedno, jestli byl potrestán řidič za překročení rychlosti samé nebo provozovatel za to, že nezabránil něčemu, čemu zabránit nemohl - v obou případech byla předchozí rozhodnutí anulována a případné zaplacené pokuty jsou vraceny.
Praha pokuty nevrací dobrovolně jako dárek ke konci prázdnin a jistě to ani nedělá ráda, teď už jen nemá jinou možnost. Podle dostupných informací si někteří pokutovaní řidiči stěžovali, že měli zaplatit pokutu, i když si byli naprosto jisti, že nejvyšší povolenou rychlost neporušili. Takových stížností se zřejmě muselo sejít více, neboť město zahájilo šetření, v jehož rámci vyšlo najevo, že radary instalované tunelu Blanka nefungovaly správně a mohly jako vůz překračující nejvyšší povolenou rychlost označit i takový, který ji nepřekročil.
„Bylo zjištěno, že při měření automatizovaným technickým prostředkem používaným bez obsluhy při dohledu na bezpečnost provozu na pozemních komunikacích v tunelovém komplexu Blanka, a to v období od 08.02.2016 do 31.03.2016, se vyskytly technické problémy, které mohly mít vliv na přesnost určení výsledku měření rychlosti vozidla projíždějícího tímto úsekem,” stojí doslova ve vyjádření města.
„Za předpokladu, že byl pro daný úsek na proměnné dopravní značce 'B20a — nejvyšší dovolená rychlost' nastaven symbol '50', tzn. že nejvyšší dovolená rychlost v úseku byla stanovena na 50 km/h, nemusely být ve všech případech naměřené hodnoty správně určeny. Z tohoto důvodu bylo rozhodnuto o vrácení Vámi zaslané a uhrazené určené částky na základě Výzvy provozovateli vozidla k uhrazení určené částky,” pokračuje dále dokument, který si můžete v plném znění prohlédnout níže.
Pokud jste tedy v daném období od Prahy dostali pokutu za překročení rychlosti v tomto místě, můžete buď vrácení automaticky očekávat, nebo si můžete na její udělení i zpětně stěžovat. Další detaily zjišťujeme, pro tuto chvíli se to zdá být alespoň malou boží spravedlností - pokud úřady někdy chtějí za jednu věc rozdávat pokuty dvě, tady nemohou udělit ani jednu, i když měření jistě v řadě případů zafungovalo, jak mělo. O tom, jak moc velký přínos pro bezpečnost provozu má měření rychlosti na takových místech a koho asi napraví postup, při němž provozovatel zaplatí pár stokorun za to, že se vlastně nic nevyřeší, pro dnešek raději pomlčíme...
Díky za tipy všem!
Praha měla technické problémy s měřením rychlosti v tunelu Blanka a teď vrací to, co si od řidičů a provozovatelů aut dříve - dost pochybně, dodejme - vzala
Tunel Blanka a řešení měření rychlosti v něm
Foto tunelu: Metrostav, Český rozhlas
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024 - VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch