Reklama

Při nákupu ojetiny lze ušetřit i desetitisíce. Podívejte se, kde jsou levné a kde drahé

Máte pocit, že český trh s auty je malý a rozdíly v cenách ojetin v jednotlivých koutech země nemohou být velké? Pak se realitě jistě budete divit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Při nákupu ojetiny lze ušetřit i desetitisíce. Podívejte se, kde jsou levné a kde drahé

14.8.2018 | Mirek Mazal

Máte pocit, že český trh s auty je malý a rozdíly v cenách ojetin v jednotlivých koutech země nemohou být velké? Pak se realitě jistě budete divit.

Průměrné ceny ojetin se meziročně zvyšují s tím, jak stoupá zájem zákazníků o novější automobily. Důvodem jsou rostoucí platy, které lidem dovolují vybírat si stále dražší vozy. Mohli bychom se spokojit s konstatováním, že ojetiny proto letos koupíte dráž než loni, časový faktor ale není tím jediným, co ovlivňuje jejich ceny. Jakkoli vám to v zemi o velikosti té naší může přijít překvapivé, rozdíly mezi cenami srovnatelných ojetin platí i mezi jednotlivými kraji.

Vyplývá to ze závěrů studie firmy AutoDetect, která na popud jednoho z velkých českých prodejců ojetých vozů zkoumala ceny vybraných ojetin na různých místech ČR během prvního pololetí letošního roku. Jednak se soustředila obecně na ojetiny značky Škoda, protože ty jsou u nás bezpečně nejfrekventovanější, vedle nich se ale zaměřila i na tři konkrétní žádané modely, z nichž škodovka byla jen jedna.

Podle výsledků je možné nejlevnější ojeté Škody koupit v Praze, což může být pro někoho překvapivé. „V Praze je draze” tady evidentně neplatí a můžeme se ptát, proč tomu tak je. Možná Pražané nejsou do škodovek tak „hrrr” jako v menších městech, možná je to tím, že jejich nabídka je v hlavním městě bezpečně nejvyšší i kvůli množství vyřazených firemních vozů, což ceny tlačí dolů. Také je ale možné, že je to dáno obecně menším zájmem Pražanů o starší auta, mezi nimiž jsou Škody ještě frekventovanější. Naznačují to data průměrných cen Škody Yeti 2,0 TDI z roku 2013 s nájezdem 100 až 160 tisíc kilometrů, která je v Praze naopak docela drahá.

Nejdražší jsou naopak ojeté Škody v Plzeňském kraji, všechny ostatní kraje se logicky vejdou mezi ně. Pokud čekáte rozdíly v řádu tisícikorun, budete se mýlit, tabulka níže ukáže, že jde obvykle o desetitisíce. V Plzni a okolí tak ojetiny značky Škoda stojí v průměru něco přes 220 tisíc korun, v Praze se ale nedostávají ani ke 170 tisícům Kč. Jde přitom ve všech případech o vozy srovnatelných stáří a nájezdů - rozdíly existují (průměr 8 až 11 let a 144 až 159 tisíc km), nikoli však takové, které by ospravedlnily čtvrtinové diference v průměrných cenách.

Pokud jde o konkrétní modely, cenové výkyvy jsou též značné. Průměrná cena dnes už nevyráběného mladoboleslavského SUV je v metropoli 310 535 Kč, v Plzni 341 380 Kč, ovšem zájemcům v Ústeckém kraji vystačí jen 249 633 Kč. U dalšího bazarového favorita jménem VW Passat 2,0 TDI je to podobné a ani Hyundai i20 nenaznačuje, že by se mohlo vyplatit - a nebo nevyplatit - zajet si pro vybranou ojetinu na druhý konec země.

Podrobnější přehled pro jednotlivé kouty naší země a sledované modely nabízí tabulky níže. Pochopitelně nejsou samospásné, žádné dvě ojetiny nejsou na základě svých základních parametrů nikdy zcela srovnatelné, zároveň ale nejsou zcela nesrovnatelné. Cennou představu o tom, kde lze nakoupit výhodněji, tedy tato statistika nabízí.

Průměrné ceny ojetých vozů aut značky Škoda v jednotlivých krajích ČR

Při nákupu ojetiny lze ušetřit i desetitisíce. Podívejte se, kde jsou levné a kde drahé - 1 - Ceny ojetych skodovek prvni pololeti 2018 04

Průměrné ceny ojeté Škody Yeti a dalších žádaných modelů v krajích ČR

Při nákupu ojetiny lze ušetřit i desetitisíce. Podívejte se, kde jsou levné a kde drahé - 2 - Ceny ojetych skodovek prvni pololeti 2018 02Při nákupu ojetiny lze ušetřit i desetitisíce. Podívejte se, kde jsou levné a kde drahé - 3 - Ceny ojetych skodovek prvni pololeti 2018 01Při nákupu ojetiny lze ušetřit i desetitisíce. Podívejte se, kde jsou levné a kde drahé - 4 - Ceny ojetych skodovek prvni pololeti 2018 03

Zdroj: Auto ESA

Mirek Mazal

Další zajímavé články:

Reklama

Autobazar

zobrazit vše

Reklama