Přehled kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly až překvapivě nízko

Některé sporťáky si drží cenu skvěle či se dokonce v průběhu času stávají stále dražšími. Případ těchto strojů to ale není ani v nejmenším.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Přehled kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly až překvapivě nízko

24.9.2018 | Petr Miler

Přehled kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly až překvapivě nízko

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Některé sporťáky si drží cenu skvěle či se dokonce v průběhu času stávají stále dražšími. Případ těchto strojů to ale není ani v nejmenším.

Řekněme si hned zkraje, že žádný supersport není levný. Psali jsme o tom třeba v článku o přepychu za cenu Octavie a svědčí o tom i jakákoliv zmínka o servisu supersportů - provozní náklady jsou obrovské nikoliv kvůli palivu a pneumatikám, ale kvůli nutnosti pravidelného a drahého servisu, kolikrát i když s autem vůbec nejezdíte.

Přesto - a nakonec i právě proto - existují auta, která lze označit za supersporty nebo aspoň za opravdu rychlé sporťáky, a která zároveň můžete koupit za dobré peníze. Každý ojetý stroj tohoto ražení není Ferrari nebo Porsche 911, a tak o ně bývá často menší zájem, než kolik je jich nabízeno na trhu. A tak jejich ceny padají, padají a padají, i když nemusí jít ani o špatné, ani o moc ojeté, ani o nikterak problematické vozy.

Pokud se vám tedy líbí auta, která většině lidí ne, máte štěstí, můžete je pořídit často až překvapivě levně. A pokud se vám nelíbí, možná se vám některé z nich po přečtení tohoto článku zamlouvat začnou - právě kvůli tomu, že kolikrát nabízejí velké a silné motory, spoustu dynamiky i spoustu stylu a výjimečnosti za sumy, které už nejsou ani zdaleka tak vysoké jako v době, kdy byly nové. Tady je osm takových, seřazených podle abecedy.

1. Audi R8

Původní cena (2007): 3,22 milionu Kč
Současná cena: od 900 tisíc Kč

Tenhle supersport má daleko k neoblíbenému, navíc je vážně dobrý, jenže za osm let prodeje první generace se ho prodalo docela hodně. Navíc je to „jen Audi”, takže cenu moc dobře nedrží. V základu je to ale Lamborghini Gallardo s motorem V8 od Audi a právě kusy s osmi válci se najdou v rozumném stavu i za ceny dost pod 1 milion Kč. Tím neradíme kupovat zrovna nejlevnější kus, i ceny zachovalých exemplářů s dobrou historií ale bývají k mání za šestimístné sumy.


Přehled kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly až překvapivě nízko - 1 - audi r8 v8 8levss 01Přehled kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly až překvapivě nízko - 2 - audi r8 v8 8levss 02Přehled kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly až překvapivě nízko - 3 - audi r8 v8 8levss 03

2. Bentley Continental GT

Původní cena (2003): 4,2 milionu Kč
Současná cena: od 600 tisíc Kč

Dobře, Continental GT není vyloženě sporťák, spíše luxusní výkonné kupé. Ale velmi výkonné auto s přeplňovaným dvanáctiválcem pod kapotou má nepochybně své kouzlo a svou dynamikou zastíní většinu vozů, které na silnicích můžete potkat. Jeho ceny se propadají i pod pouhých 15 procent původní hodnoty. Ojeté či zničené přitom bývají málokdy, alespoň nejsou-li po x-tém majiteli, který už na řádnou údržbu nemusel mít dost peněz.

Přehled kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly až překvapivě nízko - 4 - bentley continental gt 8levss 01Přehled kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly až překvapivě nízko - 5 - bentley continental gt 8levss 02Přehled kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly až překvapivě nízko - 6 - bentley continental gt 8levss 03

3. Jaguar XKR-S

Původní cena (2012): 4,95 milionu Kč
Současná cena: od 1,15 milionu Kč

Pokud máte za jediný supersport od Jaguaru někdejší XJ220, nejste úplně mimo mísu, ale moderní XKR-S je 550 koňmi výkonu velmi blízko a na výsledek srovnání na okruhu sázet radši nebudeme. A na rozdíl od XJ220 ho můžete koupit zhruba za cenu dobře vybaveného Superbu - jako většina špičkových Jaguarů je přeborníkem na ztrátu hodnoty, jen pár let staré vozy stojí sotva třetinu původní ceny.

Přehled kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly až překvapivě nízko - 7 - jaguar xkr-s 8levss 01Přehled kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly až překvapivě nízko - 8 - jaguar xkr-s 8levss 02Přehled kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly až překvapivě nízko - 9 - jaguar xkr-s 8levss 03

4. Lotus Esprit V8

Původní cena (1999): 4,18 milionu Kč
Současná cena: od 1,1 milionu Kč

Můžete mít rádi Jamese Bonda, jak chcete, ale mezi supersporty se z Espritů dostane jediná verze - ta osmiválcová ze samého konce 20. století. Byla drahá a tudíž ne moc oblíbená a výsledkem je, že v Evropě bývá na prodej jen pár kusů. Přesto se neprodávají draho, tedy alespoň ne vzhledem k tomu, kolik kdysi stály. Uprostřed umístěný osmiválec s plochou klikovou hřídelí dává 354 koní a k smíchu opravdu není ani v této společnosti.

Přehled kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly až překvapivě nízko - 10 - lotus esprit V8 10mrkacky21st 02Přehled kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly až překvapivě nízko - 11 - lotus esprit 10pomalG 03 V8Přehled kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly až překvapivě nízko - 12 - lotus esprit V8 interier 8levss

5. Maserati GranTurismo

Původní cena (2007): 3,28 milionu Kč
Současná cena: od 800 tisíc Kč

Už jméno Maserati má úžasný zvuk - schválně si ho zkuste říci nahlas. A ještě mnohem lépe zní osmiválec pod kapotou GranTurisma, vyvinutý společně s Ferrari a produkující 405 koní. Dobře, nebylo to nikdy dokonalé auto, ale za zlomek původní ceny vypadá jako mnohem zajímavější koupě než kdysi nové.

Přehled kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly až překvapivě nízko - 13 - maserati granturismo 8levss 01Přehled kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly až překvapivě nízko - 14 - maserati granturismo 8levss 02Přehled kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly až překvapivě nízko - 15 - maserati granturismo 8levss 03

6. McLaren MP4-12C

Původní cena (2011): 6,29 milionu Kč
Současná cena: od 2,3 milionu Kč

Moderní McLareny jsou velmi žádaným zbožím a kolikrát na ceně nabírají hned po koupi. Jenže je tu jedna výjimka - auto, které odstartovalo znovuzrození silničních McLarenů. MP4-12C bylo v době svého představení úchvatným strojem s inovativním podvozkem. Jenže pak začaly proudit na svět jeho další verze a tu první najednou nikdo nechtěl. Pořád je to ale vynikající auto a pokud nemáte na novější 650S, tohle bude skvělá volba. Jen nečekejte dobrou investici - ceny dál padají o statisíce ročně.

Přehled kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly až překvapivě nízko - 16 - mclaren mp4-12c 8levss 01Přehled kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly až překvapivě nízko - 17 - mclaren mp4-12c 8levss 02Přehled kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly až překvapivě nízko - 18 - mclaren mp4-12c 8levss 03

7. Mercedes-Benz SL 65 AMG (R230)

Původní cena (2005): 4,59 milionu Kč
Současná cena: od 1 milionu Kč

Tisíc newtonmetrů. Znova a jinak: 1 000 Nm. Čtyřmístnou hodnotu točivého momentu mají tahače, Bugatti Veyron a Mercedesy s dvanáctiválcem upraveným u AMG - a v podstatě nic jiného. Je to s náskokem nejvíc v tomto přehledu. SL 65 AMG k tomu navíc přidává skládací střechu a autorizované servisy jsou skoro všude. A když si odpustíte 12 válců a sáhnete po 5,5litrovém V8 s kompresorem, dostanete SL AMG ještě citelně levněji.

Přehled kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly až překvapivě nízko - 19 - mercedes sl 65 amg r230 8levss 01Přehled kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly až překvapivě nízko - 20 - mercedes sl 65 amg r230 8levss 02Přehled kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly až překvapivě nízko - 21 - mercedes sl 65 amg r230 8levss 03

8. TVR Tuscan

Původní cena (2000): 2,27 milionu Kč
Současná cena: od 700 tisíc Kč

Pokud chcete mít auto jako nikdo jiný v ulici, zvolte TVR Tuscan, řekla by možná reklama. Pravda, tohle auto je vzácné jako skoro nic jiného, v Evropě je jich nyní k mání deset. Nebýt Espritu V8, bylo by to nejvzácnější auto tohoto seznamu. Pod kapotou je řadový šestiválec s výkonem od 355 do nějakých 450 koní, podle toho, kterou verzi najdete. A výjimečné není jen svou vzácností či jménem, nedávno jsme jej popisovali jako auto, na kterém není normální nic. Ale vůbec nic...

Přehled kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly až překvapivě nízko - 22 - tvr tuscan 1999 8levss 01Přehled kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly až překvapivě nízko - 23 - tvr tuscan 1999 8levss 02Přehled kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly až překvapivě nízko - 24 - tvr tuscan 1999 8levss 03

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.