Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Při nákupu ojetiny lze ušetřit i desetitisíce. Podívejte se, kde jsou levné a kde drahé
14.8.2018 | Mirek Mazal
Máte pocit, že český trh s auty je malý a rozdíly v cenách ojetin v jednotlivých koutech země nemohou být velké? Pak se realitě jistě budete divit.
Průměrné ceny ojetin se meziročně zvyšují s tím, jak stoupá zájem zákazníků o novější automobily. Důvodem jsou rostoucí platy, které lidem dovolují vybírat si stále dražší vozy. Mohli bychom se spokojit s konstatováním, že ojetiny proto letos koupíte dráž než loni, časový faktor ale není tím jediným, co ovlivňuje jejich ceny. Jakkoli vám to v zemi o velikosti té naší může přijít překvapivé, rozdíly mezi cenami srovnatelných ojetin platí i mezi jednotlivými kraji.
Vyplývá to ze závěrů studie firmy AutoDetect, která na popud jednoho z velkých českých prodejců ojetých vozů zkoumala ceny vybraných ojetin na různých místech ČR během prvního pololetí letošního roku. Jednak se soustředila obecně na ojetiny značky Škoda, protože ty jsou u nás bezpečně nejfrekventovanější, vedle nich se ale zaměřila i na tři konkrétní žádané modely, z nichž škodovka byla jen jedna.
Podle výsledků je možné nejlevnější ojeté Škody koupit v Praze, což může být pro někoho překvapivé. „V Praze je draze” tady evidentně neplatí a můžeme se ptát, proč tomu tak je. Možná Pražané nejsou do škodovek tak „hrrr” jako v menších městech, možná je to tím, že jejich nabídka je v hlavním městě bezpečně nejvyšší i kvůli množství vyřazených firemních vozů, což ceny tlačí dolů. Také je ale možné, že je to dáno obecně menším zájmem Pražanů o starší auta, mezi nimiž jsou Škody ještě frekventovanější. Naznačují to data průměrných cen Škody Yeti 2,0 TDI z roku 2013 s nájezdem 100 až 160 tisíc kilometrů, která je v Praze naopak docela drahá.
Nejdražší jsou naopak ojeté Škody v Plzeňském kraji, všechny ostatní kraje se logicky vejdou mezi ně. Pokud čekáte rozdíly v řádu tisícikorun, budete se mýlit, tabulka níže ukáže, že jde obvykle o desetitisíce. V Plzni a okolí tak ojetiny značky Škoda stojí v průměru něco přes 220 tisíc korun, v Praze se ale nedostávají ani ke 170 tisícům Kč. Jde přitom ve všech případech o vozy srovnatelných stáří a nájezdů - rozdíly existují (průměr 8 až 11 let a 144 až 159 tisíc km), nikoli však takové, které by ospravedlnily čtvrtinové diference v průměrných cenách.
Pokud jde o konkrétní modely, cenové výkyvy jsou též značné. Průměrná cena dnes už nevyráběného mladoboleslavského SUV je v metropoli 310 535 Kč, v Plzni 341 380 Kč, ovšem zájemcům v Ústeckém kraji vystačí jen 249 633 Kč. U dalšího bazarového favorita jménem VW Passat 2,0 TDI je to podobné a ani Hyundai i20 nenaznačuje, že by se mohlo vyplatit - a nebo nevyplatit - zajet si pro vybranou ojetinu na druhý konec země.
Podrobnější přehled pro jednotlivé kouty naší země a sledované modely nabízí tabulky níže. Pochopitelně nejsou samospásné, žádné dvě ojetiny nejsou na základě svých základních parametrů nikdy zcela srovnatelné, zároveň ale nejsou zcela nesrovnatelné. Cennou představu o tom, kde lze nakoupit výhodněji, tedy tato statistika nabízí.
Průměrné ceny ojetých vozů aut značky Škoda v jednotlivých krajích ČR
Průměrné ceny ojeté Škody Yeti a dalších žádaných modelů v krajích ČR
Zdroj: Auto ESA
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
19.3.2024 - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch