Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Přehled kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly až překvapivě nízko
24.9.2018 | Petr Miler
Některé sporťáky si drží cenu skvěle či se dokonce v průběhu času stávají stále dražšími. Případ těchto strojů to ale není ani v nejmenším.
Řekněme si hned zkraje, že žádný supersport není levný. Psali jsme o tom třeba v článku o přepychu za cenu Octavie a svědčí o tom i jakákoliv zmínka o servisu supersportů - provozní náklady jsou obrovské nikoliv kvůli palivu a pneumatikám, ale kvůli nutnosti pravidelného a drahého servisu, kolikrát i když s autem vůbec nejezdíte.
Přesto - a nakonec i právě proto - existují auta, která lze označit za supersporty nebo aspoň za opravdu rychlé sporťáky, a která zároveň můžete koupit za dobré peníze. Každý ojetý stroj tohoto ražení není Ferrari nebo Porsche 911, a tak o ně bývá často menší zájem, než kolik je jich nabízeno na trhu. A tak jejich ceny padají, padají a padají, i když nemusí jít ani o špatné, ani o moc ojeté, ani o nikterak problematické vozy.
Pokud se vám tedy líbí auta, která většině lidí ne, máte štěstí, můžete je pořídit často až překvapivě levně. A pokud se vám nelíbí, možná se vám některé z nich po přečtení tohoto článku zamlouvat začnou - právě kvůli tomu, že kolikrát nabízejí velké a silné motory, spoustu dynamiky i spoustu stylu a výjimečnosti za sumy, které už nejsou ani zdaleka tak vysoké jako v době, kdy byly nové. Tady je osm takových, seřazených podle abecedy.
1. Audi R8
Původní cena (2007): 3,22 milionu Kč
Současná cena: od 900 tisíc Kč
Tenhle supersport má daleko k neoblíbenému, navíc je vážně dobrý, jenže za osm let prodeje první generace se ho prodalo docela hodně. Navíc je to „jen Audi”, takže cenu moc dobře nedrží. V základu je to ale Lamborghini Gallardo s motorem V8 od Audi a právě kusy s osmi válci se najdou v rozumném stavu i za ceny dost pod 1 milion Kč. Tím neradíme kupovat zrovna nejlevnější kus, i ceny zachovalých exemplářů s dobrou historií ale bývají k mání za šestimístné sumy.
2. Bentley Continental GT
Původní cena (2003): 4,2 milionu Kč
Současná cena: od 600 tisíc Kč
Dobře, Continental GT není vyloženě sporťák, spíše luxusní výkonné kupé. Ale velmi výkonné auto s přeplňovaným dvanáctiválcem pod kapotou má nepochybně své kouzlo a svou dynamikou zastíní většinu vozů, které na silnicích můžete potkat. Jeho ceny se propadají i pod pouhých 15 procent původní hodnoty. Ojeté či zničené přitom bývají málokdy, alespoň nejsou-li po x-tém majiteli, který už na řádnou údržbu nemusel mít dost peněz.
3. Jaguar XKR-S
Původní cena (2012): 4,95 milionu Kč
Současná cena: od 1,15 milionu Kč
Pokud máte za jediný supersport od Jaguaru někdejší XJ220, nejste úplně mimo mísu, ale moderní XKR-S je 550 koňmi výkonu velmi blízko a na výsledek srovnání na okruhu sázet radši nebudeme. A na rozdíl od XJ220 ho můžete koupit zhruba za cenu dobře vybaveného Superbu - jako většina špičkových Jaguarů je přeborníkem na ztrátu hodnoty, jen pár let staré vozy stojí sotva třetinu původní ceny.
4. Lotus Esprit V8
Původní cena (1999): 4,18 milionu Kč
Současná cena: od 1,1 milionu Kč
Můžete mít rádi Jamese Bonda, jak chcete, ale mezi supersporty se z Espritů dostane jediná verze - ta osmiválcová ze samého konce 20. století. Byla drahá a tudíž ne moc oblíbená a výsledkem je, že v Evropě bývá na prodej jen pár kusů. Přesto se neprodávají draho, tedy alespoň ne vzhledem k tomu, kolik kdysi stály. Uprostřed umístěný osmiválec s plochou klikovou hřídelí dává 354 koní a k smíchu opravdu není ani v této společnosti.
5. Maserati GranTurismo
Původní cena (2007): 3,28 milionu Kč
Současná cena: od 800 tisíc Kč
Už jméno Maserati má úžasný zvuk - schválně si ho zkuste říci nahlas. A ještě mnohem lépe zní osmiválec pod kapotou GranTurisma, vyvinutý společně s Ferrari a produkující 405 koní. Dobře, nebylo to nikdy dokonalé auto, ale za zlomek původní ceny vypadá jako mnohem zajímavější koupě než kdysi nové.
6. McLaren MP4-12C
Původní cena (2011): 6,29 milionu Kč
Současná cena: od 2,3 milionu Kč
Moderní McLareny jsou velmi žádaným zbožím a kolikrát na ceně nabírají hned po koupi. Jenže je tu jedna výjimka - auto, které odstartovalo znovuzrození silničních McLarenů. MP4-12C bylo v době svého představení úchvatným strojem s inovativním podvozkem. Jenže pak začaly proudit na svět jeho další verze a tu první najednou nikdo nechtěl. Pořád je to ale vynikající auto a pokud nemáte na novější 650S, tohle bude skvělá volba. Jen nečekejte dobrou investici - ceny dál padají o statisíce ročně.
7. Mercedes-Benz SL 65 AMG (R230)
Původní cena (2005): 4,59 milionu Kč
Současná cena: od 1 milionu Kč
Tisíc newtonmetrů. Znova a jinak: 1 000 Nm. Čtyřmístnou hodnotu točivého momentu mají tahače, Bugatti Veyron a Mercedesy s dvanáctiválcem upraveným u AMG - a v podstatě nic jiného. Je to s náskokem nejvíc v tomto přehledu. SL 65 AMG k tomu navíc přidává skládací střechu a autorizované servisy jsou skoro všude. A když si odpustíte 12 válců a sáhnete po 5,5litrovém V8 s kompresorem, dostanete SL AMG ještě citelně levněji.
8. TVR Tuscan
Původní cena (2000): 2,27 milionu Kč
Současná cena: od 700 tisíc Kč
Pokud chcete mít auto jako nikdo jiný v ulici, zvolte TVR Tuscan, řekla by možná reklama. Pravda, tohle auto je vzácné jako skoro nic jiného, v Evropě je jich nyní k mání deset. Nebýt Espritu V8, bylo by to nejvzácnější auto tohoto seznamu. Pod kapotou je řadový šestiválec s výkonem od 355 do nějakých 450 koní, podle toho, kterou verzi najdete. A výjimečné není jen svou vzácností či jménem, nedávno jsme jej popisovali jako auto, na kterém není normální nic. Ale vůbec nic...
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB