Profíci se zkusili levně dostat k modernímu Ferrari opravou nabouraného kusu

Že nějaké auto nechce opravit pojišťovna, nebo se jej zdráhá opravit oficiální servis, ještě neznamená, že jej nelze opravit vůbec. K takovému vozu se dá relativně levně dostat v aukci bouraček a zkusit štěstí v loterii jménem neoficiální oprava.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Profíci se zkusili levně dostat k modernímu Ferrari opravou nabouraného kusu

2.5.2019 | Mirek Mazal

Profíci se zkusili levně dostat k modernímu Ferrari opravou nabouraného kusu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Že nějaké auto nechce opravit pojišťovna, nebo se jej zdráhá opravit oficiální servis, ještě neznamená, že jej nelze opravit vůbec. K takovému vozu se dá relativně levně dostat v aukci bouraček a zkusit štěstí v loterii jménem neoficiální oprava.

Ferrari 488 Spider má za sebou čtyři roky na trhu a se svým výkonem 493 kW (670 koní) a 760 Nm je nejsilnějším otevřeným autem s původem v Maranellu. Čtyřlitrový osmiválec v doprovodu dvou burácejících výfuků katapultuje stylový roadster na stovku za tři sekundy a rozlet utne až odpor vzduchu na hranici 325 km/h.

Zánovní kus s nájezdem zhruba osmi tisíc kilometrů je možné dnes pořídit v Česku za 6,5 milionu korun, ale existují i levnější cesty, jak se k takovému vozu dostat. Po jedné takové se rozhodli vyrazit profíci z firmy LNC Collision & Car Customization, kterým se naskytla možnost koupit dost těžce nabouraný exemplář. A neprohloupili.

Američané vsadili na známý způsob, tedy pořízení nabouraného vozu označeného za neopravitelný. V tomto případě šlo o hodnocení pojišťovny, která nechtěla podstoupit riziko neustálého prodražování opravy dost velkého poškození, raději klientovi vyplatila pojistné a zbytek vozu nabídla v aukci. Opravovat jej v oficiálním servisu by vyšlo na miliony, lidé z LNC ale dostali auto zpět do provozu s celkovými náklady prý zdaleka nedosahujícími cenovky srovnatelného ojetého exempláře.

Automechanici vybrali modrý model s rozbitou přední částí. Motor uložený až za kabinou tak zůstal nedotčen a bylo potřeba vrátit krásu jen méně komplikovaným komponentům uloženým před posádkou. Velká krabice náhradních dílů naznačovala, že se lidé z LNC se předem připravili na pořádný kus práce.

Zkušení opraváři mají za sebou dost podobných případů, proto se bez řečí pustili do úplného odstrojení předku včetně pokřivených nosníků. Z nových dílů vyrobili pevnou kostru, na kterou postupně vrátili všechny důležité součástky. Postupným skládáním se rozbité Ferrari dostalo zpět do kondice.

K dispozici mají i lakovnu, proto si pánové nechali nastříkat nové panely karoserie a doladili všechny spáry téměř k lepšímu napasování, než přichází ze sériové produkce italské fabriky. Spider přišel o punc nebouraného vozidla, ale komu na tom sejde, pokud auto funguje, jak má a jeho cena byla o desítky procent nižší?

Pochopitelně, ani tak nejde o vyloženou láci, stejný postup lze ale aplikovat i při snaze dostat se k dostupnějším a přesto pro běžného smrtelníka nedostupným vozům. Chce to odvahu, šikovnost a pochopitelně i volbu „správně nabouraného” auta, u kterého pohybnosti servisu či pojišťovny o možnosti rozumně vůz opravit hrají ve váš prospěch.


Profíci se zkusili levně dostat k modernímu Ferrari opravou nabouraného kusu - 1 - Ferrari 488 Spider oprava po nehode foto 01Profíci se zkusili levně dostat k modernímu Ferrari opravou nabouraného kusu - 2 - Ferrari 488 Spider oprava po nehode foto 02Profíci se zkusili levně dostat k modernímu Ferrari opravou nabouraného kusu - 3 - Ferrari 488 Spider oprava po nehode foto 03Profíci se zkusili levně dostat k modernímu Ferrari opravou nabouraného kusu - 4 - Ferrari 488 Spider oprava po nehode foto 04Profíci se zkusili levně dostat k modernímu Ferrari opravou nabouraného kusu - 5 - Ferrari 488 Spider oprava po nehode foto 05Profíci se zkusili levně dostat k modernímu Ferrari opravou nabouraného kusu - 6 - Ferrari 488 Spider oprava po nehode foto 06Profíci se zkusili levně dostat k modernímu Ferrari opravou nabouraného kusu - 7 - Ferrari 488 Spider oprava po nehode foto 07Profíci se zkusili levně dostat k modernímu Ferrari opravou nabouraného kusu - 8 - Ferrari 488 Spider oprava po nehode foto 08Profíci se zkusili levně dostat k modernímu Ferrari opravou nabouraného kusu - 9 - Ferrari 488 Spider oprava po nehode foto 09Profíci se zkusili levně dostat k modernímu Ferrari opravou nabouraného kusu - 10 - Ferrari 488 Spider oprava po nehode foto 10Profíci se zkusili levně dostat k modernímu Ferrari opravou nabouraného kusu - 11 - Ferrari 488 Spider oprava po nehode foto 11Profíci se zkusili levně dostat k modernímu Ferrari opravou nabouraného kusu - 12 - Ferrari 488 Spider oprava po nehode foto 12Profíci se zkusili levně dostat k modernímu Ferrari opravou nabouraného kusu - 13 - Ferrari 488 Spider oprava po nehode foto 13Profíci se zkusili levně dostat k modernímu Ferrari opravou nabouraného kusu - 14 - Ferrari 488 Spider oprava po nehode foto 14Profíci se zkusili levně dostat k modernímu Ferrari opravou nabouraného kusu - 15 - Ferrari 488 Spider oprava po nehode foto 15Profíci se zkusili levně dostat k modernímu Ferrari opravou nabouraného kusu - 16 - Ferrari 488 Spider oprava po nehode foto 16Profíci se zkusili levně dostat k modernímu Ferrari opravou nabouraného kusu - 17 - Ferrari 488 Spider oprava po nehode foto 17Profíci se zkusili levně dostat k modernímu Ferrari opravou nabouraného kusu - 18 - Ferrari 488 Spider oprava po nehode foto 18Profíci se zkusili levně dostat k modernímu Ferrari opravou nabouraného kusu - 19 - Ferrari 488 Spider oprava po nehode foto 19Profíci se zkusili levně dostat k modernímu Ferrari opravou nabouraného kusu - 20 - Ferrari 488 Spider oprava po nehode foto 20
Bouračka v novém provedení je relativně levná cesta k Ferrari 488 Spider

Zdroj: LNC COLLISION & CAR CUSTOMIZATION@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše